Eurovisiesongfestival
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 25 keer
Als het allemaal zo erg is waarom heeft dan de Zweedse politie proberen te bemiddelen, waar zijn die beelden van die camera...
Sorry maar als hij haar niet aangeraakt heeft is dit echt overroepen. Wat met de gdpr van joost klein, blijkbaar waren er heel duidelijke afspraken... stel.je is voor dat een vrouw dit naar een man had gedaan...resultaat van heel d'r.heisa vd laatste dagen is dat Israël heel veel proteststemmen zal krijgen en zal winnen, zie maar naar Italië en de halve finale..
Vraag me af of dit effectief de laatste keer gaat worden want dan gaat er politiek nog een grotere rel komen..
Triestig..
Sorry maar als hij haar niet aangeraakt heeft is dit echt overroepen. Wat met de gdpr van joost klein, blijkbaar waren er heel duidelijke afspraken... stel.je is voor dat een vrouw dit naar een man had gedaan...resultaat van heel d'r.heisa vd laatste dagen is dat Israël heel veel proteststemmen zal krijgen en zal winnen, zie maar naar Italië en de halve finale..
Vraag me af of dit effectief de laatste keer gaat worden want dan gaat er politiek nog een grotere rel komen..
Triestig..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 465 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Wat een vergankelijke topic.
Heb wellicht maar 1% waar het over gaat want wie volgt dit nu allemaal, maar van wat ik gelezen heb kan ik enkel maar concluderen dat hij in de fout ging. Als je publiek figuur bent moet je tegen een camera kunnen. In Zweden, en Scandinavië in het algemeen, lachen ze sowieso niet met dat soort zaken. Blijkbaar heeft hij ook daarvoor al lastig zitten doen. Zegt iig genoeg over zijn persoon: niet matuur en geen zelfbeheersing. Met Nederland (en vooral hun directheid) zijn er trouwens wel vaker problemen in die show en ook elders.
Heb wellicht maar 1% waar het over gaat want wie volgt dit nu allemaal, maar van wat ik gelezen heb kan ik enkel maar concluderen dat hij in de fout ging. Als je publiek figuur bent moet je tegen een camera kunnen. In Zweden, en Scandinavië in het algemeen, lachen ze sowieso niet met dat soort zaken. Blijkbaar heeft hij ook daarvoor al lastig zitten doen. Zegt iig genoeg over zijn persoon: niet matuur en geen zelfbeheersing. Met Nederland (en vooral hun directheid) zijn er trouwens wel vaker problemen in die show en ook elders.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ondertussen spreekt de vrouw het verhaal van Joost Klein tegen al weten we nog steeds niet wat het gebaar was.
Een "vinger over de keel" gebaar (bijvoorbeeld) zou wat mij betreft evenzeer kunnen aangeven "cut the recording"... het blijft allemaal heel bizar.
Trouwens onschuldig tot het tegendeel bewezen is hier blijkbaar ook niet meteen van toepassing ?
Een "vinger over de keel" gebaar (bijvoorbeeld) zou wat mij betreft evenzeer kunnen aangeven "cut the recording"... het blijft allemaal heel bizar.
Trouwens onschuldig tot het tegendeel bewezen is hier blijkbaar ook niet meteen van toepassing ?
-
- Elite Poster
Het gaat helemaal niet over schuld/onschuld, het is geen strafrechtelijke uitspraak. De productie is vrij om deelnemers uit te sluiten bij grensoverschrijdend gedrag, teneinde de medewerkers te beschermen. Dat geldt trouwens in elke private aangelegenheid en ruimte. Ze moet daarvoor niet wachten op een strafrechtelijke uitspraak want dat zou pas gebeuren als het evenement al lang afgelopen is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
- Bedankt: 140 keer
Er is nochtans een onderzoek gestart door de politie... het is dus toch iets meer.
De vraag blijft wat dat gedrag dan was... z'n middenvinger opsteken ? En wie zegt dat dit geen staaltje woke gedoe is, is de beslissing dan te rechtvaardigen ?
De vrouw bleef filmen... waar zijn dan de camera beelden ? Waarom blijft men hier zo vaag en geheimzinnig over doen ? Voorlopig is het zelfs woord tegen woord.
-
- Elite Poster
Dat staat los van de beslissing van de productie.
We waren er niet bij, ik ga dus geen uitspraken doen. De productie beslist. It is what it is.
Israël en Oekraïne, beiden slachtoffers van een invasie, zullen wel (terecht) veel proteststeunstemmen krijgen van de Europese bevolking, maar zijn toch geen winnaars? Blijkbaar zou het thuisland van de EBU gewoon weer winnen en dit met een inzending van een vis (die/hen/hun).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 467 keer
- Bedankt: 56 keer
Als hij over de schreef is gegaan kom dan naar buiten met een verklaring wat hij zou gedaan hebben, zo snel mogelijk en dit in het belang van de liedjeswedstrijd.
Nu werd er een circus van gemaakt, een circus met vele verliezers.
Wat ik in de berichtgeving nog niet zag verschijnen of ik moet het gemist hebben,
hoeveel zouden NL fans hebben moeten betalen om de finale te kunnen bijwonen?
