Suggesties voor goedkoopste PVC buizen en hulpstukken

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 751 keer
Bedankt: 252 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Een vraagje naar suggesties waar ik, als particulier uit Aalst, de goedkoopste PVC buizen en hulpstukken kan vinden?

Rioolbuizen, bochten, t-stukken, en dergelijke. Niet de dunne buizen die je in de doe-het-zelf zaken vindt, maar met minstens stijfheid van SN4.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 196 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Hier een online winkel, misschien dat je daar iets vind ?
Wel minder PVC, maar PP te koop blijkbaar ...
https://www.verwarming-shop-online.be/binnenbuis-afvoer
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

't Is mijn eerste gedacht geworden: Plastiek Hofstade, met ook de scherpste prijzen. Spijtig dat hun prijzen niet online staan maar misschien daardoor dan ook scherper. Bijvoorbeeld: in een gewone doe-het-zelf zaak betaal je makkelijk het dubbele voor BENOR gekeurde pvc buizen (diameter 110mm, 3.2mm dik), als ze ze al hebben.

En Gedimat-Schelfhout voor nog enkele minder courante stukken -- dat is blijkbaar ook de afhaallocatie in Aalst voor Bouwdepot bestellingen, al vermoed ik dat je het dan gewoon beter in de winkel kan bestellen/kopen (zoals ik deed, voor de duidelijkheid).
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Den Heco :)

//Edit, zou je evt rechtstreeks kunnen kopen bij Scala Plastics in Wetteren, als particulier zijnde?
Eventueel bij de Zelfbouwmarkt in Ninove ook eens zien.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Als ik de prijzen online even bekijk -- bijvoorbeeld: 3m grijze rioolbuis met mof/spie, 110 diameter BENOR bij Heco: € 25.5 (ongeveer hetzelfde als bij de Hubo), was bij Plastiek Hofstade € 12.7 (ofte € 3.5 per meter, nettoprijs).

Zelfbouwmarkt is eerder gericht op binnenwerken, zou ik zeggen, al hebben ze wel een grote afdeling tegels en soms ook scherpe promoties.
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Ik zou mij niet blindstaren op de prijzen online van Heco, da's niet echt de winkel die een online shop gaat onderhouden. Da's hun manier van commerce niet.
Ter info, toen ik bezig was aan onze badkamer waren de gyproc platen (groene) en alupex buizen de helft van de prijs tov de Gamma
Maar ik heb geen vergelijk met Plastiek Hofstade.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Buisgro in Lokeren?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

De website van buisgro.be geeft nog steeds een ssl probleem.

dyka.be komt redelijk in de buurt van de prijs als ik dat voorbeeld met de rioolbuis neem, maar de verzendingskost is een stuk hoger voor grotere stukken.

Ter info: ik heb het meeste materiaal dus al -- ik zoek wel nog de beste en goedkoopste regenwater infiltratie oplossing. Momenteel een DrainPlus buis in gedachte (ongeveer €40/meter netto) maar misschien wordt het toch nog een infiltratiekrat of -tunnel, of zo, gezien het graven aan de makkelijke kant van mijn verwachting zit. Het regenweer valt wel erg tegen, moet ik zeggen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”