Telenet aanbod "standaard" vs. "business"

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
The_Hawkeye
Starter
Starter

Bericht

Ik heb sinds jaar en dag een Telenet business abbonnement (zonder speedboost), uit de tijd dat ze niet al te moeilijk deden dat je geen BTW nummer had. Toen had dit verschillende voordelen: geen geblokeerde poorten (443; 80; ...), 3TB download limiet (no questions asked), hogere snelheden, etc.

Als ik nu naar het huidige aanbod kijk, vraag ik mij af of - op de aangeboden snelheid na - deze verschillen nog steeds van toepassing zijn?
  • All-Internet - 300 Mbps downloadsnelheid - Onbeperkt surfen - 20 Mbps uploadsnelheid - Veilig internet thuis
  • Business Fibernet - Onbeperkt datavolume - 500 Mbps max. downloadsnelheid - 30 Mbps max. uploadsnelheid

Wie kent er de kleine lettertjes en wil zijn ervaring delen? :-D
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 875 keer
Bedankt: 3363 keer
Recent bedankt: 49 keer

Bericht

toon.reynders schreef: 4 maanden geleden Als ik nu naar het huidige aanbod kijk, vraag ik mij af of - op de aangeboden snelheid na - deze verschillen nog steeds van toepassing zijn?
Welke verschillen zie je dan - buiten de snelheden - ?
In beide gevallen is het "onbeperkt", met andere woorden een FUP van 3TB?

Wat betreft geen geblokkeerde poorten (443; 80; ...), dat is volgens mij alleen van toepassing met een vast IP?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 111 keer

Bericht

Ik weet dat het geen fabeltje of verkooppraatje is dat Telenet aparte teams heeft voor (small) business klanten, dat zijn in theorie allemaal ervaren mensen met wat meer (opgebouwde) skills en diepere training.
De service levels zowel voor calls / mails / dossiers en technische interventies liggen ook veel gunstiger dus prioritair.
Technisch (als je de productfiches vergelijkt) is er vaak wat meer mogelijk zoals een vast IP of een ander modem, andere FUP.
Om het fancy te zeggen is het wat beter aangepast aan de noden van de klant.

Je kunt zeggen van Telenet wat je wilt (ik ben persoonlijk geen fan van hun graaimentaliteit), privé zou ik het persoonlijk nooit nemen puur vanwege de prijs / overkill maar zakelijk waar deze kosten deels aftrekbaar zijn zou ik er alle vertrouwen in hebben en het absoluut durven aanraden boven Proximus.
Ik heb zelf ervaring binnen de sector en genoeg mensen in m’n netwerk bij verschilde operatoren en ik durf te stellen dat Telenet ondanks dat ze zwaar commercieel zijn wel de beste mindset of bedrijfscultuur heeft vergeleken met Proximus en Orange. Sorry het zijn de clichés die vandaag nog altijd actueel zijn.
Voor je zaak wil je natuurlijk gewoon het beste en kun je je geen downtime veroorloven.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 92 keer

Bericht

toon.reynders schreef: 4 maanden geledenIk heb sinds jaar en dag een Telenet business abbonnement ... geen BTW nummer...
Hoe heb jij dit nu nog steeds? Heb je 2 jaar geleden geen brief gekregen zoals hier te zien?
Ik had tot toen dus business en heb na de brief opgezegd omdat ze me toch zouden downgraden naar consumer lijn.
philippe_d schreef: 4 maanden geleden In beide gevallen is het "onbeperkt", met andere woorden een FUP van 3TB?
Toen ik die business line had (1000/50) was het echt unlimited, "no questions", als test dag en nacht 1000GB files gedownload en bij 55TB maar gestopt, geen haan die kraaide. Maar hoe het nu nog loopt kan ik niets van zeggen...
The_Hawkeye
Starter
Starter

Bericht

Hoe heb jij dit nu nog steeds? Heb je 2 jaar geleden geen brief gekregen zoals hier te zien?
Ik had tot toen dus business en heb na de brief opgezegd omdat ze me toch zouden downgraden naar consumer lijn.
Nope, brief nooit gehad, meer kan ik er helaas niet over zeggen :-D Al gaat Telenet me nu misschien wel snel weten te vinden :twisted:
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 92 keer

Bericht

Misschien ligt de prioriteit bij hun nu nog op problemen fixen in hun nieuw softwaresysteem, maar eens dat van de baan is ... :p
yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 30 keer

Bericht

splinterbyte schreef: 4 maanden geleden Misschien ligt de prioriteit bij hun nu nog op problemen fixen in hun nieuw softwaresysteem, maar eens dat van de baan is ... :p
Hmm denk dat het voor velen ook een reden is om te vertrekken. 2 jaar geleden brief gekregen ook en ze stelden iets voor dat 15 euro duurder was. Was iets van een 75 euro ip 65 euro. Nu bij mobile vikings voor 40 euro.
The_Hawkeye
Starter
Starter

Bericht

yaris schreef: 4 maanden geleden Nu bij mobile vikings voor 40 euro.
Maar dat is dan via het fiber netwerk van proximus?! Die optie hebben wij nog niet en zit er helaas nog lang niet aan te komen...
yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 30 keer

Bericht

The_Hawkeye schreef: 4 maanden geleden
yaris schreef: 4 maanden geleden Nu bij mobile vikings voor 40 euro.
Maar dat is dan via het fiber netwerk van proximus?! Die optie hebben wij nog niet en zit er helaas nog lang niet aan te komen...
Ja fiber hier rond Leuven. Dan is het balen ....