Yoin abbo in tijdens reis in Duitsland
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 2 keer
Dag Forumleden,
Mijn echtgenote en ik hebben beiden een simpel Yoin abbo (4 GB en 200 belminuten), binnen België werkt dat perfect voor onze noden. Onze telefoons zijn Huawei P30 uit 2019 en 2020. Volgens de info op de Yoin website zou dat overal in de EU goed moeten werken. Niets is minder waar. Tijdens een recente vakantie in Duitsland stelden we vast dat we niet konden internetten of telefoneren. Alleen in ons hotel, ‘s avonds, konden we de lokale wifi gebruiken en dan werkte zowel telefoneren als internetten. Ik heb de instellingen nagepluisd (voor zover ik dat kon) maar ik kon onze toestellen niet laten werken eens buiten het hotel. Geen grote ramp, maar niet kunnen bellen of gebeld worden leek ons wel lastig. Heeft iemand van Userbase ervaring met Yoin binnen de EU? Zijn er toch speciale instellingen die ik over het hoofd zou gezien hebben?
Wie kan raad geven??
Alver2
Mijn echtgenote en ik hebben beiden een simpel Yoin abbo (4 GB en 200 belminuten), binnen België werkt dat perfect voor onze noden. Onze telefoons zijn Huawei P30 uit 2019 en 2020. Volgens de info op de Yoin website zou dat overal in de EU goed moeten werken. Niets is minder waar. Tijdens een recente vakantie in Duitsland stelden we vast dat we niet konden internetten of telefoneren. Alleen in ons hotel, ‘s avonds, konden we de lokale wifi gebruiken en dan werkte zowel telefoneren als internetten. Ik heb de instellingen nagepluisd (voor zover ik dat kon) maar ik kon onze toestellen niet laten werken eens buiten het hotel. Geen grote ramp, maar niet kunnen bellen of gebeld worden leek ons wel lastig. Heeft iemand van Userbase ervaring met Yoin binnen de EU? Zijn er toch speciale instellingen die ik over het hoofd zou gezien hebben?
Wie kan raad geven??
Alver2
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 17 keer
Bij mij werkte roaming aanvankelijk ook niet. Blijkbaar staat dit standaard geblokkeerd. Je kan internet in de EU aanzetten in de Yoin app of op de Yoin website in de klantenzone.
Fastfiber 2500/2500.
Ubiquiti Unifi.
Youfone 50Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
Ubiquiti Unifi.
Youfone 50Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 912 keer
- Bedankt: 3529 keer
- Recent bedankt: 21 keer
Bedoel je:
- roaming stond aan in de GSM instellingen?
- of in de Yoin App / Yoin website in de klantenzone?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Member
Hallo, roaming stond aan in de telefoon, de instelling in de YOIN app heb ik op reis niet kunnen nakijken wegens geen internet. Ik heb intussen een berichtje naar de helpdesk gestuurd maar dat zal waarschijnlijk maar in de loop van volgende week worden beantwoord (hoop ik).
-
- Moderator
Nu ben je toch terug, en heb je nu wel internet? Je stelde hier een vraag, en de raad die je kreeg was:Alver2 schreef: 16 jun 2024, 12:48 Hallo, roaming stond aan in de telefoon, de instelling in de YOIN app heb ik op reis niet kunnen nakijken wegens geen internet.
- roaming moet aanstaan op je toestel.
- Je moet internet in de EU aanzetten in de Yoin app of op de Yoin website in de klantenzone.
-
- Member
Dag forumleden,
In België werkt alles naar wens. Ik ga jullie aanbevelingen volgen wanneer ik zeer binnenkort opnieuw naar Duitsland ga met de auto. Wordt zeker vervolgd... Tenzij ik dat hier in België al kan testen. Maar dat is waarschijnlijk niet mogelijk.
Bedankt voor het meedenken.
