Een vriend van me heeft een Telenet mailadres, maar wil bij Telenet zijn contract opzeggen om bij een andere provider te gaan. Hij heeft echter 7 jaar aan e-mails nog in die mailbox zitten die hij niet kwijt wil. Het mailadres zelf is hij uiteraard kwijt, maar het gaat om de mails. Wat zijn de verschillende opties?
Ik heb hem gezegd dat hij via een mailclient (outlook, thunderbird... andere?) zijn mails zou kunnen binnenhalen om lokaal op te slagen. Het nadeel is dat hij dan enkel die mails kan bekijken indien hij op die computer zit. Indien hij dan op een andere computer zit, of op zijn werk, op de gsm... heeft hij geen toegang tot lokaal opgeslagen mails.
Ik vermoed dat het ook mogelijk moet zijn om mails binnen te halen in een andere mailprovider, zoals misschien gmail? Zodat al die mails gewoon in een nieuw gmail account zitten, en dus wel van overal toegankelijk. Is dit mogelijk, zijn hier nadelen aan verbonden, en hoe gaat dit in zijn werk. Ik las online al iets van dat dit enkel via pop3 zou gaan en niet via imap, maar ik weet niet of dit enkel betrekking heeft tot de effectieve verhuis, of dat dit achteraf ook zijn consequenties heeft.
Concreet, hij had vroeger een heel packet bij Telenet, maar tegenwoordig enkel nog een gsm abonnement, wat elders veel interessanter is (hij betaalt nu 17 euro voor 5GB data en beperkte aantal belminuten, terwijl bij Hey! hij 10 euro zou betalen voor 20+20GB data en onbeperkt bellen).
Telenet mailbox bewaren voor overstap
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 9 keer
Alle mails (+ mogelijk meerdere gigabytes aan attachments) in de mailboxen blijven bewaard en kunnen blijvend geraadpleegd worden?streulma schreef: 15 mei 2024, 10:40 Het Telenet e-mailadres blijft permanent behouden.
Maar wel in de vorm van webmail.
Is het mailaccount dan ook nog steeds bruikbaar? Kan er nog actief mee gemaild en ontvangen worden?
Maar syncen met een mailclient (bvb outlook) gaat niet meer?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 96 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik zou een ander mailadres aanmaken (gmail bijvoorbeeld).
Deze inladen in een emailprogramma (outlook of thunderbird, zoals je al aangaf).
Ook het Telenet emailadres hier inladen.
In het mailprogramma kan je de emails dan verplaatsen van de ene inbox naar de andere.
Dit zal wel een tijdje duren.
Deze inladen in een emailprogramma (outlook of thunderbird, zoals je al aangaf).
Ook het Telenet emailadres hier inladen.
In het mailprogramma kan je de emails dan verplaatsen van de ene inbox naar de andere.
Dit zal wel een tijdje duren.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
- Bedankt: 511 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Soortgelijke situatie maar niet helemaal.
Ik heb mailboxen van twee domeinen verplaatst van mijn oude naar mijn nieuwe host door de mails via IMAP van de ene naar de andere host te kopiëren. Het zou dus op zelfde manier kunnen om eens het nieuwe adres actief is de mailcliënt beide mailservers te laten connecteren en mails en/of mailfolders van de ene naar de andere account te kopiëren. Als extra kan je ook de mails eerst kopiëren (niet downloaden) van de TN mailbox(en) naar de mailcliënt alvorens te kopieren naar de nieuwe mailbox.
Ik heb mailboxen van twee domeinen verplaatst van mijn oude naar mijn nieuwe host door de mails via IMAP van de ene naar de andere host te kopiëren. Het zou dus op zelfde manier kunnen om eens het nieuwe adres actief is de mailcliënt beide mailservers te laten connecteren en mails en/of mailfolders van de ene naar de andere account te kopiëren. Als extra kan je ook de mails eerst kopiëren (niet downloaden) van de TN mailbox(en) naar de mailcliënt alvorens te kopieren naar de nieuwe mailbox.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Pro Member
Dus mailclient installeren, Telenet mail toevoegen, gmail account aanmaken en toevoegen in de mailclient, en dan komt het er gewoon op neer om de de mails van de ene naar de andere te slepen? Dat lijkt eenvoudig genoeg.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 329 keer
- Bedankt: 506 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Afhankelijk over hoeveel en de omvang van bijlagen kan het aangewezen zijn om de mails bij telenet in een archief/export op te slaan en dat te openen (import) in de nieuwe mailclient. Het inladen van heel veel mails kan immers wel even duren.
Misschien is het ook een goede moment om een kritisch door die mails te gaan![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Misschien is het ook een goede moment om een kritisch door die mails te gaan
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 73 keer
- Recent bedankt: 1 keer
https://imapsync.lamiral.info
Ik heb er ooit imapsync voor gebruikt, werkte perfect!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik heb er ooit imapsync voor gebruikt, werkte perfect!
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 6 keer
Via mail store kan je lokaal syncen en overzetten
https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/
https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/
-
- Pro Member
Bedankt voor de reacties. Naar aanleiding van het bericht van Streulma heb ik hem eens laten bellen naar Telenet om na te vragen of dat inderdaad klopt. Maar het klopt inderdaad, zelfs na opzeggen van het abo/contract, zou zijn mailaccount blijven werken via webmail. Ik heb begrepen dat dat niet altijd zo was, maar dat dat nu ook wettelijk verplicht is.