Tijdens een zolder opruiming ben ik op een aantal vintage audiotoestellen gestoten.
Even kijken of er hier eventueel interesse is en indien ja, wat dit eventueel nog kan opbrengen.
De werking van de toestellen is momenteel onbekend.
- Mission DAC5 D-A Converter
- Quad FM4 Stereo tuner
- Quad 44
- Quad 405
- Revox A77
Bij interesse kan ik de nodige foto's plaatsen.
[Prijspeiling] Vintage audio materiaal
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 26 keer
Zelf ben ik een "verzamelaar" van bepaalde vintage audio apparaten. Meestal buizenversterkers maar ik ben eventueel geïnteresseerd in die Mission DAC5. Je moet wel weten dat audio(en ook andere) apparaten die lang niet gebruikt zijn zo goed als zeker dienen gereviseerd te worden. Zo moet men zo goed als zeker de elektrolytische capaciteiten vervangen, ruststroom terug regelen enz. Een Mission DAC 5 is nu niet bepaald waardevol maar ik zou deze gewoon eens uit nieuwsgierigheid willen hebben en uittesten omdat hij gebruik maakt van een bepaalde chip van Philips die een zekere "reputatie" heeft.(alhoewel er momenteel veel gesofisticeerdere exemplaren bestaan). Als je op het internet rondkijkt gaat zo een DAC5 tussen de 25 en 125Euro naargelang de staat en werking. Kijk maar eens op https://www.hifishark.com/model/mission-dac-5 . Ik wil je eventueel 60Euro geven op voorwaarde dat hij minstens werkt en er nog goed uitziet zelfs al is dit niet 100%(met een mogelijk noodzakelijke revisie) dit lijkt mij een redelijk voorstel daar goed werkende exemplaren te vinden zijn vanaf 100€. Voor de overige apparaten die je daar hebt geldt dezelfde regel.....lang stilgestaan = zo goed als zeker noodzakelijke revisie! Voor die Revox ga je bovendien problemen hebben met het vinden van bepaalde componenten aan een betaalbare prijs. Dit was indertijd 1 van de betere recorders en werden massaal geproduceerd; een perfect gerestaureerde en werkend exemplaar is wel wat waard maar om ze zo ver te krijgen moet je ten eerste kunnen vertrekken van een "niet afgeleefd" exemplaar en een aanzienlijke investering doen om alles in orde te brengen. Bovendien kan niet iedereen dit zomaar...de prijs = wat een liefhebber er voor voer heeft.
Graag feedback ivm. de Mission DAC 5, hebben we een deal?
Graag feedback ivm. de Mission DAC 5, hebben we een deal?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
- Bedankt: 142 keer
- Recent bedankt: 12 keer
De Revox A77 krijgt idd goeie reviews (https://www.stereophile.com/content/rev ... e-recorder):
De anderen beginnen in werkende conditie bij:
Quad 405: 285 euro
Quad FM4 Stereo tuner: 128 euro
Quad 44: 800 euro
... kunnen ook hoger zijn indien volledig onderhoud gedaan.
(capacitor -> condensator)
Prijzen hiervan gaan op ebay van 400 euro ongetest naar 2000 euro in perfecte staat.All indications are that this is by far the best tape recorder one can buy without going to a truly profession al machine.
De anderen beginnen in werkende conditie bij:
Quad 405: 285 euro
Quad FM4 Stereo tuner: 128 euro
Quad 44: 800 euro
... kunnen ook hoger zijn indien volledig onderhoud gedaan.
ziet er zo een slechte vertaling uit ofzo

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 186 keer
- Recent bedankt: 8 keer
De Quads zijn perfect te reviseren en dat moet ook want zonder revisie zijn ze niet zoveel waard.
Maar na revisie (vervanging van flink wat componenten) heb je wel een quasi nieuw kwaliteitstoestel met een fantastische klank.
Maar na revisie (vervanging van flink wat componenten) heb je wel een quasi nieuw kwaliteitstoestel met een fantastische klank.
-
- Pro Member
Mag ik mijnheer de wijsneus die mij probeert te corrigeren er op wijzen dat niet alle condensatoren(of capaciteiten) elektrolytisch zijn en het enkel de elektrolytische zijn die gezien hun samenstelling(met vloeistof/gel) kunnen lekken of uitdrogen door veroudering. Dus mijn keuze om "elektrolytische capaciteiten" te gebruiken als aanduiding was dus met een zekere reden!splinterbyte schreef: 11 mei 2024, 10:11
ziet er zo een slechte vertaling uit ofzo(capacitor -> condensator)

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
- Bedankt: 142 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Als je over het component spreekt (je zegt "vervangen" dus ja) is het toch condensator en niet capaciteit, of het nu met of zonder elektrolyt is maakt niet uit?
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 274 keer
- Bedankt: 89 keer
@splinterbyte:
Zuiver taalkundig heb je wel gelijk, maar in de praktijk worden door vakmensen beide woorden 'capaciteit' en 'condensator' door elkaar gebruikt. Just my 2 cents
Zuiver taalkundig heb je wel gelijk, maar in de praktijk worden door vakmensen beide woorden 'capaciteit' en 'condensator' door elkaar gebruikt. Just my 2 cents

Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 10 keer
Foto's
@murdock447 als de staat ok is, is €60 ok voor mij.
Toegevoegd na 4 minuten 4 seconden:
Nog ff vermelden: Of de DAC werkt, weet ik niet, ik kan alleen constateren dat het toestel nog reageert op de powerknop (zie filmpje in bovenstaande link.
-
- Pro Member
Aangezien er nog leven zit in de DAC is het voor mij ok. Uit welke regio ben je? Indien mogelijks kom ik er persoonlijk om en betaal cash tenzij je echt te ver af woont; ik ben van Dendermonde.