Telenet prijsverhoging juni 2024

Nieuws omtrent telecommunicatie
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 58 keer

Bericht

Telenet verhoogt weer de prijzen vanaf 2 juni 2024 met 3,5 procent.

Er is ook een prijsverhoging voor Wigo heb ik zelf uitgezocht.
Maar word niet vermeld in de bronnen.

Er is geen prijsverhoging voor Tadaam en Base.

Bron:
https://www.hln.be/economie/telenet-ver ... ~a0fd8c9a/

https://www.telenet.be/nieuweprijzen
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 871 keer
Bedankt: 3316 keer
Recent bedankt: 32 keer

Bericht

streulma schreef: 5 maanden geleden Er is ook een prijsverhoging voor Wigo heb ik zelf uitgezocht.
Maar word niet vermeld in de bronnen.
Er staat toch duidelijk dat alle prijzen (van de abonnementen) verhoogd worden met 3.5%
Dus ook jouw oude Wigo :wink:

Tijdens de komende dagen zullen alle klanten via e-mail of via brief geïnformeerd worden. In deze communicatie zal je dan een link vinden naar je persoonlijke overzicht. Met je persoonlijke login zal je dan meteen zien wat dit betekent voor jouw Wigo ....
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 58 keer

Bericht

Juist, ik had er over gekeken.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
Bedankt: 97 keer

Bericht

Pffffff, traditie maar toch. Kom op Fiberklaar.
Vorig jaar voorstelling in onze gemeente. Mag blij zijn als ze volgend jaar gaan installeren.
Maar nog een jaar te veel betalen.
Zie enkel Orange als mijn alternatief, maar zie dat niet zitten.

Ik weet nog Telenet zijn misleidende reclame nadat Fiberklaar aankondigde dat ze kwamen dat we al fiber hebben. Maar ik wil minder betalen door meer concurrentie.
Ik wens een 1Gbit abo.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 453 keer
Recent bedankt: 8 keer

Bericht

Hoeveel mensen gaan er nu "echt echt wel zeker" weer weg bij telenet? :lol2:
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 36 keer

Bericht

Helaas is Telenet hier de betere deal zonder fiber tov Orange :c, al eens VDSL geprobeerd maar dat was een ramp (incl proximus tech die de kabel in de ROP gewisseld had dus geen internet)
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 199 keer

Bericht

cadsite schreef: 5 maanden geleden Hoeveel mensen gaan er nu "echt echt wel zeker" weer weg bij telenet?
Dezelfden die netflix eens een serieus lesje gingen leren waarschijnlijk … :angel:

Netflix ronselt meer nieuwe abonnees dan verwacht
Netflix heeft tijdens de eerste drie maanden van dit jaar fors meer abonnees kunnen aantrekken dan analisten hadden verwacht. Dat heeft het Amerikaanse streamingplatform te danken aan nieuwe reeksen en zijn maatregelen tegen het delen van wachtwoorden.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 95 keer

Bericht

Zolang TIP bij de meeste werkgevers wordt aangeboden als extralegaal voordeel, en bij een andere leverancier krijg je niets/weinig, zullen veel mensen wel bij Telenet blijven...
Moonboy
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 28 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bericht

Uit gemakzucht blijven velen steeds bij het oude, dezelfde lui die steeds staan klagen ?, en blijven afdokken.
Zou er een kentering bezig zijn nu heel wat prijzen flink stijgen,

https://www.hln.be/geld/telenet-krijgt- ... ~a86577c5/

https://www.hln.be/nieuws/we-ergeren-on ... nts-anchor

https://www.standaard.be/cnt/dmf20240322_93258780

Opzeggen is nu makkelijk geworden.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 307 keer

Bericht

Tja wanneer je het zo breed gaat bekijken ben ik uiteraard ook een "Telenet wegloper" en dat al jaren geleden.
Jaren geleden (zo lang geleden dat ik me de exacte datum niet meer herinner) het TV abo ook opgezegd omdat het, voor ons, een totaal overbodige feature geworden was.
Zoals men terecht opmerkt loopt een deel van de klanten dus ook niet weg omdat ze ontevreden zijn maar omdat ze de eigen rekening gemaakt hebben en niet (en ook niet op een ander) meer willen betalen voor iets dat via een andere applicatie niets extra kost.
Hier loopt alleen de vaste internetverbinding via Telenet, de gsm via Orange (al sinds het nog Mobistar was in Vlaanderen en via een fleetabo) en de smartphone (werkgerelateerd dus abo via werkgever) via Proximus.