Moet een klein fortuintje zijn geweest, en die mensen krijgen waarschijnlijk nul comma nul compensatie.
Als ik als busbestuurder telkens m'n bus aan de kant moet zetten bij elk gebaar of pittige opmerking dan zal ik vaak aan de kant staan denk ik. (wil niet overdrijven, ik heb goeie klantjes..)
Nu werd er een circus van gemaakt, een circus met vele verliezers.
Wat ik in de berichtgeving nog niet zag verschijnen of ik moet het gemist hebben,
hoeveel zouden NL fans hebben moeten betalen om de finale te kunnen bijwonen?
Moet een klein fortuintje zijn geweest, en die mensen krijgen waarschijnlijk nul comma nul compensatie.
Als ik als busbestuurder telkens m'n bus aan de kant moet zetten bij elk gebaar of pittige opmerking dan zal ik vaak aan de kant staan denk ik. (wil niet overdrijven, ik heb goeie klantjes..)
je répète.. Jean a de longues moustaches
-
- Elite Poster
Is ook gebeurd.
Echter hoe langer je het laat aanslepen, hoe meer mensen die er niet bij waren gaan beginnen met waardeoordelen uit te spreken over wat er gebeurd is, en dat voegt niets toe. Dus je moet dan, zoals de EBU terecht gedaan heeft, de zaak sluiten en vooruit gaan.
10u rijden of een vlucht van een goed uur. Met twee grote steden die je tegelijk kan bezoeken nu je daar toch bent. Mooi weer. Het is enkel maar een verlies als je niet profiteert van die voordelen.
Nochtans zou dat wel mogen, als iemand je fysiek of verbaal lastigvalt mogen ze zonder pardon dan en daar uit de bus gezet worden, waar dat ook is. Als je het tolereert wordt het alleen maar erger, zeker voor je vrouwelijke collega's. In bv London treden ze daar veel actiever tegenop, met overal posters om te sensibiliseren ook.
-
- Elite Poster
Nee toch niet, en de preciese details zijn trouwens nog steeds niet bekend.
En ja ik was wel een aandachtig volger, heb zelfs enkele keren gestemd op hem want ik had belwaarde teveel.
Toegevoegd na 3 minuten 2 seconden:
Enig idee wat er zal gebeuren als ik op de snelweg iemand uit de bus gooi?CCatalyst schreef: ↑5 maanden geleden Nochtans zou dat wel mogen, als iemand je fysiek of verbaal lastigvalt mogen ze zonder pardon dan en daar uit de bus gezet worden, waar dat ook is. Als je het tolereert wordt het alleen maar erger, zeker voor je vrouwelijke collega's. In bv London treden ze daar veel actiever tegenop, met overal posters om te sensibiliseren ook.
Zal niet mooi eindigen, voor mij.
-
- Elite Poster
Bussen rijden toch niet op snelwegen. De afstand tussen de afritten is veel hoger dan 100m aka de gemiddelde afstand tussen 2 haltes van De Lijn.
Maar je snapt wat ik bedoel. Als het op de snelweg is, dan zet je ze na de afrit eruit.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 628 keer
Ik vond Andre Vermeulen's analyse in het late journaal er met de vinger op.
Kort samengevat:
1) Als je een land in conflict toelaat op het festival, dan haal je ook dat conflict binnen, of je dat nu wil of niet.
2) Wat er ook gebeurde (Joost Klein incident), zero tolerance policies zijn absurd, want ze laten de context niet toe in de discussie (bv de stressy omgeving net na een optreden, en het feit dat het filmen tegen de afspraken zou zijn), en er moet nagedacht worden over fatsoenlijke, proportionele sancties voor verschillende niveaus van wangedrag.
3) Het wegfilteren van het boegeroep moet stoppen; de mensen willen weten wat er echt gebeurt in de zaal; dat wegfilteren of editen met applaus kan echt niet.
Edit (nog vergeten):
4) De EBU is er nog licht vanaf gekomen, want het worst case scenario was dat Israel won; dan zouden er wel wat landen mogelijk afhaken volgende editie.
Kort samengevat:
1) Als je een land in conflict toelaat op het festival, dan haal je ook dat conflict binnen, of je dat nu wil of niet.
2) Wat er ook gebeurde (Joost Klein incident), zero tolerance policies zijn absurd, want ze laten de context niet toe in de discussie (bv de stressy omgeving net na een optreden, en het feit dat het filmen tegen de afspraken zou zijn), en er moet nagedacht worden over fatsoenlijke, proportionele sancties voor verschillende niveaus van wangedrag.
3) Het wegfilteren van het boegeroep moet stoppen; de mensen willen weten wat er echt gebeurt in de zaal; dat wegfilteren of editen met applaus kan echt niet.
Edit (nog vergeten):
4) De EBU is er nog licht vanaf gekomen, want het worst case scenario was dat Israel won; dan zouden er wel wat landen mogelijk afhaken volgende editie.
