CCatalyst schreef: ↑27 maa 2024, 10:40
Nee hoor. Waarom? Om in de regen te gaan zitten met de trui aan, of te staren naar dezelfde deprimerende stratus als de 7 dagen ervoor en de 7 komende dagen?
Mijn suggestie was niet persoonlijk aan jou gericht maar aan de TS (en iedereen die wel iets met die suggestie kon aanvangen).
Het is de bedoeling om ideeën uit te wisselen of suggesties te doen. Ieder is dan vrij om daar al dan niet iets mee te doen.
Mijn vrijblijvende suggestie had dan ook niet rechtstreeks te maken met regen of geen regen maar met de topictitel: alternatieven suggereren voor absurd duur geworden vakanties.
Ervaringen onder gelijkaardige omstandigheden worden individueel blijkbaar ook anders ervaren.
Gisteren zat ik in Vlaanderen bv. de hele dag in eigen tuin in T-shirt te werken. En uiteraard met genoeg pauzes om te genieten van de lokale fauna en flofloraUiteraard rond 13:00 uur ook een pauze van 90 minuten om in de lokale taverne van een verzorgd driegangenmenu (25€ pp) te genieten. Verder de hele dag droog en aangenaam warm. Pas tegen de avond begon het zachtjes te regenen (optimaal voor de nieuwe aanplantingen) maar dan zaten we al gezellig met een eigen gekozen muziekje en eigen bereide cocktails te genieten. Absurd goedkoop was dat.
Geen enkele reden om depressief van te worden. Integendeel.
Anderzijds, toen jij een tijdje geleden naar goede gewoonte weer in België zat te kankeren op het slechte weer zaten wij (mijn huidige partner en ik) in en rond Rome een week lang te genieten van strakke blauwe luchten met aangename wandeltemperaturen rond de 20°C. En dat voor minder dan 1200 € (voor twee, trein tot in de luchthaven en vluchten met versnapering aan boord inbegrepen) ) in een **** hotel (met HP) op wandelafstand van het historische centrum.
Dat vonden we dan, voor onze normen, weer spotgoedkoop. Op dat vlak dus geen inflatie noch absurde prijzen ervaren.
Van een beetje kou heb ik persoonlijk ook geen angst. Daar kan men zich nl. tegen kleden. Met meer noordelijk bedoel ik dan idd niet het noorden van België maar meer de streek rond bv. de Lofoten. Gewoon de motor op (uiteraard met zadel- en stuurverwarming) met de eigen tent en ergens off road je tent neerplanten - bij voorkeur aan de rand van een watertje - waar het die dag het beste uitkomt en het eigen potje koken.
Of gewoon de totaal andere richting uit. Hierbij zou ik als bestemming de Picos de Europa kunnen suggereren met bv als heenweg langs de kusten van Frankrijk en Spanje en als terugweg doorheen het dunbevolkte binnenland van Frankrijk. In Frans en Spaans Baskenland kan je nog tegen absurd goedkope prijzen eten en slapen in gelegenheden waar de locals dat ook doen. En alhoewel de regio bekendstaat als "de pispot van Europa" op vier weken tijd drie keer gedurende een uur of twee regen gezien. Voordeel van met eigen vervoer onderweg te zijn. Even de weerkaarten raadplegen en je kan uitwijken naar waar de zon schijnt.
Voor de doorsnee strandligger zal dat idd als een soort hel overkomen maar dat geeft niet want dat heb ik ook bij de vooruitzichten om hele dagen op een overbevolkt stuk zand te moeten gaan liggen tussen de dikbuikers met als enig vooruitzicht me hele dagen te verplaatsten tussen de absurd dure bar en het veel te duur betaalde buffet. Ieder zijn ding dus. Dat houdt mekaar dus goed in evenwicht.
Samengevat en tot besluit: wie zelf zijn plan kan trekken, flexibel is en zelf de nodige initiatieven kan nemen zal zelden absurd hoge prijzen betalen. Wie daarentegen afhankelijk is van het tijdschema en de planning van anderen en niet verder komt dan klagen over het lokale weer van de dag zal doorgaans veel duurder uitkomen.
De ambitie om "voor velen" te spreken heb ik niet. Ben nooit verkozen (noch heb ik mij daarvoor kandidaat gesteld) als spreekbuis van wie dan ook. Ik beperk me liever tot de eigen mening en ervaringen.
In naam van anderen spreken laat ik beter over aan wie zich daartoe geroepen voelt.