Apple Watch cellular nergens bruikbaar?

Algemene discussies over telecommunicatie
akke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Bericht

Ik heb een Apple Watch Cellular die mijn dochtertje gebruikt om ons te informeren als ze onderweg is. Dit via Telenet waar ik een ONE abonnement heb.
Nu wil ik echter naar Orange overstappen omdat dit een stuk goedkoper is en ook via coax eigenlijk dezelfde dienstverlening is.

Het probleem is echter dat de Apple Watch niet ondersteund is bij andere operatoren, enkel bij Telenet. Maar als ik bij Telenet mijn ONE opzeg een een Telenet Mobile abonnement in de plaats neem, dan is er geen "Telenet ONE number" meer inbegrepen en zal ook de Apple Watch niet meer werken. Dat is althans het advies dat ik van Telenet kreeg.

Met andere woorden: Telenet geeft enkel ondersteuning voor de Apple Watch als je ook een vaste internet verbinding bij hen neemt.

Proximus heeft geen ondersteuning voor de watch. Orange ook niet.
En alle kleinere mvno's hebben al moeite met een esim op zich, dus een watch zal daar ook zeker niet ondersteund zijn.

In NL heb ik bij Vodafone, KPN en Odido geïnformeerd. Ook dat is geen optie omdat sim kaarten die in een periode van 4 maanden langer in het buitenland waren dan NL worden geblokkeerd...

Kan ik de Apple Watch dan niet meer gebruiken als ik mijn vast internet bij Telenet weg haal? Wat een kutzooi...
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 112 keer

Bericht

Ik heb destijds ook bewust voor het “cellular model” gekozen omdat ik dacht dat het eraan zat te komen maar helaas, Telenet is inderdaad ongunstig geprijsd.

In Nederland zie je dat deze dienst €5 per maand kost, hier in België lijkt er er niet van te komen.

Wat je eigenlijk nodig hebt is een Apple family plan:
https://www.apple.com/watch/cellular/

Ik zie dat er aanbieders zijn zoals TruPhone en BetterRoaming die dit o.a. in Duitsland wel aanbieden.
-edit- dit is blijkbaar dezelfde aanbieder met een nieuwe naam voor consumenten gebruik maar alleen in Frankrijk, Duitsland en Spanje :bang:
https://www.betterroaming.com/watches/a ... ed-states/
Your Apple Watch plan is limited to one country only and does not support international roaming. If you intend to connect your Apple Watch(es) in another country, you will need to buy a separate plan. Service will not be available while roaming and international calls and SMS are unavailable. Premium-rate numbers and services are also blocked.
Toegevoegd na 8 minuten 4 seconden:
Ik had vroeger toen ze nog geen GSM had een “Weenect” tracker in haar boekentas. Werkt via 2G GSM.

Nu zou een AirTag ook een beetje dat werk kunnen doen al is het geen volwaardig alternatief natuurlijk plus mensen krijgen stalker meldingen op den duur.

Uiteindelijk is die van mij nu boven de 12 en oud genoeg voor een eigen iPhone en daarmee is het probleem natuurlijk opgelost. “Find my” (family) werkt erg goed, ik krijg meldingen als ze op school aankomt of uit een bepaalde zone gaat.

Dan heb je nu ook “check in” via iMessage dat in iOS 18 verder uitgebouwd gaat worden, ook voor jong en oud een goede manier om voor dat gemoedsrust te zorgen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 504 keer
Recent bedankt: 8 keer

Bericht

akke schreef: 14 jun 2024, 09:59 Kan ik de Apple Watch dan niet meer gebruiken als ik mijn vast internet bij Telenet weg haal? Wat een kutzooi...
Inderdaad. Anno 2024 is dit nog steeds het geval.
akke schreef: 14 jun 2024, 09:59Proximus heeft geen ondersteuning voor de watch.
En dat is onbegrijpelijk. Ze "werken aan een oplossing om dit mogelijk te maken!" En dat al jaren :roll:

Met de vierde operator is er nog eens een kans dat dit beter zal worden. Maar dat de zomer nog beter weer gaat brengen is ook maar een kans (en niet voor direct).
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Het feit dat dit zolang duurt, zal ermee te maken hebben dat het duur en complex is om het te implementeren, en dat er te weinig vraag naar is. M.aw. commercieel niet zo interessant vermoed ik. Gaat de investering nieuwe klanten opleveren, ik denk het niet.

