Goede zekeringsdetector

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 186 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik zoek te kopen een goede zekeringsdetector. Ik ga zeer binnenkort in twee huizen het electrisch net in schema zetten en op mijn eentje is dat veel heen en weer geloop gespaard met een goede detector.

Die vind je al zeer goedkoop: €20 bij LIdl.

Is dat OK? Staan ook enkele negatieve reviews bij. Of loont het toch de moeiten om daar 4-5 keer meer voor te betalen?
En welke dan?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 676 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Ik denk dat de negatieve commentaren de 'problemen' wel zouden kunnen blootleggen, onnauwkeurig en daardoor niet erg betrouwbaar. De vraag is natuurlijk hoe erg dat is en hoeveel euri je daarvoor over hebt.
Ik heb zelf geen ervaring met zo'n ding, maar als ik moet sukkelen, is mijn goesting rap over.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

De vraag is of die duurdere effectief beter detecteren. Kwaliteit heeft zijn prijs, geen probleem daarmee.
Maar anderzijds zal ik die na de 2 keer waarschijnlijk nooit meer nodig hebben (hopelijk). Dus duurzaamheid is van minder belang.
luukske
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

Deze zal denk ik het beste werken als alle zekeringen uit staan. Anders gaat het gegenereerde signaal zich verdelen over alle zekeringen van dezelfde fase en meet je op meerdere zekeringen een signaal.
Volgens mij werken zowel zender als ontvanger op batterij, dus bovenstaande moet mogelijk zijn. Voor die prijs ga je dan niks beters vinden en zeker als het maar om twee keer te gebruiken is.
Je kunt hem daarna aan mij verkopen :)
R2D2
Elite Poster
Elite Poster