Bij zowel mijn ouders als mijn zus lukt het al maanden niet om de firewall-instellingen aan te passen.
Als ik IPv4 NAT of IPv6 forwards toevoeg, aanpas of verwijder komt er geen 'WIJZIG' knop, dus kan ik die niet bevestigen. Er MOET een DMZ IP ingesteld zijn (hoewel ik dit niet wil), dit uitschakelen lukt niet. Firewall in- of uitschakelen lukt ook niet.
Heel af en toe, en volledig willekeurig, komt de 'WIJZIG' knop onderaan in beeld, maar zelfs dan worden de wijzigingen gewoon niet behouden.
De modem resetten helpt niet. De modem 'naar de fabrieksinstellingen' terugzetten, om alle oude port forwards en dergelijke te verwijderen, lukt ook niet, al die oude instellingen worden gewoon behouden.
De helpdesk is natuurlijk totaal nutteloos, verder dan 'herstart of reset de modem eens' komen ze daar niet.
Als iemand nog een idee heeft, hoor ik het graag, maar ik vrees dat het hopeloos is. Ik hoop dat ik mijn familie uiteindelijk toch eens kan overtuigen naar de concurrentie over te stappen.
Modeminstellingen (port forward, firewall, ...) werkt al maanden niet
-
- Elite Poster
- Berichten: 3084
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 07:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 288 keer
- Bedankt: 195 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Als DMZ het enige criterium is, dan stel je dat toch in op een onbestaand intern IP? Oké, 't is een pleister plakken, maar dan kan je tenminste verder...
Computer(k)nul
-
- Plus Member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 12 apr 2005, 08:41
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 1 keer
Nee, het probleem is dat ik niks kan aanpassen. DMZ, IPv4 NAT, IPv6 forwards, subnet aanpassen (192.168.xxx.0/24), ... Letterlijk niets werkt zoals het hoort, die modems zijn niet te bedienen. Als DMZ het enige probleem was zou ik al erg blij zijn.
-
- userbase crew
- Berichten: 9252
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 17:22
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 638 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Naast de kwestie, maar... TN zijn systeem om de router via hun site te moeten aanpassen is "dikken BS"; ik adviseer altijd een eigen routertje te steken.
-
- Member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 10 jan 2013, 23:21
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
Een voorlopige oplossing is de aanpassingen door de Telenet klantendienst zelf te laten aanpassen via hun interne systeem.
Ik raad je aan om alle gevraagde modem-instellingen door te geven via hun contactformulier of via WhatsApp: https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... -services/
Ik raad je aan om alle gevraagde modem-instellingen door te geven via hun contactformulier of via WhatsApp: https://www2.telenet.be/residential/nl/ ... -services/
-
- Elite Poster
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 21:39
- Uitgedeelde bedankjes: 242 keer
- Bedankt: 1634 keer
- Recent bedankt: 19 keer
LOL, dat is geen oplossing, dat is nog meer miserie.
Hiermee is ook bevestigd dat de IT-problemen bij Telenet ondertussen structureel zijn en niet opgelost geraken.
Volgens mij zijn er maar twee oplossingen die werkbaar en aanvaardbaar zijn:
Hiermee is ook bevestigd dat de IT-problemen bij Telenet ondertussen structureel zijn en niet opgelost geraken.
Volgens mij zijn er maar twee oplossingen die werkbaar en aanvaardbaar zijn:
- eigen router gebruiken en modemwissel naar de Telenet CV8560E die bridge-mode (MAC pass-through) ondersteunt
- overstap naar elke(!) andere Belgische provider die een modem meelevert die feilloos functioneert én standaard échte bridge-mode ondersteunt
-
- Plus Member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 12 apr 2005, 08:41
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik ben ook eens op de netweters site gaan rondkijken en zie dat dit inderdaad al vele maanden/meer dan een jaar niet werkt voor heel veel mensen. Onvoorstelbaar gewoon, je eigen netwerk beheren is toch een absolute basisbehoefte.
Ik ben het volledig eens met raf1, de enige echte oplossingen zijn een eigen router, of nog veel beter, een andere ISP.
Ik ben het volledig eens met raf1, de enige echte oplossingen zijn een eigen router, of nog veel beter, een andere ISP.
-
- Elite Poster
- Berichten: 9003
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 16:36
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 470 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Ik niet, ik heb overal nog de oudere modem-only's (zonder bridge mode), alhoewel ik ze wel wil vervangen maar dat dus zeker niet aan Telenet ga overlaten.
Als je dat geluk niet hebt zal wachten tot november je enige optie zijn als veranderen van ISP geen mogelijkheid is, ook met die bridge mode kan je nooit gerust zijn dat het goed zal blijven lopen want TN kan het op afstand altijd uitschakelen (bewust of per ongeluk) zonder dat je op de hoogte zou gebracht worden en stel je voor dat je het dan ook niet meer opnieuw kan activeren in hun interface...
Absurd is het zeker, net zoals telkens weer stemmen op politici die het duopolie in stand houden waardoor veranderen van ISP vaak geen mogelijkheid is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3084
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 07:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 288 keer
- Bedankt: 195 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Deze draad onderbouwt mijn argumentatie dat ik mijn CV7160's liefst zo lang mogelijk hou. Ik vertrouw die CV8560's (nog steeds) niet...
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 21:39
- Uitgedeelde bedankjes: 242 keer
- Bedankt: 1634 keer
- Recent bedankt: 19 keer
De term duopolie is wel wat voorbijgestreefd. Telenet heeft 1,7 miljoen vaste internetlijnen, Orange heeft 1 miljoen vaste internetlijnen en Proximus heeft 2,3 miljoen vaste internetlijnen.
De schuld op politici schuiven is anno 2024 wel heel gemakkelijk.
Er is genoeg keuze als je betrouwbare port forwarding nodig hebt. Telenet is de enige die standaard een modem meelevert waarbij port forwarding maar half of helemaal niet werkt.
Een keuze wel of niet maken ligt volledig aan jezelf.
De schuld op politici schuiven is anno 2024 wel heel gemakkelijk.
Er is genoeg keuze als je betrouwbare port forwarding nodig hebt. Telenet is de enige die standaard een modem meelevert waarbij port forwarding maar half of helemaal niet werkt.
Een keuze wel of niet maken ligt volledig aan jezelf.