Eigenlijk is dit alleen maar handig voor kinderen in een (hier niet bestaand) family plan, of voor (water)sporters die hun gsm thuislaten. Eventueel als tracking / alarm systeem voor een bejaarde?

Ik heb er zelf ook lang op gehoopt en gewacht, maar in alle eerlijkheid stel het zou vandaag beschikbaar komen, ik zou er echt geen €5 per maand aan geven (tenzij het voor mijn kind zou zijn) en dat weten de operatoren natuurlijk ook.

Mensen vervangen zo’n horloge ook maar om de zoveel jaar, en dan moet je echt al bewust de keuze maken voor een model met eSIM dat €50 duurder is. Ik vermoed dat ze in Nederland niet zoveel klanten hebben, het is alleen leuk zoals Telenet het doet dat je het erbij krijgt.. (dat mag ook wel gezien de absurde prijzen die ze hanteren).
Spijtig wel want nu krijg je eigenlijk een lock-in situatie waarbij je nog verplicht bent om steeds maar weer de Telenet prijsverhogingen te slikken.

De enige troost is dan wel dat je bij Telenet nog korting kunt krijgen op allerlei toestellen, en op die manier het verlies een beetje kunt dempen.
Laatst gewijzigd door Ptoeneigh 14 jun 2024, 12:51, in totaal 1 gewijzigd.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 844 keer
Bedankt: 537 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

(Bijna) Iedereen zeult z'n smartphone mee, dus .. waarom bijbetalen voor 1. het toestel en 2. het abonnement als je het strikt genomen niet nodig hebt.

Evenwel toch een jammere zaak dat er nog niemand een goed aanbod voor heeft!
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik ben ook eens gaan kijken naar Digi in Spanje en zij bieden ook geen extra diensten aan (wel eSIM) dus ik vrees dat de Telenet oplossing vrij uniek is voorlopig.

Toegevoegd na 10 minuten 58 seconden:
Ik zie een duidelijke tendens (de Apple website geeft een mooi overzicht) dat premium aanbieders zoals Vodafone in Europa allerlei extra’s aanbieden.

Past een beetje bij de vaste Apple partners, je zou dat dan verwachten van Orange maar Telenet lijkt ze dus te zijn voorgegaan.
akke
Plus Member
Plus Member

Bericht

Ptoeneigh schreef: 14 jun 2024, 11:10 Ik heb destijds ook bewust voor het “cellular model” gekozen omdat ik dacht dat het eraan zat te komen maar helaas, Telenet is inderdaad ongunstig geprijsd.

In Nederland zie je dat deze dienst €5 per maand kost, hier in België lijkt er er niet van te komen.

Wat je eigenlijk nodig hebt is een Apple family plan:
https://www.apple.com/watch/cellular/

Ik zie dat er aanbieders zijn zoals TruPhone en BetterRoaming die dit o.a. in Duitsland wel aanbieden.
-edit- dit is blijkbaar dezelfde aanbieder met een nieuwe naam voor consumenten gebruik maar alleen in Frankrijk, Duitsland en Spanje :bang:
https://www.betterroaming.com/watches/a ... ed-states/
Your Apple Watch plan is limited to one country only and does not support international roaming. If you intend to connect your Apple Watch(es) in another country, you will need to buy a separate plan. Service will not be available while roaming and international calls and SMS are unavailable. Premium-rate numbers and services are also blocked.
Toegevoegd na 8 minuten 4 seconden:
Ik had vroeger toen ze nog geen GSM had een “Weenect” tracker in haar boekentas. Werkt via 2G GSM.

Nu zou een AirTag ook een beetje dat werk kunnen doen al is het geen volwaardig alternatief natuurlijk plus mensen krijgen stalker meldingen op den duur.

Uiteindelijk is die van mij nu boven de 12 en oud genoeg voor een eigen iPhone en daarmee is het probleem natuurlijk opgelost. “Find my” (family) werkt erg goed, ik krijg meldingen als ze op school aankomt of uit een bepaalde zone gaat.

Dan heb je nu ook “check in” via iMessage dat in iOS 18 verder uitgebouwd gaat worden, ook voor jong en oud een goede manier om voor dat gemoedsrust te zorgen.
Ze heeft een iPhone, maar de school verbiedt telefoons mee te nemen waardoor dat dus geen optie is.
Maar nu de watch blijkbaar ook geen optie meer is zal we haar gsm moeten meenemen vrees ik.

