Beste userbase!
Ik ben vrij nieuw in het VOIP gebeuren maar ik heb ondertussen al het een en het ander kunnen opzetten om al eens te kunnen testen.
Momenteel heb ik 2 telefonnummers bij 2 verschillende providers (Weepee en OVH). Deze zijn allebei gekoppeld aan mijn Cloud PBX (MikoPBX), wat perfect werkt.
Beide lijnen komen toe op de PBX en mijn telefoons (zowel fysiek als microsip desktop) rinkelen. De uitgaande lijn kan ik vrij kiezen in mijn config.
Mijn probleem:
-> Als ik bel via mijn smartphone naar mijn OVH telnr rinkelen mijn toestellen wel, maar heb ik geen beltoon op mijn gsm tot er iemand opneemt.
-> Als ik bel via mijn smartphone naar mijn Weepee telnr rinkelen mijn toestellen en heb ik een beltoon op mijn gsm.
Ik heb al heel veel gegoogled en op verschillende fora vertellen ze dat de provider geen "180 Ringing" pakketje verstuurt, maar ik heb via Wireshark al pakketjes opgevangen en deze worden in beide gevallen goed verstuurd en komen goed toe.
Een ander oplossing is "auto-pickup" doen en een on-hold muziekje laten horen.. Maar dat lijkt mij een ducktape fix voor dit probleem. Ik ben ten einde raad.
Iemand dit al voorgehad of een oplossing hiervoor? Alvast mijn excuses mocht er al een forumbericht hierover bestaan.
Geen beltoon als ik bel met mijn smartphone naar mijn OVH DID
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb dit ondertussen opgelost.
Mijn pbx gebruikt onderliggend asterisk, dus in de documentatie vond ik inband_progress. Die heb ik dan meegegeven aan mijn OVH provider settings.
Mijn Weepee provider gebruikt by default yes, bij mijn OVH provider heb ik dat bewust op 'no' gezet. Nu heb ik op beide lijnen een beltoon tijdens het bellen.
If set to 'yes', chan_pjsip will send a 183 Session Progress when told to indicate ringing and will immediately start sending ringing as audio.
If set to 'no', chan_pjsip will send a 180 Ringing when told to indicate ringing and will NOT send it as audio.
Ik kan geen links plaatsen dus ik probeer het even zo (vervang de -- met een . in de url):
https://docs.asterisk.org/Latest_API/AP ... d_progress
[Mod] link hersteld
Mijn pbx gebruikt onderliggend asterisk, dus in de documentatie vond ik inband_progress. Die heb ik dan meegegeven aan mijn OVH provider settings.
Mijn Weepee provider gebruikt by default yes, bij mijn OVH provider heb ik dat bewust op 'no' gezet. Nu heb ik op beide lijnen een beltoon tijdens het bellen.
If set to 'yes', chan_pjsip will send a 183 Session Progress when told to indicate ringing and will immediately start sending ringing as audio.
If set to 'no', chan_pjsip will send a 180 Ringing when told to indicate ringing and will NOT send it as audio.
Ik kan geen links plaatsen dus ik probeer het even zo (vervang de -- met een . in de url):
https://docs.asterisk.org/Latest_API/AP ... d_progress
[Mod] link hersteld