Scarlet verwijdert oude e-mail adressen
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 25 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Vanmorgen wilde ik main Scarlet mails bekijken.
Ik geraakte echter niet meer op mijn mailbox.
En ook niet meer in Mijn Scarlet.
Paswoord reset ging niet want ik kon niet aan mijn mails.
Dan maar gebeld en blijkt dat mijn 20 jaar oud e-mail adres in qarantain staat en dat er niets meer aan te doen is.
Blijkbaar was dat niet gekoppeld aan mijn gebruikersnaam.
Raar want de facturen komen op dat adres.
Uiteindelijk heb ik via een ander adres dat ook gekoppeld is aan mijn gebruikersnaam een nieuw account kunnen aanmaken.
Maar mijn mails en mail, adres kunnen ze niet overzetten.
Een alias koppelen zou ook niet werken.
Nu heb ik via mijn Scarlet wel een alias , met mijn oude-mail adres kunnen aanmaken, maar dit staat nog niet actief.
Dit duurd misschien een tijdje.
Anders hebben ze me goed liggen.
Mijn scarlet mailadres was mijn standaard mailadres.
Zijn er nog met een oude gebruikersnaam die dit voor hebben?
Of is er toch nog iets aan te doen?
Mvg
Ik geraakte echter niet meer op mijn mailbox.
En ook niet meer in Mijn Scarlet.
Paswoord reset ging niet want ik kon niet aan mijn mails.
Dan maar gebeld en blijkt dat mijn 20 jaar oud e-mail adres in qarantain staat en dat er niets meer aan te doen is.
Blijkbaar was dat niet gekoppeld aan mijn gebruikersnaam.
Uiteindelijk heb ik via een ander adres dat ook gekoppeld is aan mijn gebruikersnaam een nieuw account kunnen aanmaken.
Maar mijn mails en mail, adres kunnen ze niet overzetten.
Een alias koppelen zou ook niet werken.
Nu heb ik via mijn Scarlet wel een alias , met mijn oude-mail adres kunnen aanmaken, maar dit staat nog niet actief.
Dit duurd misschien een tijdje.
Anders hebben ze me goed liggen.
Mijn scarlet mailadres was mijn standaard mailadres.
Zijn er nog met een oude gebruikersnaam die dit voor hebben?
Of is er toch nog iets aan te doen?
Mvg
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 492 keer
het is nooit een goed idee om je primaire emailadres aan je provider gekoppeld te laten.
het is veel beter ofwel een gratis adres (hotmail, gmail, gmx, proton, ...) te gebruiken ofwel een eigen domein te registreren, en daar een mailforward op in te stellen naar het emailadres dat je gebruikt.
op die manier ben je veel zekerder van je emailadres.
het is mogelijk dat je het adres jaren geleden niet helemaal correct hebt ingesteld, of dat als je echt al 20+j klant was, het nooit correct herkoppeld werd met de overgangen van planet internet en tiscali naar scarlet.
ik kan me perfect voorstellen dat ze daar in eerste lijn niets meer aan kunnen doen, maar daarom (en om de vrijheid van switchen van provider te behouden) is het dus een goed idee je mailverkeer niet aan je internetprovider toe te vertrouwen.
het is veel beter ofwel een gratis adres (hotmail, gmail, gmx, proton, ...) te gebruiken ofwel een eigen domein te registreren, en daar een mailforward op in te stellen naar het emailadres dat je gebruikt.
op die manier ben je veel zekerder van je emailadres.
het is mogelijk dat je het adres jaren geleden niet helemaal correct hebt ingesteld, of dat als je echt al 20+j klant was, het nooit correct herkoppeld werd met de overgangen van planet internet en tiscali naar scarlet.
ik kan me perfect voorstellen dat ze daar in eerste lijn niets meer aan kunnen doen, maar daarom (en om de vrijheid van switchen van provider te behouden) is het dus een goed idee je mailverkeer niet aan je internetprovider toe te vertrouwen.