Dat TV abo opzeggen leek me in het verleden ook al niet zo moeilijk.
Sol Invictus!
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 88 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Het vuurtje onze de kikker-klanten word weeral stilletjes hoger gezet.
Ik ben benieuwd of binnenkort:
A) er toch eindelijk voldoende wegspringen
B) telenet er niet zoveel heeft vermoord dat ze de omgekeerde reaganomics-fout blijken te hebben gemaakt

Time will tell.

1 zekerheid: telenet zijn arrogantie is er niet op verminderd zonder zijn beursnotering
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 223 keer

Bericht

lirec schreef: 5 maanden geleden Ik ben benieuwd of binnenkort:
A) er toch eindelijk voldoende wegspringen
Probleem is dat de meeste die wegspringen in de andere grote pan springen die even heet is en waar het vuurtje over enkele maanden ook weer hoger word gezet.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 368 keer

Bericht

jah, alles komt duurder, ons gebuur ook klagen en zagen erover, en dan vraag ik hoeveel duurder is dat per jaar ? Ooow maar da is minder of de prijsstijging voor 1 dag werchter voor uw zoon en alle festvals erbij. Als je 6 pakken vittel 6 pakken perrier 6 pakken coca gaat halen en nog wa ariel of dash een paar minuten van hier over de grens in frankrijk heb je da geld onmiddellijk terug verdiend ipv delhaize te gaan. Eigenlijk raar dat de mensen daar nooit van klagen dat dit veel duurder is dan in buitenland, is altijd maar telecom.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 481 keer

Bericht

Ik denk dat je niet goed opgelet hebt, over al die dingen wordt ook geklaagd maar niet in een TN of Px forum :wink:

Ter info, mijn provider heeft sinds december 2011 maar 1 prijsverhoging (van €1) doorgevoerd. Het kan blijkbaar dan toch....
Bye, Maurice
https://on4bam.com
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

on4bam tuurlijk kan dit ! Maar dan zal je geen provider hebben die een hoop volk heeft die winkels hebben en die zelf infrastructuur heeft die ze moeten onderhouden. Ik wil daarmee niet zeggen dat het in belgie niet te duur is, maar ergens kan ik het wel begrijpen is een sneeuwbaleffect. Uie winkels hebt met nen hoop personeel waar ge als klant nog uren tijd aan verspilt omdat nie vooruit gaat. Een verwarming of airco die constant staat te draaien omdat van bovenhand de deuren moeten openstaan. (nu zal het wel zo nie meer zijn met de nog hogere energieprijzen)dat moet allemaal betaald worden.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

proximusboyke schreef: 5 maanden geleden on4bam tuurlijk kan dit ! Maar dan zal je geen provider hebben die een hoop volk heeft die winkels hebben en die zelf infrastructuur heeft die ze moeten onderhouden.
Dat er prijsverschillen zijn tussen prijsbrekers en anderen, dat verstaat iedereen.
Maar denk je nu echt dat het in Nederland zoveel goedkoper is om personeel aan te nemen, infrastructuur aan te leggen of te verwarming?
Idem voor Frankrijk?

Het is hier duur omdat het kan en omdat mensen te tam zijn om te kijken.

Vanochtend op twitter weer iemand die al 20 jaar klant is bij telenet en nu, na 20 jaar dus, voor het eerst eens is gaan kijken wat het op een ander kost. Zagen en klagen ja, maar er iets aan doen? Zijde zot?!?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
Bedankt: 492 keer

Bericht

De Belgen betalen graag, het is een oud gezegde in telecomland maar er zit nog altijd veel potgrond van waarheid in.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 69 keer

Bericht

Dizzy schreef: 5 maanden geleden De Belgen betalen graag, het is een oud gezegde in telecomland maar er zit nog altijd veel potgrond van waarheid in.
niemand betaalt graag, maar er moet wel een alternatief zijn en daar wringt het schoentje. alle alternatieve providers zijn ondertussen opgeslokt.

