Dit is mijn netwerkje thuis:
Zoals je kan zien zitten de 2 7530's in een mesh netwerk.
Ik vind nergens de instelling om dat ook met het wifi punt van de powerline te doen. Mis ik iets?
Eerlijkheidshalve moet ik er bij zeggen dat ik niet weet wat het voordeel zou zijn of hoe dat precies werkt, zo'n 'mesh'.
Fritz 1260 - Mesh?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 872 keer
- Bedankt: 3316 keer
- Recent bedankt: 32 keer
https://nl.avm.de/faqs/fritzbox-als-mes ... k-opnemen/
- eerst kort (1 seconde) op de Connect toets drukken van de 2de Powerline (1260).
- daarna - binnen de 2 minuten - op de "Connect/WPS" toest drukken van de eerste FritzBox (mesh master).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 454 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Gelukt, bedankt!
Eigenaardig dat dit niet via de webinterface kan.
Nu heb ik dus het 'mesh' symbooltje, maar wat is nu de echte meerwaarde? (Behalve dat ik er even blij momentje mee gekregen heb?)
Eigenaardig dat dit niet via de webinterface kan.
Nu heb ik dus het 'mesh' symbooltje, maar wat is nu de echte meerwaarde? (Behalve dat ik er even blij momentje mee gekregen heb?)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 872 keer
- Bedankt: 3316 keer
- Recent bedankt: 32 keer
- Normaal worden hierdoor alle settings van de Hoofd Fritz!Box overgenomen, zoals:
- alle relevante WiFi settings (zoals de WiFi naam en paswoord, gast netwerk, time-based instellingen.
- instellingen voor auto-update, push services ...
- de naam van het apparaat (zoals je het hebt ingesteld in de hoofd Fritzbox).
- instellingen van land en taal (voor zover de Powerline of repeater de taal ondersteunt).
- De hoofd Fritzbox ziet nu alle apparaten die via WiFi verbonden zijn, ongeacht op welk AP (welke banden, verbindingskwaliteit). Bij normale AP's ziet de hoofrouter alle WiFi toestellen alsof deze verbonden zijn via LAN.
- Je hebt nu dus één enkel WiFi netwerk: de hoofd FritzBox (mesh master) kan nu het ganse netwerk sturen (mesh steering). In tegenstelling tot een klassiek WiFi netwerk, waarbij de toestellen zelf bepalen op welk AP ze verbinden, zal deze beslissing nu genomen worden door de mesh master. Deze kan indien nodig een toestel verzoeken om met een ander AP te verbinden (voorwaarde: toestel ondersteunt 802.11k en 802.11v).
- alle gebeurtenissen van de verschillende AP's komen in de logfile van de hoofd FritzBox, etc ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
In dit kader heb het probleem dat het mijn mesh netwerk (FB + 4 bekabelde fritzrepeaters) steeds een stuk medh ‘vergeet’ - terwijl dit al (meerdere keren) met succes gedaan is.
Maar soms staat alles terug OK…
Is begonnen toen ik het vierde AP aansloot. Alles via ethernet verbonden.Maar soms staat alles terug OK…
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.