-
- Pro Member
Ik weet het en gebruik ook wel Gmail.
Maar ja 20 jaar geleden was dit nog niet zo ingeburgerd en uiteindelijk blijf je het maar gebruiken.
Nu maar hopen dat mijn alias actief wordt.
Volgens de ene persoon van de helpdesk gaat dit, volgens de andere niet.
Hij heeft het in ieder geval wel aangenomen..
Mg
Maar ja 20 jaar geleden was dit nog niet zo ingeburgerd en uiteindelijk blijf je het maar gebruiken.
Nu maar hopen dat mijn alias actief wordt.
Mg
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 29 keer
Is het niet zo dat met Gmail Google al je mails leest en analyseert, dan schiet je toch in je eigen voet.
https://support.google.com/mail/answer/10434152?hl=nl
https://www.consumentenbond.nl/internet ... en-privacy
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 481 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Als je dat een probleem vindt, dan neem je een domein en regel je het zelf.Moonboy schreef: 19 maa 2024, 09:27 Is het niet zo dat met Gmail Google al je mails leest en analyseert, dan schiet je toch in je eigen voet.
Ook niet bepaald rocket-science.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 902 keer
- Bedankt: 3463 keer
- Recent bedankt: 55 keer
Dat is niet raar. Facturen kunnen gestuurd worden naar gelijk welk e-mail adres.edwin.d schreef: 18 maa 2024, 13:56 Blijkbaar was dat niet gekoppeld aan mijn gebruikersnaam.
Dat moet dus geen "gekoppeld" mail adres zijn.
Je hebt misschien wel gelijk, ik raad ook altijd mensen af om het provider mail adres te gebruiken.Splitter schreef: 18 maa 2024, 14:07 het is nooit een goed idee om je primaire emailadres aan je provider gekoppeld te laten.
Maar dat Scarlet zomaar - zonder verwittigen - bestaande werkende mail adressen verwijdert is niet goed te praten
Tenzij de TS al héél lang zijn mailbox niet gebruikte?
Het is ook niet normaal dat je een mail adres, dat "in quarantaine" staat, opnieuw kan gebruiken als alias.edwin.d schreef: 18 maa 2024, 14:38 Nu maar hopen dat mijn alias actief wordt.
Blijkbaar zijn ze bij Scarlet de overgang aan het maken zijn naar een ander systeem (Proximus), en dat die systemen niet goed met elkaar communiceren??
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
- Bedankt: 128 keer
Ik weet niet goed hoe je in je eigen voet schiet hierdoor, maar het is zeker een keuze.Moonboy schreef: 19 maa 2024, 09:27Is het niet zo dat met Gmail Google al je mails leest en analyseert, dan schiet je toch in je eigen voet.
Als je dat niet wil, kan je gewoon ook Protonmail gebruiken: https://proton.me/mail
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 329 keer
- Bedankt: 506 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Het is zeker niet algemeen want ik gebruik nog een adres toen yucom nog bestond en dat wordt nog altijd ondersteund door scarlet.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
- Bedankt: 511 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Ik zou verwachten dat ze minstens een tijd op voorhand iets laten weten maar gezien de ervaring die mocht hebben met Scarlet (of beter, hun incasso bureau) terwijl ik er niet eens klant was of ooit geweest ben lijkt mij daar alles mogelijk.
Hoewel het natuurlijk het probleem niet oplost is een ISP onafhankelijk email adres altijd te verkiezen. Eigen domein + mailhosting is geen rocket science en anders is een privacy aware mailhoster (liefst in de EU) een goed alternatief.
Het "gratis" adres van een ISP is meestal toch maar bedoeld om een overstap iets moeilijker te maken.
Hoewel het natuurlijk het probleem niet oplost is een ISP onafhankelijk email adres altijd te verkiezen. Eigen domein + mailhosting is geen rocket science en anders is een privacy aware mailhoster (liefst in de EU) een goed alternatief.
