Wegpiraten
-
- Elite Poster
- Berichten: 11479
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
- Bedankt: 504 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Het zou een uitlaatklep zijn voor veel mensen maar je zal daardoor nooit al die kerels tegenhouden om hun "kunsten" toch op straat te tonen. Velen menen immers dat ze goede en vaak betere chauffeurs zijn dan mensen die zich wel aan de regels houden.
Ik herinner me daarbij de wagens met stickers rally is not a crime die overal verkeerd geparkeerd stonden en sommigen reden alsof ze aan de rally die ze bezochten mee deden. Een kerel vertelde me hetzelfde: dat er te weinig circuits voor rally's waren. Ik zei hem dat door het gedrag van de fans het hier al geen tweede keer zou gebeuren, tja.
Ik herinner me daarbij de wagens met stickers rally is not a crime die overal verkeerd geparkeerd stonden en sommigen reden alsof ze aan de rally die ze bezochten mee deden. Een kerel vertelde me hetzelfde: dat er te weinig circuits voor rally's waren. Ik zei hem dat door het gedrag van de fans het hier al geen tweede keer zou gebeuren, tja.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Pro Member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 21 jul 2023, 10:39
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 29 keer
In de UK wordt het voertuig in beslag genomen en vervolgens vernietigd (gerecycleerd), en deze aanpak werkt hoor.
Denk je over voldoende rijkunsten te beschikken, neem een race-licentie en bewijs het.
Denk je over voldoende rijkunsten te beschikken, neem een race-licentie en bewijs het.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 13:32
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 95 keer
Een race licentie is niet noodzakelijk.
Een "Bongo" bon volstaat al:
https://www.bongo.be/nl/cadeaubonnen/ac ... it-rijden/
Een "Bongo" bon volstaat al:
https://www.bongo.be/nl/cadeaubonnen/ac ... it-rijden/
Laatst gewijzigd door on4bam 18 jun 2024, 12:11, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Extra tracking info verwijderd uit de URL.
Reden: Extra tracking info verwijderd uit de URL.
Sol Invictus!
-
- Pro Member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 21 jul 2023, 10:39
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 29 keer
Deze maand zijn er opvallend veel ongevallen met slechte afloop, als je de wrakken ziet die overblijven en het grote aantal slachtoffers, en men het aantal ongevallen wil terugdringen, en er gebeurt het tegenovergestelde, dan klopt er iets niet.
-
- Plus Member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 25 okt 2015, 06:41
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 26 keer
Dat is verspilling.Tomby schreef: 17 jun 2024, 11:02 Hopelijk maken ze van die Golf een goudkleurig kubusje, al denk ik dat dat ijdele hoop is.
Gewoon te koop zetten en de opbrengst gebruiken voor meer controle of andere nuttige zaken
-
- Elite Poster
- Berichten: 4064
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 09:47
- Uitgedeelde bedankjes: 103 keer
- Bedankt: 140 keer
Inderdaad... met de nodige statistische vrijheid zou je zelfs kunnen besluiten dat hoe meer controles er zijn hoe meer ongevallen er gebeuren.Moonboy schreef: 21 jul 2024, 07:48 Deze maand zijn er opvallend veel ongevallen met slechte afloop, als je de wrakken ziet die overblijven en het grote aantal slachtoffers, en men het aantal ongevallen wil terugdringen, en er gebeurt het tegenovergestelde, dan klopt er iets niet.
Op iedere hoek van de straat een flitspaal zetten lost het probleem dus niet op !
-
- Elite Poster
- Berichten: 11479
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
- Bedankt: 504 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hahaha, de controles hebben niets met de ongevallen te maken maar de ongevallen wel met onaangepast gedrag. Controles kunnen wijzen op dat gedrag en een verandering teweeg brengen. Met statistische vrijheid kan men dus besluiten dat er nog veel te weinig controle is en de strafmaat veel te laag.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Pro Member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 21 jul 2023, 10:39
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 29 keer
Er staat niet op iedere hoek van de straat een Flitspaal / Camera, er rijden wel teveel hersenloze types rond die dan ook nog eens onder invloed zijn van zowel alcohol en/of andere substanties, en het is tegenwoordig elke dag raak op de baan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4419
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 12:54
- Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
- Bedankt: 77 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Elke reep asfalt zonder flitspaal of trajectcontrole moet gebruikt worden om de verloren tijd door flitspaal en trajectcontrole weer in te halen.
je répète.. Jean a de longues moustaches
-
- Elite Poster
- Berichten: 11479
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
- Bedankt: 504 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Helaas kunnen de slachtoffers van die beperkte redenering hun verloren levensjaren niet meer inhalen
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4419
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 12:54
- Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
- Bedankt: 77 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Kan me mateloos ergeren aan dat gedrag, ik woon op een kruispunt en hier is het zone 30 en overal voorrang van rechts.
