Al 20.000 verrichtingen!!

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 456 keer
Recent bedankt: 11 keer

Bericht

In een lokale nieuwsbrief:
Afbeelding

Amai, 20.000, dat klinkt indrukwekkend!

Efkes rekenen:
8 * 30 = 240 dagen
In het artikel: 19.127 verrichtingen
19127 / 240 = 79.7 verrichtingen per dag.

jaarlijkse kost: €126.000
29090 verrichtingen per jaar
Met andere woorden, elke verrichting kost de gemeente ruim €4,30!!

En dan spreken van 'een succes'. :bang:
Laatst gewijzigd door cadsite 19 maa 2024, 15:25, in totaal 1 gewijzigd.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 741 keer
Bedankt: 476 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bericht

80 verrichtingen per dag is meer dan ik had verwacht. Dus het cashpunt is wel nuttig.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

Als ze bedoelen dat een bankautomaat 126.000 euro per jaar kost, hebben ze toch een creatieve boekhouder waar menig multi-national jaloers op is :-D
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 23 keer

Bericht

Beste bewijs dat cash nog altijd gewenst is .... :beerchug: in tegenstelling wat de banken ook mogen wensen / denken ....
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 95 keer

Bericht

Block schreef: 19 maa 2024, 15:37 Als ze bedoelen dat een bankautomaat 126.000 euro per jaar kost, hebben ze toch een creatieve boekhouder waar menig multi-national jaloers op is :-D
lijkt mij inderdaad ook dat dat een er 0 teveel en een verkeerd geplaats punt staat. €1050 peer maand lijkt mij realistisch. andere opties zijn:
- Dit bedrag gaat over meerdere automaten.
- De initieele aankoop en installatie is hier inbegrepen. (maar dan lijkt me dit nog steeds een zeer hoog bedrag)
- De firma dit deze offerte mocht uitvoeren is familie van degene die deze heeft opgesteld.
Greetz cyberbug

Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 465 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

Komt wel wat bij kijken natuurlijk

- aankoop automaat
- onderhoud (dagelijks in principe)
- aanvullen
- consumables (papier)
- beveiliging
- netwerk (1 of 2 lijnen)
- huur locatie (indien van toepassing)
- energie
- softwareupdates
- hardwaresupport (SLA)

Lijkt dat ze hun eigen ding gedaan hebben dus als klant met 1 automaat geen volumekortingen. Het is daarnaast goed mogelijk dat het idd een bevriende firma is van burgemeester of schepen (of hun eigen firma) en er dus een deel van dat belastingsgeld terugvloeit naar een of meerdere persoonlijke bankrekeningen beschouwd als supplement bovenop de wedde die ze ontvangen. Ook de huur van de locatie kan (tegelijk) daartoe dienen, ook de aankoop van papier moet mogelijks via een bevriende firma aan hoge prijzen gebeuren.

Verdere opmerkingen:
- Wat zijn "verrichtingen"? Telt enkel saldo consulteren er ook onder? In principe wel.
- Gemeente met erg oude demografie, niet zozeer representatief voor andere plaatsen inzake afhankelijkheid van cash
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1009 keer
Bedankt: 348 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Blijkbaar gaat het om €126.000 over 4 jaar, niet jaarlijks:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230313_95131020

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230309_96010565

Nog altijd stevig, natuurlijk.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 741 keer
Bedankt: 476 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bericht

Eigenlijk is 31000€ op jaarbasis voor al wat hierboven al werd vermeld echt niet veel.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Taaner242
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 16 keer

Bericht

Blijft 30.000 € / jaar voor 30.000 verrichtingen = 1 € / verrichting.

