Forum 500
-
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 310 keer
- Bedankt: 203 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zolang er nog wisselstukken voor te krijgen zijn. Ik ben hier jaren geleden overgestapt naar een VoIP-omgeving omdat de maandelijkse kost dermate hoog werd zonder enige garantie dat bij een volgende defect de boel nog te repareren zou zijn.
Geen idee wanneer Px gestopt is met dit soort centrales, maar het zou me niet verbazen mocht dat al 10+ jaar geleden zijn.
Geen idee wanneer Px gestopt is met dit soort centrales, maar het zou me niet verbazen mocht dat al 10+ jaar geleden zijn.
Computer(k)nul
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 164 keer
De eerste dateren van 2003, Forum 512, 513, 516 en 518 en hebben al lang geen support meer, vervangen door 522,523, 525, 526, 550 en 560 en deze zijn vervangen door de Forum 5000 +- in het jaar 2014. En nu zijn het Mittel VOiP PABX'en. Je zal eens moeten uitzoeken welke Forum 500 (fabrikant DeTeWe) je feitelijk hebt want Forum 500 is de naam van alle modellen. Als er word gestopt met een reeks is het te zien hoelang de storingslichters van de PABX'en nog genoeg wisselstukken hebben, indien niet te herstellen zal men een nieuwe PABX voorstellen + een nieuw contract. Je moet ook eens kijken welk contract er ooit is getekend voor die specifieke PABX, de tijd van 60 jaar support en wisselstukken + doorlopende contracten is al lang voorbij, fabrikanten willen dat niet meer.dragonflo schreef: 22 apr 2024, 09:55 Hoe lang kan de Forum 500 nog gebruikt worden? Wanneer is Proximus min of meer gestopt met deze telefooncentrales te plaatsen?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 35 keer
als je nog en 500 hebt zou ik kijken voor en alternatief niet misschien voor nu direct maar dan heb je wel al zicht op de markt mocht deze defect vallen en de support is gestopt moet je niet van 0 gaan zoeken.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 52 keer
Anderzijds kom je deze toestellen wel vaak tegen op tweedehandssites voor een appel en een ei, en blijft het toch een mooi systeem.
Er bestaat zelfs een insteekkaart voor de 525 (die ik zelf heb) waarmee je deze ook op VoIP kan doen werken ipv (gesimuleerde) ISDN. Zo kan je best nog wel even verder.
Er bestaat zelfs een insteekkaart voor de 525 (die ik zelf heb) waarmee je deze ook op VoIP kan doen werken ipv (gesimuleerde) ISDN. Zo kan je best nog wel even verder.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 25 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik krijg al een viertal jaren van Proximus te horen dat de support voor onze telefooncentrale binnenkort gaat stoppen. De telefooncentrale werkt goed. Ik was benieuwd over wat ik mij bij binnenkort moet inbeelden, zonder dat hier financiële belangen bij spelen.
Dat toestel vervangen heeft totaal geen haast. Ik heb direct backup alternatieven.
Dat toestel vervangen heeft totaal geen haast. Ik heb direct backup alternatieven.