Ik ben verre van een specialist met m'n 30 jaar boterhammetjes verdienen in het verkeer maar die Zone 30 word lustig aan de laars gelapt net zoals de voorrangsregels.
Als ik hier zelf met de auto in de stad rijd (zo weinig mogelijk..) dan zie ik vaak hoe laag m'n snelheid is omdat ik anders nooit tijdig en veilig kan stoppen als er een voertuig van rechts komt, en m'n reflexen zullen als 'oud' FPS gamer toch best wel mee vallen denk ik.
Ik ben verre van een specialist met m'n 30 jaar boterhammetjes verdienen in het verkeer maar die Zone 30 word lustig aan de laars gelapt net zoals de voorrangsregels.
Als ik hier zelf met de auto in de stad rijd (zo weinig mogelijk..) dan zie ik vaak hoe laag m'n snelheid is omdat ik anders nooit tijdig en veilig kan stoppen als er een voertuig van rechts komt, en m'n reflexen zullen als 'oud' FPS gamer toch best wel mee vallen denk ik.
je répète.. Jean a de longues moustaches
-
- Elite Poster
- Berichten: 4419
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 12:54
- Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
- Bedankt: 77 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Geen rijbewijs, geen verzekering, het zijn er veel meer dan je denkt.
Volgens de laatste cijfers van de federale politie werden 47.000 bestuurders betrapt op rijden zonder rijbewijs in 2022. Dat is natuurlijk enorm, maar het werkelijke aantal ligt nog veel hoger. VIAS schat het aantal bestuurders zonder rijbewijs in ons land op ongeveer 100.000
https://gocar.be/nl/autonieuws/boetes/a ... 0in%202022.
Volgens de laatste cijfers van de federale politie werden 47.000 bestuurders betrapt op rijden zonder rijbewijs in 2022. Dat is natuurlijk enorm, maar het werkelijke aantal ligt nog veel hoger. VIAS schat het aantal bestuurders zonder rijbewijs in ons land op ongeveer 100.000
https://gocar.be/nl/autonieuws/boetes/a ... 0in%202022.
je répète.. Jean a de longues moustaches
-
- Elite Poster
- Berichten: 11479
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
- Bedankt: 504 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Het rijbewijs met punten is in heel wat landen al praktijk en ook hier is het al door Dehaene voorzien... maar nooit ingevoerd. Het is gewoon een noodzakelijke en logische ingreep om veelplegers gerichter aan te pakken.
Het is echter ook niet zaligmakend, een pakkans moet voldoende hoog zijn en de gevolgen van rijden zonder punten, rijbewijs of verzekering moeten opgevolgd worden, liefst voor er doden of zwaargewonden vallen. Geen punten en toch rijden: wagen verkocht voor fonds verkeersslachtoffers.
Het is echter ook niet zaligmakend, een pakkans moet voldoende hoog zijn en de gevolgen van rijden zonder punten, rijbewijs of verzekering moeten opgevolgd worden, liefst voor er doden of zwaargewonden vallen. Geen punten en toch rijden: wagen verkocht voor fonds verkeersslachtoffers.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Premium Member
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 28 jan 2006, 10:00
- Locatie: Kinrooi
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 24 keer
Tsja, rijbewijs met punten.
Zoek maar eens uit wat dat in Frankrijk oplevert : er rijden er massa's rond zonder rijbewijs, en die komen vaak uit van die banlieu-wijken waar niemand durft te komen die er niet geboren en getogen is.
Politie moet die zien te pakken voor ze weer in 'hun' wijk zijn, want daar worden ze geholpen door de vriendjes daar om uit handen van de politie te blijven. Rijden meestal met auto's die 'van niemand zijn', en dus ook nergens mee in orde zijn.
--
Op Youtube een reportage over gezien (een TV-uitzending die ook op Youtube geplaatst was, ben helaas de naam kwijt. Ging onder meer over dat rijbewijs met punten. En over hoe een koerierchauffeur daar makkelijk op 2 dagen zijn punten allemaal kwijt is en welke advocatentrucjes er daar dan zijn om punten te recupereren.
En als ze daar hun rijbewijs kwijt zijn (alle punten op) dan zijn er ook weer van die 'handige' rijscholen met trucjes om je in korte tijd weer van een rijbewijs te voorzien. Je hoeft er zelf niet eens een examen voor te doen (dat doet iemand anders dan wel in jouw plaats), en wat geld natuurlijk.
