We zijn er terug
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1470 keer
- Bedankt: 1291 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Sommige zullen gemerkt hebben dat we er vannacht even uit lagen. Iets met een factuur voor een url die op een verkeerd e mailadres was terecht gekomen waardoor we in quarantaine waren gekomen. Hum hum. Anyway, nu opgelost. We gaan voor een paar jaar hernieuwen
.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 194 keer
Top en snel opgelost!
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 281 keer
- Bedankt: 528 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Het vreemde was dat isup.me aangaf dat het bij mij lag want dat de site werkte (it's just you). Dat was om 7u18. DNSbelgium gaf aan dat de laatste aanpassing om 7u15 was geweest.
In elk geval.. goed dat het in orde is.
In elk geval.. goed dat het in orde is.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 281 keer
- Bedankt: 528 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ik gebruik Cloudflare DNS, dat "zou" toch redelijk snel moeten gaan.
Bye, Maurice
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
- Bedankt: 657 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Het klopt dat niet alle providers even snel updaten, zowel in goeie als slechte zin. Ik kreeg een heads up vannacht en toen werkte alles nog bij Telenet, dus ben ik er verder niet bij blijven stilstaan..
DNS werkt nu eenmaal met caching, en changes zijn dus niet altijd de snelste, maar er is ook het feit dat zij die regelmatig naar deze site surfen de DNS data mss nog in hun cache hebben steken, waardoor hun PC geen nieuwe lookup gaat doen.
Voor degenen die nog altijd issues hebben, raad ik aan de cache ns te flushen (ik neem aan dat je dat op een gsm moet doen door ns te rebooten).
DNS werkt nu eenmaal met caching, en changes zijn dus niet altijd de snelste, maar er is ook het feit dat zij die regelmatig naar deze site surfen de DNS data mss nog in hun cache hebben steken, waardoor hun PC geen nieuwe lookup gaat doen.
Voor degenen die nog altijd issues hebben, raad ik aan de cache ns te flushen (ik neem aan dat je dat op een gsm moet doen door ns te rebooten).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 500 keer
- Recent bedankt: 4 keer
je krijgt een connection refused, en geen dns resolution error ? (of kan opera het onderscheid mss niet maken?)cadsite schreef: 15 jan 2024, 18:12 Ik heb al de hele dag dat jullie met momenten niet bereikbaar zijn en krijg dit te zien:
zeker dat je browser niet per ongeluk http probeert en niet redirect naar https?
of dat je een foutief IP in je dns cache hebt steken waardoor je als het ware een round robin naar een ongeldige server krijgt ofzo ?
zelf geen hinder ervaren vandaag

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
- Bedankt: 488 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik doe niets speciaals en ga naar dezelfde link.
Zowel thuis als op kantoor (2 totaal los van elkaar) kreeg ik dezelfde fout en nergens anders.
Wat, hoe, waarom,... Totaal geen idee.
Zowel thuis als op kantoor (2 totaal los van elkaar) kreeg ik dezelfde fout en nergens anders.
Wat, hoe, waarom,... Totaal geen idee.
-
- userbase crew
Zit je thuis met dezelfde DNS provider als op je werk?
Mss is er ergens nog een cache die niet gecleared is.
Wanneer je zegt "zowel thuis als op het werk", bedoel je dan met hetzelfde toestel, of gebruik je daar een aparte werkpc?
Je geraakt er hier wel op blijkbaar, dus is dat dan via het gsm netwerk, of gaat het echt om intervallen?
Kan je een DIG runnen en userbase.be ns opvragen, of heb je geen linux voorhanden?
De dig tool bestaat iirc ook voor gsm's, fyi.
Mss is er ergens nog een cache die niet gecleared is.
Wanneer je zegt "zowel thuis als op het werk", bedoel je dan met hetzelfde toestel, of gebruik je daar een aparte werkpc?
Je geraakt er hier wel op blijkbaar, dus is dat dan via het gsm netwerk, of gaat het echt om intervallen?
Kan je een DIG runnen en userbase.be ns opvragen, of heb je geen linux voorhanden?
De dig tool bestaat iirc ook voor gsm's, fyi.
-
- Elite Poster
zelfde link (dus hostname) is niet noodzakelijk hetzelfde als zelfde ip... dat zal je dns server en pc namelijk bepalen.
en die dns server kan bv ingesteld zijn op je pc zelf (of je kan thuis en op het werk dezelfde provider hebben en net toevallig dezelfde server gebruiken ook)
als het dns zou zijn kan je dat altijd testen:
powershell of terminal openen, en dan dig A userbase.be doen.
(althans, ik geloof dat windows met powershell nu ook het dig command heeft?)
ik krijg 2 (cloudflare) IP's terug, en de refresh is iets van een 5 minuten (300 seconden)
userbase.be. 205 IN A 104.21.91.107
userbase.be. 205 IN A 172.67.215.160
Laatst gewijzigd door Splitter 15 jan 2024, 19:48, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
@goztow: in de screenshot staat userbase.be dus denk dat ie dat al deed.
also: als de server je verbinding zou weigeren, dan ga je toch geen completere foutmelding krijgen?
misschien dat de UB server cadsite wat wil aanmoedigen om wat harder te werken op het werk, en wat meer aandacht te geven aan de partner thuis,
ipv op userbase te zitten, en daarom gewoon van tijd tot tijd de verbinding dichtgooit
also: als de server je verbinding zou weigeren, dan ga je toch geen completere foutmelding krijgen?