Alver2
In België werkt alles naar wens. Ik ga jullie aanbevelingen volgen wanneer ik zeer binnenkort opnieuw naar Duitsland ga met de auto. Wordt zeker vervolgd... Tenzij ik dat hier in België al kan testen. Maar dat is waarschijnlijk niet mogelijk.
Bedankt voor het meedenken.
Alver2
-
- Moderator
Je kan hier toch al nakijken of "internet in de EU" geblokkeerd staat of niet un de YOIN App?Alver2 schreef: 16 jun 2024, 20:19 Wordt zeker vervolgd... Tenzij ik dat hier in België al kan testen. Maar dat is waarschijnlijk niet mogelijk.
-
- Member
Dag forumleden,
“Mocht je in het buitenland geen internetverbinding hebben, kun je de internetinstellingen nalopen. Het is belangrijk dat de APN instellingen correct zijn ingesteld. Onder APN dient internet.bmbpartner.be te staan.
Om de APN in te stellen, loop je onderstaande stappen door:
Iphone
Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Mobieledatanetwerk
Samsung
Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten
Voor overige merken toestellen, kun je de APN meestal vinden onder 'Mobiel netwerk'. Daarnaast kan het nodig zijn om 4G uit te schakelen, ook al heb je 4G internet van yoin.”
Dit is het antwoord van Yoin na mijn klacht en vraag naar info. Het is een ondermaats antwoord dat niet helpt.De APN stond correct ingesteld. Trouwens op hun website wordt ook internet.proximus.be opgegeven. Ik heb beiden getest op reis maar zonder resultaat.
Alver2
“Mocht je in het buitenland geen internetverbinding hebben, kun je de internetinstellingen nalopen. Het is belangrijk dat de APN instellingen correct zijn ingesteld. Onder APN dient internet.bmbpartner.be te staan.
Om de APN in te stellen, loop je onderstaande stappen door:
Iphone
Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Mobieledatanetwerk
Samsung
Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten
Voor overige merken toestellen, kun je de APN meestal vinden onder 'Mobiel netwerk'. Daarnaast kan het nodig zijn om 4G uit te schakelen, ook al heb je 4G internet van yoin.”
Dit is het antwoord van Yoin na mijn klacht en vraag naar info. Het is een ondermaats antwoord dat niet helpt.De APN stond correct ingesteld. Trouwens op hun website wordt ook internet.proximus.be opgegeven. Ik heb beiden getest op reis maar zonder resultaat.
Alver2
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
- Bedankt: 548 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Geen idee hoe het bij Yoin zit maar ik had jaren terug hetzelfde probleem bij Jim mobile (op mijn hotspot). Ik had ingesteld dat er maximum €0 buiten bundel mocht verbruikt worden (zo was ik zeker dat wanneer mijn databundel op was er niets van mijn pre-paid zou gaan). Alle settings voor roaming stonden juist, behalve dat dus.. setting op max. €20 buiten bundel en alles werkte.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 26 keer
Komt mij tamelijk bekend voor. Ik ben intussen geen klant meer bij Yoin, maar ik herinner me wel dat ik in Duitsland aanvankelijk ook vaak problemen had. Met de APN op bmbpartner leek de automatische selectie van het netwerk vaak uit te draaien op O2 en om de een of andere reden was dat geen gelukkige combinatie. De APN naar internet.proximus.be verzetten en desnoods manueel zoeken naar Vodafone (Telekom leek vaak niet te lukken) loste het probleem op.
Sowieso helpt het vaak ook om een toestel eens volledig uit te zetten. Met Yoin verliep de overgang tussen landen vaker niet echt vlot, herinner ik mij.
Sowieso helpt het vaak ook om een toestel eens volledig uit te zetten. Met Yoin verliep de overgang tussen landen vaker niet echt vlot, herinner ik mij.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik vertoef zelden buiten BE, maar de laatste 2 keren dat ik buiten BE was, had ik hetzelfde issue met Yoin (toen nog YouFone). Verder niet dadelijk aandacht aan geschonken en ik was van zin om eens contact met customer service op te nemen.
