Hallo,
Net terug naar Mobile Vikings en wou in mijn enthousiasme mijn eigen ip ranges instellen via de web-interface. Dit is zodanig mislukt dat ik geen ipv4 meer toegewezen meer krijg. En heb geen screenshots genomen van de oorspronkelijke instellingen. Iemand die dat wil delen? Want ik krijg het niet meer in orde.
Dit zijn men instellingen nu:
Mercikes!
Mobile Vikings en Advanced settings overhoop gehaald
-
- Premium Member
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 10:16
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 76 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Ik heb geen MV. Maar is een factory reset van modem = reset van die instellingen ook?
iPhone 13 Pro: Citymesh - 300GB
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
- Moderator
- Berichten: 17772
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 871 keer
- Bedankt: 3315 keer
- Recent bedankt: 32 keer
Ik denk niet dat een lokale factory reset van de modem iets gaat uithalen, want de instellingen worden bewaard op de Proximus servers, en deze zullen dus opnieuw gepusht worden. Maar een reset van alle instellingen via "My Vikings" zou toch de oorspronkelijke waarden moeten herstellen, denk ik
Ik neem aan dat deze gelijk zijn met de oorspronkelijke instellengen van de Proximus Internet Box. Dan zou ik het volgende proberen:
SUBNETS
- PRIMAIR SUBNET
- IP adres = 192.168.128.1 subnetmasker 255.255.254.0 [met andere woorden de range is 192.168.128.1 tot en met 192.168.129.255] ! - SECUNDAIR SUBNET
- IP adres = 192.168.1.1 subnetmasker 255.255.255.0 [dit subnet heeft geen DHCP pool]
- MAIN DHCP POOL
- DHCP range = 192.168.129.0 - 192.168.129.254 [dit is de DHCP pool voor je eigen LAN]
- netwerkmasker = 255.255.254.0
- DNS server = 192.168.128.1 - SYSTEM DHCP POOL
- DHCP range = 192.168.128.2 - 192.168.128.127 [dit is de pool voor Proximus TV decoders, boosters, etc ...)
- netwerkmasker = 255.255.254.0
- stel gereserveerde IP adressen in op de modem, uit de privé DHCP Pool 192.168.129.0 - 192.168.129.254.
- stel een vast IP in op de clients, uit de range 192.168.128.128 - 192.168.128.254 subnetmasker 255.255.254.0.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 17772
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 871 keer
- Bedankt: 3315 keer
- Recent bedankt: 32 keer
Je kan natuurlijk wel een en ander wijzigen naar je eigen behoeftes, maar op de screenshots hierboven was het toch duidelijk waarom het niet kon werken:
- jouw primair subnet staat op 192.168.0.1 / subnet 255.255.255.0
- jouw DHCP range staat op 192.168.1.10 - 192.168.1.63
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.