MyGov.be app
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 193 keer
- Recent bedankt: 1 keer
https://www.hln.be/binnenland/nieuwe-ap ... ~a4be70c3/
https://www.hln.be/binnenland/van-belas ... ~ae075e24/
Al iemand de app geïnstalleerd? Wat zijn de bevindingen? Ik zou het wel handig vinden om de ebox, id-kaart en rijbewijs op deze manier mee te hebben.
https://www.hln.be/binnenland/van-belas ... ~ae075e24/
Al iemand de app geïnstalleerd? Wat zijn de bevindingen? Ik zou het wel handig vinden om de ebox, id-kaart en rijbewijs op deze manier mee te hebben.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 133 keer
De aanvragen lopen nog niet soepel. Ik heb wel al men rijbewijs kunnen aanvragen. Ook geprobeerd met geboorteakte maar dat lukte niet.
Voorlopig wel tevreden maar het nut is nog erg beperkt. wel handig dat je ebox documenten makkelijk kan inkijken.
Voorlopig wel tevreden maar het nut is nog erg beperkt. wel handig dat je ebox documenten makkelijk kan inkijken.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik heb deze er ook opgezet gisteravond. Zelfde probleem met geboorteakte. ID-kaart en rijbewijs zitten er wel al in.
Ben benieuwd naar de eerste politiecontrole en je het rijbewijs moet geven: "jamaar meneer, dat is niet geldig bij ons als vervanging...."
Ben benieuwd naar de eerste politiecontrole en je het rijbewijs moet geven: "jamaar meneer, dat is niet geldig bij ons als vervanging...."
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 734 keer
- Bedankt: 473 keer
- Recent bedankt: 12 keer
"Niet alle documenten hebben momenteel een wettelijke waarde".
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
Is blijkbaar een kopie van een bestaande Australische app.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 468 keer
- Recent bedankt: 3 keer
alle documenten opvragen, zonder wachtrij.....
klinkt allemaal leuk tot je dan bedenkt dat het dus allemaal moet verbonden zijn met het publieke internet,
oftewel "hoe kunnen wij, als overheid, zorgen dat de data van onze burgers nog makkelijker gestolen kan worden" (allemaal natuurlijk wel onder het mom van "gebruiksvriendelijkheid" en "een digitaal evoluerende overheid"
klinkt allemaal leuk tot je dan bedenkt dat het dus allemaal moet verbonden zijn met het publieke internet,
oftewel "hoe kunnen wij, als overheid, zorgen dat de data van onze burgers nog makkelijker gestolen kan worden" (allemaal natuurlijk wel onder het mom van "gebruiksvriendelijkheid" en "een digitaal evoluerende overheid"
-
- Administrator
Het is een eerste versie, he. Kan nog uitbreiden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 111 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ivm opmerkingen rond de geboorteakte: deze zitten bij gemeenten in een fysiek papieren archief.
Dit werd wel al gedigitaliseerd maar er is nog niet altijd een koppeling met het rijksregister(nummer) waardoor de burger er via e-loket (dat soort toepassingen) nog niet aan kan. Je gaat dit vooral hebben bij “oudere” burgers van de jaren 90 en daarvoor, afhankelijk van hoe ver ze zijn met deze koppelingen.
Dit zijn zaken die met en met wel bijgewerkt worden, bijvoorbeeld tijdens de corona periode hebben mensen zich hiermee bezig gehouden.
Dan mijn opmerkingen: niet alle data van je ID is zichtbaar, ook de foto niet, (reis)paspoort (rijksregister, belpic).
Ik kad dit als suggestie aangeleverd, hieronder het antwoord:
Dit werd wel al gedigitaliseerd maar er is nog niet altijd een koppeling met het rijksregister(nummer) waardoor de burger er via e-loket (dat soort toepassingen) nog niet aan kan. Je gaat dit vooral hebben bij “oudere” burgers van de jaren 90 en daarvoor, afhankelijk van hoe ver ze zijn met deze koppelingen.
Dit zijn zaken die met en met wel bijgewerkt worden, bijvoorbeeld tijdens de corona periode hebben mensen zich hiermee bezig gehouden.
Dan mijn opmerkingen: niet alle data van je ID is zichtbaar, ook de foto niet, (reis)paspoort (rijksregister, belpic).
Ik kad dit als suggestie aangeleverd, hieronder het antwoord:
Het klopt dat op dit moment bij de weergave van eID- en rijbewijsgegevens de foto en sommige data niet worden hernomen.
Dit aspect zal worden geïntegreerd in toekomstige digitale versies. Europa werkt momenteel aan de laatste richtlijnen (voor de eID en het rijbewijs) en er zal een Belgische juridische vertaling volgen. Met deze applicatie is België al technisch klaar en kan het onmiddellijk de komende richtlijnen omzetten.