--
Rijbewijs met punten gaat trouwens ook zuur lachen worden als je maar genoeg keren 'net iets te snel reed' en je genoeg punten daarmee kwijtgespeeld hebt om ook je rijbewijs kwijt te zijn.
Maar ze hebben al plannen volgens mij: nieuwe auto's moeten al voorbereid zijn om een alcoholslot in te kunnen bouwen, en dan is het maar een klein stapje meer om hier ook een verplicht bakje in te bouwen waar je een 'chauffeurskaart' in moet steken (zoals de vrachtwagenchauffeurs), met als extra functie dat je auto niet start als jouw kaart geannuleerd is (als je rijbewijs dus is ingetrokken).
Voor de chauffeurs die nog met een auto rijden waar zo'n bakje niet in zit : gelijk bij de eerste keer dat ze betrapt worden op toch rijden = auto in beslag genomen (ongeacht of het je eigen auto is of van je werk, een buur of een familielid).
Zoek maar eens uit wat dat in Frankrijk oplevert : er rijden er massa's rond zonder rijbewijs, en die komen vaak uit van die banlieu-wijken waar niemand durft te komen die er niet geboren en getogen is.
Politie moet die zien te pakken voor ze weer in 'hun' wijk zijn, want daar worden ze geholpen door de vriendjes daar om uit handen van de politie te blijven. Rijden meestal met auto's die 'van niemand zijn', en dus ook nergens mee in orde zijn.
--
Op Youtube een reportage over gezien (een TV-uitzending die ook op Youtube geplaatst was, ben helaas de naam kwijt. Ging onder meer over dat rijbewijs met punten. En over hoe een koerierchauffeur daar makkelijk op 2 dagen zijn punten allemaal kwijt is en welke advocatentrucjes er daar dan zijn om punten te recupereren.
En als ze daar hun rijbewijs kwijt zijn (alle punten op) dan zijn er ook weer van die 'handige' rijscholen met trucjes om je in korte tijd weer van een rijbewijs te voorzien. Je hoeft er zelf niet eens een examen voor te doen (dat doet iemand anders dan wel in jouw plaats), en wat geld natuurlijk.
--
Rijbewijs met punten gaat trouwens ook zuur lachen worden als je maar genoeg keren 'net iets te snel reed' en je genoeg punten daarmee kwijtgespeeld hebt om ook je rijbewijs kwijt te zijn.
Maar ze hebben al plannen volgens mij: nieuwe auto's moeten al voorbereid zijn om een alcoholslot in te kunnen bouwen, en dan is het maar een klein stapje meer om hier ook een verplicht bakje in te bouwen waar je een 'chauffeurskaart' in moet steken (zoals de vrachtwagenchauffeurs), met als extra functie dat je auto niet start als jouw kaart geannuleerd is (als je rijbewijs dus is ingetrokken).
Voor de chauffeurs die nog met een auto rijden waar zo'n bakje niet in zit : gelijk bij de eerste keer dat ze betrapt worden op toch rijden = auto in beslag genomen (ongeacht of het je eigen auto is of van je werk, een buur of een familielid).
Pluk de dag
Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
-
- Elite Poster
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 13:32
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 95 keer
Dan nemen we toch gewoon zo'n advocaat uit de banlieu's en het probleem is ook opgelost.
En voor wie iets slimmer is die stapt gewoon niet onder invloed van wat dan ook in zijn auto dan is er al helemaal geen probleem. Niet met punten noch met inbeslagnames van wat dan ook.
En voor wie iets slimmer is die stapt gewoon niet onder invloed van wat dan ook in zijn auto dan is er al helemaal geen probleem. Niet met punten noch met inbeslagnames van wat dan ook.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Berichten: 4064
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 09:47
- Uitgedeelde bedankjes: 103 keer
- Bedankt: 140 keer
Tja, iemand die 31, 51 of 71 rijdt is dan ook een groot gevaar... wees maar zeker dat er zo massaal mensen hun rijbewijs gaan kwijt spelen (met haast 10 miljoen overtredingen per jaar kan dat niet anders).Funfile schreef: 5 maanden geleden Rijbewijs met punten gaat trouwens ook zuur lachen worden als je maar genoeg keren 'net iets te snel reed' en je genoeg punten daarmee kwijtgespeeld hebt om ook je rijbewijs kwijt te zijn.
