Er is al lang niet overal nog een winkel, veel dorpen hebben zelfs niets meer, zelfs die waar er vroeger 3 cafés waren.
Iedereen betaalt zoals hij zelf wil maar door cash minder toegankelijk te maken wordt je uiteraard gepushed naar digitaal. En zoals steeds, eerst wordt dat gepromoot als gratis maar nadien, als het alternatief er niet meer is, moet er gedokt worden.
Betalen om te betalen vind ik overigens niet OK. Een bank krijgt mijn geld om ermee te beleggen en winst daarbij te maken. Als ze dat niet kunnen, dan zit je bij de verkeerde bank ofwel lichten ze je op.
Zelf gebruik ik ook steeds minder cash maar ik vind wel dat de mogelijkheid van cash moet blijven bestaan. Soms is dat gewoon de beste/makkelijkste manier en je houdt zo het monopolie van digitaal af. En als kinderen dat niet verstaan dan moet je hun rekening eens leeghalen en hen 50 EUR cash geven
Bij digitaal heb je overzicht... na de betalingen. Bij cash krijg je de boodschap voor de uitgave, op is op. Het zijn net mensen die problemen hebben om een rem op uitgaven te zetten die kunnen blijven uitgeven bij digitaal, tot ook die rekening helemaal plat is maar dan is het uiteraard al te laat.