Vandaag had ik m'n nieuwe Fritz1200AX gereed gemaakt om een mesh netwerk te maken.
Ik had mooi de handleiding gevolgd en die dus met LAN bridge gereed gemaakt, daarna ingeplugd en met een LAN kabel aangesloten op m'n
netwerk.
Toen ingelogd op mijn 7530, daar onder het wifi gedeelte "geprobeerd" de 7530 als mesh master in te stellen, maar een gedeelte was grijs en kon dat niet aanvinken.
Ik hield het voor bekeken en liet alles gelijk het was, omdat ik niet veel goesting meer had en het na een tijd wel eens wou verder bekijken.
Ik zet me aan mijn desktop computer, open een aantal webpagina's en ineens geeft die aan dat ik niet meer verbonden ben met de kabel.
Dus grijp ik m'n laptop, kijk of ik op internet kan met wifi, dat lukt, trek die nieuwe fritz1200AX uit, en herstart de fritzbox7530, maar hetzelfde probleem.
Die met een lan verbinding hebben geen verbinding. Pingen lukt ook niet, op de webinterface (hier 192.168.1.1) van de fritzbox geraak ik ook niet.
Daarna alles uitgetrokken op de 7530, alleen mijn laptop met kabel aangesloten en dan geraak ik ook niet op de webinterface via 192.168.1.1.
Maar met wifi geraak ik wel op het net. Toen toch maar alles terug ingestoken op de 7530 zoals het was, maar geraak er niet meer op.
Het is ook net alsof ik rechtstreeks op het net hang, ik krijg als ik op mijn laptop ifconfig ingeef inet 94.110.**.***
Wat kan hier het probleem zijn?
Edit: Na nog wat zoeken op het net en de 7530 rechtstreeks aan m'n desktop gehangen er achter gekomen dat je met 169.254.1.1 ook kunt inloggen op de 7530, ik zag dat m'n computer een ip had in die range daarom dat ik daarop uitkwam. Nu nog wat verder kijken wat er scheelt.
Edit2: Heel stom van me, fout gevonden die ik deed, ik heb geselecteerd "FRITZ!Box as a Mesh Repeater", daarom waren alle instellingen veranderd. Topic mag dicht
Fritz 1200AX en geen verbinding meer met 7530
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 25 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Dan is waarschijnlijk bij het synchroniseren van de mesh de dhcp server in de 7530 uitgezet. Best mesh weer even uitzetten, 1200 naar fabrieksinstellingen, 7530 weer juist instellen en dan de 1200 opnieuw koppelen. Dan zou het moeten werken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 329 keer
- Bedankt: 81 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik heb de 7530 als repeater gezet (per ongeluk), wat dus niet goed was. Alles werkt terug.
Toegevoegd na 33 minuten 52 seconden:
Heb net wel iets vreemd ontdekt/gevonden.
Ik was door de FRITZ!Repeater 1200 AX z'n instellingen aan het gaan en bij de statistieken stond er dat die deze nacht nog gewerkt heeft.
Ik heb deze gekocht bij Amazon (Belgische) en deze nacht zijn er dingen actief geweest of zie ik dat verkeerd? Verpakking was thans intact en niets op aan te merken.
Bij deze een screenshot:
Toegevoegd na 33 minuten 52 seconden:
Heb net wel iets vreemd ontdekt/gevonden.
Ik was door de FRITZ!Repeater 1200 AX z'n instellingen aan het gaan en bij de statistieken stond er dat die deze nacht nog gewerkt heeft.
Ik heb deze gekocht bij Amazon (Belgische) en deze nacht zijn er dingen actief geweest of zie ik dat verkeerd? Verpakking was thans intact en niets op aan te merken.
Bij deze een screenshot:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.