De echte overantwoorde laagvliegers zullen wel eerst iemand doodrijden voor de puntjes op zijn. Laten we dus gewoon naief verder doen met zones 30, traject controles, flitspalen... dan kunnen we in de waan blijven dat we het probleem oplossen (en niet vergeten het onze kindjes argument) Ga maar eens gerust door het topic en bekijk maar eens het type ongeval dan weet je meteen wat ik bedoel.
-
- Moderator
- Berichten: 15776
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 07:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 398 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Het was dan ook geen 31/51/71, maar wel minstens 37 (23,3% te snel), 57 (14% te snel) en 77 (10% te snel).
Hoe normaal zou "uw baas" het vinden als je 10/14/23% meer verlof kreeg dan voorzien?
Ik zie het nog niet gebeuren, de effectieve invoering van rijbewijs met punten.
In de Walen wilt geen enkele partij dat (CDH/Les Engages - PS - MR). Dus vergeet het maar.
Het rijgedrag en de snelheidslimieten in Wallonië zijn ook anders dan hier. Op de N4 bv mag je 120km/h, met rijwoningen en opritten :o.
Hoe normaal zou "uw baas" het vinden als je 10/14/23% meer verlof kreeg dan voorzien?
Ik zie het nog niet gebeuren, de effectieve invoering van rijbewijs met punten.
In de Walen wilt geen enkele partij dat (CDH/Les Engages - PS - MR). Dus vergeet het maar.
Het rijgedrag en de snelheidslimieten in Wallonië zijn ook anders dan hier. Op de N4 bv mag je 120km/h, met rijwoningen en opritten :o.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4419
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 12:54
- Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
- Bedankt: 77 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Klopt, jaren geleden zat ik vaak in de Ardennen om lange wandelingen te maken en het verbaasde me telkens weer dat je daar op hele smalle wegen zonder vangrails en een gapende diepte naar beneden moest je van de weg sukkelen 90 mocht rijden.
je répète.. Jean a de longues moustaches
-
- Moderator
- Berichten: 15776
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 07:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 398 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 9 keer
En hoe lamentabel de wegen er in Vlaanderen ook bijleggen (vergelijk eens met Nederland), ongelofelijk in welke staat ze asfaltstroken in Wallonië toch nog de benaming "straat" geven.
-
- Elite Poster
- Berichten: 11479
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
- Bedankt: 504 keer
- Recent bedankt: 1 keer
27 landen hebben al zo'n systeem maar hier zou het niet kunnen
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1639
- Lid geworden op: 13 dec 2002, 10:44
- Locatie: Lokeren
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 143 keer
Gaat niets oplossen, veelplegers rijden dan gewoon zonder rijbewijs, dat dat ze nu al. Zolang rijden zonder rijbewijs niet bestraft wordt met 10 jaar dwangarbeid gaan die gewoon door.
MV 1000/500 | http://hierzo.net | https://arnoraps.be
-
- Elite Poster
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 13:32
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 95 keer
Je moet dan ook geen 51 of 71 gaan rijden in een zone 30 noch 71 in een zone 50.DarkV schreef: 5 maanden geleden Tja, iemand die 31, 51 of 71 rijdt is dan ook een groot gevaar... wees maar zeker dat er zo massaal mensen hun rijbewijs gaan kwijt spelen (met haast 10 miljoen overtredingen per jaar kan dat niet anders).
En zoals al meermaals is aangegeven (maar wat baten kaars en bril....) gaat iemand die volgens de GPS 31 rijdt in een zone 30, 51 in een zone 50 en 71 in een zone 70 niet geflitst worden en geen boete krijgen (en volgens wat de snelheidsmeter van het voertuig dan aangeeft al helemaal niet). Er gaan dan, in voorkomend geval, ook geen strafpunten af van een rijbewijs. Er zal ook letterlijk niemand daardoor zijn rijbewijs moeten inleveren.
Dat is gewoon FUD verspreiden om de eigen tekortkomingen in het eigen rijgedrag proberen te verantwoorden.
In Wallonië is er trouwens al, toch op dat vlak, een andere vereersregeling van toepassing.
Net terug van 2 dagen Wallonië, GHLux en Duitsland (700 km op de teller). In Wallonië mag je op alle buitenwegen nog 90 km/uur, zelfs op bochtige wegen waar ik zelf geen 90 op de teller (laat staan werkelijk gemeten snelheid) durf te rijden. In Duitsland zelfs regelmatig 100 km/uur op bos- en binnenwegen.
