Fiberklaar - Proximus + UDM Pro

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
stevos
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Guys,

aangezien ik binnenkort naar fiber migreer zou ik meteen een UDM pro willen aanschaffen en de Proximus internet box+ niet willen gebruiken.

Welke settings dien ik te gebruiken? Ik dacht WAN op VLAN20 en DHCP?

Is dit ok voor Proximus TV of dient de Internet box dan toch te blijven staan?

Ik had de settings maanden geleden eens netjes opgelijst gezien maar ik vind de post/topic niet meteen terug...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 909 keer
Bedankt: 3501 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Bericht

Tot 1/11/2024
  • Je zal de Internet Box moeten houden om de Proximus TV decoder aan te sluiten.
  • Je kan de UDM Pro aansluiten op de Internet Box (LAN1/BRIDGE poort) en in My Proximus de bridge activeren (WAN MAC adres van de UDM invullen).
  • UDM op DHCP - geen VLAN!
Nà 1/11/2024
  • Je kan de Proximus TV decoder aansluiten op een eigen router - op voorwaarde dat de router firmware Proximus TV ondersteunt.
  • Eigen router kan dan direct op de Proximus ONT (Fibermodem) aangesloten worden.
  • WAN op VLAN20 / DHCP
https://www.proximus.be/dam/jcr:adbb35a ... ine_v1.pdf
zie hoofdstuk 4: Support of the Proximus TV Service
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
stevos
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

philippe_d schreef: 21 jun 2024, 10:44 Tot 1/11/2024
  • Je zal de Internet Box moeten houden om de Proximus TV decoder aan te sluiten.
  • Je kan de UDM Pro aansluiten op de Internet Box (LAN1/BRIDGE poort) en in My Proximus de bridge activeren (WAN MAC adres van de UDM invullen).
  • UDM op DHCP - geen VLAN!
Nà 1/11/2024
  • Je kan de Proximus TV decoder aansluiten op een eigen router - op voorwaarde dat de router firmware Proximus TV ondersteunt.
  • Eigen router kan dan direct op de Proximus ONT (Fibermodem) aangesloten worden.
  • WAN op VLAN20 / DHCP
https://www.proximus.be/dam/jcr:adbb35a ... ine_v1.pdf
zie hoofdstuk 4: Support of the Proximus TV Service
Thanks that's crystal clear!
Zal steeds optie 1 blijven vrees ik want ik zie net dat mijn vaste lijn naar IP omgezet zal worden, dus moet de internet box+ ook na 1/11/2024 blijven.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
Bedankt: 1685 keer
Recent bedankt: 8 keer

Bericht

Ten laatste op 1/11 krijg je van Proximus ook de SIP-logingegevens voor je vaste lijn. Dan kan je je vaste lijn op eender welk toestel configureren dat VoIP volgens het SIP-protocol ondersteunt.