overname NUC werkgever
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
- Bedankt: 97 keer
Ligt eraan of ze via Autopilot werken. Dan moeten ze die uit "het systeem" halen. Microsoft Intune of Endpoint manager.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 462 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Bedoel je tov de fabrikant of de oorspronkelijke verkoper, of tov de werkgever (als tweedehandsverkoper)?
Het eerste hangt af van de voorwaarden van de oorspronkelijke garantieovereenkomst, maar als de garantie al overgedragen kan worden dan zal dat waarschijnlijk niet het geval zijn voor overdracht aan een particulier. Dit in de veronderstelling dat het toestel überhaupt bij je werkgever nog wel in garantie staat?
Of je in dit geval tegenover de werkgever (als verkoper) de wettelijke garantie van 2 jaar mag eisen (mag ingekort worden tot 1 jaar) als je als particulier overkoopt, dat kan ik niet zomaar zeggen. Als verkoop aan particulieren geen gebruikelijke activiteit van het bedrijf is, dan wellicht niet, maar het hangt af van de context. Echter, het idee suggereren dat ze eventueel garantie zouden moeten geven lijkt me iig wel de beste piste om hen van de verkoop al te laten afzien.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 698 keer
Oei nee, dat is iets van in de jaren 90. Als je computer opgenomen is in een eindpuntbeheerssysteem dan krijg je die daar als eindgebruiker niet uit. Eens je "nieuwe windows" op ne "nieuwe SSD" verbindt met het internet dan wordt de installatieprocedure terug gestart en afhankelijk daarvan zit je terug met een windows in AD/AAD
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
Hardware hash, en enkel de SSD vervangen zal inderdaad niet volstaan (hoewel die ook mee in de hash zit). Maar hangt dus of het toestel effectief enrolled is in dat systeem, wat OP nog niet bevestigd/ontkend heeft.
Uiteraard daarnaast enkel een probleem als je nog steeds Windows wilt gebruiken ipv de vele alternatieven, zoals OP wenst.
Uiteraard daarnaast enkel een probleem als je nog steeds Windows wilt gebruiken ipv de vele alternatieven, zoals OP wenst.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 23 keer
Mocht het toestel in Autopilot zitten, moet de ict dienst die daar uit verwijderen. Daarna kunnen ze deze niet meer beheren.
Bij gewone active directory is herinstalleren al voldoende.
Bij gewone active directory is herinstalleren al voldoende.
Dit wordt gelinkt door een hardware hash, zoals hier al werd gezegd. De leverancier kan die toestellen toevoegen aan autopilot waardoor je het toestel rechtstreeks bij werknemer thuis kunt laten bezorgen. Dat toestel kan zich helemaal zelf instellen. Het heeft enkel internet nodig.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 698 keer
De tijdswinst is astronomisch. Zo versturen/installeren wij al onze laptops.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 42 keer
Een nieuwe SSD is niet voldoende weet ik uit ervaring, en staat ook expliciet in de officiële documentatie..
En zoals Selder al zei: de tijdswinst is astronomisch: de vendor voegt je hash toe (en zorgt soms ook voor een papiertje met documentatie, headset,...), de devices worden gewoon rechstreeks naar de eindgebruiker thuis gestuurd. Je IT afdeling moet zich hier verder niks van aantrekken.
En zoals Selder al zei: de tijdswinst is astronomisch: de vendor voegt je hash toe (en zorgt soms ook voor een papiertje met documentatie, headset,...), de devices worden gewoon rechstreeks naar de eindgebruiker thuis gestuurd. Je IT afdeling moet zich hier verder niks van aantrekken.
-
- Elite Poster
Niet anders genoeg. Het is niet alsof het enkel een optelsom van alles is en het resultaat wordt gehashed, ook per onderdeel is er een hash en je moet een zekere threshold bereiken alvorens het toestel niet meer herkend zou worden, 1 component veranderen volstaat niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Doet men bij ons ook... en dan begint de ellende voor de gebruiker (want driekwart van de software die we nodig hebben staat er niet op).
Waar is de tijd naartoe dat ik alles zelf installeerde van de CD'tjes en hem zelf joinde aan het domein
-
- Elite Poster
Ik denk niet dat je dat kan nakijken zelf.
FYI meer info over Autopilot https://learn.microsoft.com/nl-nl/autop ... -autopilot
Ik bracht het Autopilot verhaal op in begin van topic omdat ik zelf een issue heb gehad.
Ik had een HP Prodesk 400 G5 mini gekocht tweedehands van een bedrijf dat oude PC's van bedrijven kocht.
Toen ik W11 wilde installeren kwam die telkens met een melding dat ik enkel op een bedrijfsdomein kon inloggen met het logo van het bedrijf dat de PC had gebruikt.