Maandag even naar de directeur gaan denk ik en eens gaan uitleggen dat de gsm mee moet van mij.
Geen idee of die directeur daar begrip voor zal hebben maar omdat ze met de fiets naar huis komt wil ik dat ze bereikbaar is!
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

akke schreef: 14 jun 2024, 16:27 Maandag even naar de directeur gaan denk ik en eens gaan uitleggen dat de gsm mee moet van mij.
Geen idee of die directeur daar begrip voor zal hebben maar omdat ze met de fiets naar huis komt wil ik dat ze bereikbaar is!
Als je dat op een vriendelijke manier kunt onderbouwen, bijvoorbeeld dat hij in de tas blijft.
Stel een “school focus” in zodat er zeker geen meldingen doorkomen die niet nodig zijn, zodat ze die ook niet op haar Apple Watch binnenkrijgt (en bijgevolg ook geen straf ofzo).

Ik heb gezien dat er ook scholen zijn met speciale zakjes met een magnetisch slot zodat je het toestel niet kunt gebruiken, maar icm de Watch heb je toch nog wat mogelijkheden natuurlijk.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06/04 ... ne-in-met/

Zoiets heet een Yondr hoesje.

Ik hoop dat als je kunt onderbouwen dat het voor de veiligheid is en afspraken kunt maken daarover dat er toch wel iets mogelijk moet zijn.

ik heb gelezen dat er in Nederland in zijn geheel een gsm verbod is in scholen vanwege pesten / privacy etc maar daar lever je ze in en krijg je ze terug (ze hangen ze in een zakje ofzo) dus geheel vreemd is het niet dat sommige scholen hier in Vlaanderen er ook grenzen aan stellen maar het zou natuurlijk niet ten kostte mogen gaan van de veiligheid of de gemoedsrust.
akke
Plus Member
Plus Member

Bericht

Voordat ik de Apple Watch kocht, had ik al op school gevraagd of mijn kind een gsm mee mocht nemen. Ik legde uit dat dit voor de veiligheid is en stelde ook voor dat de gsm op school op stil zou staan (focus) of zelfs uit mag, als ze dat beter vinden, en sowieso de hele dag in de boekentas blijft. De directeur antwoordde zonder verder nadeken dat er geen uitzonderingen worden gemaakt en dat gsm's niet de school binnen mogen.

Maandag ga ik het probleem opnieuw uitleggen en kijken hoe ze er nu tegenover staan. Ik begrijp dat een gsm-verbod soms nuttig is. Het is niet de bedoeling dat kinderen op school met hun gsm bezig zijn. Maar er moet toch een mogelijkheid zijn dat ze hun gsm meenemen voor de veiligheid tijdens de rit van en naar school. Stel dat ze een lekke band krijgt, om maar iets simpels te noemen. Dan kan ze me bellen en kan ik haar meteen helpen. Maar het geeft mij een veiliger gevoel wetende dat ze me kan bereiken in noodgevallen en we kunnen haar ( zo lang ze er geen problemen mee heeft ) ook traceren als ze veel later is dan verwacht...

Als ze opnieuw neen zeggen zal het een 4G wifi router worden, daarmee kan de apple watch ook verbinden. Desnoods verborgen in een licht aangepaste boekentas zodat ze die nooit vinden :-)
Ptoeneigh schreef: 14 jun 2024, 16:35
akke schreef: 14 jun 2024, 16:27 Maandag even naar de directeur gaan denk ik en eens gaan uitleggen dat de gsm mee moet van mij.
Als je dat op een vriendelijke manier kunt onderbouwen, bijvoorbeeld dat hij in de tas blijft.
Stel een “school focus” in zodat er zeker geen meldingen doorkomen die niet nodig zijn, zodat ze die ook niet op haar Apple Watch binnenkrijgt (en bijgevolg ook geen straf ofzo).

Ik heb gezien dat er ook scholen zijn met speciale zakjes met een magnetisch slot zodat je het toestel niet kunt gebruiken, maar icm de Watch heb je toch nog wat mogelijkheden natuurlijk.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06/04 ... ne-in-met/

Zoiets heet een Yondr hoesje.