Op dit moment kunt u alleen de gegevens van de elektronische identiteitskaart en het rijbewijs in de applicatie bekijken.
Deze documenten zijn nog niet rechtsgeldig en vervangen dus niet het huidige rijbewijs of identiteitskaart.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
- Bedankt: 452 keer
Dus: je kan er als burger nog niks nuttigs mee doen (want niet rechtsgeldig) maar we zetten ze alvast on-line ...
...ik wacht nog wat af.
J.
...ik wacht nog wat af.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 150 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Bedoeling is misschien dat wij burgers de app eerst uittesten en bugs doorgeven ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-18 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Grafana
Ubuntu Mate 22.04 / 24.04
-
- Elite Poster
En programma's van Linux besturingssystemen
EdpNet XL 99/35 Mbps
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 111 keer
Misschien kan @bollegijs ook even checken of hij niet statenloos is geworden?
Nee inderdaad voorlopig heb je er nog weinig aan en is info al via diverse online loketten te vinden. De Vlaamse app van mijn Burgerprofiel is dan inderdaad wel wat mooier en handiger.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 628 keer
Met de ganse taaldiscussie in Belgie, is Engels een mooie neutrale oplossing.
Anders wordt het weer een geforceerde tweetalige afkorting ofzo, zoals ABL (Armee Belge/Belgisch Leger), or VSSE (Veiligheid van de Staat / Security d'Etat).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
- Bedankt: 109 keer
Een app kan, zowel op iOS als android, een andere naam per taal hebben. Bv. NMBS & MIVB hebben een andere naam afhankelijk of je telefoon in het Nederlands/Frans is ingesteld. Zelfs bij een website kan je de domeinnaam aanpassen afhankelijk van de taal.ITnetadmin schreef: ↑4 maanden geleden Met de ganse taaldiscussie in Belgie, is Engels een mooie neutrale oplossing.
Anders wordt het weer een geforceerde tweetalige afkorting ofzo, zoals ABL (Armee Belge/Belgisch Leger), or VSSE (Veiligheid van de Staat / Security d'Etat).
-
- userbase crew
Mijn telefoon is in het Engels ingesteld.Stroper schreef: ↑4 maanden geledenEen app kan, zowel op iOS als android, een andere naam per taal hebben. Bv. NMBS & MIVB hebben een andere naam afhankelijk of je telefoon in het Nederlands/Frans is ingesteld. Zelfs bij een website kan je de domeinnaam aanpassen afhankelijk van de taal.ITnetadmin schreef: ↑4 maanden geleden Met de ganse taaldiscussie in Belgie, is Engels een mooie neutrale oplossing.
Dan moet hij zoiezo een Engelse naam aannemen
Ik ben enorme voorstander van Engelse titels te gebruiken om dat NL/FR geklooi te omzeilen.
Soit, ik ga de eer aan mezelf houden om dit topic op de rails te houden alvorens we in een of andere communautaire taaldiscussie verzeild geraken.
Kan je deze effe toelichten?Belgissschenaap schreef: ↑4 maanden geleden Zij die ontwikkelaarsmodus gebruiken zijn er aan voor de moeite...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 153 keer
Ja, maar het is opnieuw een app bij alle apps of platformen die al bestaan van de overheid... Nog eentje bij de hoop. En niet iedereen is even engelsgeletterd... Hoe wil je onze grootouders aan de apps krijgen als ze moeten gaan zoeken naar "maaihof.be"?ITnetadmin schreef: ↑4 maanden geleden Ik ben enorme voorstander van Engelse titels te gebruiken om dat NL/FR geklooi te omzeilen.
-
- Crew support
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Er komt een melding dat je de ontwikkelaarsmodus moet uitschakelen vooraleer je de app kan gebruiken.ITnetadmin schreef: ↑4 maanden geledenKan je deze effe toelichten?Belgissschenaap schreef: ↑4 maanden geleden Zij die ontwikkelaarsmodus gebruiken zijn er aan voor de moeite...
-
- userbase crew
Het gaat hier om de naam van een app he, niet eens een domeinnaam ofzo, laat staan de gebruikstaal.
De bomma of bompa die daarover struikelt, is zoiezo ook de bomma of bompa bij wie het kleinkind de apps installeert.
Waarom is devmode afzetten nu weer nodig?
De bomma of bompa die daarover struikelt, is zoiezo ook de bomma of bompa bij wie het kleinkind de apps installeert.
Waarom is devmode afzetten nu weer nodig?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 468 keer
- Recent bedankt: 3 keer
waarschijnlijk is de app compleet onveilig gebouwd en mag je niet in devmode zitten omdat je anders dat zou merken? wouldn't surprise me.
binnenkort heb je op de gsm enkel nog de 'g' van alle google dingen en dan de 'm' van alle my..... apps want "dat is hip"
-
- Elite Poster
Of <<AppNaam>> Mobile das ook zo'n klassieker.