-
- Elite Poster
Het evenement is klassiek erg apolitiek, alle leden van de EBU mogen meedoen* en men houdt zich ver weg van politiek, men gaat zelfs zo ver dat men teksten censureert om politiek weg te houden, men heeft ook maatregelen genomen om de impact van het "politiek stemmen" te verminderen. Je kan dat goed of slecht vinden maar de populariteit van het evenement is daar wellicht mee gebaat. Als je de politieke weg op gaat gaan er landen zijn die weg zullen gaan uit de EBU. Tot nu toe gingen landen alleen weg omdat ze niet tegen hun verlies kunnen.ITnetadmin schreef: ↑5 maanden geleden 1) Als je een land in conflict toelaat op het festival, dan haal je ook dat conflict binnen, of je dat nu wil of niet.
Als het publiek aan politiek wil doen, of bepaalde nationale omroepen het nodig vinden - wat IMHO echt niet door de beugel kan - om het evenement politiek te maken door voor of na het evenement bepaalde statements te tonen, is dat niet de fout van de EBU, wel van het publiek en die omroepen.
*Rusland zit in een vreemde positie dat ze theoretisch nog lid zijn, maar hun omroepen hebben te kennen gegeven uit de EBU te stappen, waarop de EBU ze geschorst heeft, evenwel hebben die omroepen vervolgens nooit de formele stappen gezet om eruit te stappen. Dus nog steeds lid maar geschorst.
Ik denk niet dat iemand als Vermeulen, opgegroeid in een andere tijd en zelf ook begunstigde van een systeem waarin blanke mannen het voor het zeggen hadden en de logische keus waren voor alle belangrijke functies (iets wat bij de VRT overigens nog steeds zo is als we de payroll beschouwen), de implicaties ooit nog zal snappen.ITnetadmin schreef: ↑5 maanden geleden2) Wat er ook gebeurde (Joost Klein incident), zero tolerance policies zijn absurd, want ze laten de context niet toe in de discussie (bv de stressy omgeving net na een optreden, en het feit dat het filmen tegen de afspraken zou zijn), en er moet nagedacht worden over fatsoenlijke, proportionele sancties voor verschillende niveaus van wangedrag.
Zie 1). Apolitiek. De bredere missie van vereniging die het evenement uitdraagt is niet te verzoenen met boegeroep. De productie is vrij om te censureren wat ze willen teneinde hun format te respecteren.ITnetadmin schreef: ↑5 maanden geleden3) Het wegfilteren van het boegeroep moet stoppen; de mensen willen weten wat er echt gebeurt in de zaal; dat wegfilteren of editen met applaus kan echt niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 153 keer
Sommigen hier hebben het songfestival duidelijk niet "beleefd". André Vermeulen zat er bonk op. En hopelijk krijgt het Joost Klein incident nog een serieus staartje.
Edit: maar de impact van de uitsluiting had ik dan weer schromelijk overschat. Wij kennen de taal, kennen het lied en kunnen zijn verhaal kennen. De rest van Europa en deelnemers lag er al bij al niet wakker van.
Edit: maar de impact van de uitsluiting had ik dan weer schromelijk overschat. Wij kennen de taal, kennen het lied en kunnen zijn verhaal kennen. De rest van Europa en deelnemers lag er al bij al niet wakker van.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 179 keer
Normaal kan het songfestival me worst wezen maar dit jaar heb ik het toch wat nader gevolgd. Wat een klucht zeg.
Israel had sowieso al niet mogen meedoen (in het verleden zijn andere landen voor gelijkaardige feiten uitgesloten, maar ja, met die hoofdsponsor…).
Joost Klein heeft iets gedaan, maar niemand weet wat. Maar wat we wel weten is dat de reactie disproportioneel was. Eén persoon begaat een ‘fout’, heel land uitsluiten. Heel land gaat in de fout, laten we die maar mooi toelaten en doen alsof er niets aan de hand is.
Dan las ik net 12 punten van Belgische publiek voor Israël… geen idee en/of dit een opgestoken middenvinger was van de Belgen naar de organisatie, fans die hun 20 stemmen per persoon massaal hebben gebruikt ( ), een totaal gebrek aan interesse van de Belgen buiten bepaalde groepen met banden met het buitenland of dat dit een maatschappelijk probleem bloot legt.
Ach ja, ik had er beter aan gedaan ook deze keer het allemaal niet te volgen, net als anders. Het is dan ook een klucht zoals ik al zei.
Israel had sowieso al niet mogen meedoen (in het verleden zijn andere landen voor gelijkaardige feiten uitgesloten, maar ja, met die hoofdsponsor…).
Joost Klein heeft iets gedaan, maar niemand weet wat. Maar wat we wel weten is dat de reactie disproportioneel was. Eén persoon begaat een ‘fout’, heel land uitsluiten. Heel land gaat in de fout, laten we die maar mooi toelaten en doen alsof er niets aan de hand is.
Dan las ik net 12 punten van Belgische publiek voor Israël… geen idee en/of dit een opgestoken middenvinger was van de Belgen naar de organisatie, fans die hun 20 stemmen per persoon massaal hebben gebruikt ( ), een totaal gebrek aan interesse van de Belgen buiten bepaalde groepen met banden met het buitenland of dat dit een maatschappelijk probleem bloot legt.
Ach ja, ik had er beter aan gedaan ook deze keer het allemaal niet te volgen, net als anders. Het is dan ook een klucht zoals ik al zei.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 482 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Apolitiek: Rusland uitsluiten en Oekraïne wint..
