HLN Podcast

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
Bedankt: 85 keer

Bericht

Vorige week blij gemaakt, aankondiging (voor vandaag 12/6) van de nieuwe Kroongetuigen Podcast van HLN in mijn podcast app (iPhone)

https://podcasts.apple.com/be/podcast/d ... 1603817845

Vandaag alleen een trailer. Heu? Ok dan.
Blijkt dat je de HLN app moet hebben daarvoor.
Geïnstalleerd zonder de app te openen.
Podcast direct kunnen starten (carplay). Na 30 minuten was het gedaan met luisteren. Ik kon niet op play drukken.
De app op mijn iPhone geopend, en daar staat doorleuk
"Onbeperkt podcasts luisteren: Kies voor een digitaal abonnement, 15,49 euro/maand".... Whaat ?
Steekproefje uit de andere podcasts, allemaal gewoon te beluisteren, enkel deze ene niet.

Wat me het meeste stoort? Dat ze Apple's podcast app gebruiken voor de trailer en om de mensen te lokken naar hun eigen app.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 111 keer

Bericht

Walgelijk, HLN clickbait.
Ik heb zo’n hekel aan de praktijken van DPG media die ze steeds verder opdringen.
Ik lees en kijk amper iets van ze maar als ik het doe dan is het met adblockers en plus artikels via archive.is of de website van de bibliotheek.

Hopelijk bestaat er ook een workaround voor podcasts.

Toegevoegd na 2 minuten 47 seconden:
ygeffens schreef: 12 jun 2024, 19:47 Wat me het meeste stoort? Dat ze Apple's podcast app gebruiken voor de trailer en om de mensen te lokken naar hun eigen app.
Rapporteren bij Apple? Zet hier anders een link naar de clickbait podcast dan klaag ik met je mee. Misschien schenden ze hiermee de voorwaarden.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
Bedankt: 1673 keer
Recent bedankt: 11 keer

Bericht

Voeg volgende url toe aan je podcast applicatie en je kan onmiddellijk luisteren: https://omny.fm/shows/de-kroongetuigen/playlists/de-kroongetuigen-exclusief.rss
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ptoeneigh schreef: 12 jun 2024, 20:27 Rapporteren bij Apple? Zet hier anders een link naar de clickbait podcast dan klaag ik met je mee. Misschien schenden ze hiermee de voorwaarden.
Die staat in de link in mijn eerste post. Die van 5/6 is een aankondiging dat het seizoen terug begint. Op het randje, maar daar kan ik nog mee leven. Maar dan die van 12/6, de trailer met dezelfde titel als de podcast, maar slechts 26 seconden lang en vanaf seconde 20 een verwijzing naar hun app.

Toegevoegd na 10 minuten 30 seconden:
raf1 schreef: 12 jun 2024, 20:29 Voeg volgende url toe aan je podcast applicatie en je kan onmiddellijk luisteren: https://omny.fm/shows/de-kroongetuigen/playlists/de-kroongetuigen-exclusief.rss
Bedankt !

Heb net de laatste 5 minuten kunnen luisteren :-)
Hoe ben je aan de link geraakt ?
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 111 keer

Bericht

Zalig dat ze gratis te luisteren zijn, bedankt Raf!

Ps. Zoals beloofd heb ik een clickbait report naar Apple gestuurd. Aan de vele 1 star reviews te zien zijn veel mensen geïrriteerd door deze praktijken.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
Bedankt: 1673 keer
Recent bedankt: 11 keer

Bericht

ygeffens schreef: 13 jun 2024, 18:31Hoe ben je aan de link geraakt ?
In de broncode van de html op https://www.hln.be/podcasts/aflevering/ ... d-25322486 kan je zien dat HLN de podcast op Omny.fm host en de "embedUrl" verwijst naar https://omny.fm/shows/de-kroongetuigen/de-snookermoord/
Daarna kan je simpelweg op Follow klikken en je krijgt de RSS-url.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ondertussen is de 2de aflevering in de reeks beschikbaar gemaakt. Ook voor deze maken ze reclame op de Podcast app van Apple.
Benieuwd hoe lang Apple dat gaat blijven accepteren.
Rapporteren bij Apple, ok, maar waar ?

Ondertussen nog een nieuwe praktijk van HLN gevonden:
Ze gaan op zoek naar een +artikel bij een concurrerende krant (bvb GvA) en breng het nieuws in hun eigen krant als artikel dat voor iedereen leesbaar is (wel vriendelijk verwijzend naar 'Mediahuis'). Zoiets gebeurde vroeger ook, maar nu meer en meer.
Staan ze droog? of willen ze de noodzaak bij de lezer wegnemen om ook de andere krant te lezen (?)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 490 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

ygeffens schreef: 19 jun 2024, 11:24 Ondertussen is de 2de aflevering in de reeks beschikbaar gemaakt. Ook voor deze maken ze reclame op de Podcast app van Apple.
Benieuwd hoe lang Apple dat gaat blijven accepteren.
Rapporteren bij Apple, ok, maar waar ?
sshot5.png
ygeffens schreef: 19 jun 2024, 11:24Staan ze droog? of willen ze de noodzaak bij de lezer wegnemen om ook de andere krant te lezen (?)
Hmm, is eigenlijk niet ons probleem? DPG zal Concerta daar wel voor compenseren?

