Netgear Orbi mesh vs Fritz mesh
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 12 keer
Nu heb ik thuis een orbi router 750 met 2 orbi sattelieten. Heeft het zin om deze te vervangen door een fritz installatie met combinatie van extender en of powerlines. Heb proximus fiber 500/500 en haal op de wifi rond de 480. Zijn de wifi signalen van de fritz toestellen krachtiger of zwakker?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 871 keer
- Bedankt: 3316 keer
- Recent bedankt: 33 keer
Ik ben akkoord met vorige posters. Als je goede WiFi hebt, en draadloos 480 Mbps haalt op een 500/500 lijn, waarom zou je dan willen veranderen?bartman schreef: ↑3 maanden geleden Nu heb ik thuis een orbi router 750 met 2 orbi sattelieten. Heeft het zin om deze te vervangen door een fritz installatie met combinatie van extender en of powerlines. Heb proximus fiber 500/500 en haal op de wifi rond de 480. Zijn de wifi signalen van de fritz toestellen krachtiger of zwakker?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 12 keer
Omdat de fritzbox meer kan dan de internet box? Of werkt een fritzbox enkel als je geen tv decoder hebt? De vraag is dus of ik de internet box kan vervangen door een fritzbox? Ik heb ook een Siemens voip telefoon met een aparte kastje dat verbonden is met de internet box. Ik zie dat de fritzbox ook voip ondersteund dus betelent dit dat het kastje weg kan?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 871 keer
- Bedankt: 3316 keer
- Recent bedankt: 33 keer
Jouw vraag, zowel in de openingspost als in de titel, ging alleen over WiFi (Mesh).
De antwoorden die kreeg gingen dus ook alleen over WiFi.
De consensus was: als je goede WiFi hebt met jouw Orbi mesh (480 Mbps op een 500/500 lijn) dan heeft een overstap naar Fritz mesh geen voordeel.
Nu praat je over de tv decoder en over een "voip telefoon met een aparte kastje" ....
Wees eens duidelijk wat je wilt, en hoe het nu werkt, en wat je precies wilt weten?
Waar is je TV decoder aangesloten? wat is dat "Voip bakje", etc ???
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 90 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik veronderstel dat het over een Siemens Gigaset Dect telefoon betreft aangesloten op de Proximus internetbox via een gele RJ45 poort aan de hand van een VoIp Dect base, correct
Zoals reeds door anderen hiervoor vermeld, vermoed ik niet dat een eventuele vervanging van uw Netgear door een Fritz!box u enig "significant" voordeel kan/zal bieden
Ter info
https://nl.avm.de/service/knowledge-bas ... gebruiken/
https://nl.avm.de/service/knowledge-bas ... figureren/
Zoals reeds door anderen hiervoor vermeld, vermoed ik niet dat een eventuele vervanging van uw Netgear door een Fritz!box u enig "significant" voordeel kan/zal bieden
Ter info
https://nl.avm.de/service/knowledge-bas ... gebruiken/
https://nl.avm.de/service/knowledge-bas ... figureren/