Het "gratis" adres van een ISP is meestal toch maar bedoeld om een overstap iets moeilijker te maken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 652 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Klopt.cadsite schreef: 19 maa 2024, 09:38 Als je dat een probleem vindt, dan neem je een domein en regel je het zelf.
Ook niet bepaald rocket-science.
Ik betaal zelf voor een mailhosting (en gebruik nog een pop3 om die mails binnen te halen zodat de box niet overflowt), specifiek omdat ik dan een betalende klant ben bij een belgische mailhoster; dat betekent dat ik toegang heb tot een menselijke helpdesk en dus nooit uit mijn mailbox kan gelocked worden zonder boe of ba.
-
- Pro Member
Vandaag nogmaals contact opgenomen met Scarlet.
Nu blijkt dat het door spam komt dat de mailbox in quarantaine is geplaatst.
Toeval of niet, vandaag is er door een andere klant van Scarlet,op de site van testaankoop, net het zelfde probleem gepost.
Mailbox in quarantaine en niemand kan die daar terug uithalen omdat het emailadres niet gekoppeld is aan de gebruikersnaam.
En dat ano 2024
En een alias aanmaken met het oude emailadres lukt inderdaad niet.
Mvg
Nu blijkt dat het door spam komt dat de mailbox in quarantaine is geplaatst.
Toeval of niet, vandaag is er door een andere klant van Scarlet,op de site van testaankoop, net het zelfde probleem gepost.
Mailbox in quarantaine en niemand kan die daar terug uithalen omdat het emailadres niet gekoppeld is aan de gebruikersnaam.
En dat ano 2024
En een alias aanmaken met het oude emailadres lukt inderdaad niet.
Mvg
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
- Bedankt: 58 keer
Heb daarnet kontact gehad, met Scarlet er is blijkbaar meer aan de hand dan wat de bedoeling was, heb de hele dag geen enkele mail gekregen men zou (morgen wrsl. ) een link krijgen waar men dat je wachtwoord zal moeten veranderen dit hebben ze mij gezegd geen idee of het ook zo zal zijn.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik heb de indruk dat Scarlet ook last heeft van hackers.
Mijn broer is bij Scarlet en zijn emailadres is ook al dagenlang onbereikbaar. Ik heb hem daarnet gebeld; hij heeft een email gehad van een hacker die 500 EUR in bitcoins eist -en, belangrijker: die hacker kende zijn paswoord (ik ben niet 100% zeker dat het om zijn Scarlet paswoord ging, maar zo verstond ik het). Bij Scarlet zeggen ze naar verluidt dat ze op de hoogte zijn van het probleem en eraan werken. Hij kreeg alvast een nieuw emailadres.
Mijn broer is bij Scarlet en zijn emailadres is ook al dagenlang onbereikbaar. Ik heb hem daarnet gebeld; hij heeft een email gehad van een hacker die 500 EUR in bitcoins eist -en, belangrijker: die hacker kende zijn paswoord (ik ben niet 100% zeker dat het om zijn Scarlet paswoord ging, maar zo verstond ik het). Bij Scarlet zeggen ze naar verluidt dat ze op de hoogte zijn van het probleem en eraan werken. Hij kreeg alvast een nieuw emailadres.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
- Bedankt: 468 keer
Scarlet heeft een systeem om gehackte mailboxen te detecteren, als dat gebeurt gaat de mailbox in quarantaine. Normaal kan de helpdesk die deblokkeren met een verplichting tot veranderen password.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Starter
bij mij is het identiek. De hacker zou een Albanisch IP-adres hebben (info microsoft).Albert Peetermans schreef: 20 maa 2024, 19:46 Ik heb de indruk dat Scarlet ook last heeft van hackers.