Toegevoegd na 9 minuten 47 seconden:
cyberbug schreef: 19 maa 2024, 15:54 - De firma dit deze offerte mocht uitvoeren is familie van degene die deze heeft opgesteld.
De automaat is van Loomis, een beursgenoteerd (Stockholm) bedrijf met een omzet van 2.4 miljard euro en netto winst van 130 miljoen euro.
Denk niet dat zij voor een contractje van die omvang gaan beginnen foefelen...
Loomis Belgium is uiteraard pak kleiner maar toch nog altijd omzet van 17.4 miljoen en verlies van 5 miljoen (2022).
https://www.companyweb.be/nl/0834600965/loomis-belgium
1 beveiligde vrachtwagen voor geldtransport kost al x keer meer dan dit contract.

edit: verkeerde resultaten voor Belgische afdeling
Laatst gewijzigd door Taaner242 21 maa 2024, 09:28, in totaal 1 gewijzigd.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 482 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

Taaner242 schreef: 20 maa 2024, 09:17 omzet van 17.4 miljoen en winst van 11 miljoen
Daar zou elk bedrijf jaloers op zijn!
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 452 keer

Bericht

goeie contracten, zo blijkt...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Taaner242
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 16 keer

Bericht

on4bam schreef: 20 maa 2024, 09:25
Taaner242 schreef: 20 maa 2024, 09:17 omzet van 17.4 miljoen en winst van 11 miljoen
Daar zou elk bedrijf jaloers op zijn!
Oei, weer eens veel te vlug gereageerd :oops:
Omzet klopt maar resultaat is heel wat anders: € -4.989.696
Had eerst de groepsresultaten bekeken en dan nog eens vlug de resultaten voor de Belgische afdeling opgezocht. Die 11 miljoen is de brutomarge.
Wel duidelijk te zien dat de omzet met corona sterk is gedaald en er sindsdien serieus verlies wordt gemaakt.
tom35
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 25 keer

Bericht

Taaner242 schreef: 20 maa 2024, 09:17 Blijft 30.000 € / jaar voor 30.000 verrichtingen = 1 € / verrichting.

Toegevoegd na 9 minuten 47 seconden:
cyberbug schreef: 19 maa 2024, 15:54 - De firma dit deze offerte mocht uitvoeren is familie van degene die deze heeft opgesteld.
De automaat is van Loomis, een beursgenoteerd (Stockholm) bedrijf met een omzet van 2.4 miljard euro en netto winst van 130 miljoen euro.
Denk niet dat zij voor een contractje van die omvang gaan beginnen foefelen...
Loomis Belgium is uiteraard pak kleiner maar toch nog altijd omzet van 17.4 miljoen en verlies van 5 miljoen (2022).
https://www.companyweb.be/nl/0834600965/loomis-belgium
1 beveiligde vrachtwagen voor geldtransport kost al x keer meer dan dit contract.

edit: verkeerde resultaten voor Belgische afdeling
Je zou de gebruiker 1 euro kunnen aanrekenen per transaktie, er zijn locaties genoeg waar je gewoon cash kan meenemen....
Als ik cash afhaal met mijn mastercard, visa moet ik daar ook voor betalen...

Tom
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 133 keer

Bericht

Uiteindelijk die euro is goed maar voor iemand in budgetbeheer of schuldbemiddeling waarvan ze aanraadden voor met cash geld om te gaan is een euro veel geld.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

boonpwnz schreef: 21 maa 2024, 14:06 iemand in budgetbeheer of schuldbemiddeling waarvan ze aanraadden voor met cash geld om te gaan
Daar heb je zeker een sterk punt.

Even een zijstraatje. Ik ben geen 20 meer en "in onzen tijd" werd cash inderdaad aangeraden om beter zicht te hebben. Laatst verkocht ik iets 2de hands de koopster zei me "ik betaal liever cash, want dat is gratis geld".
Ik verstond dat niet echt en vroeg erna aan mijn dochters (14 & 16) wat ze zou bedoelen.
Blijkbaar is de perceptie rond cash/rekening compleet gedraaid bij jongeren. Cash geld zien ze als geld dat al niet meer van hen is. :eek:

Mij ging het er vooral over dat er overal moord en brand geschreeuwd wordt dat je bij zelfstandigen cash moet betalen, want elektronisch betalen 'kost hen een rib uit hun lijf' en 'cash is gratis'.
Dat is het dus niet. Cash wordt betaald door de gemeenschap en elektronische betaling door de handelaar.
Ik vind dat niet logisch.
johann
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 26 keer

