Gisteren heeft mijn ouwe getrouwe telenet modem de geest gegeven na een stroomstoring.
Via de KD uitdrukkelijk gevraagd om een modem en geen AIO of een modem die bridging ondersteund, zoals mijn vroegere.
Momenteel heb ik een CH7465LG-TN meegekregen die blijft hangen in de activatie, maar ik heb sterk mijn twijfels dat dit het correcte toestel is voor hetgeen ik uitdrukkelijk heb gevraagd.
Indien straks een tech komt, welk type modem moet ik vragen, of voldoet dit toestel?
Ik heb thuis een home lab met een aantal zaken draaien, waaronder een pFsense met reverse proxy voor oa home assistant, nextcloud. Daarnaast heb ik een Ubuntu rechtstreeks aan het internet hangen voor SSH toegang.
Indien ik zo een router ding heb, werken al deze zaken niet meer.
Welke modem ondersteunt bridging
-
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 310 keer
- Bedankt: 203 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Vraag om de CV7160E ipv. de CV8560E tenzij je 1Gbit down hebt.
De CV7160 is ouder (DOCSIS 3.0 ipv. DOCSIS 3.1)), maar stabieler omdat er minder troep op draait.
De kans is echter klein dat je nog een CV7160E zal krijgen, net omdat er op de kabel ruimte gemaakt moet worden voor DOCSIS 3.1.
De CV7160 is ouder (DOCSIS 3.0 ipv. DOCSIS 3.1)), maar stabieler omdat er minder troep op draait.
De kans is echter klein dat je nog een CV7160E zal krijgen, net omdat er op de kabel ruimte gemaakt moet worden voor DOCSIS 3.1.
Computer(k)nul
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 910 keer
- Bedankt: 3516 keer
- Recent bedankt: 16 keer
Ik acht de kans quasi onbestaande dat ze nog een CV7160E (modem-only) meegeven

Met de CV8560E zal je ook geen verschillende publieke IPv4 adressen meer krijgen.StarWing schreef: 27 jun 2024, 03:31 Ik heb thuis een home lab met een aantal zaken draaien, waaronder een pFsense met reverse proxy voor oa home assistant, nextcloud. Daarnaast heb ik een Ubuntu rechtstreeks aan het internet hangen voor SSH toegang.
Alléén één toestel kan je een publiek IP toekennen (via de Mac passtrough, in te stellen op My Telenet).
SSH toegang naar je Ubuntu zal je moeten instellen via port forwarding. ...
Vanaf 1/11/24 is de vrije modemkeuze. Dan kan je jouw eigen "modem-only" laten provisioneren, maar het os nog niet bekend of Telenet meerdere publieke IPv4 adressen zal toekennen op een eigen modem.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 110 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ja wat ze aan de telefoon beweren heeft geen enkele waarde blijkbaar, heb het ook al meermaals voorgehad toen ik om een bridge modem vroeg "jaja die kan dat" .. BS
Wedden dat het de voeding was? Als je een goeie modem hebt kan je dan beter eerst de voeding uitmeten en zelf een andere voeding (zelfde voltage/amperage) proberen om te voorkomen dat je een nieuwe crap modem krijgt en rompslomp.
Ik denk niet dat dit de reden is, aangezien er de dag van vandaag nog steeds nieuwe EuroDOCSIS 3.0 modems geinstalleerd worden bij Telenet, Base en Orange bij non-Gbit abbo's...Sinna schreef: 27 jun 2024, 07:57 De kans is echter klein dat je nog een CV7160E zal krijgen, net omdat er op de kabel ruimte gemaakt moet worden voor DOCSIS 3.1.
Je krijgt 1 op je eigen router en 1 op de ingebouwde router van de modem. Je kan dus 2 pub IPs tegelijk gebruiken daarmee.philippe_d schreef: 27 jun 2024, 09:20 Met de CV8560E zal je ook geen verschillende publieke IPv4 adressen meer krijgen.