Apolitiek, beeld/geluid manipuleren als er boegeroep is.
Dat Israël er dit jaar mocht bij zijn is niet logisch, Ze vermoordden al tienduizenden burgers, legden de hele infrastructuur en grootste deel van de huisvesting van een land plat en verhinderen de bevolking grotendeels op hulpgoederen te ontvangen. Ze zouden de paria van de wereld moeten zijn maar mogen op een internationaal event wat komen pronken (nadat vorige nummers geweigerd werden.. nice try).
Veel kan het mij niet schelen, de laatste 40 jaar heb ik niet eens meer gekeken en de gabber/hakplaat van JK hoor ik liever niet op de radio maar de EBU heeft hier een serieuze uitschuiver gemaakt.
Wat betreft het incident, blijkbaar waren er afspraken en heeft de organisatie zich daar niet aan gehouden, het zal later wel bekend worden gemaakt wat er juist gebeurd is en wie / wat verantwoordelijk is.
Dat Israël er dit jaar mocht bij zijn is niet logisch, Ze vermoordden al tienduizenden burgers, legden de hele infrastructuur en grootste deel van de huisvesting van een land plat en verhinderen de bevolking grotendeels op hulpgoederen te ontvangen. Ze zouden de paria van de wereld moeten zijn maar mogen op een internationaal event wat komen pronken (nadat vorige nummers geweigerd werden.. nice try).
Veel kan het mij niet schelen, de laatste 40 jaar heb ik niet eens meer gekeken en de gabber/hakplaat van JK hoor ik liever niet op de radio maar de EBU heeft hier een serieuze uitschuiver gemaakt.
Wat betreft het incident, blijkbaar waren er afspraken en heeft de organisatie zich daar niet aan gehouden, het zal later wel bekend worden gemaakt wat er juist gebeurd is en wie / wat verantwoordelijk is.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 202 keer
- Bedankt: 529 keer
Hij snapt ze maar al te goed, te woke & te veel letters achter lgbt willen plakken schept chaos.CCatalyst schreef: ↑5 maanden geleden Ik denk niet dat iemand als Vermeulen, opgegroeid in een andere tijd en zelf ook begunstigde van een systeem waarin blanke mannen het voor het zeggen hadden en de logische keus waren voor alle belangrijke functies (iets wat bij de VRT overigens nog steeds zo is als we de payroll beschouwen), de implicaties ooit nog zal snappen.
-
- Elite Poster
Zegt alles over het televote systeem. Iemand die niet fanatiek is, geeft geen 20 stemmen aan een land, die stemt gewoon 1x/3x (misschien). Verder werd er overal reclame gemaakt om toch maar op Israël te stemmen. Het werd gebracht als een wij tegen zij verhaal. Iemand die een opmerking durfde maken over deelname Israël werd anti-semiet. Zelfs Geert Wilders riep op om op Israël te stemmen. En dat allemaal voor de finale zelfs maar bezig was. Mensen die nog nooit gekeken hadden, of zelfs de liedjes maar gehoord konden opeens slechts €20 inzetten voor de 'goeie zaak'. De keuze was dus 'Israel' of 'verdeel de rest van de votes over een willekeurig ander land'. Heel goede zaak dat de vakjury de punten voor Israël wist te beperkenNuKeM schreef: ↑5 maanden geleden Dan las ik net 12 punten van Belgische publiek voor Israël… geen idee en/of dit een opgestoken middenvinger was van de Belgen naar de organisatie, fans die hun 20 stemmen per persoon massaal hebben gebruikt ( ), een totaal gebrek aan interesse van de Belgen buiten bepaalde groepen met banden met het buitenland of dat dit een maatschappelijk probleem bloot legt.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 872 keer
- Bedankt: 3330 keer
- Recent bedankt: 46 keer
Hoeveel miljoenen VRT geld (= belastingsgeld) spenderen we jaarlijks aan dit circus?
Tijd om er de stekker uit te trekken, dit gaat al lang niet meer over de muziek.
En trouwens, wat doen al die niet-Eurpose landen op een Eurovisie songfestival???
Tijd om er de stekker uit te trekken, dit gaat al lang niet meer over de muziek.
En trouwens, wat doen al die niet-Eurpose landen op een Eurovisie songfestival???
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
Vertel dat aan Israël, dat het festival apolitiek is... Dit blijft gewoon een verhaal van twee maten en gewichten. Van de Israëlische delegatie doen ook hardnekkige geruchten de ronde (mét beeldmateriaal blijkbaar), en daar doet de EBU niks aan.CCatalyst schreef: ↑5 maanden geledenHet evenement is klassiek erg apolitiek, alle leden van de EBU mogen meedoen* en men houdt zich ver weg van politiek, men gaat zelfs zo ver dat men teksten censureert om politiek weg te houden, men heeft ook maatregelen genomen om de impact van het "politiek stemmen" te verminderen. Je kan dat goed of slecht vinden maar de populariteit van het evenement is daar wellicht mee gebaat. Als je de politieke weg op gaat gaan er landen zijn die weg zullen gaan uit de EBU. Tot nu toe gingen landen alleen weg omdat ze niet tegen hun verlies kunnen.ITnetadmin schreef: ↑5 maanden geleden 1) Als je een land in conflict toelaat op het festival, dan haal je ook dat conflict binnen, of je dat nu wil of niet.