Ik hoop dat als je kunt onderbouwen dat het voor de veiligheid is en afspraken kunt maken daarover dat er toch wel iets mogelijk moet zijn.

ik heb gelezen dat er in Nederland in zijn geheel een gsm verbod is in scholen vanwege pesten / privacy etc maar daar lever je ze in en krijg je ze terug (ze hangen ze in een zakje ofzo) dus geheel vreemd is het niet dat sommige scholen hier in Vlaanderen er ook grenzen aan stellen maar het zou natuurlijk niet ten kostte mogen gaan van de veiligheid of de gemoedsrust.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

akke schreef: 14 jun 2024, 17:53 Als ze opnieuw neen zeggen zal het een 4G wifi router worden, daarmee kan de apple watch ook verbinden. Desnoods verborgen in een licht aangepaste boekentas zodat ze die nooit vinden :-)
Klinkt inderdaad heel erg als een school / leraar / directeur :|
Ik heb er zo vaak moeite mee hoe overdreven kinderachtig ze doen maar ik zwijg, bijt op m’n tanden, blijf vriendelijk en probeer niet “dat type ouder te zijn dat moeilijk doet en overal tegenin gaat” (maar oh stiekem haat ik het en begrijp ik zo hard dat pubers daarom zo gedemotiveerd zijn soms, ik zou haar graag meer verdedigen maar ben bang dat ik dan iets creëer waar ik spijt van krijg.. intern dilemma).

Nu, die 4G router is inderdaad een goed idee dan kan dat Watch gewoon via wifi verbinden!

O en misschien kun je Telenet bellen tijdens kantooruren en zeggen dat je wilt opzeggen (naar Hey ofzo niet base) dan verbinden ze je door naar een speciale dienst die je zal proberen te behouden met wat korting.
akke
Plus Member
Plus Member

Bericht

Ptoeneigh schreef: 14 jun 2024, 18:06
akke schreef: 14 jun 2024, 17:53 Als ze opnieuw neen zeggen zal het een 4G wifi router worden, daarmee kan de apple watch ook verbinden. Desnoods verborgen in een licht aangepaste boekentas zodat ze die nooit vinden :-)
Klinkt inderdaad heel erg als een school / leraar / directeur :|
Ik heb er zo vaak moeite mee hoe overdreven kinderachtig ze doen maar ik zwijg, bijt op m’n tanden, blijf vriendelijk en probeer niet “dat type ouder te zijn dat moeilijk doet en overal tegenin gaat” (maar oh stiekem haat ik het en begrijp ik zo hard dat pubers daarom zo gedemotiveerd zijn soms, ik zou haar graag meer verdedigen maar ben bang dat ik dan iets creëer waar ik spijt van krijg.. intern dilemma).

Nu, die 4G router is inderdaad een goed idee dan kan dat Watch gewoon via wifi verbinden!

O en misschien kun je Telenet bellen tijdens kantooruren en zeggen dat je wilt opzeggen (naar Hey ofzo niet base) dan verbinden ze je door naar een speciale dienst die je zal proberen te behouden met wat korting.
Ik ga sowieso van Telenet naar Orange omwille van de prijs.

Telenet KLIK 1SIM met TV en 'levenslang' gratis speedboost is wat ik nu heb. Ze maakten destijds reclame dat de speedboost levenslang gratis was en ik heb die toen zo genomen. Nu ik naar een nieuw systeem verhuis (bij hen intern iets) ben ik de levenslange speedboost optie kwijt en moet ik er 15 euro + BTW per maand voor betalen.

Toen ik zei dat ik die optie toch levenslang gratis heb startte een hele discussie want volgens Telenet is 'levenslang' niet in de betekenis dat je dit blijft behouden zolang je je account behoud. Hij noemde het een term zoals 'onbeperkt' internet dat ook niet echt onbeperkt is. 'levenslang' was dus ook niet zonder einddatum en hooguit 2 jaar.
Na ruim 1.5 jaar moet ik er nu dus alsnog voor gaan betalen.

Bij orange kom ik een heel stuk goedkoper uit. Zelfde netwerk (coax) en krijg dan nog eens korting op 6 gsm abonnementen die ik sowieso bij Orange al had.

