In het topic over 'waarom het zo slecht gaat bij TN?', heb ik het relaas gebracht van de problemen om een technieker te boeken om de vaste tel. in het rustoord waar mijn moeder verblijft, 5 kamers verder te verhuizen. Zaken zijn simpel. TN, buiten en een PX Easy Mobile abo aangeschaft.
Geopteerd voor een DORO 5860 gsm toestel dat zeer gebruiksvriendelijk is voor senioren: mogelijkheid om oproepen te beantwoorden met om het even welke knop, eenvoudig in te stellen snelkeuze toetsen, toestel automatisch in standby als beller inhaakt, ...
Nu heb ik echter volgend probleem waarvoor ik al een 6-tal keren naar de PX helpdesk gebeld heb.
Sedert gisterenmiddag, schakelt het toestel automatisch over naar voicemail bij een oproep. Bij de klantendienst zegt men dat de voicemail nochtans uitgeschakeld is.
Via My Proximus - normaal kun je hier tal van features in- en uitschakelen - zijn alle opties grijs en ik kan de knopjes op de balkjes achter elke keuzemogelijkheid, niet bedienen.
Ook is er de melding dat "wijzigingen niet mogelijk zijn omdat er nog bestellingen in verwerking zijn".
Kan het hier gaan om 'aborted orders'? Blijkbaar ook voor PX moeilijk op te lossen ... ?
Heb toestel al meerdere keren volledig gereset en gecheckt in het intsellingen menu of er geen doorsshakelingen meer actief waren, hetgeen niet het geval is.
Waarschijnlijk enige mogelijkheid om morgen naar PX terug te bellen?
Ga deze namiddag nog eens trachten batterij en SIM uit het toestel te halen bij wijze van wanhoopspoging ... Aan het toestel kan het m.i. niet gelegen zijn want van donderdagavond tot gisteren kort na de middag, werkte alles perfect.
Alle adviezen zijn welkom en dank ervoor bij voorbaat.
[Mod]
Dubbele post verwijderd
Proximus gsm schakelt direct over naar voicemail
-
- Starter Plus
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 30 mei 2015, 20:41
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik merkte vandaag op dat er werkzaamheden zijn in de app en My Proximus.koenraaddeconinck schreef: 28 apr 2024, 10:54
Via My Proximus - normaal kun je hier tal van features in- en uitschakelen - zijn alle opties grijs en ik kan de knopjes op de balkjes achter elke keuzemogelijkheid, niet bedienen.
Ook is er de melding dat "wijzigingen niet mogelijk zijn omdat er nog bestellingen in verwerking zijn".
Kan het hier gaan om 'aborted orders'? Blijkbaar ook voor PX moeilijk op te lossen ... ?
Misschien is dit de verklaring?
Heb je al eens ##21# + beltoets geprobeerd? Zo schakel je het doorsturen naar de voicemail uit.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2426
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 08:11
- Uitgedeelde bedankjes: 255 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ja, met zelfde resultaat. Mijn moeder kan bellen en dus volgens klantendienst PX kan het niet aan de SIM liggen.Uzzi schreef: 28 apr 2024, 11:45 Heb je de SIM kaart al eens in een ander toestel getest ? Als je dan nog rechtstreeks doorgeschakeld wordt naar voicemail, dan moet het probleem wel bij de SIM kaart of PX liggen.
In instellingen menu 'annuleren doorschakelen alle oproepen' nog eens aan- en terug uitgevinkt ...Data technicus schreef: 28 apr 2024, 11:52 Mss sta je in de blokkeerlijst. Of kijk eens bij instellingen oproepen doorschakelen.
Ga ##21#+ nog eens proberenKristof Mertens schreef: 28 apr 2024, 11:59
Ik merkte vandaag op dat er werkzaamheden zijn in de app en My Proximus.
Misschien is dit de verklaring?
Heb je al eens ##21# + beltoets geprobeerd? Zo schakel je het doorsturen naar de voicemail uit.
Dank voor alle tips tot nu toe
Toegevoegd na 1 uur 26 minuten 55 seconden:
@kristofmertens Bedankt voor de tip met #21 die alles oploste !
Toegevoegd na 16 uren 43 minuten 35 seconden:
Zeer eigenaardig: deze morgen opnieuw automatische doorschakeling naar voicemail.
Nadien waren de zaken - zonder enige interventie - terug OK.
Bij een derde poging opnieuw problemen.
Soms werkt alles, soms niet. Kunnen 'aborted orders' hier toch niet het probleem zijn? Van de klantendienst vroeg men deze morgen om 24 u te wachten en dan zou het probleem automatisch opgelost moeten zijn ... ?
Andere mogelijkheid, naast aborted orders, de duur die de (volledige) acitivatie van een SIM-kaart/abonnement in beslag neemt?