Doordat m'n ma bij ons inwoont, heb ik nu sociaal internet bij Telenet. Misschien is dit een oplossing voor sommige mensen met een klein inkomen. 18 euro/maand betaal ik nu, en als je een beetje uitkijkt kan je toch 300 a 400 gb binnentrekken hiermee.
Een andere oplossing kan zijn, als je nog studerende kinderen hebt, kunnen die ook internet nemen voor 20 euro. M'n zoon heeft dit. z'n vriendin studeert nog, een school email adres volstaat...

Je moet een beetje creatief zijn. creatief en assertief :).....
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

cadsite schreef: 5 maanden geleden
proximusboyke schreef: 5 maanden geleden on4bam tuurlijk kan dit ! Maar dan zal je geen provider hebben die een hoop volk heeft die winkels hebben en die zelf infrastructuur heeft die ze moeten onderhouden.
Dat er prijsverschillen zijn tussen prijsbrekers en anderen, dat verstaat iedereen.
Maar denk je nu echt dat het in Nederland zoveel goedkoper is om personeel aan te nemen, infrastructuur aan te leggen of te verwarming?
Idem voor Frankrijk?

Het is hier duur omdat het kan en omdat mensen te tam zijn om te kijken.

Vanochtend op twitter weer iemand die al 20 jaar klant is bij telenet en nu, na 20 jaar dus, voor het eerst eens is gaan kijken wat het op een ander kost. Zagen en klagen ja, maar er iets aan doen? Zijde zot?!?

Frankrijk is een heel goed voorbeeld die je aangeeft daar we een huisje hebben in noorden en een in zuiden.
Is ook nog maar 2 jaar dat er zoveel fiber ligt en is 1 iemand( als ik me nie vergis overheid) en iedereen betaald aan hen.
Maar hier in belgie waar je ook ging kon je op het gemak (voor die tijd) 100/20 hebben, in frankrijk waren dat enkel de steden. Waar veel potentieel zat. Maar gebieden waar ik zat was 2/0,5 bijna het maximum en als je dicht bij een kast woonde had je 8/4. Natuurlijk als een provider enkel moet investeren qua aanleg(lag al veel in belgie) en onderhoud en beperkte gebieden is dat goedkoper dan een uitgestrekt gebied onderhouden met minder inwoners.

Er is wel een reden waarom de grote mannen van telecombedrijven zoals free niet naar belgie willen komen. Ze moeten op termijn maken dat zoveel % van de bevolking er gebruik kan van maken voor gsmverbruik is dat bvb extra zendmasten, extra zendmasten is extra inkomsten belastingen voor de overheid en al die regels en taksen zien die gasten dat totaal nie zitten, want als nieuweling moete ferm onder de prijs gaan om te mensen doen veranderen, maar je moet ook maken dat ge niet teveel verlies hebt ook.
ik ben echt nieuwsgier naat citymesh en hoeveel gioedkoper ze gaan kunnen gaan.
Laatst gewijzigd door proximusboyke 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 174 keer
Bedankt: 92 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

proximusboyke schreef: 5 maanden geleden over de grens
ja maar hoe ver moet je er voor rijden.., kost dikwijls meer tijd en geld
proximusboyke schreef: 5 maanden geleden winkels
dat zijn toch gewoon zelfstandige uitbaters?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

lucdec schreef: 5 maanden geleden
Dizzy schreef: 5 maanden geleden De Belgen betalen graag, het is een oud gezegde in telecomland maar er zit nog altijd veel potgrond van waarheid in.
niemand betaalt graag, maar er moet wel een alternatief zijn en daar wringt het schoentje. alle alternatieve providers zijn ondertussen opgeslokt.

Doordat m'n ma bij ons inwoont, heb ik nu sociaal internet bij Telenet. Misschien is dit een oplossing voor sommige mensen met een klein inkomen. 18 euro/maand betaal ik nu, en als je een beetje uitkijkt kan je toch 300 a 400 gb binnentrekken hiermee.
Een andere oplossing kan zijn, als je nog studerende kinderen hebt, kunnen die ook internet nemen voor 20 euro. M'n zoon heeft dit. z'n vriendin studeert nog, een school email adres volstaat...

