Telenet down
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
- Bedankt: 47 keer
Had een mail gehad dat ik TN ging verlaten en alles opgezegd had.
Die hebben dus duidelijk hunne nest niet meer onder controle.
Maar hier ligt nog altijd geen glas, dus kan geen kant uit.
En Oranje wil ik niet, zijn hier al teveel problemen in de straat geweest.
Mercikes voor de feedback iedereen!!!
Die hebben dus duidelijk hunne nest niet meer onder controle.
Maar hier ligt nog altijd geen glas, dus kan geen kant uit.
En Oranje wil ik niet, zijn hier al teveel problemen in de straat geweest.
Mercikes voor de feedback iedereen!!!
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 868 keer
- Bedankt: 554 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Geen enkel probleem hier.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 676 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Een paar weken geleden ook een ganse dag plat gelegen, tv en internet, alle signaal eruit, maar het probleem was gelukkig groot genoeg dat zelfs de helpdesk ervan wist (terzijde: valt dat niet onder refundable, want het was een dikke 16u down?
).
Wat de helpdesk me niet kon vertellen (ook wel erg eigenlijk), was wat nu exact het probleem was (een kabel, een node, of wat dan ook), noch wat de exacte reparaties waren waar men mee bezig was; verder dan "er is een storing, en tegen 18u vanavond zou het in orde moeten zijn" kwam hun systeem niet.

Wat de helpdesk me niet kon vertellen (ook wel erg eigenlijk), was wat nu exact het probleem was (een kabel, een node, of wat dan ook), noch wat de exacte reparaties waren waar men mee bezig was; verder dan "er is een storing, en tegen 18u vanavond zou het in orde moeten zijn" kwam hun systeem niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 154 keer
- Bedankt: 374 keer
hier vannacht orange ook down imac schakel dan over naar buurvrouw haar wifi telenet. Maar ook niks, dusja dan weet ge onmiddellijk waat het probleem ligt.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 117 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik moest gisterenavond de Orange modem rebooten omdat er geen data meer doorkwam.
Als je belt naar Telenet, wat zeggen ze?
Als je belt naar Telenet, wat zeggen ze?
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.9_2
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.9_2
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
- Elite Poster
- Bedankt: 142 keer
Hier idem + het rare fenomeen dat de modem meermaals per week op ad random momenten, enkele seconden deconnecteert en dan opnieuw verbinding maakt met het TN- netwerk. Dacht al om andere modem te gaan maar buren hier ondervinden hetzelfde probleem.
Regelmatig moet de modem ook herstart worden wegens dramatisch lage snelheden. Na de herstart, weer full speed. Ook weer idem bij de buren.
Eén van de buren was aan het opscheppen over zijn feilloze Orange-services maar sedert een 2-tal weken bij hem ook van dattum.
Telenet heeft zijn zaken al lang niet meer onder controle. Maar ook hier geen glasvezel tot nu toe ondanks het feit dal op de PX site vermeld wordt bij een adres check dat het "binnenkort voor mij beschikbaar zal zijn".
Regelmatig moet de modem ook herstart worden wegens dramatisch lage snelheden. Na de herstart, weer full speed. Ook weer idem bij de buren.
Eén van de buren was aan het opscheppen over zijn feilloze Orange-services maar sedert een 2-tal weken bij hem ook van dattum.
Telenet heeft zijn zaken al lang niet meer onder controle. Maar ook hier geen glasvezel tot nu toe ondanks het feit dal op de PX site vermeld wordt bij een adres check dat het "binnenkort voor mij beschikbaar zal zijn".
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 38 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hier had ik ook dat probleem van het wegvallen op random momenten, meermaals per week. (exclusief soms een node update in de straat die je dan om exact 1u s'nachts bijna een uur zonder internet zet, hierna waren de modem problemen begonnen)
Dan steeds gestuurd naar telenet twitter net nadat het gebeurde, de laatste keer werd aangeraden een reset te doen omdat ze een kleine storing zagen op de modem, ben dan een nieuwe erouter gaan halen, probleem sindsdien niet meer gezien. (Ik ga hun troep niet resetten nadat ik voor een jaar 0 aanpassingen doorgevoerd heb, mogen ze zelf doen)
Dan steeds gestuurd naar telenet twitter net nadat het gebeurde, de laatste keer werd aangeraden een reset te doen omdat ze een kleine storing zagen op de modem, ben dan een nieuwe erouter gaan halen, probleem sindsdien niet meer gezien. (Ik ga hun troep niet resetten nadat ik voor een jaar 0 aanpassingen doorgevoerd heb, mogen ze zelf doen)
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters
maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters

-
- Elite Poster
Hier deze morgen bij Speedtest, 60 Mbps down en 18 up. Na 3X herstarten van de modem: 918 Mbps down en 38,9 up. Gisteren ook weer 2 x deconnectie van de modem, duidelijk merkbaar in de logs in de apps van onze zonnepanelen en cv.