(Maar beiden zijn nog altijd beter dan je app gewoon "Mobile" te noemen(zoals dat bij KBC, NMBS en nog een app x aantal jaar geleden het geval was, zeer handig om dan te zoeken naar je app via het zoekvenster )
-
- Elite Poster
Wat is het voordeel van deze app als ik ook alles kan zien via de browser ?
vb: Mijin Burgerprofiel
Venster wordt automatisch aangepast aan je smartphone, onderaan 4 knoppen:
Overzicht - Brievenbus - Aanvragen - Meer
Mis ik iets ?
vb: Mijin Burgerprofiel
Venster wordt automatisch aangepast aan je smartphone, onderaan 4 knoppen:
Overzicht - Brievenbus - Aanvragen - Meer
Mis ik iets ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Vanaf dat/indien het een wettelijke betekenis heeft, vind ik dit wel een geweldig initiatief dat al lang had moeten bestaan.
Gisteren werkte het nog totaal niet, vandaag heb onmiddellijk toegang gekregen tot mijn ID-gegevens, en (na 3 mislukte pogingen) óók mijn rijbewijs! Daar ontbreekt wel informatie over de aanwezigheid en geldigheid van vakbekwaamheid van de grotere rijbewijzen bij mij. Ben eigenlijk ook benieuwd of er iets vermeld wordt over beperkingen/toevoegingen (automaat, bril verplicht, ...) bij wie dat van toepassing is.
Geboorteakte ook snel in orde. Ik wist niet dat dat gewoon een 'on the spot generated' document ging zijn.
Gisteren werkte het nog totaal niet, vandaag heb onmiddellijk toegang gekregen tot mijn ID-gegevens, en (na 3 mislukte pogingen) óók mijn rijbewijs! Daar ontbreekt wel informatie over de aanwezigheid en geldigheid van vakbekwaamheid van de grotere rijbewijzen bij mij. Ben eigenlijk ook benieuwd of er iets vermeld wordt over beperkingen/toevoegingen (automaat, bril verplicht, ...) bij wie dat van toepassing is.
Geboorteakte ook snel in orde. Ik wist niet dat dat gewoon een 'on the spot generated' document ging zijn.
-
- Elite Poster
LOL
EdpNet XL 99/35 Mbps
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 101 keer
Bepaalde zaken duren wel erg lang van aanvraag zoals rijbewijs
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- userbase crew
Blijft dat ik al geen fan ben van apps die niet werken als je device geroot is (en alle flauwe excuses terzijde: op mijn pc heb ik ook admin access, en daar kan het allemaal wel).
Laat staan dat deze nu ook nog ns moeilijk gaat doen over devmode; zal dus wel superslecht gebouwd zijn.
Laat staan dat deze nu ook nog ns moeilijk gaat doen over devmode; zal dus wel superslecht gebouwd zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
- Bedankt: 140 keer
Dat vond ik op zich ook wat creepy nadat ik al eerst ItsMe had moeten gebruiken... waarom is dit nodig ?
Er bestaat trouwens al lange tijd een GovApp (waar niets in te zien is) en dan nu deze MyGov app ?
Op gebied van burgers blootstellen aan phishing en ander potentieel misbruik kan dit wel tellen
-
- Elite Poster
GovApp is (net zoals Mijn Burgerprofiel) van de Vlaamse Overheid. Dit is van de federale overheid.
Probleem is natuurlijk dat met die Vlaams-Nationalisten alles (drie)-dubbel gemaakt moet moet worden.
-
- Administrator
Gelukkig hebben we geen schulden in België, en maakt het niet uit dat we alles 3dubbel of meer doen.
(nota: dit is sarcasme)
(nota: dit is sarcasme)
-
- Crew support
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
GovApp bestaat al 2 jaar. Het is dus niet door de Vlaams-Nationalisten dat er meerdere apps zijn, die was er namelijk eerder. Als de federale overheid ook zo'n app wou, konden ze dan niet proberen om samen te werken en dus niet het wiel opnieuw te moeten uitvinden? (ik weet niet of er geprobeerd is om samen te werken, maar afgaande op het verleden ga ik hier niet van uit.)
Ik heb de app ook eens geprobeerd, maar het crasht meteen tijdens het opstarten. (java.lang.ArithmeticException: divide by zero)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
Ze willen hun eigen regionale app dus kan je moeilijk samenwerken. Het is inderdaad jammer want voor de burger wordt het niet duidelijker en de kosten zijn weer een vermenigvuldiging. Met maar één overheid heb je maar 1 app nodig.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.