Netgear Nighthawk M6 Pro 5G wifi 6E mobiele hotspot router
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik bezit een Netgear Nighthawk M6 Pro 5G wifi 6E mobiele hotspot router met een 100GB bundel van Base. Deze combinatie dient voor mobiel internet en TV/radio streaming tijdens vakantie uitstappen in de EU. Naast deze combinatie heb ik een smartphone met een tweede identieke bundel van Base. Op zowel de smartphone als de Netgear is 5G van Base geactiveerd. Echter op de Netgear heb ik ofwel 4G of 4G+ connectie alhoewel 5G is geactiveerd en mogelijk is. Heel soms zie ik even 5G verschijnen maar dit is zeer sporadisch terwijl de smartphone gewoon constant 5G verbinding heeft. Beide apparaten hebben op dat moment allebei verbinding met dezelfde mast en ze liggen voldoende uit elkaar om geen interferentie met mekaar te hebben. Een speedtest met de Netgear op 4G+ geeft mij op dit moment 165Mbps down en 25 Mbps up wat meer dan voldoende maar vindt het anderzijds wel jammer dat 5G niet werkt terwijl het toestel en de bundel het toelaten. Heeft iemand een oplossing, suggesties , dezelfde ervaring enz, dan hoor ik dat graag. Bedankt !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 368 keer
ik zit zomaar te denken waar is die netgear gekocht ?
Mischien is er geen ondersteuning van bepaalde bands die bij uw smartphone wel het geval is.
Mischien is er geen ondersteuning van bepaalde bands die bij uw smartphone wel het geval is.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
- Bedankt: 24 keer
zelfde device, 5g proximus, net geen 163 mbps
Status info:
LTE RSRP: -87 dBm
LTE RSRQ: -9dB
LTE RS-SNR 27dB
5G RSRP: -112 dBm
5G RSRQ: -13 dBm
5G RS-SNR: n/a (5g metingen niet continue ontvangst ...)
Network Status: 5GSUB6
Band: LTE B7
zegt wel 5G maar lijkt me ook 4g+ te zijn qua snelheid
Deze is gekocht bij coolblue
Status info:
LTE RSRP: -87 dBm
LTE RSRQ: -9dB
LTE RS-SNR 27dB
5G RSRP: -112 dBm
5G RSRQ: -13 dBm
5G RS-SNR: n/a (5g metingen niet continue ontvangst ...)
Network Status: 5GSUB6
Band: LTE B7
zegt wel 5G maar lijkt me ook 4g+ te zijn qua snelheid
Deze is gekocht bij coolblue
-
- Starter Plus
Netgear Nighthawk M6 Pro is rechtstreeks bij Netgear aangekocht in Nederland. Deze router ondersteund alle beschikbare (en toekomstige) banden.
Gisteren gelijktijdig een speedtest uitgevoerd met zowel de smartphone als de Netgear allebei via het Base netwerk.
Smartphone toont 5G, Netgear toont 4G+. Allebei geven ze quasi dezelfde snelheid 160 Mbps down en 35 Mbps up.
Geen idee of dit nu 4G+ of eerder 5G snelheden zijn bij Base? In ieder geval lijkt het dat de indicatie 4G+ of 5G niet erg nauwkeurig is op de Netgear.
Voor de rest is deze Netgear een uitstekend toestel weliswaar stevig overprijst.
Gisteren gelijktijdig een speedtest uitgevoerd met zowel de smartphone als de Netgear allebei via het Base netwerk.
Smartphone toont 5G, Netgear toont 4G+. Allebei geven ze quasi dezelfde snelheid 160 Mbps down en 35 Mbps up.
Geen idee of dit nu 4G+ of eerder 5G snelheden zijn bij Base? In ieder geval lijkt het dat de indicatie 4G+ of 5G niet erg nauwkeurig is op de Netgear.
Voor de rest is deze Netgear een uitstekend toestel weliswaar stevig overprijst.
-
- Starter Plus
Update van Netgear, het probleem is bekend. Sinds de laatste firmware update van de Netgear Nighthawk M6 Pro wordt het 5G symbool niet meer getoond op het display maar enkel 4G of 4G+ ,dit terwijl er wel 5G ontvangst is en de 5G snelheid wel aanwezig is op dat moment. Het is dus enkel de 5G indicatie op het display dat niet correct wordt weergegeven .Met een volgende update zou dit probleem moeten verholpen zijn.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 24 keer
Gewoon uit interesse... waarom hangt de aanbevolen verkoopsprijs voor dit kleinood rond de 1000 Euro? Begrijp dat dit qua specs het beste van het beste is, maar dan nog zijn dit Jaeger LeCoultre prijzen. Hangen er soms voor 750 Euro diamanten op?
-
- Starter Plus
Netgear met alles altijd duurder dan de concurentie.stefan1234 schreef: ↑05 apr 2024, 11:42 Gewoon uit interesse... waarom hangt de aanbevolen verkoopsprijs voor dit kleinood rond de 1000 Euro? Begrijp dat dit qua specs het beste van het beste is, maar dan nog zijn dit Jaeger LeCoultre prijzen. Hangen er soms voor 750 Euro diamanten op?
De 5G chip kost waarschijnlijk ook wat meer dan een 4G in een doorsnee mifi.
Maar nietemin te duur geprijst maar ik vindt hem wel de max in de mobilhome alhoewel ik nu zou kiezen voor Starlink.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 12 keer
Welk model en welke firmware?manitou schreef: ↑04 apr 2024, 12:12 Update van Netgear, het probleem is bekend. Sinds de laatste firmware update van de Netgear Nighthawk M6 Pro wordt het 5G symbool niet meer getoond op het display maar enkel 4G of 4G+ ,dit terwijl er wel 5G ontvangst is en de 5G snelheid wel aanwezig is op dat moment. Het is dus enkel de 5G indicatie op het display dat niet correct wordt weergegeven .Met een volgende update zou dit probleem moeten verholpen zijn.
Ik heb een Netgear M6 Pro model: MR6450 M6 met firmware: NTGX65_12.01.48.00 welke volgens het toestel up to date is en ik zie 'Proximus 5G' op het scherm als connectie. De snelheid hangt af van locatie (een externe antenne verhoogt de snelheid).