dringend : Zwitserland - Italië

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
Sofiake
Starter
Starter

Bericht

Mijn zoon vertrekt zaterdag op skireis naar Italië. Nu blijkt zijn hotel echter redelijk dicht bij Zwitserland te liggen en ze rijden ook door Zwitserland.
Ik heb op dit forum al veel info gevonden omtrent e-sims bv om de kosten in Zwitserland te beperken, maar ik ben een totale leek, en weet dus niet hoe dit praktisch aan te pakken 😨

Hoe kunnen we weten of hij in zijn hotel bv verbinding maakt met Zwitserland ipv Italië ? (ik heb nl al gehoord van mensen die in Oostenrijk of Italië waren maar bij wie hun telefoon blijkbaar met een Zwitserse verbinding zat ..).

En hoe moet hij het dan doen ? Roaming uit zetten om geen extra kosten te krijgen van Telenet ? Maar die e-sim werkt dan enkel in Zwitserland ?

Soit, alle tips welkom !! Ik zie door de bomen het bos niet meer :-)

Want de jeugd van tegenwoordig wil uiteraard gewoon wel 4G hebben op reis .. (de broer en zus waren met organisaties weg waar ze de wifi-code niet op hotel kregen, vandaar de "angst" ;-))
peroxide
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 13 keer

Bericht

De exacte procedure zal afhangen van welk besturingssysteem (en zelfs versie) er draait op de smartphone van je zoon, maar algemeen is het mogelijk om de netwerkselectie van automatisch op handmatig te zetten.
Dat zal je wel pas kunnen doen op locatie zelf. Ergens in het menu zal er een optie zijn om te zoeken naar beschikbare netwerken en dan zal hij een van de beschikbare providers van Oostenrijk moeten kiezen.
Let wel op dat wanneer hij bv. een uitstap maakt naar een dorp verderweg ofzo de smartphone verbinding met dat netwerk zou kunnen verliezen, dus dat hij dat ook af en toe moet controleren dat er geen ander netwerk is verbonden.