Ik kan al een 5-tal dagen nergens meer aan. Alle mailadressen+ aliassen zijn gedelete door scarlet.Alle berichten ben je dus kwijt. Heb uiteindelijk een nieuw emailadres/login gekregen. Aliassen werken nog niet.
En het stopt nog niet. Heb een nieuw emailadres en pw gekregen maar nu kan ik nergens meer aan. My scarlet werkt niet meer en heb alleen toegang via webmail tot dat ene nieuw gekregen email adres. Voor mij is de maat vol. ByeBye Scarlet.
Laatst gewijzigd door Pat007 27 maa 2024, 07:31, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
Maar als het mailadres dan blijkbaar niet gekoppeld is aan je account, willen ze niets doen.Joe de Mannen schreef: 20 maa 2024, 19:53 Scarlet heeft een systeem om gehackte mailboxen te detecteren, als dat gebeurt gaat de mailbox in quarantaine. Normaal kan de helpdesk die deblokkeren met een verplichting tot veranderen password.
J.
Voor hen is dit een "free" adres, terwijl je toch maandelijks betaald voor internet.
Mvg
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 27 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ironisch om daar over te klagen als je zelf nalaat werk te maken van het overschakelen naar een mail-setup met een domeinnaam waar je juridisch eigenaar van bent. Niemand beweert dat je dat op 1-2-3 kan of moet proberen te doen. Zelf heb ik een paar jaar gewacht alvorens mijn hotmail- en gmail-accounts definitief te verwijderen. Ik raad mensen aan te beginnen met een overzicht te maken van alle e-mailadressen in het aan-veld van de mails in hun verzonden-map en het van-veld in de mails in hun inbox en archiefmappen. Dat valt vast te scripten.
-
- Elite Poster
Heb daarnet nog eens te proberen bellen maar ik geraak er gewoon niet meer binnen.
Scarlet zijn klanten gewoon zitten, ik werd naar Webmail afgeleid, dit is niet wat ik wil en mijn originele mail syst. kan nog steeds niets ontvangen ligt aan Uw pc zeggen ze.
Toegevoegd na 17 uren 4 minuten 48 seconden:
Op mijn Scarlet werd erop aangedrongen om het wachtwoord te veranderen, wat gisteren avond nog is gebeurd helaas vandaag nog steeds dezelfde problemen kan alleen via webmail een beetje verder het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn om dit niet op te lossen daarnet nog gebeld met scarlet en niemand nam op.
Scarlet zijn klanten gewoon zitten, ik werd naar Webmail afgeleid, dit is niet wat ik wil en mijn originele mail syst. kan nog steeds niets ontvangen ligt aan Uw pc zeggen ze.
Toegevoegd na 17 uren 4 minuten 48 seconden:
Op mijn Scarlet werd erop aangedrongen om het wachtwoord te veranderen, wat gisteren avond nog is gebeurd helaas vandaag nog steeds dezelfde problemen kan alleen via webmail een beetje verder het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn om dit niet op te lossen daarnet nog gebeld met scarlet en niemand nam op.
-
- Elite Poster
je hebt het password toch ook in je client aangepast ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
Als ik het goed begrijp kunnen er geen berichten ontvangen of verzonden worden is er een Time Out opgetreden tijdens de communicatie met de server.
Heb mijn wachtwoord aangepast op mijn Scarlet Rechts boven geloof ik.
Waar staat je Client??? kan iemand mij hierdoor helpen?? ben het even volledig kwijt, en dat is al lang geleden.
Heb mijn wachtwoord aangepast op mijn Scarlet Rechts boven geloof ik.
Waar staat je Client??? kan iemand mij hierdoor helpen?? ben het even volledig kwijt, en dat is al lang geleden.
