Google Find my device service

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 293 keer
Bedankt: 130 keer

Bericht

In mei jongstleden lanceerde Google hun Find my Device netwerkservice.
Ik ontving daarover ook een mail (smartphone one+) dat mijn apparaten automatisch die service ondersteunen en als ik dat niet wil dat moet uitschakelen.
Nu zit ik eigenlijk al lang te wachten op die service zoals apple zijn airtags heeft (en ook samsung).
Maar blijkbaar zijn de tags nog niet of heel moeilijk te krijgen ?
Heeft er al iemand ervaring mee en wat zijn je bevindingen ?
Zou er 1 willen kopen voor mijn elektrische fiets.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
Bedankt: 492 keer

Bericht

Ik heb er eentje van Apple op mijn fiets. Zit in de bel en valt niet echt op. Is handig om fiets terug te vinden in een overvolle garage zoals Gent SP.

Bij Action verkopen ze merkloze tags die ook op Apple zouden werken, van Android kan ik niets zeggen want dat heb ik zelf niet. Samsung heeft ook tags en die zullen zeker op Android werken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Anseric
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Bericht

Ik heb nog geen ervaring omdat het aanbod beperkt is. Ik had ooit interesse in de SmartTag van Samsung, maar deze werkt helaas niet op andere Android-smartphones. Dat vond ik nogal vreemd. Ook bij andere accessoires van Samsung zijn sommige functies niet beschikbaar op niet-Samsung smartphones.
Laatst gewijzigd door on4bam 3 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 223 keer

Bericht

Ook interesse in de tags voor android hier. Als er eens iets gestolen is van je vervloek je jezelf dat je het nog niet had.
Beschikbaarheid is nog wel een dingetje. Ofwel preorder ofwel hoge verzendkosten. Ik wacht nog even tot dat betert denk ik.
Anseric schreef: 3 maanden geleden Ik had ooit interesse in de SmartTag van Samsung, maar deze werkt helaas niet op andere Android-smartphones. Dat vond ik nogal vreemd. Ook bij andere accessoires van Samsung zijn sommige functies niet beschikbaar op niet-Samsung smartphones.
Hoe fantastisch een product of dienst ook is, ik weiger het te kopen of gebruiken als het fabrikant/model afhankelijk is.
Zulke dingen zijn gedoemd om plots te stoppen met werken en je zit met een gigantische vendor lockin.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Tja, dat speelt minder bij Apple, ze gaan er heus niet zomaar mee stoppen maar de meeste Apple klanten hebben al meerdere apparaten van dat merk en trekken zich dus weinig aan van die lock in, ze hechten meer belang aan het gebruiksgemak: it just works. Dit soort problemen is net een reden waarom men meer wil betalen voor spul dat werkt. Ieder maakt voor zichzelf uit hoeveel dat voor hem waard is.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 698 keer

Bericht

Pas op want er was een datalek bij één van die tracker aanbieders.

Anyway, met de hardware of met de software alleen ga je nooit zo’n groot netwerk als  hebben, Android met zijn verschillende versies & uitvoeringen ís er gewoon niet zo’n groot netwerk als Apple.

En hoe werkt dat in een garage eigelijk, die krengen gaan “lokaal” maar een paar meter? Als jij de Airtag niet meer ziet, is het wachten totdat er een ander  apparaat van persoon A, B of C voorbij komt, en die dan zo de locatie van die Airtag in het Find My netwerk duwt, en jij zo de locatie kan zien.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik gebruik het in Gent SP ondergrondse garage. Daar is er zo goed als altijd wel volk. Nog nooit probleem gehad om mijn fiets te vinden NA ik de tag geïnstalleerd had :)
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 737 keer
Bedankt: 474 keer
Recent bedankt: 11 keer

Bericht

selder schreef:Pas op want er was een datalek bij één van die tracker aanbieders.

Anyway, met de hardware of met de software alleen ga je nooit zo’n groot netwerk als  hebben, Android met zijn verschillende versies & uitvoeringen ís er gewoon niet zo’n groot netwerk als Apple.