Het toont wel aan hoe er eigenlijk geen diverse pers meer is. Alles zit in grote lijnen onder hetzelfde concern en men neemt elkaars artikelen over.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 398 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

Er is wel degelijk een verschil tussen rioolpers en klassieke media.
Al is blijkbaar niet iedereen in staat het verschil te zien :)?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 329 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Sterker nog, sommigen klagen over de MSM en gaan dan kanalen volgen die alternative truth's en andere onzin verspreiden. Van de regen in de...
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 73 keer

Bericht

raf1 schreef: 12 jun 2024, 20:29 Voeg volgende url toe aan je podcast applicatie en je kan onmiddellijk luisteren: https://omny.fm/shows/de-kroongetuigen/playlists/de-kroongetuigen-exclusief.rss
Dank je wel, Raf !!!
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 38 keer

Bericht

DPG Media. Dezelfde van VTM enzovoort. Hun app (VTMgo) is waardeloos als je ondertitels wilt gebruiken op Chromecast. En wil je dan Kodi gebruiken werkt de plugin niet omdat ze (DPG Media) iets veranderd hebben aan de website.

Waardeloos bedrijf dat mensen vanalles wil laten opdringen. Hopelijk zien meer mensen dit in dat dit bedrijf gewoon een absolute farce is en hun abonnement bij HLN.be, VTMgo+, enz opzeggen.

Wij hebben nood aan kwaliteit in België/Vlaanderen, en dat komt al lang niet meer van DPG Media.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 108 keer

Bericht

Podcast tip: DPG: De mediamogul van de Benelux
In Italië heb je Silvio Berlusconi, in Engeland Rupert Murdoch. Iedereen kent ze. Maar de perstycoon die regeert over de Lage Landen is relatief anoniem. Tot nu. Wie is Christian van Thillo, de eigenaar van DPG Media, de grootste uitgeverij van de Benelux? Hoe doet hij zaken? Hoe werkt dit familiebedrijf? Bepaalt hij wat we zien, lezen of horen? 
De vraag is legitiem nu zijn bedrijf, met een omzet van 1,8 miljard euro, bijna 80 merken exploiteert en dagelijks een miljoenenpubliek bereikt. Overal is hij aanwezig. Overal staat hij in contact met ons. Het bedrijf bereikt naar eigen zeggen 91% van de Nederlanders. 
Miljoenen Nederlanders gebruiken ‘zijn’ media dagelijks. Ze lezen het AD of de Volkskrant, ze luisteren naar Q-Music, klikken op Het Laatste Nieuws, op NU.nl of lezen een van de DPG-tijdschriften. RTL, de grootste commerciële tv-zender van Nederland, is de meest recente grote overname van DPG.
Een bijna failliete tent kopen, oppoetsen en uitbouwen, na een flinke saneringsronde: dat lijkt de klassieke Van Thillo-methode. En dat werkt goed. Maar is het slim ondernemerschap, of speelt er iets anders? Wat wil de Belgische courantier Christian van Thillo?
https://www.bnr.nl/podcast/hoge-bomen/1 ... de-benelux

En deze zit niet achter paywall.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 398 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

Pengu schreef: 5 maanden geleden Waardeloos bedrijf dat mensen vanalles wil laten opdringen. Hopelijk zien meer mensen dit in dat dit bedrijf gewoon een absolute farce is en hun abonnement bij HLN.be, VTMgo+, enz opzeggen.
Wacht tot je hun "cookiepolicy" en de achterliggende drijfveren ontdekt.
Tweakers valt ook al een hele tijd onder DPG en daar zijn meerdere artikels over te vinden.

Om een open deur in te trappen: DPG is niet in orde met GDPR, wat ze natuurlijk weten, maar toch duwen ze hun interpretatie overal (bij alle merken) door. En niemand die reageert, niet in NL en niet in BE.
Het enige wat je kan doen is mensen waarschuwen voor zo'n datahoarder en er zelf ver weg van blijven.
FredericV
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Bericht

heist_175 schreef: 5 maanden geleden Tweakers valt ook al een hele tijd onder DPG en daar zijn meerdere artikels over te vinden.
Ik luister regelmatig naar de tweakers podcast op YT, en privacy onderwerpen van grote techbedrijven komen daar vaak aan bod.
Vindt tweakers momenteel niet clickbait, maar HLN dus wel.
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Bericht

R2D2 schreef: 5 maanden geleden

https://www.bnr.nl/podcast/hoge-bomen/1 ... de-benelux

En deze zit niet achter paywall.
Bnr of dat de referentie is ?