Israël heeft tot twee keer toe een nummer proberen indienen met duidelijke verwijzingen naar recente gebeurtenissen, dat had onder de EBU zijn nultolerantiebeleid al voldoende moeten zijn om te wandelen te sturen. Maar nee, zij krijgen drie kansen.
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 23.05 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP235-Wall (802.11ac) ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
- Bedankt: 109 keer
Omdat die landen lid zijn van de EBU, en het lidmaatschap daarvan loopt historisch terug tot de geografische indeling van de wereld uit het telegrafietijdperk. Zelfs Libië, Tunesië zouden in theorie kunnen deelnemen(Marokko deed het zelfs eens).philippe_d schreef: ↑5 maanden geleden Hoeveel miljoenen VRT geld (= belastingsgeld) spenderen we jaarlijks aan dit circus?
Over Joost Klein, als hij zich misdragen heeft moet er ingegrepen worden, maar hij heeft ook recht op het vermoeden van onschuld. Misschien had men beter gedaan zoals in de sport in afwachting van een tegenexpertise over doping, laten deelnemen maar met de mogelijkheid om hem te schrappen uit de uitslag na het onderzoek.
Over Israël zelf, heel wat EBU leden(Duitsland, UK, Nederland,...) zullen niet toestaan dat Israël verbannen wordt. Ook is de situatie niet dezelfde als Rusland(dat een ander land aanvalt). Ze reageren, buitenproportioneel, op een terroristische aanval. Je kan dat als argument gebruiken, maar de situatie is dua niet 1op1 dezelfde als Rusland.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 95 keer
Geen idee maar jij weet blijkbaar meer? Graag de cijfers dan.philippe_d schreef: ↑5 maanden geleden Hoeveel miljoenen VRT geld (= belastingsgeld) spenderen we jaarlijks aan dit circus?
De VRT staat ook maar om de twee jaar in voor deelname aan dit circus.
Akkoord maar dat kan je dan wel van meer evenementen stellen waar miljoenen belastinggeld naar toe gaat en niet meer over de oorspronkelijke inhoud gaan.Tijd om er de stekker uit te trekken, dit gaat al lang niet meer over de muziek.
Wat kosten jaarlijks de beveiliging van bv. voetbalournooien aan de belastingbetalers terwijl het ook daar al lang niet meer over sport gaat.
Eenovudig, het is een organisatie van de EBU* en haar leden en niet van de EU noch het vast omlijnde geografische "Europa".En trouwens, wat doen al die niet-Eurpose landen op een Eurovisie songfestival???
*"The EBU is the world's foremost alliance of public service media organizations, with 113 Members in 56 countries in Europe and beyond".
Sol Invictus!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Nagels met koppen maar extreem rechts Vlaanderen zou u verguizen met deze post..Gisteren nav het Songfestival nog is op x bezig geweest. Iedereen weet ondertussen dat ik centrum rechts ben.maar dat wat Israël doet vind ik er los over...ze doen net hetzelfde als wat Rusland in Oekraïne doet...ze bezetten delen van Palestina, hamas reageert, 200 doden of hoeveel waren het er en gooien nu alles maar dan ook alles plat..30.000 doden en counting..Wat je daarover leest door rechts, extreem rechts is degoutant...Hitler zou gaan blozen en beschaamd zijn dat hij zich zo heeft ingehouden...velen vinden daar dat heel.palestina moet uitgeroeid worden, miljoenen doden zijn niet genoeg, er was zelfs iemand die zei bwa is nog niet 1% van de totale bevolking, een ander nam er de bevolkingsaantallen bij en die waren nog altijd stijgend dus geen probleem..nu, terug naar het Songfestival.. diezelfde meute die zo idioot daar aan het rondtieren waren riepen zowat iedereen op om als.protest op Israël te stemmen en dat is hier in België alvast gelukt..Israël 12 point... gelukkig heeft de vakjury al dan niet gestuurd door de ebu dit kunnen tegenhouden...Nu kan die extreem rechtse meute roepen dat de vakjury beïnvloed was en.dat het niet eerlijk is (cfr trump id vs) maar had Israël gewonnen dan had diezelfde meute geroepen dat dit een bevestiging was dat wat Israël doet ok is en dat ze vooral moeten verder doen...Het is de.ebu zelf die heel deze shit veroorzaakt heeft door Israël toe te laten, wss omdat hun hoofdsponsor een Israëlisch bedrijf is...hoe zegt men dat wiens brood men eet wiens.woord men spreekt...hoe het ook zij..dit festival heeft een stevige knauw gekregen en de vraag is of dit ooit nog goed komt...zowel links als rechts zijn hier de oorzaak van of de polarisatie id samenleving hoe je het wilt noemen...on4bam schreef: ↑5 maanden geleden Apolitiek: Rusland uitsluiten en Oekraïne wint..
Ik verwacht donkere jaren die komen maar ben sowieso een pessimist...dus hoop dat ik mis ben..