( Bij telenet werkt gsm al jaren niet goed. Je bent vaak niet bereikbaar en moet het toestel herstarten om te fixen. Daarom alles uit de KLIK gehaald destijds en naar orange verhuist. )
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 407 keer
Bedankt: 787 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

Een GSM die op stil staat en in de boekentas zit, hoe zou een "overijverige" directeur die ooit vinden?
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 64 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Bericht

Ik had een gigantische post gemaakt, maar om het kort te houden: een gsm op stil in de boekentas zal niet gevonden worden. Wat je wel zal vinden is een kinder- of puberbrein met weinig zelfdiscipline, waardoor die gsm al snel de weg uit de boekentas zal vinden. Dan zal die afgenomen worden voor de rest van de dag en is er kort daarna geheid een discussie tussen ouders en de school over wat de school wel en niet mag doen.

Leerkrachten/directie/de school worden afgeschilderd als star en onredelijk, maar de realiteit is nu eenmaal dat iedereen denkt dat zijn/haar kind altijd een engeltje is, terwijl dat in de praktijk zelden zo is. Zelfs de braafste leerlingen betrap je op gsm-gebruik wanneer het niet zou mogen.

Misschien is dit nog de beste oplossing: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/06/04 ... ne-in-met/
Tijdslot van begin van de lessen tot de middagpauze en dan opnieuw van de middagpauze tot einde van de lessen. Kind is bereikbaar tijdens het pendelen en niet bereikbaar tijdens de lessen. Als ouders het kind tijdens de lessen dringend nodig hebben, kunnen ze de school opbellen. Als het dringend genoeg is, zal die het kind wel op de hoogte brengen.

Het is dat je niet voor elke scheet (letterlijk en figuurlijk) een nota gaat uitdelen, want anders ben je na quasi elke les wel bezig.

On-topic: toen ik de vorige keer in Barcelona was, maakte ik een praatje met een ober. Geen idee hoe het ter sprake kwam, maar het komt erop neer dat die mens als hij uitgaat nooit een portemonnee of gsm bij zich heeft. Alles doet hij via de Apple Watch. Hij zei dat hij op die manier die zaken niet kan verliezen en dat ze niet gestolen kunnen worden. Dat kan natuurlijk enkel via de eSim-koppeling. Vreemd dat de uitrol daarvan zo moeilijk verloopt bij ons.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 516 keer
Te Koop forum

Bericht

Men wil aan iedere sim een abo koppelen maar voor veel mensen is dat van het goede teveel. De sims voor bepaalde toepassingen zouden daarom beter in een soort van groep geplaatst worden. Ik heb een tijdje een (PX)sim voor ipad gehad die gewoon gratis bij het combo abo zat. Nadien werden de abo's herschikt en was er geen gratis sim meer inbegrepen. Ik heb geen Apple watch met sim genomen om die reden, beperkt gebruik en te duur om daarvoor een extra abo/sim te kopen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 317 keer
Bedankt: 291 keer

Bericht

CCatalyst schreef: 14 jun 2024, 11:19
akke schreef: 14 jun 2024, 09:59Proximus heeft geen ondersteuning voor de watch.
En dat is onbegrijpelijk. Ze "werken aan een oplossing om dit mogelijk te maken!" En dat al jaren :roll:

Met de vierde operator is er nog eens een kans dat dit beter zal worden. Maar dat de zomer nog beter weer gaat brengen is ook maar een kans (en niet voor direct).
Zeer jammer inderdaad, vandaag wat over zitten opzoeken want ik was zelf naar de Galaxy Watch 7 aan het kijken met e-sim support. Behalve Telenet is hier gewoon geen optie, en zoals ik nu lees bij OP, niet zonder vast internet...
Vandaag ook tegengekomen dat het bij Proximus waarschijnlijk zelfs niet meer op de planning staat voor in 2025...

Op het werk is het Orange, maar voor zover ik lees ook bij hen geen support.
(had me nog eens aangemeld op UB omdat ik met een vergelijkbare vraag zat, maar moet ze dus niet meer stellen helaas)
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer

Bericht

Dizzy schreef: 18 jun 2024, 08:31 Men wil aan iedere sim een abo koppelen maar voor veel mensen is dat van het goede teveel. De sims voor bepaalde toepassingen zouden daarom beter in een soort van groep geplaatst worden. Ik heb een tijdje een (PX)sim voor ipad gehad die gewoon gratis bij het combo abo zat. Nadien werden de abo's herschikt en was er geen gratis sim meer inbegrepen. Ik heb geen Apple watch met sim genomen om die reden, beperkt gebruik en te duur om daarvoor een extra abo/sim te kopen.
Orange heeft dat met een surfExtraCard. Voor € 3 extra krijg je een datasim kaart die je data deelt met je telefoonabonnement.
Maar probeer niet om daar een eSIM-kaart voor te krijgen, ik heb het eens geprobeerd: Bellen naar de helpdesk=> daarvoor moet in een Orange-winkel langsgaan.
In de Orange-winkel=> dat weet ik niet, bel maar naar de helpdesk.
(Maar zelfs als eSIM zou een Apple Watch niet direct ondersteund worden).

