Plots 5G, waar staat de antenne?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 53 keer

Bericht

Ik heb hier in Beerst, nabij Diksmuide, plots 5G ontvangst. Vroeger enkel 4G via PX. Benieuwd. Via de app Signal info, zie ik dat ik, ook al wonen wij aan de rand van het dorp, 100% ontvangst heb. Als ik locatie mast doe zou die op een 15tal meter van ons huis staat. Echter geen enkele mast in de buurt, enkel de kerk op 500 meter en de kerk in Keieme 3 KM verderop. Dus is mijn vraag: ze zijn hier enige tijd geleden die nieuwe LED straatlampen komen plaatsen, met dat 'antennetje' op. Wappies beweren dat dat 5G antennes zijn, nu ben ik zelf wel een beetje een wap, maar iemand die kan bevestigen dat dat 5G signaal eventueel van daar zou kunnen komen? Of gaat er ergens iets mis met die app?
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 48 keer

Bericht

Het kan dat die transmitters op de lampen een signaal versturen in het 5Ghz-spectrun, maar die zullen niet zorgen voor jouw mobiele 5G. Er is een verschil tussen 5G en 5Ghz.

Er zal ergens nieuwe hardware geplaatst zijn en die kerk op 500m lijkt me dan een goede kandidaat (hier hangt er ook hardware bovenaan de kerk). Laat je kop niet zot maken met al die onzin verder.
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 69 keer

Bericht

Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 94 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Ik zou de locatieservice van Signal Info niet zo serieus nemen. Dit schrijven ze zelf op https://www.kaibits-software.com/support.htm:
To get the location from a cell tower, Network Signal Info Pro send some data to a online database and get back the locations values. The online database is from a third party (http://locationapi.org) but some data can be wrong or some cell towers missing. The online database is still growing.
JrCv
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 8 keer

Bericht

Die antennes in de lampen zijn ontvangers.
De lampen zijn op het mobiele netwerk verbonden zodat fluvius elke lamp afzonderlijk kan bedienen, Bvb af en aanschakelen, dimmen.
5G uitzenden zullen deze niet doen vermoed ik.
telemans
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bericht

KRL100 schreef: 4 maanden geleden Ik heb hier in Beerst, nabij Diksmuide, plots 5G ontvangst. Vroeger enkel 4G via PX. Benieuwd. Via de app Signal info, zie ik dat ik, ook al wonen wij aan de rand van het dorp, 100% ontvangst heb. Als ik locatie mast doe zou die op een 15tal meter van ons huis staat. Echter geen enkele mast in de buurt, enkel de kerk op 500 meter en de kerk in Keieme 3 KM verderop. Dus is mijn vraag: ze zijn hier enige tijd geleden die nieuwe LED straatlampen komen plaatsen, met dat 'antennetje' op. Wappies beweren dat dat 5G antennes zijn, nu ben ik zelf wel een beetje een wap, maar iemand die kan bevestigen dat dat 5G signaal eventueel van daar zou kunnen komen? Of gaat er ergens iets mis met die app?

Heernisse 4, 8600 DIKSMUIDE site van Orange antennes vervangen gedeeld met Proximus