Tom
-
- Elite Poster
Daar hoop ik ook op, en misschien moet NL maar eens kijken of het gooien met de nodige miljoenen dit allemaal waard is, en laat ons bij hen aansluiten, gans dat songfestival heeft altijd een slechte nasmaak gelaten. (puntenverdeling)
De rest van de deelnemende landen zal ook wel op de hoogte gebracht zijn geweest door hun journalisten die daar een ganse week aanwezig zijn.
Tijdens de repetitie waarbij Nederland geen toestemming kreeg om te repeteren was geen enkele journalist nog geïnteresseerd in die repetities maar ging al hun aandacht naar Joost Klein, in die mate zelfs dat er het vermoeden bestond dat alles een grote publiciteitsstunt was.
Er zijn trouwens landen die niet akkoord met het verbod om te repeteren voor NL en ik heb gezien dat Spanje een verklaring had gegeven over vrijheid van meningsuiting etc..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
- Bedankt: 223 keer
Jij zou je moeten schamen met zo'n uitspraken. Leg de cijfers naast elkaar en kom dan nog eens terug
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Elite Poster
philippe_d heeft uiteraard een goed punt inzake de hoeveelheid belastingsgeld die via de VRT aan dit evenement verspild wordt. Het is ook een illusie om te denken dat er geen Vlaams belastingsgeld naartoe gaat als het "de beurt" van de RTBF is. ivob heeft ook een punt dat er geen belastingsgeld naar voetbal of andere sportevenementen moet vloeien via de VRT.
Zowel de producties van de EBU als sportwedstrijden kunnen perfect en evengoed door commerciele zenders uitgezonden worden, in andere Europese landen is dat ook de regel. Deze producties komen al jaren met ruimte voor reclameblokken, die bij de uitzending op de VRT nu ingevuld moeten worden met "B-roll" tijdsvulling.
Echter is men bij de VRT niet van zinnens om dit af te geven vrees ik, en wil men verder belastingsgeld verspillen hieraan, om dan achteraf te komen klagen dat men "niet genoeg geld" krijgt en, als de regering er niet meer intrapt, vervolgens te moeten besparen op essentielere zaken zoals de regionale producties van Radio 2, en dat enkel maar opdat ze miljoenen zouden kunnen spenderen aan Eurovisie en voetbal.
Nochtans: als een commerciele omroep de rechten krijgt, en dus ook de inzending mag bepalen, gaan we misschien nog eens winnen. Want aan de Reyerslaan is dat al bijna 40 jaar niet meer gelukt. Zeker de inzendingen van de VRT zijn over het algemeen echt ronduit beschamend voor ons land, onze cultuur en onze bevolking.
Heel wat omroepen wereldwijd zijn lid, ook de meeste grote Amerikaanse omroepen, en dat vooral om de rechten te hebben om de producties te mogen uitzenden. Want de EBU produceert nog heel wat meer dan dat kitscherige liedjesfestival, en ook zaken die veel meer de moeite waard zijn: het Nieuwjaarsconcert uit Wenen, het Vaticaan enkele keren per jaar, Olympische Spelen indien in Europa, The Proms, nieuwsproducties, etc.
Wat de hoofdsponsor betreft, lijken verzinseltjes om een verklaring te vinden. Die firma is ontstaan nav een Amerikaanse vrouw die Tel Aviv bezocht en waar ze in een haarsalon een behandeling kreeg met Marokkaanse arganolie die haar "badly damaged hair" in volle glorie kon herstellen.. Vervolgens is ze die behandeling gaan commercialiseren, eerst met de know-how in Tel Aviv zelf maar ze heeft de firma al snel laten verhuizen naar haar thuisland, de VS, waar die al jaren zit. Belastingregime zal wel interessanter zijn en in de VS riskeer je geen raket op je HQ.
Zowel de producties van de EBU als sportwedstrijden kunnen perfect en evengoed door commerciele zenders uitgezonden worden, in andere Europese landen is dat ook de regel. Deze producties komen al jaren met ruimte voor reclameblokken, die bij de uitzending op de VRT nu ingevuld moeten worden met "B-roll" tijdsvulling.
Echter is men bij de VRT niet van zinnens om dit af te geven vrees ik, en wil men verder belastingsgeld verspillen hieraan, om dan achteraf te komen klagen dat men "niet genoeg geld" krijgt en, als de regering er niet meer intrapt, vervolgens te moeten besparen op essentielere zaken zoals de regionale producties van Radio 2, en dat enkel maar opdat ze miljoenen zouden kunnen spenderen aan Eurovisie en voetbal.
Nochtans: als een commerciele omroep de rechten krijgt, en dus ook de inzending mag bepalen, gaan we misschien nog eens winnen. Want aan de Reyerslaan is dat al bijna 40 jaar niet meer gelukt. Zeker de inzendingen van de VRT zijn over het algemeen echt ronduit beschamend voor ons land, onze cultuur en onze bevolking.
No worries, dat zullen ze verder blijven doen. Ze hebben recent ook nog gewonnen, weet je wel.
Klopt, EBU staat los van de EU (het is niet eens gevestigd in de EU en de EBU is ouder dan de EU en zelfs nog ouder dan de EGKS) en "Euro" slaat enkel op de plaats waar ze de producties maken. Elk land mag meedoen als het aan de voorwaarden voldoet. Australië bv.
Heel wat omroepen wereldwijd zijn lid, ook de meeste grote Amerikaanse omroepen, en dat vooral om de rechten te hebben om de producties te mogen uitzenden. Want de EBU produceert nog heel wat meer dan dat kitscherige liedjesfestival, en ook zaken die veel meer de moeite waard zijn: het Nieuwjaarsconcert uit Wenen, het Vaticaan enkele keren per jaar, Olympische Spelen indien in Europa, The Proms, nieuwsproducties, etc.
Klopt.
Zowel Israël als Oekraïne, beiden slachtoffers van een invasie, hebben veel steunbetuigingen gekregen van de Europese bevolking gisteren en zijn mooi geëindigd.
Wat de hoofdsponsor betreft, lijken verzinseltjes om een verklaring te vinden. Die firma is ontstaan nav een Amerikaanse vrouw die Tel Aviv bezocht en waar ze in een haarsalon een behandeling kreeg met Marokkaanse arganolie die haar "badly damaged hair" in volle glorie kon herstellen.. Vervolgens is ze die behandeling gaan commercialiseren, eerst met de know-how in Tel Aviv zelf maar ze heeft de firma al snel laten verhuizen naar haar thuisland, de VS, waar die al jaren zit. Belastingregime zal wel interessanter zijn en in de VS riskeer je geen raket op je HQ.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 628 keer
Gelukkig had ook zonder vakjury Israel niet gewonnen; publiekfavoriet Croatie scoorde nog meer televotes.
Trouwens, NL scoorde tweede plaats in zijn halve finale, ver voor Zwitserland (zelfde halve finale) en ook meer dan Croatie (die zijn eigen halve finale had gewonnen).
NL was dus wel kanshebber op de winst (afhankelijk van zijn jury votes, maar die zijn blijkbaar niet vrijgegeven).
-
- Elite Poster
Ja ik zag ook de punten die pas na de finale worden vrij gegeven.
Uitslag semi 2:
1. Israel: 194
2. Nederland: 182
3. Armenië: 137
4. Zwitserland: 132
5. Griekenland: 86
6. Estland: 79
7. Letland: 72
8. Georgië: 54
9. Oostenrijk: 46
10. Noorwegen: 43
11. Tsjechië: 38
12. Denemarken: 36
13. België: 18
14. San Marino: 16
15. Albanië: 14
16. Malta: 13
Uitslag semi 2:
1. Israel: 194
2. Nederland: 182
3. Armenië: 137
4. Zwitserland: 132
5. Griekenland: 86
6. Estland: 79
7. Letland: 72
8. Georgië: 54
9. Oostenrijk: 46
10. Noorwegen: 43
11. Tsjechië: 38
12. Denemarken: 36
13. België: 18
14. San Marino: 16
15. Albanië: 14
16. Malta: 13
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 179 keer
Israël is slachtoffer van terreur (niet goed te praten, maar ook gegroeid uit gehakketak tussen beiden), besluit dan maar een invasie te doen en massa's meer onschuldige mensen te treffen. Dat is toch nog net iets anders als wat er in Oekraïne gebeurt. Maar kom, dat is off-topic.
-
- Elite Poster
De gelijkenis zit m.i. in dat beide landen en deelnemers niet het huidige bedrijf van het conflict waar ze in zitten begonnen zijn. Beide landen krijgen ook de militaire backing van het westen. De aanloop is uiteraard, zoals bij elk conflict, anders, en ook de tegenreactie is anders. De twee aanstokers van de huidige conflicten, Rusland en Israel (Palestina)* mogen niet deelnemen.NuKeM schreef: ↑5 maanden geleden Israël is slachtoffer van terreur (niet goed te praten, maar ook gegroeid uit gehakketak tussen beiden), besluit dan maar een invasie te doen en massa's meer onschuldige mensen te treffen. Dat is toch nog net iets anders als wat er in Oekraïne gebeurt. Maar kom, dat is off-topic.
Maar ik zie geen enkel probleem bij de deelname van Israël. Anders zou je Oekraine ook moeten uitsluiten gezien al die raketten die op Russische appartementsblokken vallen, al dan niet met slachtoffers. Maar we erkennen - terecht - dat Oekraine en Israel het recht hebben zich te verdedigen en ook om deel te nemen, getuige de vele steunstemmen die beide landen kregen. Het zou pas een politieke beslissing zijn als je Oekraine wel toelaat en de Israel niet.
*Ik verwijs met "Israel (Palestina)" naar de Israëlische gebieden van Gaza en de Westelijke Jordaanoever dewelke sinds 1967 deel uitmaken van en behoren tot de soevereiniteit van de Staat Israël. De eigen soevereiniteit die deze gebieden soms nog claimen wordt niet erkend door Belgie en vele andere landen, en evenmin door de EBU.
-
- Elite Poster
Voor sommigen is Israël hier Rusland in het verhaal. Israël mag zich verdedigen ja. (Nog beter is stoppen met landjepik) Maar wat zij nu doen is nietsontziende wraak. En je mag 2x raden wat binnen dit en 10/20 jaar zal gebeuren met de momenteel getraumatiseerde kinderen... Maar is idd voer voor een afzonderlijk draadje.