Je moet een beetje creatief zijn. creatief en assertief :).....
Het is een boutade maar wel eentje gebaseerd op waargebeurde managersuitspraken.

Er zijn nog alternatieven maar niet veel, EDP is er eentje. Je kan ook besparen door TV op te zeggen en te streamen en door enkel internet te nemen bij één van de opgeslokten zoals MV. Dat doe ik nu, een hogere snelheid voor minder geld, een goede zaak dus.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

splinterbyte schreef: 5 maanden geleden
Volgens mij is hij ook van mijn streken.
Als ik naar de Auchan rijd is dat ongeveer 15 minuten enkele rit.

Een paar weken geleden moest ik voor 't werk in Duitsland zijn en ik passeerde daar een supermarkt. Ik had nog eten voor de middag nodig en passeerde eens langs de frisdrank. Ondanks dat er daar statiegeld op zit dat ik niet ga terugkrijgen was het daar zelfs nog goedkoper dan in Auchan.
Tel even de grens van België uit met Frankrijk en Duitsland. Er zijn dus veel, heel veel gezinnen die echt vlak bij de grens wonen.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

proximusboyke schreef: 5 maanden geleden winkels
dat zijn toch gewoon zelfstandige uitbaters?

10 minuten rijden van bij mij

3 pakken vittel 4,98 of 3 pakken perrier 6,88 of dash ariel 40 pods voor 2,49 euro als het promo is.
En ze vinden dat te ver maar reden paar jaar geleden wel naar de makro 40km ver :bang:
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

De goedkoopste formule bij MV die ik kan vinden is 40€/maand.
Mis ik iets? Een tijdelijke promotie?

Hetzelfde - voor mijn verbruikersprofiel - kost me bij Telenet iets meer dan 32€.
Een prijsverschil van bijna 20% in het voordeel van Telenet.
Zelfs na de aangekondigde prijsverhoging bij Telenet is het daar nog goedkoper dan bij MV.

Heeft in deze dus weinig te maken met "luide, domme" consumenten noch met "Belgen betalen graag".
Iedere consument kiest het telecompakket en de provider die zo goedkoop mogelijk aan de eigen verwachtingen voldoet en laat zich best niet opjagen om aan de verwachtingen van andere consumenten te voldoen zonder daar zelf enig voordeel uit te halen.

Wanneer het basic abo (dat voor mij maandelijks meer volume biedt dan ik kan verbruiken aan een duurder abo met "onbeperkte" download heb ik buiten een hogere prijs dus niets) heel veel duurder wordt en/of ik zou meer volume nodig hebben zou ik nog eerder upgraden naar een hoger abo van Telenet ipv naar een van de concurrentie.
Dan krijg ik nl. bij Telenet bedrijfskorting die hoger is dan bij een provider waar die voordelen niet aanwezig zijn.

Een individuele keuze voor een provider is dus iets genuanceerder dan het Z/W riedeltje dat hier bij herhaling wordt afgestoken.
Andere uitgangspunten, andere conclusies.
Laatst gewijzigd door ivob 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
Bedankt: 52 keer

Bericht

Wat is het punt nu eigenlijk? Telenet mag, ondanks slechtere dienstverlening en talloze prijsverhogingen in het verleden, nu ook weer de prijs verhogen omdat Vittel in Auchan goedkoper is? Het is er gewoon over. En een fles water of weekend Werchter heeft daar niets mee te zien, dus laten we on-topic blijven: Telecompakketten zijn bij Telenet en Proximus écht duur.

Verder ben ik het met eerdere comments eens: Vote with your wallet en switch naar alternatieven, dat heb ik jaren geleden ook al gedaan, zonder spijt.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

proximusboyke schreef: 5 maanden geleden 3 pakken vittel 4,98 of 3 pakken perrier 6,88 of dash ariel 40 pods voor 2,49 euro als het promo is.
En ze vinden dat te ver maar reden paar jaar geleden wel naar de makro 40km ver :bang:
Tja, wie zijn "ze" en waarom zou je de rekening van "ze" moeten maken?
Wat als "ze" gewoon tevreden zijn met water uit de kraan? Dat komt gewoon 24/7 uit de kraan zonder je te moeten verplaatsen en is tig keer goedkoper dan Vittel, Perrier of welk flessenwater waar dan ook.

