Kan iemand die ook fiber heeft eens op deze website het bestand 10000mb.bin proberen downloaden van de AMS-02 locatie?
https://kb.leaseweb.com/network/link-speeds
Je moet wel rechtsklikken en 'opslaan als'. Dit zijn gewoon test files om downloadsnelheid te meten, dus niks mis mee.
Probleem is dat die server voor mij precies gelimiteerd is op 20 Mbit, want ik krijg een stabiele 2,2 - 2,3 MB/s download. Op AMS-01 krijg ik zonder problemen volle snelheid.
Ik heb hetzelfde op het werk geprobeerd waar ook Proximus fiber ligt, en daar krijg ik dus wel volle snelheid op AMS-02.
Enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
Routing probleem?
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 759 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Toch effe neurotisch doen en de juiste units benadrukken hier, voor de mensen die geen techneuten zijn en dit topic mss ns passeren 
Transfersnelheden worden in "bps" uitgedrukt, in dit geval dus "Mbps" (megabit per seconde, die waarde ligt dus 8x hoger dan megabyte per seconde).
Capitals matter.
"mb/s" is millibit per seconde

Transfersnelheden worden in "bps" uitgedrukt, in dit geval dus "Mbps" (megabit per seconde, die waarde ligt dus 8x hoger dan megabyte per seconde).
Capitals matter.
"mb/s" is millibit per seconde

- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 676 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Hij zei toch dat het traag was...
J.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 37 keer
Ik begin de indruk te krijgen dat mijn IP op een soort van smalband gezet is. Aangezien ik nog maar iets meer dan een week fiber heb, heeft misschien de vorige gebruiker van dit IP een beetje te zot gedaan?
Blijkbaar is het met fiber niet zo gemakkelijk om van IP te wisselen als bij VDSL. Al eens 10 minuten alles uitgezet (stekker uit stopcontact) maar toch hetzelfde IP terug gekregen.
Blijkbaar is het met fiber niet zo gemakkelijk om van IP te wisselen als bij VDSL. Al eens 10 minuten alles uitgezet (stekker uit stopcontact) maar toch hetzelfde IP terug gekregen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
- Bedankt: 142 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Wat zegt de proximus speedtest? https://www.proximus.be/en/id_cr_speedt ... speed.html
MAC adres van je router interface veranderen ?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 37 keer
Proximus speedtest is zeer goed, 1 Gbps up/down. Het probleem is dus enkel die AMS-02 locatie van Leaseweb en dus ook elke server die daar aan hangt. En toevallig huur ik een server die langs daar gaat...
Iets meer dan een week geleden toen ik nog op VDSL2 zat haalde ik probleemloos 90-95 Mbps, nu met fiber maar 20 Mbps.
Super stabiele 20 Mbps, alsof het een speedcap is. Ik weet alleen niet waarom en hoe lang dat zo gaat blijven. Hoster kan mij niet helpen omdat het probleem niet bij hen ligt en Leaseweb wil niet helpen omdat ik geen rechtstreekse klant ben bij hen.
Iets meer dan een week geleden toen ik nog op VDSL2 zat haalde ik probleemloos 90-95 Mbps, nu met fiber maar 20 Mbps.
Super stabiele 20 Mbps, alsof het een speedcap is. Ik weet alleen niet waarom en hoe lang dat zo gaat blijven. Hoster kan mij niet helpen omdat het probleem niet bij hen ligt en Leaseweb wil niet helpen omdat ik geen rechtstreekse klant ben bij hen.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 600 keer
- Recent bedankt: 2 keer
als jij klant bent bij die hoster, en die is klant bij leaseweb, moet jij het met de hoster opnemen, moet die de nodige testen & info opvragen, en dan een case bij leaseweb aanmaken.
"dat de hoster er niets aan kan doen" is dus BS, jij gebruikt hun diensten en zij moeten dan zorgen dat die diensten correct werken (en als zij daarvoor hun leverancier moeten aanspreken, hoort dat erbij)
buiten snelheid, wat zeggen traceroutes/mtr ? is er verlies onderweg?
"dat de hoster er niets aan kan doen" is dus BS, jij gebruikt hun diensten en zij moeten dan zorgen dat die diensten correct werken (en als zij daarvoor hun leverancier moeten aanspreken, hoort dat erbij)
buiten snelheid, wat zeggen traceroutes/mtr ? is er verlies onderweg?