Je mag er iets sneller dan in Wallonië maar in tegenstelling tot de "off road" wegen in Wallonië die er voor verbindingswegen moeten doorgaan liggen in D en GHL zelfs de kleinste verharde wegen door velden en bossen er picobello bij.
(off topic, viel me ook op hoeveel pv velden en windmolenparken er in GHL achter zowat iedere bocht en op iedere helling te bewonderen zijn, goed bezig daar .)
Vlaanderen - op West-Vlaanderen en een deel van LImburg na een metropool an sich - is dan ook om zo vlug mogelijk via de autosnelweg achter je te laten om pas daarna terug de binnenwegen op te zoeken.
BDW wou autonomie voor Vlaanderen. Zijn regelneverij heeft wat dit betreft en zolang de andere regio's het been stijf houden dus alleen invloed op zijn eigen onderdanen die overigens massaal voor zijn beleid gekozen hebben.
Sol Invictus!
-
- Plus Member
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:56
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Als je BDW aan regelneverij linkt moet je beslist eens naar de fratsen van ecofacist
Watteeuw in Gent gaan kijken. En dat heeft invloed op de buurgemeenten waar
ze hem niet eens kunnen wegstemmen. Als het aan hem ligt rijdt je
zelfs niet meer met de auto.
Watteeuw in Gent gaan kijken. En dat heeft invloed op de buurgemeenten waar
ze hem niet eens kunnen wegstemmen. Als het aan hem ligt rijdt je
zelfs niet meer met de auto.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 13:32
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 95 keer
Nah, ik heb in Gent met eigen gemotoriseerd verkeer niets te zoeken.
Is nog steeds een deel van de volgebouwde metropool Vlaanderen.
Van mij mag men alle historische binnensteden volkomen autovrij maken.
Is nog steeds een deel van de volgebouwde metropool Vlaanderen.
Van mij mag men alle historische binnensteden volkomen autovrij maken.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Berichten: 11479
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
- Bedankt: 504 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ach, hier weer ene van de leegloop-brigade terwijl tijdens de laatste Gentse feesten alweer 1.700.000 mensen de weg naar Gent perfect gevonden hebbenmipa schreef: 5 maanden geleden Als je BDW aan regelneverij linkt moet je beslist eens naar de fratsen van ecofacist
Watteeuw in Gent gaan kijken. En dat heeft invloed op de buurgemeenten waar
ze hem niet eens kunnen wegstemmen. Als het aan hem ligt rijdt je
zelfs niet meer met de auto.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 11479
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
- Bedankt: 504 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hoe sterk is de eenzame fietser...
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 13:32
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 95 keer
Wind of geen wind in oktober terug gaan stemmen (thuisblijven is geen optie voor mij) en gelukkig staat BDW niet tussen de kandidaten.Moonboy schreef: 5 maanden geleden BDW zal zoveel tegenwind krijgen, dat we opnieuw kunnen gaan stemmen (of gewoon thuisblijven).
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Berichten: 4419
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 12:54
- Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
- Bedankt: 77 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Nog steeds dezelfde situatie die ik eerder beschreef dus.ivob schreef: 5 maanden geledenNet terug van 2 dagen Wallonië, GHLux en Duitsland (700 km op de teller). In Wallonië mag je op alle buitenwegen nog 90 km/uur, zelfs op bochtige wegen waar ik zelf geen 90 op de teller (laat staan werkelijk gemeten snelheid) durf te rijden.
Kan je zich de vraag stellen, zijn ze in het zuiden van ons land veel slimmer dan in het noorden?
Want mijn snelheidsmeter kwam destijds ook niet eens in de buurt van de maximum toegelaten snelheid..
Feit is wel dat wanneer ik heden ten dage in de 'stille kempen' m'n oude roestbak nog eens aanzwengel ik continu met de snelheid bezig ben ten koste van de... veiligheid.
Maar ik blijf gelukkig een beetje het principe hanteren van, denk niet alleen aan jezelf maar meer nog aan je naasten..
Hanteer dat principe en je zal niet vaak gefotografeerd worden, my 2 cents..
je répète.. Jean a de longues moustaches
-
- Plus Member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 20 nov 2023, 16:41
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 3 keer
Het is al bewezen dat het net nog erger was geworden in meerdere landen waaronder Frankrijk.
Ik las ook nog dernet elders dat iemand daar de programma's volgt en ook met de politie en die zegt ook; het aantal mensen die ze der tegen houden zonder rijbewijs en vooral met degene die hun rijbewijs kwijt zijn en toch rijden, het zijn er heel wat. Dat puntensysteem gaat niets oplossen maar ze voeren dat niet in voor de veiligheid maar om er weer geld uit te slaan en mensen te pesten.