En hoe werkt dat in een garage eigelijk, die krengen gaan “lokaal” maar een paar meter? Als jij de Airtag niet meer ziet, is het wachten totdat er een ander  apparaat van persoon A, B of C voorbij komt, en die dan zo de locatie van die Airtag in het Find My netwerk duwt, en jij zo de locatie kan zien.
Android heeft nu het "find my network", wat hetzelfde doet als de airtags van Apple, maar over elk android device dat android 9 of recenter heeft.

In Europa wil dit dus zeggen dat je zelfs een fijnmaziger net hebt dan met apple airtags.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
selder
Moderator
Moderator

Bericht

Anekdotisch, maar toch
https://www.forbes.com/sites/scottkrame ... not-alone/

Maar dat lijkt me nog helemaal niet zo matuur als  ‘s Find My netwerk?

https://9to5google.com/2024/06/09/andro ... -problems/
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
devilkin
Administrator
Administrator

Bericht

Had je de artikels gelezen dan zag je ook dat in tegenstelling tot Apple, waar 1 toestel nabij voldoende is, je op het android systeem meerdere toestellen nabij moet hebben eer je een locatie ping krijgt (anti stalking, volgens de documentatie).

Zeker in de USA waar Apple het populairst ies, is het dus niet te verbazen dat het dan ook minder goed lijkt te werken.

Voor en nadelen in beide.
selder
Moderator
Moderator

Bericht

Ehh? Ik kan niet goed volgen ... als ik je post terug lees, dan voel ik dat jij begrijpt dat ik wil zeggen dat het niet goed werkt? Nee, ik zeg dat het nog niet matuur is. Of je nu meerdere apparaten in de buurt moet hebben of 1 enkel apparaat heeft niets met de matuurheid te maken.

Ik bedoelde op dit:

As of June 1, over 3,600 responses to that poll revealed that, at least among our readership, roughly half of users had the Find My Device network active on their devices. Breaking that down by region, 64% of those who responded in the US and Canada said they had the network. In the rest of the world, that number dropped to the minority, with only 49% of those who responded having the network live on their devices.

1 juni, dat is 14 dagen geleden? Dat spel is nagelnieuw, dat is dus nog niet matuur. Apple's Find My s**** ook helemaal totaal in het begin, daar moet nog veel aan gesleuteld worden.

We kunnen Userbase eens bevragen wie dat er al "Find My" van google op zijn Android heeft?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 468 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

selder schreef: 3 maanden geleden 1 juni, dat is 14 dagen geleden? Dat spel is nagelnieuw,
ik denk dat de dienst an sich wel matuur is, maar het is de uitrol die -zoals zoveel bij google- tijd in beslag neemt.
remember: de uitrol is pas ergens opgestart eind april/begin mei, en dat zal vast eerst beginnen bij google pixel users in de US.

dus het is nogal wiedes dat een quiz een maand na de start van de uitrol, die sowieso eerst in de US begint, waarbij enkel lezers van 1 site gecheckt worden,
het antwoord erg beperkt zal zijn.

verder is het afaik bij apple "je hebt een device, je bent deel van het netwerk", terwijl het bij google is "hey, wil je deel zijn van het netwerk"
selder schreef: 3 maanden geleden We kunnen Userbase eens bevragen wie dat er al "Find My" van google op zijn Android heeft?
ik, eind vorige week berichtje gekregen dat het beschikbaar was voor mijn toestel (realme gt master, 3tal jaar oud, android 13)
devilkin
Administrator
Administrator

Bericht

selder schreef: 3 maanden geleden We kunnen Userbase eens bevragen wie dat er al "Find My" van google op zijn Android heeft?
In ons huishouden zijn 5 android toestellen, en alle 5 hebben ze de "Find my" service.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 223 keer

Bericht

Aanwezig. Meteen geïnstalleerd na melding. Wacht er al lang op.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 468 keer

Bericht

afgaande op de op UB geinterviewde users is het percentage van google find my dus maar liefst 100% ! :angel:
selder
Moderator
Moderator

Bericht

Zoals ik dus al zei: to-taal niet matuur en werkt blijkbaar toch een pak slechter dan Airtag.

😀

https://tweakers.net/reviews/12298/airt ... twerk.html
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 454 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

Mijn dochters laten me met de regelmaat van de klok zoeken naar dingen die ze, achteraf gezien, toch mee hadden naar hun moeder.
Vandaar dat ik overweeg om een aantal van die trackers aan te kopen zodat ze hun portefeuille en sleutels toch al kunnen tracken. Maar ik heb niet veel zin om er veel geld aan uit te geven.

