Vandaag geswitcht van Proximus Fiber naar EDPNet Fiber: internet Proximus is weggevallen en klantendienst EPDNet bevestigde dat het internet geactiveerd werd.
Alleen was er daarbij sprake van activatie op de tweede poort van de Fiber modem (wordt ook zo beschreven: "maar als er al een glasvezelverbinding actief was in uw wooneenheid, activeren we de lijn op de volgende poort, 1-2.").
Maar nu is het probleem dat de modem maar één poort heeft: die tweede poort bestaat dus niet.
Er is dan ook geen internet, en de klantendienst is ondertussen dicht.
Iemand tips/ervaringen hier mee? Of wordt het effectief wachten tot maandag?
(Het gaat om het rechtse model:)
Overstap Proximus: geen internet
-
- Elite Poster
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 21:39
- Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
- Bedankt: 1645 keer
- Recent bedankt: 30 keer
EDPnet Fiber werkt normaalgezien via een PPPoE-login en VLAN tagging 10. (Je oude Proximus-lijn zat wellicht op een "single VLAN" configuratie op VLAN 20)
https://www.edpnet.be/nl/support/bestel ... nding.html
Zo zou je verbinding moeten kunnen maken op de eerste en enige poort.
https://www.edpnet.be/nl/support/bestel ... nding.html
Zo zou je verbinding moeten kunnen maken op de eerste en enige poort.
-
- Starter
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 25 maa 2024, 18:38
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Dank voor je antwoord! Ik heb een FritzBox via EDPNet, die voorgeconfigureerd is, dan zouden die VLAN-tagging en PPoE-login reeds correct moeten staan? Kan ik dit nog ergens verifiëren?
Update: stupid does it -> een andere kabel tussen de modem en de FritzBox en er was internet!
Update: stupid does it -> een andere kabel tussen de modem en de FritzBox en er was internet!