Buren letten daar niet altijd op blijkbaar - gisteren maar één iemand in de buurt die hetzelfde ondervonden had. Valt nu bij mij ook meer op door thuiswerk maar desalniettemin snap ik niet dat dit niet kan opgelost worden.
Dit is niet iedere morgen zo maar toch meermaals per week. PX: let the fiber come asap pls
Buren letten daar niet altijd op blijkbaar - gisteren maar één iemand in de buurt die hetzelfde ondervonden had. Valt nu bij mij ook meer op door thuiswerk maar desalniettemin snap ik niet dat dit niet kan opgelost worden.
Dit is niet iedere morgen zo maar toch meermaals per week. PX: let the fiber come asap pls
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
- Bedankt: 1715 keer
- Recent bedankt: 17 keer
Begin al eens met Orange, dan sluit je stabiliteitsproblemen wegens brakke software op de Telenet-modems reeds uit.
Op de Orange-modem kan je ook de status van de fysieke coaxkabelfrequenties nakijken.
Dat geeft je inzicht in de oorzaak van de stabiliteitsproblemen.
Wil je stabiel internet, ook tijdens de piekuren? Neem dan VDSL, dit is Fiber-to-the-Cabinet, het laatste stukje koperlijn beperkt de downloadsnelheid wel tot 100 Mbps, maar dat blijft steeds stabiel, je snelheid zakt nooit in zoals op het coaxkabelnetwerk van Telenet.
Je bent toch niet getrouwd met je provider?
Op de Orange-modem kan je ook de status van de fysieke coaxkabelfrequenties nakijken.
Dat geeft je inzicht in de oorzaak van de stabiliteitsproblemen.
Wil je stabiel internet, ook tijdens de piekuren? Neem dan VDSL, dit is Fiber-to-the-Cabinet, het laatste stukje koperlijn beperkt de downloadsnelheid wel tot 100 Mbps, maar dat blijft steeds stabiel, je snelheid zakt nooit in zoals op het coaxkabelnetwerk van Telenet.
-
- Elite Poster
Je hebt deze tip al meermaals gegeven maar een Orange-klant hier in de buurt kampt met analoge problemen. Dan moet het toch netwerk-gerelateerd zijn? Orange gebruikt toch TN- infrastructuur?raf1 schreef: 24 feb 2024, 09:59 Begin al eens met Orange, dan sluit je stabiliteitsproblemen wegens brakke software op de Telenet-modems reeds uit
-
- Elite Poster
- Bedankt: 47 keer
@raf1 Hier op de verkaveling zijn er al die van Orange terug gegaan zijn naar TN.
Iets waar ik mij dus niet aan ga wagen.
En PxS: Fiber-to-the-Cabinet is leuk als je toevallig aan het begin van de lus zit.
Wij zitten op het einde, waardoor zowel DL als UL niet aan de 100% zit.
Wat op zich ook geen probleem mag zijn, zelfs was het maar 80%.
Maar ook dat hebben we eens getest een 5-tal jaren terug en was te instabiel.
Nu zou dit wel beter kunnen zijn, moet ik eens herbekijken.
Wel boet ik dan tegen snelheid in.
En dan draait er TV, Internet en de jung die YouTube verslijten erop.
Das dat wordt dan ook weer minder interresant.
Iets waar ik mij dus niet aan ga wagen.
En PxS: Fiber-to-the-Cabinet is leuk als je toevallig aan het begin van de lus zit.
Wij zitten op het einde, waardoor zowel DL als UL niet aan de 100% zit.
Wat op zich ook geen probleem mag zijn, zelfs was het maar 80%.
Maar ook dat hebben we eens getest een 5-tal jaren terug en was te instabiel.
Nu zou dit wel beter kunnen zijn, moet ik eens herbekijken.
Wel boet ik dan tegen snelheid in.
En dan draait er TV, Internet en de jung die YouTube verslijten erop.
Das dat wordt dan ook weer minder interresant.
-
- Elite Poster
Mijn buurman is deze morgen na een weekend met dagelijks meermaals nood aan heropstarten van zijn modem om normale snelheid te halen, deze morgen een nieuwe gaan halen.
Resultaat: 0 ofte zero ofte nihil. Deze namiddag zakte zijn snelheid tot 18 Mbps down en 10 up. Ik ben ook eens gaan testen want hij dacht dat zijn laptop misschien de oorzaak was maar ook met mijn apparatuur 'van 't zelfde'.