Durf ook niet te veel meer proberen met codes omdat ik niet zeker ben of die niet resulteren in extra 'orders' die mogelijk blijven hangen waardoor het kluwen misschien alleen maar ingewikkelder wordt ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 966
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 93 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Die codes zijn gewoon doorschakelingen die ingesteld/geannuleerd worden. Dat is realtime en heeft niets met orders te maken. ##21# is gewoon alle type doorschakelingen tegelijk terug resetten.
Mogelijks kan er ook gewoon zeer slechte ontvangst zijn, waardoor de eerste oproep niet doorkomt. Probeer eens direct daarna terug te bellen en kijk of die lukt.
(Ik heb bij mij thuis dit probleem met Orange in de living. Elke inkomende oproep is voicemail. 2de oproep komt wel direct door. VoWifi staat aan.)
Mogelijks kan er ook gewoon zeer slechte ontvangst zijn, waardoor de eerste oproep niet doorkomt. Probeer eens direct daarna terug te bellen en kijk of die lukt.
(Ik heb bij mij thuis dit probleem met Orange in de living. Elke inkomende oproep is voicemail. 2de oproep komt wel direct door. VoWifi staat aan.)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2426
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 08:11
- Uitgedeelde bedankjes: 255 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Dank voor de reactie ! De ontvangst zou OK moeten zijn.
Bij instellingen, heb ik immers nog eens gecheckt: keuze netwerk = automatisch en 'Proximus' wordt vermeld. Bij type verbinding staat '4G/3G/2G'. Bij de kwaliteit van de verbinding, stel ik vast dat het toestel soms automatisch overschakelt naar 3G met 5 streepjes en bij 4G, permanent minimaal 3 streepjes. Dus die kwaliteit van verbinding zou OK moeten zijn.
Mijn moeder is 84 en internet is 'no option' meer voor haar. Verloren kosten. Dus VoWifi is niet mogelijk.
Ik zie wel dat er 4G versterkers te koop zijn bv. op 'Amazon'. Weet niet of het een meerwaarde zou zijn om hier in te investeren.
Bij instellingen, heb ik immers nog eens gecheckt: keuze netwerk = automatisch en 'Proximus' wordt vermeld. Bij type verbinding staat '4G/3G/2G'. Bij de kwaliteit van de verbinding, stel ik vast dat het toestel soms automatisch overschakelt naar 3G met 5 streepjes en bij 4G, permanent minimaal 3 streepjes. Dus die kwaliteit van verbinding zou OK moeten zijn.
Mijn moeder is 84 en internet is 'no option' meer voor haar. Verloren kosten. Dus VoWifi is niet mogelijk.
Ik zie wel dat er 4G versterkers te koop zijn bv. op 'Amazon'. Weet niet of het een meerwaarde zou zijn om hier in te investeren.
-
- Moderator
- Berichten: 18286
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 910 keer
- Bedankt: 3508 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Neen, geen meerwaarde.
Zowel bij 3G als bij 4G zal de GSM toch tijdelijk overschakelen naar 2G tijdens een telefoongesprek.
Tenzij "VoLTE" actief is (zowel bij de provider, op de SIM kaart als het toestel het ondersteunt).
Dan wordt over 4G gebeld, maar dan moet data (internet) actief zijn op de GSM ...
Zowel bij 3G als bij 4G zal de GSM toch tijdelijk overschakelen naar 2G tijdens een telefoongesprek.
Tenzij "VoLTE" actief is (zowel bij de provider, op de SIM kaart als het toestel het ondersteunt).
Dan wordt over 4G gebeld, maar dan moet data (internet) actief zijn op de GSM ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 02 sep 2017, 17:26
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik vermoed dat deze GSM enkel gebruikt wordt om te bellen.
Kan je het netwerk dan niet beter vast zetten op 2G?
Mogelijks is de omschakeling naar 2G om de oproep te kunnen aannemen de reden dat er naar voicemail wordt geschakeld (hoewel dit niet zou mogen)?
Kan je het netwerk dan niet beter vast zetten op 2G?
Mogelijks is de omschakeling naar 2G om de oproep te kunnen aannemen de reden dat er naar voicemail wordt geschakeld (hoewel dit niet zou mogen)?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2426
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 08:11
- Uitgedeelde bedankjes: 255 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Heb toestel nu ingesteld op 2G. Dienst inderdaad enkel om te bellen. Permanent 5 streepjes; dus signaal zeker OK.
Maar met 2G aan, opnieuw in instellingen netwerk data ingeschakeld, en werkt ook.
Dank voor alle reacties !
Maar met 2G aan, opnieuw in instellingen netwerk data ingeschakeld, en werkt ook.
Dank voor alle reacties !