Op aanraden van een forumlid op het Proximusforum willen we graag peilen of op dit forum iemand ons kan verderhelpen.
De situatie is als volgt:
Onlangs ontvingen we op aanvraag de v7c decoder omdat we TV wensen te kijken via wifi. De bekabelde mogelijkheden zijn niet optimaal. Na heel wat aanpassingen en testen lijkt het nu uiteindelijk te lukken, maar niet op de manier waarop we wilden en eigenlijk nog steeds de grote voorkeur heeft. Een schets van de twee situaties, waarbij de eerste in specifieke situaties niet lukt maar wel ons doel blijft; de tweede lukt WEL in alle omstandigheden.
Bij opstelling 1:
bbox3+ > switch > (PoE) ap ~ wifi > v7c
- programma herstarten werkt
- opgenomen programma werkt
- rechtstreekse stream werkt NIET: na 5s hapert het beeld en geluid, blijft nadien semi-permanent hangen
Bij opstelling 2:
bbox3+ > utp > wifibooster ~ wifi > v7c
- programma herstarten werkt
- opgenomen programma werkt
- rechtstreekse stream werkt
Je zou nu kunnen zeggen dat er in principe geen probleem is bij opstelling 2. Toch wensen we te werken via opstelling 1, via onze installatie (switch > ap). Het gedoe via methode 2 (met extra utp > wifibooster in dezelfde ruimte) is voor ons op termijn geen optie om esthetische redenen, daarnaast is het ook minder ecologisch en meer shizzle.
We vinden het vooral bijzonder dat in opstelling 1 de meeste functionaliteiten correct functioneren, enkel de rechtstreekse stream niet. Dit wil zeggen dat het signaal bij methode 1 op dát specifieke vlak niet correct doorstroomt van de bbox3+ naar de tv, iets wat (automatisch) wel correct staat in de instellingen van Proximus' Wifibooster. Onze vraag is daarom vooral: kunnen jullie op basis van dit verhaal destilleren waar er een mogelijk issue is in situatie 1? Is het mogelijk om het toch via opstelling 1 werkende te krijgen, door een wijziging in de parameters van onze eigen installatie?
Op basis van de feedback op het Proximusforum heb ik een utpkabel vanaf de (PoE) ap rechtstreeks in de v7c-decoder gestoken: alle bovenstaande drie items lijken goed te werken. Kan ik daaruit zéker concluderen dat er in de switch niets mis lijkt te lopen, maar eerder in de ap? Laat ons hopen... Dan kunnen we ons focussen op de ap.
Dit is wat ik momenteel zie in de instellingen van de switch + ap, nadat ik zoveel mogelijk 'actief' heb gezet wat mogelijks zou helpen (maar mogelijk ook juist niet :-/)...
Switch Netgear Prosafe gs728tp
=> auto-video - status 'enable' - auto-video lan '3'
=> multicast > igmp snooping > status 'enable'
- vlan ids enabled for igmp snooping = '1' en '3' (idem voor [vlan ids enabled for igmp snooping querier]
- igmp snooping table > 5x een verschillend mac address op vlan id 1 (deze mac addresses kan ik niet terugvinden via http://192.168.1.1)
- igmp snooping vlan configuration: vlan id '1' en '3'/ fast leave admin mode 'enable' / host timeout '130' / max response time '10' / mrouter timeout '120' / query mode 'disable' / query interval '60'
=> igmp snooping querier configuration 'disable' / snooping querier address '10.10.10.1'
- querier vlan config > vlan id '1' / querier election participation mode 'enable' / vlan address '10.10.10.1'
- querier vlan status: vlan id '1' enable + '2' disable + '3' enable
=> mld snooping config - admin mode 'enable' - vlan id's enabled '1'
- mld vlan config: vlan id '1' / admin mode 'enable' / fast leave admin mode 'enable' / group membership interval '130' / maximum response time '10' / muticast router expiry time '125'
- multicast router vlan configuration > interface 'g1' - 'enabled'
=> static multicast address > multicast group config = 4x mac address
- multicast group membership = per multicast address (#5) telkens wijzigende interface status 'dynamic'/'excluded'
- multicast forward all > interface status 'excluded' (alle g's 1>28)
AP: Netgear ProSafe Business WAC510 2x2 Dual Band AC WAVE2
- management > config > system > advenced > igmp snooping 'enable'
- wireless > basic > wlan settings > ssid x > advanced > dhcp offer broadcast to unicast 'enable'
- wireless > basic > wlan settings > ssid x > advanced rate selection > fixed multicast rate 'auto'
- wireless > advanced > wireless settings > broadcast/multicast rate limiting 'check' - '50' (= max.)
Ik hoop dat dit al enigszins aangeeft van hoe de situatie is, en dat het iemand een belletje doet rinkelen waar het ergens fout gaat momenteel.
Ik heb de topics op UB rond dit thema zo veel mogelijk doorspit. In navolging van viewtopic.php?t=60586 heb ik (normaalgezien) ook gezorgd voor "SSID/Wachtwoord/Security gelijk te houden". Ook dit lost het probleem niet op, jammer genoeg.
Alvast bedankt voor het toolong-butdidread