Kleutergedoe is het.
Ik als brave mens zal niet doorrijden voor dit of dat maar met zo puntensysteem is de kans zeer groot dat ik ook zal doorrijden, dat gaat in je hoofd spoken van shit, nog 1 klein of middelmaat overtredingetje en ben rijbewijs kwijt. Dit terwijl ik al een denk ik 25j nu met de wagen rij, nog nooit rijbewijs kwijt geraakt en met een puntenrijbewijs zou dat wel eens kunnen gebeuren en het zal waarschijnlijk extra kosten.
-
- Plus Member
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:56
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Vroeger kon ik perfect gaan shoppen in Gent. Tegenwoordig ga ik met mijn madam veelDizzy schreef: 5 maanden geleden Ach, hier weer ene van de leegloop-brigade terwijl tijdens de laatste Gentse feesten alweer 1.700.000 mensen de weg naar Gent perfect gevonden hebben
gemakkelijker gaan shoppen in Waasland Shoppingcenter. Hier heb je jouw leegloop-winkels:
https://www.made-in.be/oost-vlaanderen/ ... te-lossen/
En nu gaan ze in Gentbrugge de KMO's nog eens wegpesten ook.
Kilometers laten omrijden en aanschuiven in de file
voor een paar honderd meter.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4064
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 09:47
- Uitgedeelde bedankjes: 103 keer
- Bedankt: 140 keer
Ik denk dat je je vergist... op dergelijke wegen is de snelheid "onbeperkt" wat je GPS omzet naar 100 km/u (net zoals hij op dergelijke segmenten op de autostrade die onbeperkt zijn 130 km/u aangeeft), borden met effectief "100 km/u" erop heb ik namelijk niet gezien. Niemand verplicht je dus bij "onbeperkt" ook die snelheid te rijden... dat is je eigen keuze en berust op een volwassen inschattingsvermogen (ipv. op iedere hoek van de straat een flitspaal te zetten en punten te gebruiken).
PS. Ook net terug van vakantie in Duitsland (en dus zelf opgemerkt).
Toegevoegd na 2 minuten 46 seconden:
Inderdaad... weer een hele nieuwe business van bedrijfjes die "heropvoedingscursussen" gaan aanbieden, nieuwe examens, extra administratie, ...Rocky2014 schreef: 5 maanden geleden Dat puntensysteem gaat niets oplossen maar ze voeren dat niet in voor de veiligheid maar om er weer geld uit te slaan en mensen te pesten.
Kleutergedoe is het.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 13:32
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 95 keer
Mijn GPS zet uiteraard geen snelheden om volgens de regelgeving van de linker- of rechterduim van DarkV of wie dan ook.
Het is ook nooit een goed idee om op vakantie te gaan naar een land waarvan je de verkeersregels niet kent en die dan maar volgens de eigen fantasie gaat opvolgen.
Buiten de autosnelweg en buiten de bebouwde kom rij je dus niet "onbeperkt" naar eigen inzicht maar volgens de snelheid aangegeven op het C43 verkeersbord en bij ontstentenis van zo'n verkeersbord max. honderd (100) km per uur.
Uiteraard is er, zoals bijna overal, geen verplichting om die opgelegde max. snelheden ook aan te houden. Het is, net als in België, een opgelegde max. snelheid en geen streefdoel.
De snelheidsregeling in Duitsland is max. 30 km in een zone 30, max. 50 km in de bebouwde kom (reeds ingevoerd vanaf 1957!), max. 100 km buiten de bebouwde kom (reeds ingevoerd vanaf 1970 net omdat het aantal verkeersdoden onrustwekkend opliep!) en een referentiesnelheid op de "autobahnen" (1953) van 130 km/uur.
Die "geen limiet" (het niet moeten opvolgen van de adviessnelheid) geldt dus allen op autosnelwegen waar er geen aangegeven vaste of fluctuerende snelheidsbeperking is. Niet daarbuiten.
Bovendien loop je zelfs op de autobahn bij een ongeval boven de adviessnelheid van 130 een risico om verantwoordelijk gesteld te worden indien het ongeval, volgens de rechter, te wijten was aan overdreven snelheid. Je krijgt dan weliswaar geen boete voor overdreven snelheid maar dit kan wel van invloed zijn op de verdeling van de verantwoordelijkheid en de schadevergoeding.
