Orange België gaat internet via satelliet lanceren

Nieuws omtrent telecommunicatie
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 58 keer

Bericht

Orange Belgium is sneller dan gepland klaar met de upgrade van het netwerk van VOO. Tegelijk wil het later dit jaar een internetaanbod via satelliet lanceren. Veel details geeft het nog niet prijs, maar die zijn wel relatief makkelijk te achterhalen.

Om ook in afgelegen gebieden, waar geen grote netwerkupgrades komen, degelijk internet te voorzien, wil Orange later dit jaar beginnen met internet via satelliet. Het gaat om ongeveer 35.000 huishoudens die het op die manier toch een degelijke vaste verbinding kan bieden.

Bron: https://datanews.knack.be/nieuws/teleco ... -lanceren/
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 368 keer

Bericht

is dit geen oud nieuws ? Iets in mij zegt dak da al eens zag langskomen, allez toch dat verhaaltje dat ze vroeger dan gepland klaar zijn met voo.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 84 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Starlink (satelliet) aan 50 EUR/maand lijkt niet onbetaalbaar?
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 64 keer

Bericht

Er is ook nog spacex (starlink dus maar ik post HEEL traag... :-D ), niet echt onbetaalbaar maar ook niet goedkoop (50€ residentieel). Materiaal is ook duurder maar niet extreem (250€ wel boven mijn "we proberen eens" grens). Als je lage pings nodig hebt zou het al beter zijn dan gewoon satteliet maar niet spectaculair. Is voor mij meer een oplossing voor als de rest niet mogelijk zijn.
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 95 keer

Bericht

Om geen hoge instap kosten met starlink te hebben was er in de Benelux, iets meer dan een jaar een optie gekomen om de installatie voor €15 per maand te huren. Deze lijkt ondertussen al weer verdwenen te zijn.
Greetz cyberbug

Afbeelding
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 16 keer

Bericht

De huur optie is er nog steeds en werd verlaagd naar €10 / maand
Everything that has a beginning has an end.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 81 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

De aanschafprijs is 1, maar ook de energiekost mag je niet vergeten. 150 euro extra per jaar heb je snel, dus dat is ruim 10 euro per maand dat je bij je prijs moet tellen, om te kunnen vergelijken.

Ik zelf was naar een "vakantie versie" aan 't zien. Dan is stroom veel minder een issue, want dan gebruik je die maar beperkt, en verbruik op vakantie wordt zelden gemeten. Ik vermoed dat enkel voor camper gebruikers die met een omvormer zitten en een beperkte batterij capaciteit hebben het verbruik belangrijk is. 80 watt is al wel iets.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.