Pagina 1 van 1

Overstap Proximus: geen internet

Geplaatst: 05 apr 2024, 17:52
door ubremoved_34089
Vandaag geswitcht van Proximus Fiber naar EDPNet Fiber: internet Proximus is weggevallen en klantendienst EPDNet bevestigde dat het internet geactiveerd werd.
Alleen was er daarbij sprake van activatie op de tweede poort van de Fiber modem (wordt ook zo beschreven: "maar als er al een glasvezelverbinding actief was in uw wooneenheid, activeren we de lijn op de volgende poort, 1-2.").

Maar nu is het probleem dat de modem maar één poort heeft: die tweede poort bestaat dus niet.

Er is dan ook geen internet, en de klantendienst is ondertussen dicht.

Iemand tips/ervaringen hier mee? Of wordt het effectief wachten tot maandag?

(Het gaat om het rechtse model:)
Afbeelding

Re: Overstap Proximus: geen internet

Geplaatst: 05 apr 2024, 18:03
door raf1
EDPnet Fiber werkt normaalgezien via een PPPoE-login en VLAN tagging 10. (Je oude Proximus-lijn zat wellicht op een "single VLAN" configuratie op VLAN 20)
https://www.edpnet.be/nl/support/bestel ... nding.html

Zo zou je verbinding moeten kunnen maken op de eerste en enige poort.

Re: Overstap Proximus: geen internet

Geplaatst: 05 apr 2024, 18:12
door ubremoved_34089
Dank voor je antwoord! Ik heb een FritzBox via EDPNet, die voorgeconfigureerd is, dan zouden die VLAN-tagging en PPoE-login reeds correct moeten staan? Kan ik dit nog ergens verifiëren?

Update: stupid does it -> een andere kabel tussen de modem en de FritzBox en er was internet!