Hoe is dit mogelijk?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 115 keer
Recent bedankt: 5 keer

"Politie zet bestuurder aan de kant met ruim 6,2 miljoen euro aan openstaande boetes "

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240424_96546204

Hier is het wel te lezen:
Automobilist uit Limburg met ruim 6,2 miljoen euro aan openstaande boetes onderschept

https://www.hln.be/hasselt/automobilist ... ~ae7d903f/

Is wel betalend artikel maar vind het toch lachwekkend dat dit tegenwoordig nog in een digitale wereld kan met alle anpr camara's overal. Of deze bestuurder moet geen vaste verblijf plaats hebben.
Laatst gewijzigd door Data technicus 24 apr 2024, 21:36, in totaal 1 gewijzigd.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Ik vermoed niet dat hij voor 6,2 miljoen verkeersboetes heeft openstaan. Het zal eerder in de sfeer van de personenbelasting/eventuele veroordelingen zitten. Als hij bijvoorbeeld met een firmawagen rijdt dan denk ik niet dat ze zijn persoonsgegevens kunnen achterhalen met het ANPR systeem.
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 115 keer

Uzzi schreef:Ik vermoed niet dat hij voor 6,2 miljoen verkeersboetes heeft openstaan. Het zal eerder in de sfeer van de personenbelasting/eventuele veroordelingen zitten. Als hij bijvoorbeeld met een firmawagen rijdt dan denk ik niet dat ze zijn persoonsgegevens kunnen achterhalen met het ANPR systeem.
Als hij met een firma wagen rijd kunnen ze zijn wagen niet in beslag nemen zoals nu gebeurt is.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik had net dezelfde reactie: hoe is dat in godsnaam mathematisch mogelijk ?!
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 768 keer
Te Koop forum

De controles vonden onder meer plaats op de N80 in Hasselt richting Sint-Truiden en in Alken richting Hasselt. Naast de politie LRH namen de politiezone Sint-Truiden-Gingelom-Nieuwerkerken, de politiezone Kanton Borgloon en de Limburgse wegpolitie deel.

Naast de man met de openstaande monsterboete inden de ambtenaren van Douane en Accijnzen en de Vlaamse belastingsdienst (Vlabel) een bedrag van ruim 18.000 euro wegens het rijden met rode diesel, ongekeurde en niet-ingeschreven voertuigen en boetes. Zeven wagens werden getakeld.

Dertien personen zaten onder invloed van drugs achter het stuur. Hun rijbewijs werd meteen ingetrokken. Drie personen hadden geen geldig rijbewijs. Eentje was een levenslang rijverbod opgelegd. Verder werden drie bestuurders betrapt op gsm-gebruik achter het stuur.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1191 keer
Recent bedankt: 15 keer

Uzzi schreef: 24 apr 2024, 21:45Als hij bijvoorbeeld met een firmawagen rijdt dan denk ik niet dat ze zijn persoonsgegevens kunnen achterhalen met het ANPR systeem.
Sinds enkele jaren is voor alle firmawagens de feitelijke bestuurder bekend.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 637 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Best even afwachten voor de schandpaal of brandstapel er bij gehaald wordt...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 763 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 2 keer

Openstaande boetes van 6,2 miljoen euro voor Limburgse automobilist zijn "mogelijk een vergissing"
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/04/24 ... enstaande/
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Dat is inderdaad de link die ik hier boven postte :wink:
Bye, Maurice
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Ik had zo'n vermoeden, maar zowel op Windows laptop als op Android smartphone krijg ik een "The requested URL was not found on this server."
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 4 keer
Te Koop forum

on4bam schreef: 25 apr 2024, 11:20 Dat is inderdaad de link die ik hier boven postte :wink:
die je probeerde te posten, maar fout deed? :lol:
linkt eerst naar userbase, dus url bestaat niet - en url lijkt gewoon de tekst:
Screenshot from 2024-04-25 11-53-47.png
Screenshot from 2024-04-25 11-53-47.png (10.58 KiB) 977 keer bekeken
ondertussen lijkt de VRT link overigens te zeggen dat het dus niet om een vergissing zou gaan
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 591 keer
Bedankt: 717 keer
Recent bedankt: 8 keer
Te Koop forum

Het is dus mogelijk dat het niet mogelijk is maar het is ook mogelijk dat het toch mogelijk is. Mogelijk is dit niet het laatste dat we hier van vernemen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Splitter schreef: 25 apr 2024, 11:52 die je probeerde te posten, maar fout deed? :lol:

Fixed.. blijkbaar 2e C/P die ik deed niet gelukt... en natuurlijk niet opgemerkt bij het posten.. tnx
Bye, Maurice
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bestuurder werd dus bewust uit het verkeer gehaald, voor zo'n bedrag kan je inderdaad wat extra moeite doen.
Enkele jaren z'n belastingen vergeten te betalen? (grapje..)
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
Bedankt: 58 keer
Provider

Het zou misschien interessant zijn om deze clickbait-titel aan te passen naar een vlag die de lading dekt
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 678 keer
Provider