Net zoals ik door bij Telenet te blijven het elders nog altijd niet veel goedkoper kan vinden heb ik het nooit nodig gevonden om km's te rijden voor drinkwater noch de was te doen met pods van Dash of Ariël noch me daarvoor (ver) te verplaatsen.

Wat is er mis om iedereen zijn eigen rekening te laten maken?

Toegevoegd na 4 minuten 45 seconden:
MrBlueSky schreef: 5 maanden geleden Verder ben ik het met eerdere comments eens: Vote with your wallet en switch naar alternatieven, dat heb ik jaren geleden ook al gedaan, zonder spijt.
Daar ben ik het ook mee eens maar niet dat een ander mijn rekening moet maken en wanneer ik de alternatieven van anderen niet slaafs volg en vooralsnog weiger te vertrekken bij een provider waar ze een persoonlijk probleem mee hebben dan plots lui, dom of een Belg zou moeten zijn die graag teveel betaalt.

Wanneer er zich betere alternatieven aandienen waar ik zelf voordeel uit haal zal ik niet aarzelen te switchen indien deze tot de mogelijkheden behoren. Maar zo ver is het nog altijd niet.
Sol Invictus!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Men zegt het hier zelf, er zijn verschillende verbruiksprofielen (appelen/peren). Zelf wil ik een goede (fiber)verbinding aan zo laag mogelijke prijs. MV biedt dat, hogere snelheid dan voorheen, en deze was al niet slecht, EN een lagere prijs. Die prijs is bovendien opnieuw afhankelijk van elk individueel gedrag. Je kan bij MV heel wat korting krijgen door de vikingdeals en toevallig past dat schoentje mij wel. Mijn prijs is dus geregeld nog minder dan een basic abo EN ik heb een luxelijn. Voor mij is dat een goede deal, voor anderen mogelijk minder in andere situaties.

Als een basic TN-abo voor andere profielen het beste is dan is dat fantastisch voor betrokkenen maar daar gaat deze discussie niet over. Het gaat erover dat TN de prijzen verhoogt en dat sommigen klagen over te weinig alternatieven. Wie tevreden is van TN mag tevreden terugkeren naar TN of er tevreden blijven. Ik ben tevreden dat ik niet voor hun betaal. Zo is iedereen tevreden, what a wonderful world.

Mensen die niet tevreden zijn, hebben de keuze tussen veranderen of blijven klagen op een forum. Blijven bij een bedrijf waar je ontevreden over bent terwijl men alternatieven geeft kan je op verschillende manieren beoordelen maar verstandig en constructief zijn niet de eerste zaken die me nu te binnen vallen.

De uitspraak van Belgen betalen graag is niet mijn eigen mening maar een uitspraak van een telecommanager op een klantenevent: hoe hard kan je je klanten nog uitlachen in hun gezicht :)
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 174 keer
Bedankt: 92 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

ivob schreef: 5 maanden geleden kost me bij Telenet iets meer dan 32€.
Wat heb jij dan bij Telenet? Easy Internet kost nu al €33,29 en binnenkort € 34,45 per maand...
Daar krijg je 100Mbps down, 10Mbps up en 150 GB limiet.

Enkele goedkopere alternatieven:
- EDPnet met wat minder snelheid maar zonder limiet voor € 25.95 p/m
- Heytelecom SIM in 4G modem: € 20 voor 80-160GB of 20-40GB voor € 10 p/m
- Orange Flybox ongeveer hetzelfde als TN voor € 28 p/m.
- Of gewoon GSM tethering van wat je al hebt...
Laatst gewijzigd door splinterbyte 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik wilde het punt maken ALLES is hier duurder in belgie. Maar verschil met roepen en tieren omdat telent enof proximus enof orange de hoogte ingaan is veel groter dan alle andere dingen die dag dagelijks de hoogte ingaan.
En ik vind (maar dat is natuurlijk persoonlijk) als je voor festivals niet klaagt dat duurder komt voor zoonlief en naar de duurste winkels gaat winkel dat ge niet moet klagen voor de 24 euro per jaar dat stijgt. En anders begint zelf een telecombedrijf en kijk of het in belgie veel goedkoper kan. Tegenwoordig kan je ook vitten op de regering en zeggen internet GSM is een basisrecht dus dat moet 6% zijn.
freggy
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 19 keer