misschien dat de UB server cadsite wat wil aanmoedigen om wat harder te werken op het werk, en wat meer aandacht te geven aan de partner thuis,
ipv op userbase te zitten, en daarom gewoon van tijd tot tijd de verbinding dichtgooit

-
- userbase crew
Dat mag je, denk ik, niet zomaar meer aannemen.Splitter schreef: 15 jan 2024, 19:50 in de screenshot staat userbase.be dus denk dat ie dat al deed.
Veel browsers schermen tegenwoordig de URL en allerlei technische details zoveel mogelijk af van de user (vaak ook in de address bar), waardoor screenshots etc niet veel waard meer zijn.
-
- Elite Poster
afaik krijg je in foutmeldingen nog steeds te zien welke site niet bereikbaar was (dus de userbase.be in de screenshot tekst).
dat de urlbalk tegenwoordig meer op de achtergrond komt klopt (helaas, imho), maar als in de screenshot staat dat "userbase.be heeft de verbinding geweigerd", mag je er veilig van uitgaan, denk ik dan, dat de browser effectief verbinding wou maken met wat het dacht dat userbase.be (dus zonder www ook) verbinding wou maken.
dat de urlbalk tegenwoordig meer op de achtergrond komt klopt (helaas, imho), maar als in de screenshot staat dat "userbase.be heeft de verbinding geweigerd", mag je er veilig van uitgaan, denk ik dan, dat de browser effectief verbinding wou maken met wat het dacht dat userbase.be (dus zonder www ook) verbinding wou maken.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1470 keer
- Bedankt: 1291 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Toen ik vannacht naar een rechtstreekse link op het forum wou gaan dan kreeg ik connection refused. Toen ik echter naar userbase.be ging kreeg ik een tekstje dat we moesten contact opnemen met de host.
-
- Elite Poster
ja, maar dat is denk ik nog wat anders dan wat cadsite voorheeft/had.
qua rechtstreekse links heb ik een tijdje geleden trouwens datzelfde gehad, maar dat kwam omdat die link -op een of andere manier- niet naar userbase ging,
maar naar de dev server (was te zien aan de url)
het verschil van die link (indien wel userbase.be) en de hoofdpagina van userbase.be is volgens mij overigens ook nihil, want ik vermoed dat die fout dan een doorgever was van cloudflare, dat cloudflare de host niet kon bereiken - en niet van de userbase server dat die onbereikbaar was, of ben ik mis ?
qua rechtstreekse links heb ik een tijdje geleden trouwens datzelfde gehad, maar dat kwam omdat die link -op een of andere manier- niet naar userbase ging,
maar naar de dev server (was te zien aan de url)
het verschil van die link (indien wel userbase.be) en de hoofdpagina van userbase.be is volgens mij overigens ook nihil, want ik vermoed dat die fout dan een doorgever was van cloudflare, dat cloudflare de host niet kon bereiken - en niet van de userbase server dat die onbereikbaar was, of ben ik mis ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 108 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Ik zag even dit staan:

Was het een geplande update?Unable to write to the cache directory path "./cache/production/". Ensure that the web server user can write to the cache folder.