Toegevoegd na 28 seconden:
Slechte verbinding, dubbel gepost :bang:
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

@Stroper esim voor surf extra is zeker mogelijk via een orange shop. Wij hebben dit jaren geleden reeds gehad.

ik wil je aanraden dit gewoon eens proberen als je bij een shop in de buurt bent.

Maar inderdaad en helaas nog altijd niet geschikt voor de Apple Watch e.d.

Spijtig om te lezen dat het personeel zo slecht geïnformeerd is. Ik dacht dat dit alleen bij Hey zo was maar blijkbaar is het de algemene teneur bij Orange tegenwoordig.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 712 keer
Recent bedankt: 6 keer
Te Koop forum

Bericht

Allemaal goed en wel, maar ... de echte reden waarom eSIM zo slecht ondersteund wordt door providers is omdat er eigelijk helemaal geen eSIM (Embedded SIM) in een Apple Watch zit, maar een eUICC SIM (Embedded Universal Integrated Circuit Card).

Een "echte" eSIM (en waar in deze thread veelvuldig naar verwezen wordt) is gewoon een fysieke simkaart die op de PCB van het mobiel apparaat vastgesoldeerd zit, de meest voorkomende vorm is MFF2.

IoT-eSIM-SIM-cards-differences-2.png

Een eUICC is echter gewoon software, dus niks fysiek aan. Zeer vergelijkbare technologie, maar een provider moet die eUICC SIM dan wel in heel zijn back-end ondersteunen. Als je dan kijkt naar "de markt" (hoeveel apparaten er mogelijks gebruikt worden door klanten) dan zullen die investeringen niet echt heel hoog op de planning van providers staan nee. Voeg daar dan nog aan toe dat specifiek voor Apple de provider dan nog een certification moet doorlopen zal geen positieve invloed hebben op de beschikbaarheid ervan.

En de reden waarom er geen fysieke (e)SIMkaart in een Apple Watch zit zal niemand verbazen: gewicht en plaats op de PCB en stroomverbruik.

Waarom Telenet dan de enige in België is die zo'n eUICC ondersteunt weet ik niet. Als ik moet gokken, "lenen" ze gewoon de technologie en know-how van Liberty Global zeker?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 85 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

En zit er dan in een iPhone wel een "fysieke" sim vast? Dat zou me verbazen.

Dat het veel software is, dat geloof ik gerust, maar ik vind dat het aan de hardware maker is om ervoor te zorgen dat de esim (welke gedaante dan ook) als "gewone" sim wordt herkend. Het einige wat daar bovenop zou mogen komen is een controle op het esim nummer.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Vandaag is dit artikel verschenen met wat meer info:
https://tweakers.net/nieuws/225142/prox ... wordt.html

Spoiler alert: het gaat niks worden omdat de investering niet rendabel blijkt.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 96 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Ptoeneigh schreef: 15 aug 2024, 17:46 Vandaag is dit artikel verschenen met wat meer info:
Dat gaat om esim waarbij je met meerdere kaarten hetzelfde nummer deelt.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

lithion schreef: 15 aug 2024, 18:42
Ptoeneigh schreef: 15 aug 2024, 17:46 Vandaag is dit artikel verschenen met wat meer info:
Dat gaat om esim waarbij je met meerdere kaarten hetzelfde nummer deelt.
Inderdaad. Dus exact wat nodig is voor smartwatches zoals Telenet one number.
Logisch dat het zo lang duurt, men wilt de investering niet doen omdat ze weten dat ze die niet gaan terugverdienen (of dat ze op andere manieren makkelijker geld kunnen verdien).
Het lijkt me ook wel een beetje een niche ding waar mensen niet snel €5 per maand extra voor willen betalen zoals in Nederland.