Bericht

ivob schreef: 5 maanden geleden kost me bij Telenet iets meer dan 32€.
Wat heb jij dan bij Telenet? Easy Internet kost nu al €33,29 en binnenkort € 34,45 per maand...
Daar krijg je 100Mbps down, 10Mbps up en 150 GB limiet.
Ik heb hier ook nog een oud abonnement Basic Internet voor 32,04 € per maand. Dit heeft momenteel blijkbaar dezelfde specificaties als dat nieuwere Easy Internet dan.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

splinterbyte schreef: 5 maanden geleden Wat heb jij dan bij Telenet? Easy Internet kost nu al €33,29 en binnenkort € 34,45 per maand...
Daar krijg je 100Mbps down, 10Mbps up en 150 GB limiet
Basic internet aan de oude formule: 32,04 euro per maand.
Nieuw tarief na de aanpassing: 33,16 €.
GSM 0,61 cent/maand bij Orange Fleet Shape. Dat is een maandtotaal van 32,65 € per maand (dus zelfs nog geen 33 €). Communicatie via Whatsapp dus geen kosten voor gebruik.
TV via streaming via hetzelfde abo dus geen extra kost (Tijdelijk ook gebruik van Prime op gedeeld abo zonder bijkomende kost voor ons gezin).
Smartphone met fleetabo van Proximus (4/5G) en 150 € bel- en datawaarde per maand op kosten van werkgever partner. Die 150 € (ook gebruikt om o.a. verplaatsingen met De Lijn en openbaar parkeren mee te betalen) krijgen we er maandelijks ook al niet doorgejaagd.
Totale telecomkost per maand dus 32,65 € pm en na de prijsverhoging 33,77 € pm (waarvan er maandelijks 17,19 € voor mijn rekening is). Wereldschokkend hoor.

De Telenet limiet van 150 GB wordt in de praktijk blijkbaar sinds corona al lang niet meer gehanteerd en is afhankelijk van de uren. Voor normaal internet maken die uren ook niets uit want dan is het verbruik nauwelijks iets maar voor streaming wel.
Zoals eerder gezegd haal je daar maandelijks makkelijk 300 Gb uit.
Niet nodig want ik heb iedere maand ruim overschot. Waarom zou ik dan meer betalen voor "ongelimiteerd" wanneer volgens mijn verbruikersprofiel er in de praktijk ook geen limiet is en ik minder snelheid hebt (die wel nodig is om vloeiend te kunnen thuiswerken via de cloud)?
Bij EDPnet mag de goedkoopste formule dan wel ongelimiteerd zijn inzake volume (waar ik zoals gezegd niets aan heb)
maar de downloadsnelheid is daar beperkt tot 20 Mbps.De benodigde 100Mbps kost er normaliter 35,95 €/maand. Dat is nog meer dan vanaf de Telenetprijsaanpassing.
Zelfs met de tijdelijke promotie die maar 12 maanden geldig is kost het maar 9 cent goedkoper en voor 9 cent ga ik niet om de paar maanden veranderen.
Een Orange Flybox werkt draadloos en in ons geïsoleerde woning werkt dat niet (hebben we al uitgetest).
En voor die paar euro verschil ga ik niet met een buitenantenne zitten klooien.

En zoals ik al schreef, wanneer ik een upgrade nodig heb inzake snelheid/download kan ik dat beter ook bij Telenet doen waardoor ik ook ruime Fleet korting krijg op "Business internet" en weer goedkoper zit dan andere providers (maar dan kan ik daarna niet terug naar de basic tarieven dus zolang dat niet aan de orde is is er geen incentive voor).
Proximus geeft er trouwens ook fleet korting maar niet zo voordelig als Telenet (via Business Telenet kost bv. de internetformule 300 Mbps download/20 Mbps upload en ongelimiteerd volume dan 40,87 € per maand).

