Ik meen het hier ooit te hebben gelezen maar kan het hier en elders niet meer vinden:
Is de digitale elektriciteitsmeter tegenwoordig (nog) verplicht bij een nieuwe gasaansluiting ?
We zijn min of meer genoodzaakt om over te schakelen op gas, maar vragen ons dus af of we dan sowieso de digitale elektricteitsmeter aan onze rekker gaan hebben ?
J.
digitale meter elektriciteit bij nieuwe aansluiting gas
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1005 keer
- Bedankt: 3743 keer
- Recent bedankt: 16 keer
https://www.fluvius.be/nl/blog/storinge ... -aanvragenStap 5: Fluvius komt de gasaansluiting installeren
Kies een moment waarop we je gasaansluiting kunnen uitvoeren. De techniekers van Fluvius sluiten de gasleiding van je woning aan op het net, en installeren een gasmeter. Deze bevat de digitale meter om je verbruik bij te houden.
Ja dus.
Zonder digitale elektricteitsmeter kunnen ze geen digitale gasmeter plaatsen toch?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 602 keer
- Recent bedankt: 3 keer
idd, de gasmeter is digitaal, maar werkt enkel icm een digitale electriciteitsmeter....
de gasmeter heeft een batterijtje dat blijkbaar een eeuwigheid meegaat en de data doorstuurt naar de electriciteitsmeter, dewelke de data doorstuurt naar de netbeheerder.
de gasmeter heeft een batterijtje dat blijkbaar een eeuwigheid meegaat en de data doorstuurt naar de electriciteitsmeter, dewelke de data doorstuurt naar de netbeheerder.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 678 keer
Het lijkt ook logisch, maar ik vind er weinig tot geen recente info over.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Data technicus
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 115 keer
- Recent bedankt: 4 keer
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Ik zie niet in welke catergorie ik zou passen.
Ik (ver)bouw niet
ik plaats geen nieuwe/bijkomende zonnepanelen
ik heb geen budgetmeter
technisch geen andere oplossing dan ? geen idee.
ik vraag gewoon een gasaansluiting aan.
J.
Ik (ver)bouw niet
ik plaats geen nieuwe/bijkomende zonnepanelen
ik heb geen budgetmeter
technisch geen andere oplossing dan ? geen idee.
ik vraag gewoon een gasaansluiting aan.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 175 keer
- Bedankt: 336 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Wat gebeurt er als ik een nieuwe aardgasaansluiting krijg?
Bij een nieuwe aardgasaansluiting plaatsen wij normaal gezien een nieuwe digitale aardgasmeter en een digitale elektriciteitsmeter. Als jouw zonnepaneelinstallatie niet ouder is dan 15 jaar en voor 1 januari 2021 is geplaatst, kan je de traditionele elektriciteitsmeter behouden. Wij installeren dan alleen een digitale aardgasmeter.
Bij een nieuwe aardgasaansluiting plaatsen wij normaal gezien een nieuwe digitale aardgasmeter en een digitale elektriciteitsmeter. Als jouw zonnepaneelinstallatie niet ouder is dan 15 jaar en voor 1 januari 2021 is geplaatst, kan je de traditionele elektriciteitsmeter behouden. Wij installeren dan alleen een digitale aardgasmeter.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Van waar komt dat ? dat zou goed nieuws zijn.
J.
J.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 103 keer
https://www.fluvius.be/nl/meters-en-met ... loge-meter
Veelgestelde vragen over klassieke meter en zonnepanelen
Ik heb zonnepanelen en nog een klassieke meter. Wanneer krijg ik een digitale meter?
Veelgestelde vragen over klassieke meter en zonnepanelen
Ik heb zonnepanelen en nog een klassieke meter. Wanneer krijg ik een digitale meter?