Laatst gewijzigd door fluppie 22 maa 2024, 09:46, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 492 keer
als je kan inloggen op de webmail, is er aan scarlet zijde niets mis en geen probleem.
het probleem zit dan op jouw computer (je mailapplicatie of diens instellingen, je pc, je firewall, ...)
als het probleem werkelijk bij scarlet zou liggen, zou je namelijk op de webmail ook niet kunnen inloggen.
je moet dus de applicatie, die je op de pc gebruikt, nakijken (server instellingen, paswoord, ....) en eveneens kijken dat er bv geen blokkade is in bv de windows firewall voor die applicatie.
mogelijks ook nog dns nakijken.
het probleem zit dan op jouw computer (je mailapplicatie of diens instellingen, je pc, je firewall, ...)
als het probleem werkelijk bij scarlet zou liggen, zou je namelijk op de webmail ook niet kunnen inloggen.
je moet dus de applicatie, die je op de pc gebruikt, nakijken (server instellingen, paswoord, ....) en eveneens kijken dat er bv geen blokkade is in bv de windows firewall voor die applicatie.
mogelijks ook nog dns nakijken.
-
- Pro Member
Inderdaad, als je het paswoord van je mailbox, bij Scarlet veranderd, dan moet je dit ook aanpassen op je pc, in het programma dat je gebruikt om je mails te lezen.
Je moet hetzelfde wachtwoord ingeven dan dat je gebruikt voor je webmail.
Ik vermoed dat je het paswoord van my Scarlet hebt veranderd.
Je mailbox heeft een eigen paswoord.
MVG
Je moet hetzelfde wachtwoord ingeven dan dat je gebruikt voor je webmail.
Ik vermoed dat je het paswoord van my Scarlet hebt veranderd.
Je mailbox heeft een eigen paswoord.
MVG
-
- Elite Poster
Is dit een 'mental note to yourself' ?
J.
J.
-
- Elite Poster
Het gaat niet over het wachtwoord die men gebuikt bij webmail, het gaat wel over het wachtwoord die men moet invullen bij mijn Scarlet dat is nu dus een andere.
Heb vandaag nog eens proberen te bellen maar geraak niet binnen ik denk dat meerdere mensen met hetzelfde probleem zitten.
Gisteren is Scarlet de hele dag niet te bereiken geweest, hier in de buurd mensen die ook verschillende keren een poging hebben gedaan men kreeg zelfs niet meer de melding v/e computer gestuurde stem die je verwelkomt (Op het Scarlet nummer) normaal gezien men moet dus grote problemen hebben.
Toegevoegd na 14 uren 24 minuten 6 seconden:
Heb de situatie zelf kunnen oplossen dankzij hulp van iemand van dit Forum, hartelijke dank daarvoor.
Heb vandaag nog eens proberen te bellen maar geraak niet binnen ik denk dat meerdere mensen met hetzelfde probleem zitten.
Gisteren is Scarlet de hele dag niet te bereiken geweest, hier in de buurd mensen die ook verschillende keren een poging hebben gedaan men kreeg zelfs niet meer de melding v/e computer gestuurde stem die je verwelkomt (Op het Scarlet nummer) normaal gezien men moet dus grote problemen hebben.
Toegevoegd na 14 uren 24 minuten 6 seconden:
Heb de situatie zelf kunnen oplossen dankzij hulp van iemand van dit Forum, hartelijke dank daarvoor.
-
- Elite Poster
en wat is er gedaan ? kwestie van anderen met hetzelfde ook te kunnen helpen achteraf...
J.
J.
-
- Elite Poster
Om iedereen hier op het juiste pad te houden zal ik toelichten wat ik gedaan heb.
Tik onderaan L in Configuratie scherm en ga naar het configuratie scherm
Klik onder Programma s op een programma verwijderen
Zoek nu Windows Live Essentials en klik (Muisknop R) op verwijderen wijzigen
Als het venster verschijnt selecteer dan Repareer alle Windows Live Programma s
Dit zal wel even duren, in het begin zie je niets maar na enkele minuten komt er beweging in de zaak.
Start nu Uw PC opnieuw op
Ik hoop hiermee iedereen van dienst te zijn geweest die dezelfde problemen heeft ik hoop als ik ook nog andere problemen zou hebben terug ook hulp kan krijgen van iemand op dit forum.
Tik onderaan L in Configuratie scherm en ga naar het configuratie scherm
Klik onder Programma s op een programma verwijderen
Zoek nu Windows Live Essentials en klik (Muisknop R) op verwijderen wijzigen
Als het venster verschijnt selecteer dan Repareer alle Windows Live Programma s
Dit zal wel even duren, in het begin zie je niets maar na enkele minuten komt er beweging in de zaak.
Start nu Uw PC opnieuw op
Ik hoop hiermee iedereen van dienst te zijn geweest die dezelfde problemen heeft ik hoop als ik ook nog andere problemen zou hebben terug ook hulp kan krijgen van iemand op dit forum.
-
- Elite Poster
Dus toch een probleem op uw pc en niet bij Scarlet ?
J.
J.
-
- Elite Poster
Kan zeker, maar details moet U mij hier niet over vragen, heb dit gepost omdat er mss. nog andere zullen zijn met hetzelfde probleem. Feit is ik had dit voor nadat ik een ander wachtwoord had genomen Scarlet had daar op aangedrongen op ,mijn Scarlet.
-
- Pro Member
Even een update.
Ik had de hele uitleg ook gepost op een review site.
Daar heeft Scarlet na een paar weken op gereageerd..
Ondertussen is mijn Scarlet e-mail adres terug in dienst.
Wel via een andere mailbox, maar dat is niet zo erg.
Mvg
Ik had de hele uitleg ook gepost op een review site.
Daar heeft Scarlet na een paar weken op gereageerd..
Ondertussen is mijn Scarlet e-mail adres terug in dienst.
Wel via een andere mailbox, maar dat is niet zo erg.
Mvg
-
- Elite Poster
Ben blij dat sommigen toch willen kijken hebben naar mijn uitleg, die ik gegeven heb nadat ik echt in paniek was geraakt gelukkig dat dit ook uiteindelijk tot bij Scarlet zelf is geraakt want daar wist men eigenlijk ook niet goed wat te doen, was gewoon naar webmail gestuurd.
Bedankt Userbase om alles toch te mogen posten.
Bedankt Userbase om alles toch te mogen posten.
-
- Starter
Ik heb ook nog een oud e-mailadres van Scarlet die ik al jaren gebruik. Het heeft te maken met het switchen tussen hun oude systeem (Scarlet) naar het nieuwe systeem (Proximus).
Mijn oude klantnummer kon ik ook niet meer gebruiken en mijn Scarlet diensten lopen nu op mijn Proximus klantnummer. Nieuwe layout ook van de factuur met het nieuwe klantnummer.
Via de webmail kan ik wel nog aan mijn e-mailadres http://webmail.scarlet.be
Als je nu op My Scarlet of My Proximus inlogd zie je ook de diensten die je hebt, dus bv. nu heb ik Scarlet en deze diensten zie ik ook in My Proximus. De inlog voor beide zijn ook identiek aangezien ze nu hetzelfde systeem gebruiken.
Na contact met de helpdesk zou iedereen in de komende maanden met een oud klantnummer een nieuwe ontvangen om nog enkel via het nieuwe systeem te kunnen inloggen.
Mijn oude klantnummer kon ik ook niet meer gebruiken en mijn Scarlet diensten lopen nu op mijn Proximus klantnummer. Nieuwe layout ook van de factuur met het nieuwe klantnummer.
Via de webmail kan ik wel nog aan mijn e-mailadres http://webmail.scarlet.be
Als je nu op My Scarlet of My Proximus inlogd zie je ook de diensten die je hebt, dus bv. nu heb ik Scarlet en deze diensten zie ik ook in My Proximus. De inlog voor beide zijn ook identiek aangezien ze nu hetzelfde systeem gebruiken.
Na contact met de helpdesk zou iedereen in de komende maanden met een oud klantnummer een nieuwe ontvangen om nog enkel via het nieuwe systeem te kunnen inloggen.
-
- Pro Member
Het probleem bij mij, en sommige anderen was dat de mailbox niet gekoppeld was aan een klantnummer.
Lang geleden in de tijd van Planetinternet een emailadres aangemaakt.
Dat is later omgezet naar een Scarlet adres.
Dan klant geworden bij Scarlet, maar omdat dezelfde emailadressen in dienst bleven zijn deze nooit gekoppeld aan het klantnummer.
Na een hack bij Scarlet op deze oude emailadressen met meestal nog een simpel wachtwoord hebben ze deze afgesloten.
En omdat dit voor hen "free" emailadressen waren konden ze niets doen.
Ook het ’koppelen van je emailadres aan een nieuwe mailbox was volgens de helpdesk niet mogelijk.
Uiteindelijk na een aantal weken bleek dit dan toch te kunnen.
Ik heb het "free" emailadres van mijn vrouw ook maar laten koppelen aan de nieuwe mailbox.
Een voordeel heeft het wel gehad.
Nu ik een nieuw emailadres heb moeten aanmaken voor de dagdagelijkse zaken, krijg ik geen ongewenste mails meer
Lang geleden in de tijd van Planetinternet een emailadres aangemaakt.
Dat is later omgezet naar een Scarlet adres.
Dan klant geworden bij Scarlet, maar omdat dezelfde emailadressen in dienst bleven zijn deze nooit gekoppeld aan het klantnummer.
Na een hack bij Scarlet op deze oude emailadressen met meestal nog een simpel wachtwoord hebben ze deze afgesloten.
En omdat dit voor hen "free" emailadressen waren konden ze niets doen.
Ook het ’koppelen van je emailadres aan een nieuwe mailbox was volgens de helpdesk niet mogelijk.
Uiteindelijk na een aantal weken bleek dit dan toch te kunnen.
Ik heb het "free" emailadres van mijn vrouw ook maar laten koppelen aan de nieuwe mailbox.
Een voordeel heeft het wel gehad.
Nu ik een nieuw emailadres heb moeten aanmaken voor de dagdagelijkse zaken, krijg ik geen ongewenste mails meer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 329 keer
- Bedankt: 506 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Vandaag een bericht ontvangen van Scarlet omdat ik nog een oud yucom adres gebruik.
Beste e-mailgebruiker,
Of je nu jouw Scarlet e-mail veel of bijna nooit gebruikt, jouw Scarlet e-mail zal een belangrijke update ondergaan. In november 2024 zal een nieuwe e-mailtool de huidige vervangen die je momenteel gebruikt om je e-mails te verzenden of te ontvangen.
Om deze te kunnen blijven gebruiken, moeten je contactgegevens bijgewerkt worden.
Hoe moet je dit doen?
Niets is eenvoudiger: klik op het onderstaande knop om je gegevens toe te voegen.
Je hebt tot 31/07/2024 om deze te vervolledigen.
Opgepast, zonder actie van jouw kant zal je geen toegang meer hebben tot jouw e-mail vanaf 01/11/2024.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
- Bedankt: 511 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Typische phishingmail.
Beste e-mailgebruiker (geen naam)
Je moet je gegevens bijwerken
Klik op de link... of je verliest toegang....
Het enige verschil is dat er geen tijdsdruk is.
Beste e-mailgebruiker (geen naam)
Je moet je gegevens bijwerken
Klik op de link... of je verliest toegang....
Het enige verschil is dat er geen tijdsdruk is.
Bye, Maurice
-
- Starter Plus
Scarlet mailbox - Verzoek om het Scarlet-berichtensysteem te reactiveren
https://www.scarlet.be/nl/homepage/orph ... ation.html
https://www.scarlet.be/nl/homepage/orph ... ation.html