Goede hoster gezocht voor domeinnaam + email
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 37 keer
Ik ben reeds enkele jaren tevreden klant bij Siteplan voor mijn domeinnaam en email hosting, maar sinds een week of 2 is er op hun server een DDOS attack aan de gang waardoor mijn email zo goed als onbruikbaar geworden is. Aangezien bijna al mijn briefwisseling zoals rekeningen en dergelijke via email komt is dit dus een zeer onaangename situatie.
Daarom begin ik nu te overwegen om andere (en hopelijk betere) oorden op te zoeken. Wat ik nodig heb is enkel email hosting met domeinnaam (geen website), waar ik zelf alle nodige email adressen en forwarders kan instellen via een cpanel ofzo.
Als iemand ervaring heeft met een betrouwbare hoster is deze info zeer welkom.
Daarom begin ik nu te overwegen om andere (en hopelijk betere) oorden op te zoeken. Wat ik nodig heb is enkel email hosting met domeinnaam (geen website), waar ik zelf alle nodige email adressen en forwarders kan instellen via een cpanel ofzo.
Als iemand ervaring heeft met een betrouwbare hoster is deze info zeer welkom.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 795 keer
- Bedankt: 526 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Fastmail. Ik gebruik dat nu al 5 jaar. Elk jaar kijk ik tegen vervaldag rond... en blijf ik bij fastmail (referral link: https://join.fastmail.com/c093c10a - 10% korting).
Redenen:
* Goeie support (effectief al gebruikt voor een probleem bij het delen van een kalender met o365 waarbij o365 de spec niet volgde, zij hebben het opgelost zodat het toch proper werkte)
* Mail/calendar/contacts
* standaard protocollen (*dav, smtp, imap)
* steengoede web interface - ik ken geen betere mail client als ik eerlijk ben
* masked mail (email adressen aanmaken on the fly)
* Goeie spam filter
...
Redenen:
* Goeie support (effectief al gebruikt voor een probleem bij het delen van een kalender met o365 waarbij o365 de spec niet volgde, zij hebben het opgelost zodat het toch proper werkte)
* Mail/calendar/contacts
* standaard protocollen (*dav, smtp, imap)
* steengoede web interface - ik ken geen betere mail client als ik eerlijk ben
* masked mail (email adressen aanmaken on the fly)
* Goeie spam filter
...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Gebruik hier al jaren vimexx voor domeinnaam en MXRoute voor email.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters maar de upload is wel gewoon 20Mbps
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 492 keer
- Recent bedankt: 4 keer
ik host al 10+ jaar mijn eigen mailserver, maar ben stilaan wel aan het kijken om daarmee te stoppen.
goedkoper ga ik niet dadelijk vinden (draait op een vps die me ongeveer 30 eur / jaar kost), en op zich is het ook niet erg veel onderhoud ofzo...
maar ik ben zo'n beetje op het punt gekomen "dat het me niet meer boeit" om het zelf te doen.
fastmail is me ook al vaker opgevallen om te overwegen als alternatief - maar als er een DDOS zou zijn, dan ga je toch altijd last hebben,
dat is nu eenmaal iets waar veel providers niet sterk tegen staan.
goedkoper ga ik niet dadelijk vinden (draait op een vps die me ongeveer 30 eur / jaar kost), en op zich is het ook niet erg veel onderhoud ofzo...
maar ik ben zo'n beetje op het punt gekomen "dat het me niet meer boeit" om het zelf te doen.
fastmail is me ook al vaker opgevallen om te overwegen als alternatief - maar als er een DDOS zou zijn, dan ga je toch altijd last hebben,
-
- Elite Poster
tuurlijk heeft een goede host ddos protectie en zaken zoals nullrouting en co.
en, afhankelijk van hoe groot bandwidth de ddos aanval is, kan je de traffic soms ook nog wel slikken (google heeft ooit meer als 2.54 Tbps moeten slikken.... dat doe je niet als gemiddeld bedrijf).
en als je een ddos-flood over je nek krijgt van een 400 miljoen requests per seconde dan zullen de meesten toch wel degelijk down gaan, want daarbij is het niet zo eenvoudig om een onderscheid te maken tussen geldige requests en fake ones.
cloudflare heeft trouwens een lijst van de "leukste" ddos aanvallen: https://www.cloudflare.com/learning/ddo ... s-attacks/
en, afhankelijk van hoe groot bandwidth de ddos aanval is, kan je de traffic soms ook nog wel slikken (google heeft ooit meer als 2.54 Tbps moeten slikken.... dat doe je niet als gemiddeld bedrijf).
en als je een ddos-flood over je nek krijgt van een 400 miljoen requests per seconde dan zullen de meesten toch wel degelijk down gaan, want daarbij is het niet zo eenvoudig om een onderscheid te maken tussen geldige requests en fake ones.
cloudflare heeft trouwens een lijst van de "leukste" ddos aanvallen: https://www.cloudflare.com/learning/ddo ... s-attacks/
-
- Administrator
Fastmail heeft er ook al een paar tegen hun dak gehad, en eentje waar ik zelf ook last van ondervond (paar uur onbereikbaar).Splitter schreef: 31 mei 2024, 18:12 fastmail is me ook al vaker opgevallen om te overwegen als alternatief - maar als er een DDOS zou zijn, dan ga je toch altijd last hebben,
Ik heb toen 1 maand 'free credit' gekregen op mijn abonnement. Correcte manier van werken.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 57 keer
Ik gebruik al enkele jaren Zoho voor een 8-tal users (familie) met in totaal net geen 100GB aan data erop.