Dus niet met je eigen Microsoft account of een lokaal account, die optie krijg je niet. Als je W11 installatie start dan gaan hij online kijken en als Autopilot actief is dan krijg je dus het scherm dat je je moet aanmelden op het bedrijfsnetwerk met je bedrijfs account.
Ik had eerst de verkoper gecontacteerd maar die begon ook eerst over SSD wissen e.d.
Omdat zij Autopilot niet begrepen heb ik het bedrijf gecontacteerd van wie de PC was. Vond enkel receptie nummer en mailadres.
Het leek of men mij ging negeren uit angst dat ik verkeerde bedoelingen had. Maar na een tijdje toch iemand van IT van het bedrijf kunnen vinden.
Heeft hierna toch nog even geduurd voordat ze effectief de PC uit hun Microsoft Intune hebben verwijderd.
Ik had hen het MAC adres en de serienummer doorgegeven. Met 1 van beide hebben ze nodig (serienummer vaak)
Hierna kon ik W11 installeren.
Maar als ik je openingspost zie is het lang niet zeker of Autopilot bij jou actief is.
Dat zal je enkel proefondervindelijk moeten vaststellen dan.
En indien actief het bedrijf contacteren om de PC uit hun beheer te halen (Intune)
Toegevoegd na 2 minuten 21 seconden:
Best een zo gedetailleerd mogelijke instructie bij een nieuwe PC geven met in ZEER grote letters dat ze goed moeten lezen.
Ander krijg je gegarandeerd problemen als je veel applicaties en policies moet inladen.
Met CD'tjes installeren of via PXE boot van een server duurt ook lang. Alles heeft zijn voor of nadelen.
FYI meer info over Autopilot https://learn.microsoft.com/nl-nl/autop ... -autopilot
Ik bracht het Autopilot verhaal op in begin van topic omdat ik zelf een issue heb gehad.
Ik had een HP Prodesk 400 G5 mini gekocht tweedehands van een bedrijf dat oude PC's van bedrijven kocht.
Toen ik W11 wilde installeren kwam die telkens met een melding dat ik enkel op een bedrijfsdomein kon inloggen met het logo van het bedrijf dat de PC had gebruikt.
Dus niet met je eigen Microsoft account of een lokaal account, die optie krijg je niet. Als je W11 installatie start dan gaan hij online kijken en als Autopilot actief is dan krijg je dus het scherm dat je je moet aanmelden op het bedrijfsnetwerk met je bedrijfs account.
Ik had eerst de verkoper gecontacteerd maar die begon ook eerst over SSD wissen e.d.
Omdat zij Autopilot niet begrepen heb ik het bedrijf gecontacteerd van wie de PC was. Vond enkel receptie nummer en mailadres.
Het leek of men mij ging negeren uit angst dat ik verkeerde bedoelingen had. Maar na een tijdje toch iemand van IT van het bedrijf kunnen vinden.
Heeft hierna toch nog even geduurd voordat ze effectief de PC uit hun Microsoft Intune hebben verwijderd.
Ik had hen het MAC adres en de serienummer doorgegeven. Met 1 van beide hebben ze nodig (serienummer vaak)
Hierna kon ik W11 installeren.
Maar als ik je openingspost zie is het lang niet zeker of Autopilot bij jou actief is.
Dat zal je enkel proefondervindelijk moeten vaststellen dan.
En indien actief het bedrijf contacteren om de PC uit hun beheer te halen (Intune)
Toegevoegd na 2 minuten 21 seconden:
Dat kan voor issues zorgen. Gebruikers moeten ook geduld hebben en PC lang genoeg laten aanstaan met internetverbinding. En op tijd eens rebooten.
Best een zo gedetailleerd mogelijke instructie bij een nieuwe PC geven met in ZEER grote letters dat ze goed moeten lezen.
Ander krijg je gegarandeerd problemen als je veel applicaties en policies moet inladen.
Met CD'tjes installeren of via PXE boot van een server duurt ook lang. Alles heeft zijn voor of nadelen.
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 66 keer
Ik heb deze commando geprobeerd, het ziet er op het eerste zicht uit van niet.
Een lokaal accountje maken was ook geen enkel probleem.
Een lokaal accountje maken was ook geen enkel probleem.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
-
- Elite Poster
Ok dan geen Autopilot.
BIOS of UEFI is ook gereset?
Dan lijkt mij dat het bedrijf er niet meer te kunnen vanaf afstand.
BIOS of UEFI is ook gereset?
Dan lijkt mij dat het bedrijf er niet meer te kunnen vanaf afstand.
Laatst gewijzigd door Abusimbal 17 jan 2024, 19:42, in totaal 1 gewijzigd.
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dergelijke NUC is van Q1 2021... geen idee wanneer hij effectief gekocht is maar de kans lijkt me zeer klein dat er toen reeds Autopilot werd gebruikt.
Ik zie die dingen eigenlijk pas echt het laatste jaar gebruikt worden bij de echt grotere bedrijven.