Scarlet ervaringen ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Bericht

Hoe zijn vandaag jullie Scarlet ervaringen ?
Wij zijn altijd al klant geweest bij Telenet(tv, telefonie, internet) maar de maandelijkse factuur van €87 begint me toch tegen te steken.

Klinkt misschien overkill maar wij hebben nog steeds 5 tv's in huis.
Tv woonkamer aangesloten op een digicorder.
Tv keuken aangesloten op een digibox via powerlines.
Tv slaapkamer aangesloten via chromecast
Tv slaapkamer 2 aangesloten via chromecast
Tv kelder aangesloten op een digibox.

Is deze opstelling met de 5 tv's haalbaar met Scarlet ?
2 slaapkamers zal geen probleem zijn veronderstel ik.
Maar kan er 1 digicorder en 2 digiboxen worden aangesloten ?

Wat hier ook veel wordt gedaan zijn opnames in de keuken op de digibox bekijken die op digicorder in de woonkamer zijn opgenomen.
Is dit ook mogelijk met de Scarlet boxen ?

Half jaar geleden is hier in de straat fiber gelegd dus zou nog gratis kunnen laten aansluiten eventueel.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 468 keer
Bedankt: 59 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Ik ben al jaren een 'simpele' Scarlet gebruiker en de enige opmerking die ik kan maken is dat het Wifi signaal niet heel ver reikt dus ik heb om de slaapkamer achteraan m'n appartement van deftig internet te kunnen voorzien toch maar een versterker geinstalleerd.
Ik gebruik ook een Chromecast (Ultra) maar de TV staat naast de modem dus niet te vergelijken met de door jou benoemde situatie.
je répète.. Jean a de longues moustaches
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 659 keer
Bedankt: 215 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Scarlet is maximum 2 tv decoders (afgaand op deze aanbieding via Astel) maar je kan eens vragen of dat nog steeds geldt want die limitering was deels vanwege de veel lagere connectiesnelheden van jaren geleden (30Mbit periode en zo).

Tegenwoordig is het waarschijnlijk enkel nog met netwerkopnames ipv lokale opslag (en anders kan je kiezen tussen netwerk/lokaal opnemen), en die netwerkopnames kunnen vanuit alle decoders bekeken worden.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 343 keer

Bericht

Eigenlijk nooit problemen mee gehad, het voordeel dat je bij Proximus hebt, is dat ze je met zekerheid op het korte paar aansluiten (put graven), dat kan een budgetprovider niet maken... Ooit Proximus klant geweest... Is het verschil klein.
Al moet je het wel stellen met iets oudere hardware en functionaliteiten.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 288 keer
Bedankt: 195 keer

Bericht

Scarlet is goed voor de niet-technische klant. Ze ondersteunen enkel hunne winkel (dus enkel BBox3).

Zoals @@cptKangaroo ook aangeeft: sinds de v5c zijn inderdaad enkel nog netwerkopnames mogelijk (in de wolk) en die kan je vanaf alle decoders programmeren en bekijken. In regel zijn die opnames 60 dagen beschikbaar.

Ik zit zelf thuis op Scarlet Trio met twee v5c-decoders (heel even ook nog een v4-decoder, maar die is recent vanuit Scarlet gedeactiveerd). Mijn internetverbinding traint in op 70/10 (cap vanuit Scarlet, lijn kan 100/30 aan).

Voor zover ik weet heeft Scarlet nog geen aanbod op glasvezel.
Computer(k)nul
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer

Bericht

Ik ben ook Scarlet klant van voor ze nog Scarlet noemde.

Voor de meesten bieden ze meer dan voldoende.
Maar of drie tv's gaan lukken, zal je best eerst toch maar eens vragen.
Denk er ook aan dat terugkijk tv niet gratis is. Ook is het zenderaanbod beperkt en heb je geen app om tv via de app te kunnen bekijken.
Het internet is "trager" maar dat zal je normaal niet merken, tenzij je spelletjes van 10-tallen Gigs gaat downloaden.
Ik ben er tevreden over.

Eigenlijk gebruik ik de tv van Scarlet maar weinig.
Ik kijk via TVV . Op twee tv's via satelliet en op een paar toestellen via hun app.

TVV en Scarlet samen is nog altijd goedkoper dan je Telenet pack
yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 30 keer

Bericht

Sinna schreef: 20 dec 2023, 21:21 Scarlet is goed voor de niet-technische klant. Ze ondersteunen enkel hunne winkel (dus enkel BBox3).

Zoals @@cptKangaroo ook aangeeft: sinds de v5c zijn inderdaad enkel nog netwerkopnames mogelijk (in de wolk) en die kan je vanaf alle decoders programmeren en bekijken. In regel zijn die opnames 60 dagen beschikbaar.

Ik zit zelf thuis op Scarlet Trio met twee v5c-decoders (heel even ook nog een v4-decoder, maar die is recent vanuit Scarlet gedeactiveerd). Mijn internetverbinding traint in op 70/10 (cap vanuit Scarlet, lijn kan 100/30 aan).

Voor zover ik weet heeft Scarlet nog geen aanbod op glasvezel.
Als er fiber ligt dan sluiten ze aan op fiber. Wel limiet zoals op vdsl van snelheid. Mijn ex zit op fiber scarlet.
https://www.hln.be/binnenland/proximus- ... ~a9859d2c/
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Bericht

Op de twee chromecast tv's wordt nu tv gekeken via de Telenet app. Dat zal dan inderdaad ook wegvallen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 295 keer
Bedankt: 492 keer

Bericht

Als je veel TV's wil gebruiken is het voordeel van IPTV groter. Met een goede internetaansluiting kan je overal TV kijken zonder decoder. Je doet dat nu al met chromecast dus de aanpassing is klein. Je kan ook TV Vlaanderen overwegen als je absoluut wil blijven zappen en terugkijk-TV. Daarnaast heb je uiteraard ook de andere voordelen van een snellere lijn.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 52 keer

Bericht

cptKangaroo schreef: 20 dec 2023, 21:03 Scarlet is maximum 2 tv decoders.
Ik ben al vele jaren een Scarlet gebruiker. Ben daar best tevreden over. Voor een normale huis en tuin gebruiker zoals ik, is dat prima.
Bij mij staan 3 TV decoders (dat is het maximum) opgesteld. Allemaal V5c. Een die ik van Scarlet huur, 2 in eigendom die ik op de tweedehandsmarkt gekocht heb. En ja, dat mag van Scarlet. Je kan ook extra decoders huren bij Scarlet. Dacht dat het 4 euro per maand kost per extra decoder. Wil je dat zeker weten, bel dan eens met de klantendienst. Mijn contacten met de klantendienst zijn in het verleden vlot gegaan. Je kan op elke decoder opnemen en opnames bekijken, ook die via andere decoders zijn opgenomen.
Weet niet welk verwachtingspatroon je hebt, maar voor gewoon gebruik voldoet dat zeker.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 53 keer

Bericht

Heb vrienden overgezet van Px en de dienst werkt prima met 2 decoders: ze hebben Trio mobile en een goede verbinding met het netwerk.
De klantendienst ben ik niet zo van te spreken: naar mijn mening onder het gemiddelde.
Heppie NY!
Moonboy
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 29 keer

Bericht

Goede ervaring, bij storingen moet je wel tijd hebben, 3 decoders activeren was geen probleem.
Verder TVV Basic en de vele FTA zenders via de satelliet, ook TVV IPTV waarvan de kwaliteit flink is verbetert t.o.v vroeger.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 252 keer
Bedankt: 202 keer

Bericht

Sept. 2014 TVVlaanderen vervangen door Netflix. Ethernet kabel rechtstreeks naar Sony Bravia smarttv (nu een Nokia 8000 box). Nergens een decoder nodig en volop streamen maar. Begin vorig jaar van PX overgestapt naar Scarlet (34€/maand), hard to beat...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
*Olivier*
Starter
Starter

Bericht

Eigenlijk al 20 jaar tevreden over de diensten zonder veel problemen met storingen en dergelijke. We hebben Tv/Vaste Lijn/Internet/Mobiel bij Scarlet.
(Nu tijdelijk noodgedwongen voor een maand of 6 tot eind april moeten overgaan naar Proximus Flex met een promotie, maar eerlijk voor die normale prijs van € 96 bij PX geef mij dan maar toch terug Scarlet binnenkort voor die prijs van € 42, waar ik weinig verschil in voel)

Wij zijn een gezin met 5 (2 ouders en de 3 kinderen) waarvan we alle 5 goed gebruik maken van internet WiFi, vaste lijn ook, Tv.

We hebben 3 decoders aangesloten en de rest werkt via een Stick op de Tv met dan App Tv via WiFi wat ook werkt.

Je bespaart er alvast een hoop mee.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 216 keer

Bericht

Is het nu een idee of is het basis aanbod scarlet trio weer groter geworden ?

https://www.scarlet.be/nl/digitale-tv/z ... deren.html

Ik zou graag gewoon hebben dat pickx met de scarlet lijst gewoon zou werken op scarlet.
edwin.d
Pro Member
Pro Member

Bericht

Tomsworld schreef: 06 feb 2024, 16:28
Ik zou graag gewoon hebben dat pickx met de scarlet lijst gewoon zou werken op scarlet.
En waarom zou dit niet werken?
Dit is wel een extra betalend pakket.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 252 keer
Bedankt: 202 keer

Bericht

Die PX pickx app schijnt problematisch te zijn...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 216 keer

Bericht

@edwin.d bij mijn weten kan je met je scarlet login niet inloggen in de proximus tv app. Ik bedoel gewoon kunnen kijken met de proximus tv app ipv een oude decoder maar met een scarlet abbo.

Er is nog steeds geen scarlet tv app.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 468 keer
Bedankt: 59 keer

Bericht

Dat is inderdaad een flink nadeel, en dan is de prijs onlangs ook nog gestegen naar 18,99€ (Sport Boeket)
je répète.. Jean a de longues moustaches
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer

Bericht

Als prijsbewuste klant altijd tevreden geweest. Na overname scarlet door Px is Trio ooit in het leven geroepen om de concurrentie voor Px te weten (KPN was hier actief met een aanbod snow, voor 39€) en is daar ook in grote mate in geslaagd.
Gelukkig is het aanbod ook niet blijven stilstaan en zitten we ondertussen aan 70/10 (vooral de upload van 4 was nogal beperkt). Samen met de 3TB 'limiet' (omdat ze dan mogen adverteren met onbeperkt) vind ik zelf de verschillen met de veel duurdere pakketen eerder klein.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Sanatax
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Bericht

Ik heb mij enkele weken geleden geabonneerd op het Trio-pack bij Scarlet.

Ik ben over het algemeen tevreden over de diensten van Scarlet, wel heb ik enkele bemerkingen over de tv:

Dubbele zenders SD/HD
Er is geen mogelijkheid om de dubbele zenders (die zowel in SD als HD uitzenden) uit te schakelen. De zenders van VRT, VTM en Play worden al herhaald nog voor andere zenders zoals Discovery of Eurosport.

Via het contactformulier op de Scarlet-website heb ik de suggestie gegeven om de dubbele SD-zenders achteraan het zenderoverzicht te plaatsen (na de HD-zenders) of een mogelijkheid in te voegen in het instellingenmenu om de SD-zenders te verbergen. Scarlet geeft aan dat dit helaas niet mogelijk is.

Zenderschema
Televisiekanalen VRT 1 HD en VRT Canvas HD stonden bij mij op kanaal 30 en 31, in plaats van op 1 en 2. Ze waren omgewisseld met de SD-zenders. Zelfde probleem voor VTM 3 HD die op kanaal 39 te vinden was in plaats van op kanaal 7. Handmatig heb ik via het instellingenmenu deze zenders kunnen veranderen van positie, maar is dit bij andere (nieuwe) Scarlet-klanten ook het geval?

Klantenportaal
Ik kan helaas nog niet inloggen op MyScarlet. Er werden mij in de eerste mail na bestelling inloginstructies meegestuurd maar ik heb me nooit kunnen aanmelden. Volgens de klantendienst moet ik nu wachten tot ik de eerste factuur ontvang, dan zou het wel moeten lukken.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 454 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Ik kan in mijn decoder naar instellingen gaan en dan naar zenders hernummeren, het is een beetje een gedoe, maar je moet het maar 1 keer doen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Vroeger kon het voorvallen dat, als er een kanaal bijkwam of wegviel, de verplaatste zenders boven dat kanaal dan weer op hun oorspronkelijke plaats kwamen te staan. Maar het is al meerdere jaren geleden dat ik dit nog tegenkwam.

De enige bug die me tegenwoordig stoort (en ik kijk erg weinig tv), is bij het bekijken van een opname die nog aan het opnemen is. De lengte van de opname breekt dan af bij het moment dat je begon te kijken dus dan moet je de weergave herstarten en vooruitspoelen. De tijdsbalk klopt dan ook niet altijd.
Sanatax
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

Ik heb wel een uurtje de tijd nodig gehad om al die zenders van positie te veranderen. Nu is het een stuk aangenamer om te zappen door het zenderoverzicht, maar jammer dat het niet op een gemakkelijkere manier kan.

Tevens merkte ik op dat het Proximus-infokanaal tot driemaal toe in mijn zenderoverzicht wordt weergegeven.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

wat ik me nu afvraag: was je zelf niet op dat menu kunnen uitkomen ?
versta me niet verkeerd: graag gedaan hoor, maar zo groot is dat menu niet...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Sanatax
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

Ik had het menu al gevonden, maar goed, ik vind het niet erg gebruiksvriendelijk, dat wilde ik even zeggen.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

hoe had je het dan wel willen zien ?
J.
Sanatax
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

Ik had graag gezien dat Scarlet de (dubbele) SD-zenders achteraan het zenderoverzicht plaatst, of dat er een optie is om de (dubbele) SD-zenders te verbergen/uit te schakelen.

Misschien dat er in de toekomst werk gemaakt wordt van een nieuwe decoder voor Scarlet op basis van de Proximus Android TV Box, en dat er dan digitaal via de Pickx-applicatie de zendernummering kan worden aangepast.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Low cost price, high end service.... no-go vrees ik
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ah, 'k was nog een serieuze bug vergeten maar is zojuist weer voorgevallen: als de verbinding even wegvalt dan bevriest de tv decoder volledig en moet je die herstarten via de reset knop achteraan het bakje. Extra zuur als er een opname liep, natuurlijk.
Sanatax
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

Scarlet is al van de V4 naar de V5 en V5 Compact geëvolueerd, dan is het toch vrij logisch dat ze in de toekomst de richting opgaan van de Android TV Box? Ik zie trouwens op de pagina met installatie en gebruikersgidsen voor het eerst de Internet Box staan (de opvolger van de BBOX 3V+) . Er beweegt wat bij Scarlet?
edwin.d
Pro Member
Pro Member

Bericht

Ik kijk weinig via de Scarletbox, maar volgens mij staan de HD zenders bij mij allemaal vooraan.
Althans de Vlaamse zenders. Dan wat SD zenders en dan inderdaad pas Discovery, Europoort....

Ik kon destijds kiezen voor de HD- of SD zenders en afhankelijk van je keuze kwamen de juiste zenders vooraan staan.
Mijn nieuwe decoder heeft dit volgens mij gewoon overgenomen.

