Type coax kabel tussen netwerkverdeler en modem

Algemene discussies over telecommunicatie
Mike...
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Bericht

Ik zoek een iets langere coax kabel om te plaatsen tussen de netwerkverdeler en de modem. Hoe heet dit type kabel/aansluiting? Het is dus niet hetzelfde type kabel als tussen wandcontactdoos en een tv(-box).

Ik ga van Telenet naar BASE en heb een iets langere kabel nodig voor wat meer bewegingsruimte, i.v.m. plaatsing modem.
Area57
Member
Member
Bedankt: 5 keer

Bericht

• Kabel: PVC6
  • Stekker: F-conn(ector)
Mike...
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

Bedankt, er gaat een wereld voor me open. Ik zie op Amazon veel keus, inclusief met vergulde connectoren. :lol:

Ik zal eens iets zoeken van 50-100 cm.
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 90 keer
Recent bedankt: 6 keer

Bericht

Zoek wel goede f connectoren die je kunt krimpen met een tang en niet erop moet draaien.

Hou er ook rekening mee dat de connectoren van hirschmann bijna nergens meer te vinden nu ze failliet zijn.
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 84 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Je kan ook zoeken op RG6, gewoon goed bezien dat die dubbel afgeschermd is. (folie én kopervlecht)
zoekterm "coax kabel pvc 6 dubbel afgeschermd F" op Amazon leverde kabels met voorgemonteerde F-connectoren op in verschillende lengtes.
Tooling en connectoren zoek je best onder merknaam "cabelcon".
Mike...
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

Ik heb uiteindelijk deze besteld: https://www.amazon.com.be/gp/product/B000NWTI08/. In lengte 30 en 50 cm. 50 cm zal normaal genoeg zijn, maar kan er de korte nog aan koppelen. Een technieker heeft hier ooit zo'n tussenstuk achtergelaten.
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 84 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Mijn god... Als ik had geweten dat het over 1m ging had ik je een kabeltje kunnen maken.
Maar uw Amazon-aankoop gaat perfect werken hoor... Gewoon de F-connectoren niet té hard aandraaien. Handvast + kwartdraai is voldoende.
Mike...
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

Ja, ik moest er maar een klein stukske bijdoen. Aangezien de Base modem rechtopstaat en de antenne aansluiting iets verder zit dan bij de Telenet modem. 50 cm i.p.v. 30 cm was voldoende. En alles werkt. Bedankt voor de reacties.