Waar ik ook op moest denken bij André Vermeulen. In een ver verleden was er wat discussie of Alana Dante al dan niet een 'machientje' gebruikte... Wat we de dag van vandaag zien is wel wat anders
-
- Elite Poster
Wij mogen zelfs de pechstrook gebruiken richting Antwerpen (bij file) 415, 416 en 417 rijd ik.
Stilaan sijpelen er toch meer details naar buiten.
Zo zouden er heel wat meer akkefietjes geweest zijn telkens me dezelfde cameravrouw.
Er waren gemaakte afspraken waaraan ze zich niet leek te houden.
En ondertussen komen in NL de gesprekken op gang om te stoppen met deelname aan het festival.
Stilaan sijpelen er toch meer details naar buiten.
Zo zouden er heel wat meer akkefietjes geweest zijn telkens me dezelfde cameravrouw.
Er waren gemaakte afspraken waaraan ze zich niet leek te houden.
En ondertussen komen in NL de gesprekken op gang om te stoppen met deelname aan het festival.
-
- Elite Poster
Hahaha, altijd die drama. Vergeten we weer hoe vergankelijk dit allemaal is. Binnen een dag of twee domineert alweer iets anders de waan van de Nederlandse dag en spreekt niemand hier nog over.
Beeld je eens in: binnen een jaar van nu en ze doen niet mee. Ze zouden er dan zo'n spijt van hebben. Tegen dan zullen ze de reden daarvan immers al weer deels vergeten zijn en ze zal ook al volledig gerelativeerd zijn. Misschien dat die Klein tegen dan nog al wat probleempjes veroorzaakt heeft zodat het duidelijk werd aan wie het echt heeft gelegen.
Wat ze IMHO beter zouden doen, als ze echt een statement willen maken, is Klein volgend jaar opnieuw als de Nederlandse inzending sturen naar Geneve, Zwitserland. Met wel een persoonlijke escorte voor hem zodat hij zich gedraagt. Vermoedelijk mag je wel niet twee keer hetzelfde nummer insturen, het zal dus een iets aangepaste "Euromama" oid moeten zijn, maar twee keer dezelfde zanger mag wel want dat is al gebeurd (ook met winnaars).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
- Bedankt: 452 keer
ook dat is discutabel, als ik uithaal met ene middenvinger maar u niet raak en jij schrikt en laat je camera vallen...
we weten het niet, dus blijft het speculatie.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
Voila, zo simpel kan het zijn.Joe de Mannen schreef: ↑5 maanden geleden ook dat is discutabel, als ik uithaal met ene middenvinger maar u niet raak en jij schrikt en laat je camera vallen...
J.
Trouwens..een cameravrouw filmen met een smartphone?
Kreeg net deze reactie toegestuurd door m'n dochter en ik kan me er helemaal in vinden omdat ik ook had opgemerkt dat wanneer Joost het droevige deel van het liedje zong hij er steeds helemaal in ging, in die mate zelfs dat ik vaak dacht 'hij gaat het niet droog houden'
Bron: jessievillerius
Ik heb precies niets met het songfestival maar des te meer met menselijk gedrag. We weten van mensen die sensitief zijn en onder immense druk staan -optreden voor miljoenen mensen mag je daar wel onder scharen- emotioneel kunnen reageren. @joostklein weet dit van zichzelf begreep ik, en gaf aan dat hij seconden nádat hij een emotioneel eerbetoon aan zijn overleden ouders had gedaan voor die miljoenen mensen, niet recht in zijn gezicht gefilmd wilde worden backstage. Hij had dan even een paar seconden nodig. Een verzoek dat deze week meermaals zou zijn herhaald. De productie of de cameravrouw in kwestie besluit dat gewoon te negeren en de artiest besluit zijn grenzen dan maar wat duidelijker aan te geven. Wie is dan onveilig voor wie? In ieder ander geval loop je daarna naar elkaar toe, bied je (beiden) je excuses aan en ga je weer verder, want je bent een professional. In plaats daarvan besluit de organisatie iemand zijn droom aan diggelen te slaan, omdat ‘er geen ruimte is voor onveiligheid’. Zullen ze zelf ook horen hoe ironisch hun verklaring klinkt?
-
- Elite Poster
Hij heeft een geschiedenis in de geestelijke gezondheidszorg. Heeft mss zelfs wat autisme oid. Hij reageert in ieder geval niet altijd als een ander. Zijn vlag is ook wat zijn "veilig" plekje. Op de persconferentie werd het uitgespeeld alsof hij protesteerde tegen Israel. Maar hij zat blijkbaar constant onder zijn vlag, enkel werd het anders uitgespeeld. Er zijn nog fragmenten te vinden waar hij onder zijn vlag zit wanneer hij wat emotioneel brengt. Wanneer hij dan na zo'n optreden eerst wat wil bekomen en dat niet gehonoreerd wordt... Tja
Voor de filmpjesliefhebbers:
Onder zijn vlag:
Zijn "keiharde" anti-Israël mening :
En eigenlijk ook gewoon omdat ik dit een keigoede schijf vind:
Voor de filmpjesliefhebbers:
Onder zijn vlag:
Zijn "keiharde" anti-Israël mening :
En eigenlijk ook gewoon omdat ik dit een keigoede schijf vind: