Inkomende Sms kost extra ?
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 214 keer
- Bedankt: 424 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Vandaag kreeg ik een maand afsluiting van 4411. Een banale melding van 4411 die me bedankt om hen diensten te gebruiken en dat de Facturatie periode afgesloten is.
Ik ben al jaren klant bij 4411 en het is me nooit eerder opgevallen, maar ik kreeg dus een notificatie van MV dat deze ‘inkomende’ SMS een kost buiten bundel heeft van 0,15 EUR.
Is dat normaal ? Gaat me niet om die kost maar om het principe …
Ik ben al jaren klant bij 4411 en het is me nooit eerder opgevallen, maar ik kreeg dus een notificatie van MV dat deze ‘inkomende’ SMS een kost buiten bundel heeft van 0,15 EUR.
Is dat normaal ? Gaat me niet om die kost maar om het principe …
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 83 keer
Als de sms effectief van het nummer 4411 afkomstig is, dan kost deze idd 15 cent bij het ontvangen. 4411 is namelijk een betaalnummer. (Alle verkorte nummers behalve de reeks 8000 - 8999 zijn steeds betalend bij versturen en ontvangen)
Fout ligt in dit geval bij 4411 dat een sms verstuurt via hun betalend nummer. Normaal gebruiken die bedrijven daarvoor een nummer uit de 8000 reeks voor zo'n zaken.
edit: geen fout, je kan het blijkbaar namelijk uitvinken in uw account en wordt duidelijk aangegeven dat het betalend is.
https://support.4411.be/hc/nl/articles/ ... afschrift-
Fout ligt in dit geval bij 4411 dat een sms verstuurt via hun betalend nummer. Normaal gebruiken die bedrijven daarvoor een nummer uit de 8000 reeks voor zo'n zaken.
edit: geen fout, je kan het blijkbaar namelijk uitvinken in uw account en wordt duidelijk aangegeven dat het betalend is.
-
- userbase crew
Rare is dat het verzendende nummer, volgens Mobile Viking een gewoon GSM nummer is ... display in mijn berichten is wel 4411, maar ik krijg die sms'n al jaren aan en kan mij niet herinneren daar ooit kosten voor gekregen te hebben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 21 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Als je de kleine letters leest van 4411 dan merk je dat je niet alleen betaald voor het parkeren, maar ook voor het versturen en ontvangen van de sms'jes.
Een verdoken kost zeg maar.
Mvg
Mvg
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 81 keer
Is niet alleen bij sms hoor. Als je de app gebruikt komt er ook al een transactie kost van 0,35 euro bij hoor.edwin.d schreef:Als je de kleine letters leest van 4411 dan merk je dat je niet alleen betaald voor het parkeren, maar ook voor het versturen en ontvangen van de sms'jes.
Mvg
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 15 keer
de 0.15€ zijn de operatorkosten
Hetzelfde bij een sms ticket van De Lijn
de 0.15€ gaat naar de mobiele provider waarmee je de sms stuurt / ontvangt
de parkeerkosten zelf zijn voor 4411 / Be Mobile
-
- userbase crew
Het was me nog nooit opgevallen, maar blijkt tussen de apps ook wel wat verschil in kosten te zijn. Ik heb 4411 gekozen indertijd voor de automatische nummerplaatherkenning in Q-Park parkings (handig) en de maandelijkse facturatie op de zaak. Misschien eens kijken wat er ondertussen beschikbaar is ... Seety had ik nog al eens van gehoord.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
- Bedankt: 102 keer
Ik heb Seety hier op userbase leren kennen. En sindsdien gebruik ik niets anders meer.
Omwille van de lage kosten maar vooral ook ivm de transparantie. Veel info in de app over parkeerzones en parkeertarieven. Geeft dus ook aan waar je goedkoper kan parkeren of waar je gratis kan parkeren.
Straffer nog: ik deed de vergelijking in een NL stad. 4411 zou me laten betalen. Seety gaf aan dat het op dat moment al gratis parkeren was.
Omwille van de lage kosten maar vooral ook ivm de transparantie. Veel info in de app over parkeerzones en parkeertarieven. Geeft dus ook aan waar je goedkoper kan parkeren of waar je gratis kan parkeren.
Straffer nog: ik deed de vergelijking in een NL stad. 4411 zou me laten betalen. Seety gaf aan dat het op dat moment al gratis parkeren was.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 871 keer
- Bedankt: 3315 keer
- Recent bedankt: 32 keer
Kleine lettertjes ? verdoken kost?. https://4411.io/nl-be/tarieven
Ik vind dit noch verdoken noch kleine lettertjes
De transactiekosten voor één parkeersessie zijn:
- 0.35€ via de mobiele app
- 0.30€ of 0.60€ via SMS: start-sms + stop-sms + eventueel 2 bevestigings sms'sn (indien je deze niet hebt uitgezet).
Bij Mobile Vikings abonnementen zijn dat "kosten buiten bundel" en komen dus op je maandelijkse afrekening .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
-
- userbase crew
het gaat me NIET om de start/stop SMS van het parkeren. Het gaat hier over een maandelijkse (1x) notificatie vanuit 4411 om te melden dat ze een nieuwe factuur hebben opgemaakt voor de afgesloten periode ... dat is wel degelijk een 'exra' én verdoken kost. De notificatie is als volgt:
'4411: Bedankt om te parkeren met 4411! Een nieuw afschrift werd opgemaakt (<factuurnummer>). Uw betaling via ... wordt verwerkt. 078/054411'
...
PS: Die start/stop notificaties had ik al heel lang uitstaan
PS2: Die 15 cent zal mij een worst wezen .. het gaat me om het principe dat ze een onvrijwillige notificatie ter aanmelding van een nieuwe factuur aanrekenen.
'4411: Bedankt om te parkeren met 4411! Een nieuw afschrift werd opgemaakt (<factuurnummer>). Uw betaling via ... wordt verwerkt. 078/054411'
...
PS: Die start/stop notificaties had ik al heel lang uitstaan
PS2: Die 15 cent zal mij een worst wezen .. het gaat me om het principe dat ze een onvrijwillige notificatie ter aanmelding van een nieuwe factuur aanrekenen.
-
- userbase crew
Klopt, maar ik kan die notificatie niet uitschakelen ... het is maar hoe je het bekijkt hé ... Ga je ook zo reageren als je morgen dagelijks 5 lieve, ongevraagde, smsjes krijgt van 4411 ?
Zij bepalen zelf dat ze die SMS sturen, daar gaat het mij (ondertussen) om. Nu ... ik weet voldoende en ben geïnformeerd, dus er is (voor mij) geen reden meer om verder te discussieren over het al dan niet 'verdoken' te zijn.
Bij deze dus het volledige antwoord op mijn initiele vraag: Alle SMS'en van/naar 4411 hebben een kost van 15 cent, ongeacht de aard van het bericht.
Zij bepalen zelf dat ze die SMS sturen, daar gaat het mij (ondertussen) om. Nu ... ik weet voldoende en ben geïnformeerd, dus er is (voor mij) geen reden meer om verder te discussieren over het al dan niet 'verdoken' te zijn.
Bij deze dus het volledige antwoord op mijn initiele vraag: Alle SMS'en van/naar 4411 hebben een kost van 15 cent, ongeacht de aard van het bericht.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 60 keer
We maken uw factuur op voor deze maand, hou je mailbox in de gaten tsjieng 15ctSasuke schreef:Klopt, maar ik kan die notificatie niet uitschakelen ... het is maar hoe je het bekijkt hé ... Ga je ook zo reageren als je morgen dagelijks 5 lieve, ongevraagde, smsjes krijgt van 4411 ?
Uw factuur zit in uw mailbox tsjieng 15ct
Betaal voor xx tsieng 15ct
Bedankt voor uw betaling tsjieng 15ct
Er zijn er nog te bedenken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 83 keer
https://support.4411.be/hc/nl/categorie ... facturatie
=>
+
https://support.4411.be/hc/nl/articles/ ... uitzetten-
Zeer simpel om het uit te zetten.
=>
+
https://support.4411.be/hc/nl/articles/ ... uitzetten-
Zeer simpel om het uit te zetten.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 871 keer
- Bedankt: 3315 keer
- Recent bedankt: 32 keer
Dat is inderdaad het volledige antwoord op jouw vraag
Dat kopt niet, ik krijg toch geen maandelijks bericht (en ik betaal ook via factuur/domiciliëring). Je kan het hier uitzetten: Tenzij er een verschil is tussen een "EASY" account en een "PRO" account?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- userbase crew
Het is toch wel schrijnend dat men ook hier weer vind dat het de fout is van de klant om niet geinformeerd te zijn over zulke, niet voor de hand liggende, praktijken. Althans die indruk vind ik toch wel aanwezig op het forum, niet enkel voor dit voorbeeld trouwens, op dat punt heerst er toch wel een serieus verschil met andere fora
Dat gezegd zijnde ... ik gebruik de 'app' nooit .. en op de website had ik het niet direct teruggevonden voor die afschriften. Ik heb inderdaad een PRO account dus zal het even bekijken en uitschakelen, maar vermoedelijk ga ik, gewoon uit principe, overgaan op Seety.
PS: Ondertussen op de website gevonden, je kan 'afschriften ontvangen' uitschakelen onder je profiel en SMS berichten ontvangen voor afschriften doe je onder je 'Mijn GSM nummer' ==> Edit.
Dat gezegd zijnde ... ik gebruik de 'app' nooit .. en op de website had ik het niet direct teruggevonden voor die afschriften. Ik heb inderdaad een PRO account dus zal het even bekijken en uitschakelen, maar vermoedelijk ga ik, gewoon uit principe, overgaan op Seety.
PS: Ondertussen op de website gevonden, je kan 'afschriften ontvangen' uitschakelen onder je profiel en SMS berichten ontvangen voor afschriften doe je onder je 'Mijn GSM nummer' ==> Edit.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 453 keer
- Recent bedankt: 10 keer
't Zijn laffe trucken om wat extra centen te ontvangen.
Over een paar maanden kunnen ze er in stilte nog een extra schakelaartje onderzetten dat standaard aan staat zodat iedereen nog eens extra kosten heeft voordat ze dat schakelaartje gaan uitzetten.
Ik kots op zo'n gedrag.
Over een paar maanden kunnen ze er in stilte nog een extra schakelaartje onderzetten dat standaard aan staat zodat iedereen nog eens extra kosten heeft voordat ze dat schakelaartje gaan uitzetten.
Ik kots op zo'n gedrag.