Ik zie dat er trackers zijn in de action voor weinig geld, maar die zijn voor het apple netwerk. We hebben wel wat iPad's, maar de gsm's zijn android (samsung). Kunnen die trackers ook gevonden worden via een android app? Volgens wat ik zelf vind niet, maar misschien is er een manier.

Zijn er anders mensen die een goede ervaring hebben met trackers voor android met een aanvaardbare kwaliteit?

Het hoeft zeker niet tot op de meter nauwkeurig te zijn. In de meeste gevallen is het gewoon om te weten of iets bij mij, hun moeder of 'elders' ligt.
selder
Moderator
Moderator

Bericht

Ik heb vroeger nog wel een Tile tracker gehad, maar dat is toch een pak gebruiksonvriendelijker dan Airtags. Geen van die andere aanbieders van trackers hebben zo'n groot netwerk als  (of Google als hun dienst aanslaat en meer gebruikt wordt).

Als je echt zorgeloos wilt tracken, dan Airtags. De drie dochters hebben er aan hun sleutelbos, "ingenaaid" in hun handtas, ik heb er aan m'n sleutels, in m'n CE 02, in m'n portefeuille, in m'n backpack.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
Bedankt: 97 keer

Bericht

selder schreef: 2 maanden geleden Zoals ik dus al zei: to-taal niet matuur en werkt blijkbaar toch een pak slechter dan Airtag.

😀

Jammer dat ze Samsung met hun SmartTag's niet in het vergelijk hebben meegenomen.

Wout van Tweakers heeft het toegelicht, maar toch vind ik het jammer.
Da's een bewuste keuze. Ik merk uit de reacties dat Samsung-gebruikers het interessant hadden gevonden om te weten hoe SmartTags zich verhouden tot dit netwerk, maar uiteindelijk is dat voor een grotere groep minder interessant omdat SmartTags enkel met Samsung-apparaten werken. Vandaar de focus op het Google-netwerk, en dan afgezet tegen zo'n beetje de 'golden standard'.

Verder denk ik dat Samsungs Tags op termijn ten dode zijn opgeschreven. Google heeft nu opstartproblemen, maar als het netwerk eenmaal up and running is kan Samsung - ondanks dat er veel Galaxy-apparaten zijn - niet tippen aan de omvang van het netwerk van Google. De vendor lock-in zal ze ook gaan tegenwerken.
https://tweakers.net/reviews/12298/5/ho ... r_20167590
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 95 keer

Bericht

cadsite schreef: 2 maanden geleden Mijn dochters laten me met de regelmaat van de klok zoeken naar dingen die ze, achteraf gezien, toch mee hadden naar hun moeder.
Vandaar dat ik overweeg om een aantal van die trackers aan te kopen zodat ze hun portefeuille en sleutels toch al kunnen tracken. Maar ik heb niet veel zin om er veel geld aan uit te geven.

Ik zie dat er trackers zijn in de action voor weinig geld, maar die zijn voor het apple netwerk. We hebben wel wat iPad's, maar de gsm's zijn android (samsung). Kunnen die trackers ook gevonden worden via een android app? Volgens wat ik zelf vind niet, maar misschien is er een manier.

Zijn er anders mensen die een goede ervaring hebben met trackers voor android met een aanvaardbare kwaliteit?

Het hoeft zeker niet tot op de meter nauwkeurig te zijn. In de meeste gevallen is het gewoon om te weten of iets bij mij, hun moeder of 'elders' ligt.
Ik heb die van de action, maar zit zelf wel op het Apple netwerk aangesloten.
Ik heb al gelezen van andere gebruikers die Android hebben dat er velen zijn die dit gekocht hebben, maar het dus echt niet werkende te krijgen is op Android.

Extra noot: die trackers zijn rommel.
Ik heb in het verleden ook Airtags gehad (die zijn achtergebleven bij m'n ex), en je merkt echt wel het verschil.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
Bedankt: 452 keer

Bericht

selder schreef: 2 maanden geleden Zoals ik dus al zei: to-taal niet matuur en werkt blijkbaar toch een pak slechter dan Airtag.

