Fiberpakket verlagen

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Molleke
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bericht

Beste,
Ik heb nu het Hypersnel internet 90€ per maand. Deze genomen omdat ik dan de nieuwste modem heb internet box+ en een nieuw bakje aan de muur XGS-PON.
Nu wou ik graag verlagen van pakket maar dit is enkel mogelijk met de tussenkomst van een technieker en deze zou dan de modem vervangen naar de normale internet box.
(oudere versie dus).

Zijn er nog mensen die dit probleem ervaren?
De internet box+ kan toch ook lagere snelheden leveren volgens mij?

Ik zei aan de telefoon dat ik nog de oude internet box liggen had maar ook die mag ik zelf niet inpluggen en moet er iemand langskomen.
Geen ecologische keuze van Mobile Vikings lijkt me.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
Bedankt: 452 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

of van jou...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 216 keer

Bericht

Techisch zal dat wel kunnen.

Maar vandaag kost die XGS + Internetbox+ waarschijnlijk nog een factor x meer. En is er een terugverdientijd om deze terug te halen en te vervangen door veel goedkopere hardware.

Er zal wel een tijd komen dat dat niet meer zal gebeuren. Maar anders denk ik is het een u probleem in de zin, voor het lagere abbonement zijn de andere apparaten perfect geschikt.

Dat is hetzelfde als op het vliegtuig, je kan geluk hebben en de stoel naast je in economy kan vrij zijn - je kan er alleen geen aanspraak met zekerheid op maken zonder er voor te betalen.
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 29 keer

Bericht

Dus samengevat, het nieuwe pakket is nog maar 3 weken op de markt, je spreekt nu al om te verlagen?

Dus de gewone internetbox heeft wifi 6 en een mesh systeem, maar dat was voor jou noden niet genoeg? MV komt je tegemoet na amper enkele dagen/ weken dat “hypersnel “ abbo te hebben, met deze gewone internetbox, en nu klaag je dat MV niet ecologisch is?

Ik zou je consumentengedrag eerst in vraag stellen.
Molleke
Starter
Starter

Bericht

Tomsworld schreef: 5 maanden geleden Techisch zal dat wel kunnen.

Maar vandaag kost die XGS + Internetbox+ waarschijnlijk nog een factor x meer. En is er een terugverdientijd om deze terug te halen en te vervangen door veel goedkopere hardware.

Er zal wel een tijd komen dat dat niet meer zal gebeuren. Maar anders denk ik is het een u probleem in de zin, voor het lagere abbonement zijn de andere apparaten perfect geschikt.

Dat is hetzelfde als op het vliegtuig, je kan geluk hebben en de stoel naast je in economy kan vrij zijn - je kan er alleen geen aanspraak met zekerheid op maken zonder er voor te betalen.
Inderdaad, had gehoopt dat het een bug was in hun systeem. Maar het zal zijn zoals jij het verteld dat ze nu nog niet kiezen om de duurdere modem bij klanten te laten staan die verlagen van snelheid.
Ik hoopte dat dit wel kon gezien je wel kan switchen van Snel internet 40€ naar de Supersnel internet van 55€ zonder tussenkomst van technieker.
Daarom dat ik bewust nog de andere internet box niet terug gestuurd heb, maarja deze mag je blijkbaar ook niet zelf aansluiten.
Ik had dan ook gezegd wat als ik mijn eigen router gebruik als je internet box+ in bridge staat of helemaal puur via vlan thja.. blijkbaar onmogelijk.
Dan kan ik beter naar Edpnet gaan bespaar ik nog eens 5€ per maand op het goedkoopste fiber pakket. :P

Sorry dat ik jullie ermee lastig viel, maar zo weet iedereen dat het vandaag nog niet mogelijk is om met het hoogste pakket terug te schakelen zonder technicus waarvoor je dan ook weer thuis moet zijn.
Twas mij vooral om die XGS module te doen niet de modem.
Nexus1980 schreef: 5 maanden geleden Dus samengevat, het nieuwe pakket is nog maar 3 weken op de markt, je spreekt nu al om te verlagen?

Dus de gewone internetbox heeft wifi 6 en een mesh systeem, maar dat was voor jou noden niet genoeg? MV komt je tegemoet na amper enkele dagen/ weken dat “hypersnel “ abbo te hebben, met deze gewone internetbox, en nu klaag je dat MV niet ecologisch is?

Ik zou je consumentengedrag eerst in vraag stellen.
Ik had mijn pakket verhoogd zodat ze de module voor fiber naar de XGS zouden installeren toekomst gericht dacht ik dan zit ik goed om 10Giga klaar te zijn.
Ik had niet verwacht dat je niet kon downgraden met de nieuweste hardware (wat ze dan ooit wel aan alle klanten gaan geven op termijn).
Daarmee hield ik in het achterhoofd de oude internet box nog even bij zodat ik die bij eventuele problemen zelf terug zou kunnen installeren en dan stuur ik simpel die nieuwe box terug naar hun.
De techniekerkost zou voor hun minder geweest zijn maar die moet nu wél langskomen.
In mijn ogen is dat dus niet zo ecologisch dan denk ik vooral aan benzine en werkuren voor Mobile Vikings. Mij was het te doen om future proof te zijn voor het XGS-PON.
Die modem maakt mij niks hoor.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 70 keer

Bericht

Lekker slim gedacht. In al die tijd (jaren?) dat je die nieuwe modem wel hebt maar de extra functionaliteit niet gebruikt hangt dit duurdere toestel nodeloos aan je muur te verslijten. Tegen de tijd dat je gebruik gaat maken van dit soort snelheden zijn we waarschijnlijk al een aantal hardwareversies verder. Dus dan zit je uiteindelijk toch nog met verouderd materiaal.

Fijn om te horen dat Mobile Vikings dit soort verspilling niet support. :-)
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Molleke
Starter
Starter

Bericht

Ja inderdaad achteraf gezien had ik beetje te toekomstig gedacht. Ik gebruik mijn eigen router achter de ONT ik dacht dan ben ik paar jaar zoet zonder dat er techniekers moeten komen.. :oops:
Ik zou het ook nooit gedaan hebben moest ik op voorhand geweten hebben dat ik niet zo maar terug kon schakelen naar een lager pakket.
Laatst gewijzigd door on4bam 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd
master-magic
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 15 keer

Bericht

je kan je router via Vlan wel instellen met MV, ik heb dit hier, die modembox+ ligt gewoon aan de kant, bespaart me een stopcontact meer en een apparaat dat minder in gebruik is, je krijgt wel geen support als je uw router op Vlan gebruikt, is op eigen risico.
maar het werkt super, haal met m'n supersnel abbo 3500/1500 van snelheid.
greets
master-magic
MV Fiber 3500/1500 met fiber 5Gbps/1Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .