Nieuw vs. oud Scarlet klantenzone systeem

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
*Olivier*
Starter
Starter

Bericht

Ik was 20 jaar klant met een oud Scarlet klantenummer die begon met 1xxxxxxx

Ik was even overgestapt naar Proximus en wil nu terug op mijn klantenummer Scarlet Trio Fix bestellen, maar op dat klantennummer kan ik niets meer bestellen. Ik moet nu mijn Proximus klantennummer gebruiken ook voor Scarlet.

Blijkbaar stappen ze over naar het Proximus systeem?

Nog iemand dit voor gehad?

Als je belt naar de klantendienst zeggen ze ook, ik werk in het oude systeem of ik werk in het nieuwe systeem...

Nog iemand ervaring mee gehad?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 500 keer
Recent bedankt: 4 keer
Te Koop forum

Bericht

heeft scarlet aangekondigd: de administratieve kant gaat geintegreerd worden met pxm, en de oude klantennummers worden dus omgezet naar nieuwe klantnummers.
maakt verder niets uit, je kan dus gewoon nieuw bestellen en dan krijg je gewoon een nieuw klantnummer, verder is daar weinig poespas rond.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 116 keer
Provider

Bericht

Er zijn wel degelijk wat consequenties. Zit je in het oude systeem, dan is een automatische overstap niet mogelijk. Als je vandaag Proximus klant bent én je hebt geen "oud" klantennnummer bij Scarlet kan je installatie simpelweg overgezet worden naar Scarlet, zonder enige interventie. Modem, TV decoder en evt zelfs vaste lijn kunnen gewoon blijven liggen.
Heb je al een zo een oud Scarlet klantennummer (bv omdat je al GSM-klant bent) dan kan dat niet en moet er een compleet nieuwe installatie gebeuren (met BBOX-3V als je een vaste lijn wil).
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Bericht

dat heeft altijd gekunnen en niet gekunnen, afhankelijk van de technische situatie en de documentatie dat proximus heeft.
bij sommige scarlet (en andere olo klanten) kon een omzetting puur administratief, maar als er 1 deeltje van de documentatie niet in orde was kon dat niet.
heeft afaik niet veel te maken met het klantnummer.

nudat iedereen een nieuw scarlet klantennummer krijgt (het oude zetten ze om naar een nieuw) zal dat vermoedelijk wel iets meer puur administratief kunnen,
gezien je terechtkomt in hetzelfde systeem als pxm klanten.

maar concreet heeft dat dus voor OP geen enkel gevolg: hij had een oud klantnr (dat wss ook gewoon stopgezet is toen hij de diensten daar stopte),
is naar pxm gegaan, en wil nu terug naar scarlet gaan - wat hij dus kan doen met zijn pxm klantnummer nu, ipv zijn oud en vermoedelijk stopgezet scarlet klantnummer.
(oude inactieve klantnummers zullen ze naar alle waarschijnlijkheid ook gewoon niet omzetten, gezien dat niet echt zal opbrengen)

het grootste 'ongemak' dat ik ondervonden heb gehad, nadat ik begin deze maand de mail hierover ontvangen had, was dat je opnieuw moest registreren (enfin, "paswoord vergeten" moest gebruiken) om in de nieuwe zone in te loggen, vermoedelijk omdat ze een andere encryptie of hash gebruiken voor de wachtwoorden
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
Bedankt: 58 keer

Bericht

Kan geen enkele mail meer ontvangen, op de normale wijze alleen nog via Webmail op verzoek van Scarlet mijn Wachtwoord (Op mijn Scarlet R boven) moeten veranderen maar geen mails meer kunnen ontvangen of verzenden bij Scarlet word je (via de tel) gezegd je mails te lezen via web mail (daarna zegt men dat Uw PC niet meer goed is)dit kan natuurlijk maar een tijdelijke oplossing zijn zo een web Mail.

Er moeten toch wel problemen zijn de laatste dagen is Scarlet nu echt niet meer te bereiken via tel. wel via mail waar een antwoord 14 dagen op zich zal laten wachten blijkbaar meer aan de hand?????
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Bericht

fluppie schreef: 23 maa 2024, 08:45 Kan geen enkele mail meer ontvangen, op de normale wijze alleen nog via Webmail
wat zoals in de andere thread aangehaald werd, dus een duidelijk probleem met jouw pc lokaal is,
en niets met scarlet te maken heeft...

dat jij niet weet welke mailclient je gebruikt, en hoe je die correct moet instellen, is jouw probleem,
en je kan niet verwachten dat scarlet jouw pc en software gaat zitten beheren/instellen voor je.

zij bieden een emaildienst aan, die werkt, en een webmail, zodat iedereen van overal aan die mails kan, wat je zelf aangeeft dat ook werkt.
dan is er toch duidelijk geen probleem? (die webmail maakt achterliggend ook gewoon connectie met de mailserver, net zoals je programma zou doen)

bovendien heeft je geklaag niets te maken met deze thread, dus snap niet waarom je het hier ook nogmaals post... maar ik snap wel dat de scarlet klantendienst voor jou niet meer zou willen opnemen, gezien je toch steevast weigert te geloven dat het niet aan hen ligt, en ook de moeite niet lijkt te doen om naar je eigen pc/software te kijken.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
Bedankt: 58 keer

Bericht

Nog eens Hartelijke dank aan de persoon die mij geholpen heeft, het probleem was in vier stapjes opgelost, (en daarna je pc heropstarten) maar ja je moet het weten natuurlijk.