Mvg
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 468 keer

Bericht

Fluppeke schreef: 10 feb 2024, 11:49 KPN was hier actief met een aanbod snow, voor 39€
voor die kleine 2j dat ze snow hadden (feb 2013- juni 2015), en het eigenlijk nooit echt uit "beta" geraakt is (en ook nooit winstgevend is geworden voor de destijdse eigenaar van base)
op datzelfde ogenblik was scarlet al zo'n 5 jaar van pxm en hadden zij scarlet trio ook in datzelfde jaar gelanceerd (augustus 2013)
iets daarvoor was mobistar ook al aangekomen met hun poging voor triple play (toen nog over dsl + tvv), en ook bhaalu was er rond die periode.

interesting times :)

ik vraag me wel af hoelang het nog gaat duren alvorens pxm scarlet & mobile vikings gaat uitfaseren en volledig onderbrengen onder pxm
(en dan bedoel ik niet de holding, maar ook puur als merk - het lijkt me niet dat pxm op lange termijn 3 volwaardige merken gaat aanhouden voor zijn telco producten?)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 295 keer
Bedankt: 492 keer

Bericht

Dat zou heel dom zijn want dan geven ze toe dat er amper concurrentie is. Neen, ze kunnen MV en Scarlet eventueel fuseren tot 1 product maar ze mikken ook niet 100% op dezelfde doelgroep. Zolang als beiden geen verlies maken is het in het voordeel van PX om ze te laten bestaan. Zo beschermen ze hun hoge prijzen en kunnen ze verwijzen naar goedkopere alternatieven (die eigenlijk ook PX zijn). De ene klant betaalt gewoon meer dan een andere maar als ze maar betalen want dat doen ze toch graag in België :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer

Bericht

Ik wou maar zeggen dat trio eigenlijk een reactie was op concurrentie. Px wil de markt zoveel mogelijk zelf bedienen door ook prijsbewuste consumenten aan te trekken met een low-cost dochter. Lu verkoopt zijn Olé's ook aan de helft van de prijs onder een andere naam in den aldi.... die willen ook net als Px hun infrastructuurkosten delen over zoveel mogelijk consumenten.
interesting times
Baahlu... was wel interessante , daar is toen veel lobby geweest van zenders naar politiek. Is ook volledig in hun voordeel beslist. Het recht op een thuiskopie voor de consument was geen absoluut recht meer.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Sanatax
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

Sanatax schreef: 17 feb 2024, 21:59 Ik kan helaas nog niet inloggen op MyScarlet. Er werden mij in de eerste mail na bestelling inloginstructies meegestuurd maar ik heb me nooit kunnen aanmelden. Volgens de klantendienst moet ik nu wachten tot ik de eerste factuur ontvang, dan zou het wel moeten lukken.
Even een update over het probleem met MyScarlet. Dit is nog niet opgelost.

Scarlet geeft aan dat er een storing is met betrekking tot het aanmaken van het klantenportaal. Ze zijn bezig om de oorzaak te kunnen vinden.

Nieuwe klanten kunnen dus voorlopig niet registereren op MyScarlet.
*Olivier*
Starter
Starter

Bericht

Sanatax schreef: 18 feb 2024, 21:40 Scarlet is al van de V4 naar de V5 en V5 Compact geëvolueerd, dan is het toch vrij logisch dat ze in de toekomst de richting opgaan van de Android TV Box? Ik zie trouwens op de pagina met installatie en gebruikersgidsen voor het eerst de Internet Box staan (de opvolger van de BBOX 3V+) . Er beweegt wat bij Scarlet?
De internetbox (Bbox4) staat er op voor klanten die ze aansluiten op fiber. Omdat deze op de Bbox3 niet kan aangesloten worden voor fiber. Dit kreeg ik te horen aan de telefoon van de klantendienst van Scarlet.
Sanatax
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

Ik heb een fiberaansluiting in mijn appartement en hier is een BBOX 3V+ op aangesloten. Installatie is eind januari uitgevoerd.