Overstap PX vaste lijn naar EDPNET VDSL XS

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
pussyfooter
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 11 keer

Bericht

Beste Ub’ers,

Graag had ik een beroep gedaan op jullie kennis.

Mijn ouders hebben een Proximus classic line (vaste lijn) en hebben internet only via Telenet. Ik wens zo snel mogelijk de vaste lijn op te zeggen en als alles in orde is, ook Telenet op te zeggen. Het telefoonnummer wensen we te porteren naar een Voip provider. Nummerbehoud is een absolute must.

Voorkeur gaat naar EDPNET (VDSL XS) met het geporteerde telefoonnummer.

In de kelder is er de intro van Proximus. Vroeger (pre-dsl) hadden ze 2 telefoonlijnen, waarvan er dus nu 1 in gebruik is voor de PX vaste lijn. Echter, de intro is geen NTP2007, dus moet er eerst een technieker langskomen. Om deze kosten te vermijden, geen rechtsreekse overstap naar EDPNET las ik hier in een forum post.

viewtopic.php?t=64204

Enkele vragen:

- Is er echt geen verbrekingsvergoeding als we binnen de 6 maand naar EDPNET verkassen?

- Internet (zonder installiekost) aanvragen bij PX en op het ander koperpaar laten activeren? Of op het koperpaar dat nu gebruikt wordt voor de PX vaste lijn? Ik vermoed het tweede, maar dan moet ik zeker zijn dat de vaste lijn (en telefoonnummer) actief blijft, tot we naar EDPNET kunnen.

- Eventueel eerst nummer porteren naar bv OVH?

Graag jullie mening. Bedankt.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 240 keer
Bedankt: 1615 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

pussyfooter schreef: 5 maanden geleden Ik wens zo snel mogelijk de vaste lijn op te zeggen en als alles in orde is, ook Telenet op te zeggen. Het telefoonnummer wensen we te porteren naar een Voip provider. Nummerbehoud is een absolute must.
Een telefoonlijn mag je nooit zelf opzeggen als je je telefoonnummer wenst te behouden!

Je bestelt gewoon een nieuwe telefoonlijn bij een VoIP-provider en vraagt daarbij een nummeroverdracht aan. Je nieuwe VoIP-operator moet alles regelen. Als de nummeroverdracht voltooid is, zal het telefoonabonnement bij je vorige operator automatisch stopgezet worden.
pussyfooter schreef: 5 maanden geleden- Eventueel eerst nummer porteren naar bv OVH?
Dat is sowieso de eerste stap! Wacht met de overstap van je internetprovider tot de nummeroverdracht succesvol voltooid is om eventuele administratieve problemen te vermijden. Je kan de VoIP-telefoonlijn ook tijdelijk via Telenet gebruiken.

pussyfooter schreef: 5 maanden geledenIn de kelder is er de intro van Proximus. Vroeger (pre-dsl) hadden ze 2 telefoonlijnen, waarvan er dus nu 1 in gebruik is voor de PX vaste lijn. Echter, de intro is geen NTP2007, dus moet er eerst een technieker langskomen. Om deze kosten te vermijden, geen rechtsreekse overstap naar EDPNET las ik hier in een forum post.
Klopt, als dit om een nieuwe VDSL-lijn gaat, dan moet er een technieker komen om de lijn te testen en te labelen. Bij EDPnet kost dat 49,95 euro.

pussyfooter schreef: 5 maanden geleden- Is er echt geen verbrekingsvergoeding als we binnen de 6 maand naar EDPNET verkassen?
Bij Proximus en dochtermerken Scarlet en Mobile Vikings ga je een overeenkomst van onbepaalde duur aan en is er dus geen verbrekingsvergoeding.
Bij Scarlet Loco zijn er momenteel geen activering- en installatiekosten. Je betaalt 34 euro voor je eerste maand internet op het VDSL-netwerk en je kan op elk moment overstappen naar Edpnet. Bij Edpnet VDSL XS betaal je wel 50 euro activeringskost.
pussyfooter schreef: 5 maanden geleden- Internet (zonder installiekost) aanvragen bij PX en op het ander koperpaar laten activeren?
Slecht idee, eerst de nummeroverdracht voltooien, dan komen beide koperparen sowieso vrij en kan je geactiveerd worden op het koperpaar met de beste signaalkwaliteit. Daarna kan je zonder zorgen een nieuw internetabonnement bestellen.
pussyfooter
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 11 keer

Bericht

Bedankt Raf.

Ik heb net een "ligne individuelle" bij OVH aangevraagd zonder de nummeroverdracht. Heb ook al een FB7360v2 aan de CH7465LG gehangen. Als dat goed werkt, dan porteer ik het nummer naar OVH. Eerst eens kijken of de voip werkt achter de telenet router.