Wie in Duitsland op de autobahn rijdt is er best ook van op de hoogte dat een opgelegde snelheidslimiet van bv. 130 niet ophoudt bij de volgende oprit maar van toepassing blijft na de oprit en tot er daadwerkelijk een verkeersbord staat dat de eerdere opgelegde snelheid teniet doet (grijs getal op een witte achtergrond en doorgestreept met zwarte horizontale strepen). Deze regel geldt dan weer niet wanneer de snelheidsbeperking wordt aangegeven door een onderbord dat de afstand van de beperking aangeeft.
Ik had het duidelijk niet over autosnelwegen maar over bos- en binnenwegen. En ook daar staat, toch waar ik reed, regelmatig het verkeersbord "C43 - 100" langsheen de wegen ter herinnering.
Bestuurders die overal hun eigen verkeersregels verzinnen en zich alleen houden aan hun eigen "volwassen" interpretatie van de geldende regels zijn juist een groot gevaar om te verworden tot wegpiraten.
Duitsland hanteert voor de naleving van de snelheidsbeperkingen overigens niet alleen flitspalen maar ook een strafpuntensysteem voor het rijbewijs en houdt daarbij rekening met hun geldend verkeersregelement en niet met de interpretatie daarvan door toevallige vakantiegangers.
Vanaf 8 punten krijg je een rijontzegging en de verzamelde punten vervallen na een periode van 2 jaar.
Het is ook nooit een goed idee om op vakantie te gaan naar een land waarvan je de verkeersregels niet kent en die dan maar volgens de eigen fantasie gaat opvolgen.
Buiten de autosnelweg en buiten de bebouwde kom rij je dus niet "onbeperkt" naar eigen inzicht maar volgens de snelheid aangegeven op het C43 verkeersbord en bij ontstentenis van zo'n verkeersbord max. honderd (100) km per uur.
Uiteraard is er, zoals bijna overal, geen verplichting om die opgelegde max. snelheden ook aan te houden. Het is, net als in België, een opgelegde max. snelheid en geen streefdoel.
De snelheidsregeling in Duitsland is max. 30 km in een zone 30, max. 50 km in de bebouwde kom (reeds ingevoerd vanaf 1957!), max. 100 km buiten de bebouwde kom (reeds ingevoerd vanaf 1970 net omdat het aantal verkeersdoden onrustwekkend opliep!) en een referentiesnelheid op de "autobahnen" (1953) van 130 km/uur.
Die "geen limiet" (het niet moeten opvolgen van de adviessnelheid) geldt dus allen op autosnelwegen waar er geen aangegeven vaste of fluctuerende snelheidsbeperking is. Niet daarbuiten.
Bovendien loop je zelfs op de autobahn bij een ongeval boven de adviessnelheid van 130 een risico om verantwoordelijk gesteld te worden indien het ongeval, volgens de rechter, te wijten was aan overdreven snelheid. Je krijgt dan weliswaar geen boete voor overdreven snelheid maar dit kan wel van invloed zijn op de verdeling van de verantwoordelijkheid en de schadevergoeding.
Wie in Duitsland op de autobahn rijdt is er best ook van op de hoogte dat een opgelegde snelheidslimiet van bv. 130 niet ophoudt bij de volgende oprit maar van toepassing blijft na de oprit en tot er daadwerkelijk een verkeersbord staat dat de eerdere opgelegde snelheid teniet doet (grijs getal op een witte achtergrond en doorgestreept met zwarte horizontale strepen). Deze regel geldt dan weer niet wanneer de snelheidsbeperking wordt aangegeven door een onderbord dat de afstand van de beperking aangeeft.
Ik had het duidelijk niet over autosnelwegen maar over bos- en binnenwegen. En ook daar staat, toch waar ik reed, regelmatig het verkeersbord "C43 - 100" langsheen de wegen ter herinnering.
Bestuurders die overal hun eigen verkeersregels verzinnen en zich alleen houden aan hun eigen "volwassen" interpretatie van de geldende regels zijn juist een groot gevaar om te verworden tot wegpiraten.
Duitsland hanteert voor de naleving van de snelheidsbeperkingen overigens niet alleen flitspalen maar ook een strafpuntensysteem voor het rijbewijs en houdt daarbij rekening met hun geldend verkeersregelement en niet met de interpretatie daarvan door toevallige vakantiegangers.