😀

Daarstraks de podcast geluisterd en daar ging het er ook over.
Eén opmerking is me bijgebleven. Voor de privacy en anti-stalking, ga je op je telefoon een melding krijgen "er zit al een hele tijd een 'tag' in bereik en het is niet de jouwe"... tot daar volg ik.
Maar later in de podcast ging het over diefstalbeveiliging met die dingen. Als je er bvb 1 in je rugzak steekt en die wordt gestolen, dan krijgt die dief toch ook die melding en weet hij dat er getracked wordt...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 90 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Joe de Mannen schreef: 2 maanden geledenMaar later in de podcast ging het over diefstalbeveiliging met die dingen. Als je er bvb 1 in je rugzak steekt en die wordt gestolen, dan krijgt die dief toch ook die melding en weet hij dat er getracked wordt...
Toch enkel als die dief ook op hetzelfde platform zit?

Hier toch best wel meer dan 3 jaar tevreden van de Samsung Smart Tags, de vorige serie een tijd lang gebruikt voor mijn intussen overleden kat die graag in het nabijgelegen veld ging jagen, en tegenwoordig onze recentste kat ook die in de binnentuinen blijft van de blok. Blijkbaar hebben er toch heel wat buren een Samsung want ik krijg in de binnentuinen snel een ping terug in bepaalde uithoeken, in de velden was dat wat trager en afhankelijk of de kat toen in bereik was van eventuele voorbijgangers, dus kon het inderdaad enkele uren duren, maar zo hebben we 'm destijds wel vaak teruggevonden waar een echte GPS tracker met SIM-kaart en batterij veel te veel miserie was met een te kleine batterij en dus hoogstens maar een dag of 3 actief met tracking per halfuur of uur.
Internet = Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered /
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Die beveiliging is er tegen stalkers. Mensen steken die dingen in de wagen of kledij van hun (ex)partner en tracken die dan. Redelijk ziekelijk maar zo zijn sommige mensen nu eenmaal. Bij Apple krijg je een melding als er een airtag in je buurt blijft die niet van jou is.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
Bedankt: 749 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Dizzy schreef: 1 maand geleden Bij Apple krijg je een melding als er een airtag in je buurt blijft die niet van jou is.
Dus is elke dief toch meteen gewaarschuwd dat er een tracker in de net gestolen goederen zit?
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 73 keer

Bericht

Meteen is veel gezegd, maar ja men krijgt een waarschuwing. En mocht die idioot hem niet direct zelf vinden dan maakt de tag na een tijd zelf lawaai.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
Bedankt: 452 keer

Bericht

dat bedoel ik dus, dan is het toch niet zo'n goed systeem tegen diefstal...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 56 keer

Bericht

Joe de Mannen schreef: 1 maand geleden dat bedoel ik dus, dan is het toch niet zo'n goed systeem tegen diefstal...
De trackers worden ook niet geadverteerd hiervoor (ze dienen om je eigen spullen in je eigen huis te vinden), al koopt merendeel van de mensen deze voor diefstal.
Er is spijtig genoeg niet echt een alternatief, buiten een gps tracker met sim kaart (wat andere problemen geeft zoals voeding, sim abonnement, grootte/kost tracker).
Je kan de 'bieper' uit de tag halen eventueel zodat de dief deze niet kan vinden door de zoekfunctie te activeren.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Inderdaad, voor diefstal is het maar beperkt bruikbaar. Als de dief ook een iphone heeft zal hij een boodschap ontvangen en zoals al aangehaald, zal er ook een geluid zijn na verloop van tijd. De tracker opsporen moet dus niet zo moeilijk zijn. De dingen zijn gemaakt om iets terug te vinden, niet om zaken/personen te volgen.

Hoe het precies werkt en welke termijn er staat op dat geluidssignaal en of het ook werkt tussen ios/android weet ik niet. Iemand?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 56 keer

Bericht

Dizzy schreef: 1 maand geleden Hoe het precies werkt en welke termijn er staat op dat geluidssignaal en of het ook werkt tussen ios/android weet ik niet. Iemand?
Geen idee exact, maar toch minimaal om de 12 uur gok ik. Dan de speaker er maar uit gesloopt :lol: