advies setup in de verre toekomst

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Beste

Ik heb momenteel een pc met ryzen 7 7800X3D en een radeon 7900 XTX dus mijn pc is voor een paar jaar zoet.

Wat ik merk is dat ik oude games speel zoals age of empires en runescape en eigenlijk qua fps games enkel fortnite. Soms zit er minecraft of GTA V in. Ik heb een laptop maar die gebruik ik amper.

Nu aangezien ik minder wil sparen voor zaken die ik niet nodig heb en juist meer wil sparen voor kwaliteit zit er een vraag in mijn hoofd.
Bijna alle games die ik speel op mijn pc die echt videokaart nodig hebben zijn perfect of zelfs beter te spelen op een PS5 met eventueel muis en keyboard.

Ik hoorde dat GTA 6 komt.

Dus ik zit met 3 opties in mijn hoofd. Dit zijn opties op de huidige gebaseerde zaken maar ik doel dus echt op de toekomst

optie 1: minst aangewezen is gewoon een laptop kopen die GTA V en fortnite maar grote kans dat GTA VI niet zal draaien hierop.
optie 2: Ik ga voor een ps5 in combinatie met een pc of laptop die runescape en age of empires aankan(basic gpu maar nodig). Voordeel is hier dat een console sowieso GTA VI goed zal draaien en ik dus niet moet inzitten met upgrades.
optie 3: ik ga voor een enkele pc maar moet futureproof denken aan de systeemeisen van GTA VI
Optie 4: ik ga voor een ps5 pro volgend jaar en kan bijna kort daarna GTA VI spelen op console en ik behoud mijn pc zolang die age of empires en runescape kan draaien.

Wat denken jullie?

Ik vind optie 2 of 4 meest valabel maar velen zouden kijken voor optie 3.
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 148 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Ik zou optie 4 kiezen.

Ter info:
Je kan streamen met een PlayStation, GTA 6 in de PS5 en via een laptop zo ‘gamen’.
Natuurlijk zit er wat vertraging op en moet je hier geen multiplayer shooters op spelen. Maar ik geef het informatief gewoon mee :)
Meer info: https://www.playstation.com/nl-nl/remote-play/
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.10
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Super, dank je wel. Ik moet even alles wat herdenken maar dit is al een heel fijn antwoord.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 174 keer
Bedankt: 336 keer
Recent bedankt: 8 keer

Je hebt een top of the line gaming pc.
The best of the best zonder idiote over the top prijzen te betalen.
Deze kan alles draaien wat in 2024, 2025, 2026 gereleased wordt, en zeker moeiteloos gta6
Deze pc draait performance gewijs rondjes met de ps5 pro en zelfs met een ps6 in de verdere toekomst.
Graphics quality zal ook beter zijn dan op de ps5pro.
Als je geen titels speelt die enkel op ps5 uitkomen zou ik niets kopen maar alles buitengooien behalve die pc.
Binnen drie jaar als amd afstapt van het am5 platform dan upgrade je de pc met de laatste compatibele ryzen xxxx en de high end videokaart van dat moment.
En dan zit je weer top of the line tot pakweg 2029.
Rocky2014
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 3 keer

Een gaming laptop is goed voor mensen die zowat iedere week bij maten samen komen ofzo en zo willen gamen. Een laptop is duur voor mindere goede specs.
Maat van mij wou geene pc, wou toch gaming laptop: 2000€ toen betaald voor 3070 graka van intel enz...
Op full hd: alle games spelen zoals het moet dat wel.
Toch heeft die er al paar problemen mee gehad; 1 zijkant afgebroken vd laptop en de ssd was al naar de vaantjes.
Ze steken er ook niet de beste onderdelen in merk ik.

Zet de laptop uit uw hoofd, je hebt een ferme pc staan , dan gaade u niet gaan pijn doen met een mindere laptop ;).

Wilde graag voor bepaalde games toch een ps5? Als jij geld hebt , dat is een keuze die je zelf moet maken.
Ik zou de ps5 dan wel kopen als die echt in afslag ofzo staat. Vind dat die te duur staat nu, alleeja, voor mij e. Ik heb graag voor 449€ dan toch graag 2 controllers voor en game ofzo erbij.

Ik heb zowaar de ps3 gekocht omdat ik graag dynasty warriors 8 empire denk ik het is speel, doe ik het liefste met controller, op pc ist spel niet met volledige controller ondersteuning dus daarmee heb ik een goedkope ps3 gekocht van een maat. En zo kan ik als ik er eens zin in heb terug wat leuke en oudere games spelen, love it.

Nog een vraagje; stel je koopt de ps5? Is dat dan echt zo dat je 1 spel maar speelt op uwe pc?
Kijk, iedereen doet wat die wil e, maar zoveel geld aan een pc uitgeven om dan 1 game op te spelen?
Dan kon je voor een wat goedkopere gaan :).
Dat is maar hoe ik het zie. Of het moet al zijn dat ge op een 4K scherm speelt, dat is al andere koek dan.

Ik zou alvast mijne pc behouden omdat je der jaren goed mee zit, mss ook eens andere goede games een kans op de pc geven? Op steam bv of instant gaming vinde soms koopjes.
Of op battlenet.
Ik heb zeker 140 games op de pc, nuja, onmogelijk om ze allemaal te spelen haha.

Sry voor de lange uitleg.
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 186 keer
Recent bedankt: 3 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

duizend schreef: 18 mei 2024, 10:57 Deze kan alles draaien wat in 2024, 2025, 2026 gereleased wordt, en zeker moeiteloos gta6
Deze pc draait performance gewijs rondjes met de ps5 pro en zelfs met een ps6 in de verdere toekomst.

Inderdaad en als je echt een ps5 wilt, op eBay staan er al modellen voor € 365 incl verzending uit Duitsland.
En volgende black Friday als de pro uit is zal je vermoedelijk nog wel leuke deals kunnen doen op de regulaire ps5. En mogelijks nog leukere 2de hands deals als veel mensen overstappen op de pro.
Greetz cyberbug

Afbeelding
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1676 keer
Bedankt: 1473 keer
Recent bedankt: 19 keer
Provider
Te Koop forum

Ik snap ook niet waarom je de ps5 weg wil opgaan. Je zal je huidige pc nog jaren kunnen gebruiken en eventueel binnen een aantal jaren de gpu eens updaten.

Sowieso is het echter moeilijk om jaren op voorhand te adviseren. De technologie evolueert nog sterk, nu AI meer en meer mainstream wordt.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 751 keer
Bedankt: 252 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Over enkele jaren zitten we misschien met een ARM switch bij de PC cpus (of toch minstens zij-aan-zij ), dus ARM type chips zoals in de laatste Apple cpus in plaats van de x86/x64 chips. Qua compatibiliteit met oudere games (en apps) wordt dat mogelijk ook een splitsing.

Bij de grafische kaarten is Intel de laatste jaren met een aanbod gekomen en dat zou kunnen meespelen in de hardware van de volgende xbox en playstation hardware. Momenteel is dat in beiden AMD hardware maar raytracing gaat steeds meer ingezet worden en AMD zou daarom bij hun toekomstige RDNA 5 kaarten een volledig nieuw ontwerp gaan gebruiken. De hardware in consoles heeft (spijtig genoeg) een grote invloed op PC games, en die gaan de huidige high refreshrate en AI-upscaling achterstand ook wel moeten inhalen dus ook daarin kan er een serieus verschil tussen generaties optreden.

Zoals hierboven al gezegd, zou ik je beest van een PC houden en AMD heeft al bevestigd dat toekomstige Zen 5 chips ook op je AM5 socket gaan werken -- je koopt dat immers met het gedacht om ook alle leuke nieuwe games aan te kunnen, zelfs als je de oude games blijft spelen. Een console zou ik dus als een extraatje nemen, niet als vervanger.
Mortov Molotov
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 57 keer
Recent bedankt: 2 keer

Met die cpu zit je voor vele jaren goed, zelfs voor gta VI, mark my words. Desnoods wat tweaken met de settings, neem eens een kijkje naar hardware unboxed guides (en die zullen er ook maken voor gta6). En als 't helemaal zou tegen zitten, schaf je dan een nieuwe gpu aan.
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Laten we zeggen. GTA VI komt gewoon enkel uit op console in de eerste plaats. Dat is beetje mijn denkgebied.

Ik zou het dus inderdaad als extra kunnen zien als ik niet kan wachten op de pc versie.

Dank voor het advies. Denk dat ik best mijn pc behouds zo lang als het kan en dan eventueel overweeg voor een ps5 tweedehands of met black friday of als de pro uit komt.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”