In het nieuws van deze middag zei men dat het om een verbeurdverklaring ging. Dan kan je inderdaad aan zo'n bedragen komen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

heist_175 schreef: 25 apr 2024, 08:43
Uzzi schreef: 24 apr 2024, 21:45Als hij bijvoorbeeld met een firmawagen rijdt dan denk ik niet dat ze zijn persoonsgegevens kunnen achterhalen met het ANPR systeem.
Ook voor private lease?
Heb gelukkig nog nooit iets aan de hand gehad maar zou het wel makkelijk vinden.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
Bedankt: 720 keer
Provider
Te Koop forum

heist_175 schreef: 25 apr 2024, 08:43
Wij hebben hier een paar voertuigen staan waar ik behoorlijk wat mee rond rij, maar die voertuigen hebben bij mijn weten geen feitelijke bestuurder. Ofwel is het de zaakvoerder, dat zou kunnen. Maar hij rijdt er dan weer amper mee.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 771 keer
Bedankt: 324 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ptoeneigh schreef: 25 apr 2024, 15:28 Ook voor private lease?
Heb gelukkig nog nooit iets aan de hand gehad maar zou het wel makkelijk vinden.
Het hangt ervan af of het voertuig is opgenomen in het Renta identificatiesysteem en welke gegevens er werden opgenomen in deze databank. Deze databank is al enkele jaren gekoppeld aan de databank van DIV en beiden zijn te raadplegen door o.a (politie)ambtenaren tijdens de diensturen en met een gegronde reden.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

ivob schreef: 25 apr 2024, 19:06 Het hangt ervan af of het voertuig is opgenomen in het Renta identificatiesysteem en welke gegevens er werden opgenomen in deze databank. Deze databank is al enkele jaren gekoppeld aan de databank van DIV en beiden zijn te raadplegen door o.a (politie)ambtenaren tijdens de diensturen en met een gegronde reden.
Dat is echt wel goed, mensen denken misschien al snel negatief maar juist op die manier kunnen ook misverstanden / persoonsverwisselingen voorkomen worden. Of kan men hulp bieden.

Een collega werd eens gebeld door de politie om te vragen haar wagen te komen verplaatsen vanwege een calamiteit.
Dus ik wil maar zeggen het hoeft niet altijd voor repressie of opsporing te dienen natuurlijk.

Ik vermoed dat er een koppeling met het rijksregister is waarin steeds meer mensen hun gsm nummer en mail adres registreren. Dat kan ook al eens nuttig zijn.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Ptoeneigh schreef: 25 apr 2024, 19:25 Ik vermoed dat er een koppeling met het rijksregister is waarin steeds meer mensen hun gsm nummer en mail adres registreren. Dat kan ook al eens nuttig zijn.
In het RR worden geen telefoongegevens noch emailadressen opgenomen.
Men kan contactgegevens eventueel wel terugvinden (zoals iedereen dat kan) via de databanken van de telecomoperatoren (voor zover men aangeeft dat deze informatie publiek toegankelijk is).

Wordt ook redelijk off topic.

On topic, het betrof een gecoördineerde actie tussen verschillende overheidsdiensten met elk hun bevoegdheden en elk toegang tot uiteenlopende databestanden.
Het specifiek geval betrof ook geen vergissing maar gezien de (record) boete (geen verkeersboetes maar een gevolg van veroordelingen na strafrechterlijke feiten) ging men eerst na of het correct was en er nergens een vergissing in het spel was. Een dubbel check dus.

Maar ja, tegenwoordig moet alles op stel en sprong in de media verspreid worden. Men zou eens een clickbait moeten missen.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat het in de media komt is toch alleen omdat de politie het meedeelt, net zoals ze meedelen hoeveel er dronken of zonder rijbewijs gepakt zijn.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Moonboy
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

ivob
Elite Poster
Elite Poster

Joe de Mannen schreef: 26 apr 2024, 07:05 Dat het in de media komt is toch alleen omdat de politie het meedeelt, net zoals ze meedelen hoeveel er dronken of zonder rijbewijs gepakt zijn.
J.
Kwalijke evolutie.
Privacy en geheim van onderzoek* wordt blijkbaar met de dag minder waard.
Betrokkene staat een dag later ook al met zijn halve naam, leeftijd en bedrijfsnaam in de media.

*Cfr. met andere zaken in de media is het blijkbaar tegenwoordig al mogelijk dat de inhoud van een verhoor al deels naar de pers gelekt wordt voor het proces-verbaal bij de rechtbank geraakt. Laat staan dat er al een veroordeling is.
Sol Invictus!
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
Bedankt: 720 keer
Provider
Te Koop forum

Moonboy schreef: 26 apr 2024, 10:16 Afdokken

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240425_96029666
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat iemand zo'n boete open staan heeft en dat dit gewoon passeert totdat er eens een toevallige controle gebeurt.
Alles is geweten van die persoon. Mocht het nu over een paar € gaan, dat zou ik verstaan, maar zo'n bedragen??
Moonboy
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

cadsite schreef: 26 apr 2024, 10:49
Moonboy schreef: 26 apr 2024, 10:16 Afdokken

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240425_96029666
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat iemand zo'n boete open staan heeft en dat dit gewoon passeert totdat er eens een toevallige controle gebeurt.
Alles is geweten van die persoon. Mocht het nu over een paar € gaan, dat zou ik verstaan, maar zo'n bedragen??
Ja, dit mogen ze wel eens gaan uitleggen, de bevolking gaat op den duur dit allemaal niet meer slikken.
Verkeersbelasting niet betaalt en je voertuig wordt al in beslag genomen, alle Belgen gelijk voor de wet ?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Voor verkeersbelastingen ga je geen 'slimme' constructies opzetten of onderduiken, voor 6.2 miljoen daarintegen...

J.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 591 keer
Bedankt: 717 keer
Te Koop forum

Bwah, sommige partijvoorzitters gebruiken zelf termen als "op de knieën en slikken" :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

Joe de Mannen schreef: 26 apr 2024, 14:30 Voor verkeersbelastingen ga je geen 'slimme' constructies opzetten of onderduiken, voor 6.2 miljoen daarintegen...
Het is niet voor de boete dat er 'slimme constructies' werden opgezet, het is voor jarenlang bepaalde "stijl van zaken doen" dat die constructies werden opgezet die al zo'n 10 jaar geleden aan het licht kwamen https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20140108_00918940//
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”