Detail: ik kon toen ook niet bellen of gebeld worden. Was dat bij jou ook het geval? Of enkel geen internet?
Edit: net ingelogd in klantenzone en "Roaming buitenland" stond uitgeschakeld. Volgens Yoin staat dat standaard aan, maar ik kan toch niet herinneren dat ik dat uitgeschakeld heb.
Detail: ik kon toen ook niet bellen of gebeld worden. Was dat bij jou ook het geval? Of enkel geen internet?
Edit: net ingelogd in klantenzone en "Roaming buitenland" stond uitgeschakeld. Volgens Yoin staat dat standaard aan, maar ik kan toch niet herinneren dat ik dat uitgeschakeld heb.
-
- Member
Dag forumleden,
Zoals ik voorheen melde heb ik intussen nog een reis in Duitsland ondernomen en ik heb speciaal aandacht besteed aan de instellingen van onze Huawei P30 zoals aanbevolen. De resultaten zijn de volgende:
a) toestel van mijn echtgenote (4 j. oud) werkt zonder morren, alles in orde
b) mijn toestel (5j. oud) werkt onderweg helemaal niet dit wil zeggen, geen internet verbinding, niet kunnen telefoneren of opgebeld worden. Met wifi in ons hotel werkt alles normaal.
Ik vermoed dat de ouderdom de doorslaggevende factor is, alhoewel in België mijn toestel correct werkt.
Is Yoin (ex Youfone) de oorzaak van de problemen? Ik ben intussen overgestapt naar Mobile Vikings, dat werkt uitstekend in België maar ik heb nog geen testen kunnen uitvoeren in het buitenland.
Zoals ik voorheen melde heb ik intussen nog een reis in Duitsland ondernomen en ik heb speciaal aandacht besteed aan de instellingen van onze Huawei P30 zoals aanbevolen. De resultaten zijn de volgende:
a) toestel van mijn echtgenote (4 j. oud) werkt zonder morren, alles in orde
b) mijn toestel (5j. oud) werkt onderweg helemaal niet dit wil zeggen, geen internet verbinding, niet kunnen telefoneren of opgebeld worden. Met wifi in ons hotel werkt alles normaal.
Ik vermoed dat de ouderdom de doorslaggevende factor is, alhoewel in België mijn toestel correct werkt.
Is Yoin (ex Youfone) de oorzaak van de problemen? Ik ben intussen overgestapt naar Mobile Vikings, dat werkt uitstekend in België maar ik heb nog geen testen kunnen uitvoeren in het buitenland.
-
- Member
Dag Forumleden, ik maakte recent een reisje naar Frankrijk met Mobile Vikings op mijn 5,5 jaar oude Huawei P30. En zie ... alles werkte zoals verwacht. Ik denk dus dat Yoin niet in staat is om een behoorlijke service te leveren op een wat ouder toestel. Ik blijf het een beetje vreemd vinden omdat beide providers het Proximus netwerk gebruiken.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 504 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Dat lijkt me een eigenaardige redenering.
Deze zomer zijn we naar Frankrijk en Nederland op vakantie geweest en mijn jongste heeft overal perfect bereik gehad met haar Galaxy A12 (oud budget toestel).
Sterker, in Frankrijk had zij goed bereik zonder manueel een andere provider te kiezenin tegenstelling tot mijn oudste en ik (bij hey!).
Ook vorig jaar in Londen ging alles goed. Toen hadden we alle 3 een abonnement bij youfone.
Deze zomer zijn we naar Frankrijk en Nederland op vakantie geweest en mijn jongste heeft overal perfect bereik gehad met haar Galaxy A12 (oud budget toestel).
Sterker, in Frankrijk had zij goed bereik zonder manueel een andere provider te kiezenin tegenstelling tot mijn oudste en ik (bij hey!).
Ook vorig jaar in Londen ging alles goed. Toen hadden we alle 3 een abonnement bij youfone.