Bericht

"Cash geld zien ze als geld dat al niet meer van hen is" > Moet ik dat begrijpen als: 'Het staat niet meer op de rekening, dus is het de facto al uitgegeven'? (Of eventueel in de variant: 'Het heeft nooit op de rekening gestaan, dus is het ook nooit echt ontvangen'?)
Want exact diezelfde ideeën heb ik daarover ook - en ik ben ook al lang geen 20er meer ;-)
Met cash geld kan ik werkelijk niets aanvangen, ook mentaal niet: het creëert chaos en biedt totaal geen overzicht van hoeveel ik aan wat gespendeerd heb, in tegenstelling tot mijn bankrekening die mij dat alles genadeloos pijnlijk oplijst.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Zoiets zeker? Ik weet ook niet goed hoe ik het moet zien.

Vroeger, zo'n 20 jaar geleden, werd er ons gezegd dat je best een bedrag afhaalt en dat ziet als weekbudget en verder de bankkaart thuis laat. Ik heb dat nooit gedaan want ik heb totaal geen gat in mijn hand maar dat was zowat altijd de remedie voor mensen die niet met geld om kunnen gaan.
Als reden werd er dan gezegd dat het 'pijn doet' om cash uit te geven en bij elektronisch heb je dat niet omdat je niets fysieks afgeeft.
En nu hoor ik net van anderen, vooral jongeren, dat ze dat helemaal anders zien. Dat cash niet als 'echt geld' aanvoelt dus dat cash uitgeven veel gemakkelijker gaat.

Grappig om te zien hoe perceptie zo sterk kan veranderen in de tijd.
tom35
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 25 keer

Bericht

boonpwnz schreef: 21 maa 2024, 14:06 Uiteindelijk die euro is goed maar voor iemand in budgetbeheer of schuldbemiddeling waarvan ze aanraadden voor met cash geld om te gaan is een euro veel geld.
tja maar als je die logica volgt moet je die mensen alles geven. Er zijn genoeg alternatieven om elders geld af te halen zoals in supermarkten...
Ja we moeten de zwakkeren steunen, maar hier in Belgie zijn we best wel sterk bezig in de hervedeling van de rijkdom...

tom
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
Bedankt: 492 keer

Bericht

Er is al lang niet overal nog een winkel, veel dorpen hebben zelfs niets meer, zelfs die waar er vroeger 3 cafés waren.

Iedereen betaalt zoals hij zelf wil maar door cash minder toegankelijk te maken wordt je uiteraard gepushed naar digitaal. En zoals steeds, eerst wordt dat gepromoot als gratis maar nadien, als het alternatief er niet meer is, moet er gedokt worden.

Betalen om te betalen vind ik overigens niet OK. Een bank krijgt mijn geld om ermee te beleggen en winst daarbij te maken. Als ze dat niet kunnen, dan zit je bij de verkeerde bank ofwel lichten ze je op.

Zelf gebruik ik ook steeds minder cash maar ik vind wel dat de mogelijkheid van cash moet blijven bestaan. Soms is dat gewoon de beste/makkelijkste manier en je houdt zo het monopolie van digitaal af. En als kinderen dat niet verstaan dan moet je hun rekening eens leeghalen en hen 50 EUR cash geven ;)

Bij digitaal heb je overzicht... na de betalingen. Bij cash krijg je de boodschap voor de uitgave, op is op. Het zijn net mensen die problemen hebben om een rem op uitgaven te zetten die kunnen blijven uitgeven bij digitaal, tot ook die rekening helemaal plat is maar dan is het uiteraard al te laat.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 452 keer

Bericht

Dizzy schreef: 22 maa 2024, 13:33 Een bank krijgt mijn geld om ermee te beleggen en winst daarbij te maken. Als ze dat niet kunnen, dan zit je bij de verkeerde bank ofwel lichten ze je op.
Een bank krijgt mijn geld om ermee te doen wat ze wil tot ik het zelf terug nodig heb, als ze daar niet aan uit kunnen, moeten ze het zeggen dan kom ik met plezier alles terug ophalen en scheiden onze wegen.

J.
Modbreak:
Topics in maatschappelijke discussies die ouder zijn dan 2 maanden worden voortaan gesloten
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...