Niet helemaal tevreden van Zoho. Vooral de search-functie in hun app/programma trekt op niets. Toont vaak foute resultaten en toont niet wat hij moet tonen. Een ramp. Kost aardig wat geld en verwacht beter voor dat budget.
Alternatieven niet evident.
MXRoute lijkt interessant, maar geen GDPR / niet-Europees.
Siteplan: Vraagt domeinnaam bij hen te hosten (wat ik tricky vind, beheer het liever zelf). Zou wel goedkoper zijn.
In het verleden ook naar Vimexx gekeken, maar ze hebben een inode-limiet waardoor een hostingpakket onbruikbaar is om enkel voor mail te gebruiken.
Fastmail: dure oplossing in mijn geval.
Als nog iemand een idee heeft ...
Niet helemaal tevreden van Zoho. Vooral de search-functie in hun app/programma trekt op niets. Toont vaak foute resultaten en toont niet wat hij moet tonen. Een ramp. Kost aardig wat geld en verwacht beter voor dat budget.
Alternatieven niet evident.
MXRoute lijkt interessant, maar geen GDPR / niet-Europees.
Siteplan: Vraagt domeinnaam bij hen te hosten (wat ik tricky vind, beheer het liever zelf). Zou wel goedkoper zijn.
In het verleden ook naar Vimexx gekeken, maar ze hebben een inode-limiet waardoor een hostingpakket onbruikbaar is om enkel voor mail te gebruiken.
Fastmail: dure oplossing in mijn geval.
Als nog iemand een idee heeft ...
-
- Elite Poster
de lijst waar ik naar kijk (bovenop fastmail):
- proton.me (zwitersland)
- startmail.com (nederland, zelfde jongens als van startpage)
- soverin.net (nederland)
- mailfence.com (belgie)
- tuta.com (duitsland)
- mailbox.org (duitsland)
- posteo.de (duitsland)
-
- Administrator
Nee, niet allemaal. Ook sommige hebben geen catchall support (als je dat al wil), dus je moet het echt gaan bekijken.
-
- Elite Poster
alleen proton en posteo nietsplinterbyte schreef: 05 jun 2024, 09:50 Ja maar die nemen niet allemaal je eigen domeinnaam aan ofwel?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 102 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Hmm bij nader zicht proton wel blijkbaar in hun betalende opties https://proton.me/mail/pricing:
Use your own custom email domain addresses, e.g., [email protected]
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 5 keer
https://urlplan.net/customer/index.php?language=dutch
Alles ligt nu uit voor mijn domein. Wat voor mij vooral email stress geeft.
Volgens mij vertrekken de enige optie.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 75 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik ben op zich wel tevreden van one.com. Maar t'is belange niet de goedkoopste.
Ooit begonnen aan €30, maar nu al een pak meer.
Maar elk jaar vraag ik gewoon korting, en dat krijg ik dan ook wel.
veel aliassen, DNS, domainname, etc
compleet pakket maw.
En op al die jaren nog geen enkele significante outage gehad.
Ooit begonnen aan €30, maar nu al een pak meer.
Maar elk jaar vraag ik gewoon korting, en dat krijg ik dan ook wel.
veel aliassen, DNS, domainname, etc
compleet pakket maw.
En op al die jaren nog geen enkele significante outage gehad.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik wacht nog een paar dagen, dan zal ik wss ook van Siteplan vertrekken.deman3417 schreef: 03 jul 2024, 06:16 https://urlplan.net/customer/index.php?language=dutch
-
- Pro Member
Ik ga ook nog een paar dagen wachten, hopelijk komt het in orde. Alleen vraag ik mij af wat er gebeurt met de mail die nu naar mij verzonden wordt, ga ik die nog binnen krijgen als ik over 3 of 4 dagen pas terug kan inloggen?
Gelukkig heb ik mijn mails tot hiertoe ook lokaal staan in Thunderbird. Die kan ik hopelijk wel opslaan in een bestand dat ik dan eventueel kan importeren als ik toch moest overstappen.
Gelukkig heb ik mijn mails tot hiertoe ook lokaal staan in Thunderbird. Die kan ik hopelijk wel opslaan in een bestand dat ik dan eventueel kan importeren als ik toch moest overstappen.
-
- Administrator
Ofwel zijn die al binnengekomen bij je hosting provider, ofwel gaan de verzendende mail servers een (vrij lange) tijd blijven herproberen tot ze de mails kunnen afleveren.