Bekabeld was het iets beter: 65 Mbps down en 30 à 32 up.
Na een herstart van de modem, telkens opnieuw full speed.
En bij TN verwijzen ze naar een apparaat bij iemand in de buurt dat netwerkproblemen veroorzaakt
Opnieuw gevraagd naar een swat-technicus maar dit moet opnieuw gevraagd worden aan verantwoordelijken. Men gaat mij op de hoogte houden
. Zou de paus dan toch mijn schoonbroer zijn?
Resultaat: 0 ofte zero ofte nihil. Deze namiddag zakte zijn snelheid tot 18 Mbps down en 10 up. Ik ben ook eens gaan testen want hij dacht dat zijn laptop misschien de oorzaak was maar ook met mijn apparatuur 'van 't zelfde'.
Bekabeld was het iets beter: 65 Mbps down en 30 à 32 up.
Na een herstart van de modem, telkens opnieuw full speed.
En bij TN verwijzen ze naar een apparaat bij iemand in de buurt dat netwerkproblemen veroorzaakt

-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 676 keer
Zoiezo is "bekabeld" de enige relevante test (en dan nog liefst afgekoppeld en ontdubbeld; maw een kabel rechtstreeks in de modem/router, alle andere kabels eruit, en dan met 2 verschillende kabels en 2 verschillende computers de test doen).
En ja, TN zijn eerste excuus is altijd "het is je netwerk", hun tweede excuus is "het is een buur".
Maar die laatste is *hun* probleem, niet het jouwe; je mag je alleen niet laten afschepen.
En ja, TN zijn eerste excuus is altijd "het is je netwerk", hun tweede excuus is "het is een buur".
Maar die laatste is *hun* probleem, niet het jouwe; je mag je alleen niet laten afschepen.
-
- Elite Poster
Geef ze een week de tijd om te reageren. Dan zal het weerom ombudsdienst worden ...
Toegevoegd na 3 minuten 24 seconden:
1. Gisteranavond zelf ook weer 2 x moeten herstaren. Draadloos 23 Mbps down en 12 Mbps up. Na een 2° herstart, normale snelheden
2. Deze morgen zal ik nog eens naar klantendienst bellen met de mededeling dat ik binnen de week antwoord verwacht over de inschakeling van een SWAT-technicus of dat de boel weer naar de Ombudsdienst gaat.
Vorig jaar maar liefst 12 klachten ingediend tegen TN, telkens met gunstig gevolg. Dit jaar zou deze nr. 1 worden ...
Toegevoegd na 3 minuten 24 seconden:
1. Gisteranavond zelf ook weer 2 x moeten herstaren. Draadloos 23 Mbps down en 12 Mbps up. Na een 2° herstart, normale snelheden
2. Deze morgen zal ik nog eens naar klantendienst bellen met de mededeling dat ik binnen de week antwoord verwacht over de inschakeling van een SWAT-technicus of dat de boel weer naar de Ombudsdienst gaat.
Vorig jaar maar liefst 12 klachten ingediend tegen TN, telkens met gunstig gevolg. Dit jaar zou deze nr. 1 worden ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 154 keer
- Bedankt: 374 keer
Zijn er nog mensen die problemen hebben met telenet in streek kuurne kortrijk ?
Wij orange maar buurvrouw telenet en ook geen internet, dus natuurlijk zal, orange ook nie werken.
Vooral na 21 uur en snachts
Wij orange maar buurvrouw telenet en ook geen internet, dus natuurlijk zal, orange ook nie werken.
Vooral na 21 uur en snachts
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 13 keer
Is er een manier om de status van de modem te checken (verbinding, kwaliteit etc.)?
Sinds zaterdag heeft ons business abo problemen, om de zoveel uur loss pieken van ~30%, die pieken lossen zichzelf wel op na een minuut. Wij hebben een DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS) met vast IP in bridged modus naar pfSense.
edit: Nevermind wijkproblemen, techniekers zijn er mee bezig, regio Herent.
Sinds zaterdag heeft ons business abo problemen, om de zoveel uur loss pieken van ~30%, die pieken lossen zichzelf wel op na een minuut. Wij hebben een DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS) met vast IP in bridged modus naar pfSense.
edit: Nevermind wijkproblemen, techniekers zijn er mee bezig, regio Herent.
Hey MinisForum GK41 (OPNsense), Netgear R7800 (OpenWrt), TP-Link C6 (OpenWrt)
Linux Mint 22, AMD 5700x, 64GB DDR4 3200MHz, Nvidia RTX 4060Ti 8GB
Linux Mint 22, AMD 5700x, 64GB DDR4 3200MHz, Nvidia RTX 4060Ti 8GB