Vanaf 8 punten krijg je een rijontzegging en de verzamelde punten vervallen na een periode van 2 jaar.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Berichten: 4064
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 09:47
- Uitgedeelde bedankjes: 103 keer
- Bedankt: 140 keer
Het gaat over het onderstaande bord wat in Duitsland aangeeft dat er geen beperkingen zijn en wat ook op landelijke wegen te zien is. M'n auto detecteerd dit bord als het langs de weg staat, echter als ik via "SET" de snelheid laat overnemen voor de cruise control dan neemt hij op landelijke wegen de snelheid van 100 km/u (ook al is dat niet altijd verstandig). Gezien ik met een Duitse wagen rij lijkt me dit dus niet iets op basis van een linker- of rechterduim, laat staan mijn persoonlijke visie.ivob schreef: 5 maanden geleden Mijn GPS zet uiteraard geen snelheden om volgens de regelgeving van de linker- of rechterduim van DarkV of wie dan ook.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 13:32
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 95 keer
Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat als er geen borden zijn of de eerdere beperkingen zijn opgeheven je nog steeds onder de algemene regel van de snelheidsbeperkingen valt?
Dat is in Duitsland niet anders dan in Vlaanderen en Wallonië.
Buiten de bebouwde kom, buiten de autosnelwegen en zonder beperkende borden is de snelheid in Duitsland dan gelimiteerd tot max. 100 km/uur, in Vlaanderen tot 70 km/uur en in Wallonië tot 90 km/uur.
Buiten de bebouwde kom en buiten de autosnelweg - zoals gezegd op bos- en binnenwegen - en zonder beperkende C43 borden is de max. snelheid in Duitsland dus 100 km en niet ongelimiteerd.
Je GPS is zelfs correct door bij het bord "einde alle vorige borden" de snelheid op max. 100 km te zetten want dat is in Duitsland daadwerkelijk de max. toegelaten snelheid wanneer er geen andere beperkingen actief zijn.
Je GPS interpreteert het dus correct. Jouw interpretatie dat "op dergelijke wegen is de snelheid "onbeperkt" wat je GPS omzet naar 100 km/u" is iets dat jij er - foutief - zelf van maakt.
Je hebt dan ook helemaal niet de keuze om daar tegen een onbeperkte snelheid te gaan rijden want ze is door het verkeersregelement beperkt tot max. 100 km/uur.
Of je uitgangspunt zou uiteraard moeten zijn dat ook in Duitsland de regels niet voor jou gelden en dat je volwassen genoeg bent om zelf de snelheid te kiezen waarmee je kan en wil rijden en dat alle anderen daar dan maar beter rekening mee moeten houden en dat bij betrapping er tig redenen zijn om boetes en strafpunten op het rijbewijs af te doen als ongegrond.
Of was je er niet van op de hoogte dat naast verkeersborden er ook nog een algemene regel is die de max. toegelaten snelheden limiteert? Wees dan volwassen genoeg om dat toe te geven en dan is daarmee de kous af.
Dat is in Duitsland niet anders dan in Vlaanderen en Wallonië.
Buiten de bebouwde kom, buiten de autosnelwegen en zonder beperkende borden is de snelheid in Duitsland dan gelimiteerd tot max. 100 km/uur, in Vlaanderen tot 70 km/uur en in Wallonië tot 90 km/uur.
Buiten de bebouwde kom en buiten de autosnelweg - zoals gezegd op bos- en binnenwegen - en zonder beperkende C43 borden is de max. snelheid in Duitsland dus 100 km en niet ongelimiteerd.
Je GPS is zelfs correct door bij het bord "einde alle vorige borden" de snelheid op max. 100 km te zetten want dat is in Duitsland daadwerkelijk de max. toegelaten snelheid wanneer er geen andere beperkingen actief zijn.
Je GPS interpreteert het dus correct. Jouw interpretatie dat "op dergelijke wegen is de snelheid "onbeperkt" wat je GPS omzet naar 100 km/u" is iets dat jij er - foutief - zelf van maakt.
Je hebt dan ook helemaal niet de keuze om daar tegen een onbeperkte snelheid te gaan rijden want ze is door het verkeersregelement beperkt tot max. 100 km/uur.
Of je uitgangspunt zou uiteraard moeten zijn dat ook in Duitsland de regels niet voor jou gelden en dat je volwassen genoeg bent om zelf de snelheid te kiezen waarmee je kan en wil rijden en dat alle anderen daar dan maar beter rekening mee moeten houden en dat bij betrapping er tig redenen zijn om boetes en strafpunten op het rijbewijs af te doen als ongegrond.
Of was je er niet van op de hoogte dat naast verkeersborden er ook nog een algemene regel is die de max. toegelaten snelheden limiteert? Wees dan volwassen genoeg om dat toe te geven en dan is daarmee de kous af.
Laatst gewijzigd door ivob 5 maanden geleden, in totaal 2 gewijzigd.
Sol Invictus!