Ik ben aan het rondkijken om zoiets in mekaar te steken.
Tuurlijk is het mogelijk om dat via het internet ook te doen maar zou het toch (ook) via het GSM netwerk willen laten lopen in geval van brand, inbraak, ...
Heb gezocht op 'gsm kiezer' maar is niet zoveel op te vinden.
Is er hier iemand die zoiets gebruikt of tips waarop te zoeken?
Ben er nu ook achter gekomen dat 2G (2028-2030), en zelfs 3G (2024, verschillend per netwerk), op het schop gaat terwijl ik wel een toestel heb gevonden dat enkel 2G doet...
Alle tips welkom!
Melding (SMS) ontvangen van HA?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 102 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Heb dit ooit gedaan met een GSM modem (2G/3G USB-dongle/PCI card) en smstools package+scriptjes op Linux.
Nu zou dit met dezelfde + 4G/LTE hardware ook gaan in HA: https://www.home-assistant.io/integrations/sms/
Nu zou dit met dezelfde + 4G/LTE hardware ook gaan in HA: https://www.home-assistant.io/integrations/sms/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 287 keer
- Bedankt: 54 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Merci!
GSM modem is dus ook een mogelijke zoekterm.
Ben ook aan het kijken voor branddetectoren en twijfel of ik dat nu wel of niet via HA laat gaan.
Hier is een topic om branddetectoren in HA te integreren maar dan wordt HA wel het SPOF terwijl als je dat signaal rechtstreeks kunt gebruiken om een SMS te sturen, mij iets meer lijkt gerust te stellen.
GSM modem is dus ook een mogelijke zoekterm.
Ben ook aan het kijken voor branddetectoren en twijfel of ik dat nu wel of niet via HA laat gaan.
Hier is een topic om branddetectoren in HA te integreren maar dan wordt HA wel het SPOF terwijl als je dat signaal rechtstreeks kunt gebruiken om een SMS te sturen, mij iets meer lijkt gerust te stellen.
Heppie NY!
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
- Bedankt: 652 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Zwijg me ervan, ik heb nog een paar tweedehands 3G devices liggen waarvan ik niet verwacht had dat ze dat zouden wegdoen voor 2G (erger nog, ik had wel wat op backwards compatibility gehoopt).
Dat is super jammer
Dat is super jammer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 102 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Verschillende 3G devices kunnen toch ook gewoon 2G-modus aan?
Dat ze eerder de 3G antennes wegdoen is omdat 2G nog steeds meer gebruikt is door oude+belangrijke hardware, en is ook stabieler dacht ik.
Heb zelf ook nog een 6-tal 3G USB & PCI, zal daar eens iets van moeten maken...
Dat ze eerder de 3G antennes wegdoen is omdat 2G nog steeds meer gebruikt is door oude+belangrijke hardware, en is ook stabieler dacht ik.
Heb zelf ook nog een 6-tal 3G USB & PCI, zal daar eens iets van moeten maken...