-
- Elite Poster
ik ben nog van de tijd dat internet minder betrouwbaar was en de retry maar 48 uur was....
normaalgezien zou je mailserver niet meer dan 48u mogen down gaan - en in kritieke zaken is er ook een backup mx die in de tussentijd de mails wel kan ontvangen.
het zal dus allemaal een beetje afhangen van of er een backup mailserver is die mails ontvangt terwijl de hoofdserver niet werkt,
van waar de mails gezonden worden, en hoelang de mailserver down zal zijn.
normaalgezien krijgt de afzender, indien de mail niet afgeleverd kon worden, ook wel een mail hiervan, zodanig dat ze op de hoogte zijn dat de mail niet kon worden afgeleverd.
(weinig hulp bij automatisch verstuurde mails natuurlijk)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 5 keer
Als je deze status leest:
Wat betreft de getroffen server kunnen we jammer genoeg geen tijdsspanne geven, maar duidelijk is dat het hier zal gaan om enkele dagen of meer. Daarna moeten we de schade op de server bekijken, we gaan uit van een worst case scenario waarbij de meeste of alle data beschadigt of verloren is.
Er zijn al veel klanten die met eigen backups websites hebben terug geplaatst. We vragen dan ook uitdrukkelijk aan ook klanten die een eigen backup hebben die ze opnieuw kunnen installeren en/of klanten die geen probleem hebben om te starten met een lege account en/of klanten die een kleine account hebben enkel om hun domein te beheren ons te contacteren
Komt niet goed. Als je geen BackUp hebt - vloeken - en van 0 beginnen. Wachten heeft geen zin.
Misschien kan je gelijk van bij een andere provider van 0 beginnen?
Wat betreft de getroffen server kunnen we jammer genoeg geen tijdsspanne geven, maar duidelijk is dat het hier zal gaan om enkele dagen of meer. Daarna moeten we de schade op de server bekijken, we gaan uit van een worst case scenario waarbij de meeste of alle data beschadigt of verloren is.
Er zijn al veel klanten die met eigen backups websites hebben terug geplaatst. We vragen dan ook uitdrukkelijk aan ook klanten die een eigen backup hebben die ze opnieuw kunnen installeren en/of klanten die geen probleem hebben om te starten met een lege account en/of klanten die een kleine account hebben enkel om hun domein te beheren ons te contacteren
Komt niet goed. Als je geen BackUp hebt - vloeken - en van 0 beginnen. Wachten heeft geen zin.
Misschien kan je gelijk van bij een andere provider van 0 beginnen?
-
- Pro Member
Ik heb gevraagd of ze mijn account op een andere server kunnen zetten. Aangezien ik enkel email met domeinnaam bij hen heb, en ik mijn mails lokaal in Thunderbird heb staan, is het voor mij geen ramp om terug van 0 te beginnen. Liever dat dan misschien nog een week of langer zonder mail te zitten.
-
- Pro Member
Mijn mail komt terug binnen momenteel. Net eens een nslookup gedaan en staat dus op een ander IP, dus ik vermoed dat ze accounts kunnen verhuizen hebben.
Ik kan wel nog niet inloggen met mijn hoofdaccount op het cpanel, maar dat zal ook nog wel in orde komen veronderstel ik. Daarvoor ga ik ze niet lastigvallen nu, ze hebben al werk genoeg.
Al bij al toch tevreden, ze doen echt hun best om alles zo snel mogelijk terug werkend te krijgen.
Ik kan wel nog niet inloggen met mijn hoofdaccount op het cpanel, maar dat zal ook nog wel in orde komen veronderstel ik. Daarvoor ga ik ze niet lastigvallen nu, ze hebben al werk genoeg.
Al bij al toch tevreden, ze doen echt hun best om alles zo snel mogelijk terug werkend te krijgen.
-
- Administrator
Ik hoop voor hun dat hun nieuwe box niet te snel als doelwit zal gebruikt worden.
-
- Pro Member
Daar vrees ik ook een beetje voor, als de website die het doelwit was van die DDOS attack ook op dezelfde server gezet wordt waar mijn account nu op staat, dat het gewoon opnieuw gaat beginnen...
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 2 keer
Hier nog steeds niet, hopelijk is dit snel opgelost.
Ik heb een ticket aangemaakt, hoop snel meer duidelijkheid te hebben.
Ik heb een ticket aangemaakt, hoop snel meer duidelijkheid te hebben.
Internet = EDPnet 100/35Mbps
GSM = HeyTelecom
Netwerk = UDM pro
GSM = HeyTelecom
Netwerk = UDM pro
-
- Pro Member
Bij mij lijkt het IP constant te veranderen tussen de oude en de nieuwe server. Telkens als het naar de oude server verandert is er niks bereikbaar, en dan 10 min later ofzo is het terug naar de nieuwe server veranderd en raak ik er terug op.
-
- Administrator
Geen idee hoe hun opzet ineen steekt maar veel vertrouwen geeft dat niet.
-
- Pro Member
Dit was dus een probleem met de Proximus DNS servers, na switchen naar Google DNS geen last meer van gehad.Electribe schreef: 07 jul 2024, 08:40 Bij mij lijkt het IP constant te veranderen tussen de oude en de nieuwe server. Telkens als het naar de oude server verandert is er niks bereikbaar, en dan 10 min later ofzo is het terug naar de nieuwe server veranderd en raak ik er terug op.