Toch bedankt voor de bezorgheid en tips (maar die had ik al nagerekend).
Laatst gewijzigd door ivob 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 24 keer

Bericht

on4bam schreef: 5 maanden geleden Ter info, mijn provider heeft sinds december 2011 maar 1 prijsverhoging (van €1) doorgevoerd. Het kan blijkbaar dan toch....
ISPs die virtueel failliet gegaan zijn vergelijken met ISPs die niet virtueel failliet gegaan zijn, is wel appelen met peren vergelijken. Edpnet is zeker een uitstekende keuze voor een ISP, maar de manier waarop de vermeende verschillen tussen edpnet en de anderen steeds maar weer in een simplistisch goed-versus-kwaad narratief gegoten worden is moedwillig naïef.

Het is naïef omdat Telenet, Proximus en Orange merken zijn voor ongesofisticeerde consumenten. Ongesofisticeerde consumenten betalen standaard meer voor minder. Dat is de natuurlijke gang van zaken, en geen ramp. Het is enkel "verkeerd" wanneer ongesofisticeerde consumenten wel gesofisticeerde consumenten in hun familie hebben die hen niet helpen een beter product te kiezen. En dat is dan enkel verkeerd op in hoofde van die familieleden die hen niet helpen, niet in hoofde van de grote ISPs. En omgekeerd is edpnet niet "goed" omdat ze hun prijzen slechts een keer met een Euro verhoogd hebben in 10+ jaar.

En het is moedwillig naïef omdat, wel, dit is Userbase. Een deel van waar het op een forum als Userbase om draait is sociale consumptie, d.w.z. het consumeren van merken in een context waarin je jouw consumptie van bepaalde merken vergelijkt met die van anderen. En het is thematisch een technische consumptie, dus het wordt allemaal verondersteld rationeel verantwoordbaar te zijn. "Rationeel" betekent voor technische profielen kwantitatief, dus leg de getallen naast elkaar en je kan zogezegd bewijzen wat objectief het "beste" is voor een verondersteld profiel. Iedereen die hier komt weet dat edpnet de beste ISP is voor de overgrote meerderheid van wie hier komt. Dus wat helpt het dan om te neuten over hoe dom anderen zijn omdat ze te veel betalen?

Desondanks heeft niet iedereen hier edpnet. En dat is perfect rationeel omdat niet iedereen hetzelfde gebruikspatroon heeft, en het aanbod niet één-op-één vergelijkbaar is. Maar goed, men heeft zich eerder geïdentificeerd met het vermeende feit dat Proximus en Telenet de domme merken zijn, en edpnet het slimme merk, dus wat je dan krijgt is een discussie tussen miskende ego's over wat een rationeel verantwoord gebruikspatroon is. Hoewel het in principe allemaal wordt geacht heel droog beargumenteerd te zijn, worden de discussies paradoxaal plots heel moralistisch. "Waarom moet jij 10TB per maand verbruiken?" Eerlijk antwoord: omdat ik met een FUP en een beperkte volume zit, dus als ik dat als een legitiem gebruikspatroon erken, erken ik dat ik het verkeerde merk consumeer. "Waarom moeten jou 5 kinderen elk een SIM-kaart hebben met 100GB data per maand?" Eerlijk antwoord: omdat mijn ISP dergelijk pack niet aanbiedt, en dus niet meer "objectief" het beste is als ik dat erken als een legitiem gebruikspatroon.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 481 keer

