Dizzy schreef: 19 jan 2024, 16:12
Het is een PC die ik door een computerwinkel heb laten samenstellen. Het is dus mogelijk dat ik de key nodig heb. Een sticker met de key heb ik niet gevonden in de doos.
Dat is raar. Hopelijk heeft deze verkoper geen gebruik gemaakt van één of andere groepslicentie want dan kan je inderdaad voor verrassingen komen te staan. Normaal wordt de licence key op één of andere manier duidelijk mee geleverd maar soit ...
Ben ondertussen aan het kijken naar de andere opties want MS heeft geen haast
Zoals dez?
https://licentie-sleutel.nl/product/win ... -licentie/
De MS win11 installation assistant, is dat een programma dat de installatie opstart? Dit komt overeen met de update via win-updates met behoud van data en programma's?
Inderdaad maar ook met mogelijkheid tot clean install. Het programma is in staat bij upgrade van WIN10 om o.m. eventuele pc- hardware incompatibiliteiten en andere mogelijke issues op (vb. systeembestanden) op te sporen voor de WIN11 installatie start.
Dizzy schreef: 19 jan 2024, 16:12Een andere optie is een iso (Windows 11 Disk Image (ISO) for x64 devices) downloaden en die mounten, dat lijkt me gemakkelijker dan eerst nog een dvd branden. Kan je die methode op elke PC toepassen dus ook op win10 home?
Bij mij is dit in het verleden al gelukt, zonder problemen. Dus ik zie niet in waarom dit niet zo werken. Je kan evenwel ook via de 'Media creation tool' van MS ook een usb-stick maken, vandaar opstarten en kiezen voor de upgrade-optie. Heb je meteen ook een medium voor toekomstige clean install indien nodig / gewenst.
Toegevoegd na 1 uur 4 minuten 10 seconden:
Goed nieuws — Uw pc voldoet aan de minimale systeemvereisten voor Windows 11. De specifieke timing voor wanneer deze wordt aangeboden, kan variëren naarmate we het voor u voorbereiden.
Toch vreemd dat dat allemaal zoveel tijd in beslag moet nemen terwijl ze zelf willen dat zoveel mogelijk mensen overstappen.
Tja, dat noemen ze dan de hoogtechnologische tijd en revolutie maar in feit is het all about the money.
Persoonlijk zou ik evenwel kiezen voor een backup (die je ongtwijfeld al hebt) van content die ik kost wat kost wil bewaren en overgaan tot een clean WIN11 installatie met de WIN10 license key.
Mocht die problemen geven, even de verkoper contacteren als die nog actief is? Zo niet, in geval van problemen, heb je voor 22 euro een WIN11 licentie. Het is niet het einde van de wereld maar normaal moet je met je win 10 license key verder kunnen om WIN11 te installeren.