Bericht

stefan1234 schreef: 5 maanden geleden ISPs die virtueel failliet gegaan zijn vergelijken met ISPs die niet virtueel failliet gegaan zijn, is wel appelen met peren vergelijken.
EDPnet is/was een gezond bedrijf dat helaas deel was van een niet gezond (understatement) moederbedrijf. De vergelijking gaat op omdat het product at ik afneem aan mijn noden voldoet en zoals vermeld op meer dan 12 jaar €1 duurder is geworden. Vergelijk dat met TN en Px en wat daar aan prijsverhogingen doorgevoerd is de laatste 12 jaar (a rato 2 keer per jaar, like clockwork)
De prijsverhogingen zijn maar voor 1 ding goed, de aandeelhouders...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
Bedankt: 749 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

stefan1234 schreef: 5 maanden geleden
on4bam schreef: 5 maanden geleden Ter info, mijn provider heeft sinds december 2011 maar 1 prijsverhoging (van €1) doorgevoerd. Het kan blijkbaar dan toch....
ISPs die virtueel failliet gegaan zijn vergelijken met ISPs die niet virtueel failliet gegaan zijn, is wel appelen met peren vergelijken.
Zo virtueel zal het misschien toch niet zijn, aangezien de nieuwe eigenaar de prijspolitiek en -zetting (tot hiertoe) niet aangepast heeft?
Ik zie niet in wat EDPnet zo gesofisticeerd zou maken? Ze geven u ook een modem en ze pushen uw gebruikersnaam etc ook naar uw modem. So far so good?
Ik beoordeel het toch eerder als lamzakkerij, want 1 factuurtje met alles erop is makkelijker dan het ene hier en het andere daar.
Mij prima. Maar ik doe het anders en het komt me véél goedkoper uit.

En er zijn nog andere alternatieven, bv Scarlet.
Hoe (on)gesofisticeerd moet je zijn om dat aanbod te nemen?
cadsite
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Het grote verschil is gewoon "TV".
Voor heel veel mensen is dat nog altijd een vereiste.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 133 keer

Bericht

Bij Scarlet kan je tv krijgen. Dus ik weet niet wat het probleem is?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 240 keer
Bedankt: 1615 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

Vijf tv-aanbieders is te veel keuze zeker? (Scarlet, TV Vlaanderen, Orange, Proximus en Telenet)
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
Bedankt: 749 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

+ alles wat IPTV is: VRT Max etc?

Een GoogleTV dongle in uw TV steken, de apps van de verschillende zenders installeren en klaar.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Hey, don't shoot the messenger hé.

Ik heb al jaren geen klassieke TV meer, maar als ik daarover spreek met collega's familie en vrienden krijg ik altijd hetzelfde.
Ik/mijn partner/mijn kinderen willen "gewoon TV" kunnen kijken. (en zagen dat er niets op te zien is).

@raf1, je spreekt hier over 5 TV aanbieders, maar dat is net het punt. Er is er maar 1 in heel je lijst die enkel TV aanbiedt aan een concurrentiële prijs zonder dat het in een pakket zit. En laat hen nu net geen opname mogelijkheid aanbieden, iets waar de traditionele kijker nog altijd aan vast hangt. Want zeg nu zelf, wie wilt er geen digicorder in huis die altijd voor 98% vol staat voor "als ik eens tijd en goesting heb om naar te kijken", maar waar niemand nog naar kijkt?

Jullie verstaan er niets van hoor... :angel: :lol: :lol:
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Allee, toch weer wat bijgeleerd.
Je hebt enerzijds blijkbaar gesofisticeerde consumenten en "goede verantwoorde" providers en "de rest" (naïef, moedwillig, uiteraard ongesofisticeerd,... . :roll:

Toegevoegd na 25 minuten 53 seconden:
raf1 schreef: 5 maanden geleden Vijf tv-aanbieders is te veel keuze zeker? (Scarlet, TV Vlaanderen, Orange, Proximus en Telenet)
Men kan uiteraard ook gewoon TV kijken via internetstreaming.
Werkt ook gewoon met een paar drukken op de knop hoor en al jaren redelijk probleemloos
Dat dit niet aan ieders smaak en wensen voldoet ligt voor de hand. Mensen/consumenten willen nog al eens van elkaar verschillen. Daarom uiteenlopende keuzemogelijkheden.
Het voornaamste punt is dan ook dat iedereen dat voor zichzelf kan bepalen en niet de smaak en voorkeuren van een ander moet nalopen laat staan zich laten opdringen.

Hebben hier bv. ook de proefaanbieding gehad van TV Vlaanderen. Het gratis proefabo zelfs niet kunnen uitdoen.
Dat is, mijn mening, geen TV zender maar een reclameapp met tussendoor wat content.
Sol Invictus!