Sinds 18-12-23 geraak ik op mijn werk niet meer op de site van Userbase.
iboss cloud geeft mij in mijn browser de melding: "malware, triggered by IP".
Op 17-12 had ik wel nog succesvol toegang.
Zijn er zaken veranderd bij Userbase of dien ik in de richting van de veiligheidsinstellingen aan de kant van mijn werkgever te kijken?
Geen toegang meer tot Userbase op werkplek
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 493 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Userbase gebruikt Cloudflare. Als je met "IP" het IP adres bedoelt, dan zouden er nog sites geblokkeerd moeten worden, Cloudflare verdeelt die infrastructuur over heel wat klanten.
Zo zit https://liwa.travel/ op dezelfde IP's als Userbase (voor mij toch) dus als dat ook geblokkeerd is ligt het idd mogelijks aan het IP adres. Het kan ook iets van malware op je PC die het verkeer naar ergens anders omleidt, je zou eens moeten nagaan naar welk IP je effectief gaat, en liefst de volledige melding van iboss posten (screenshot).
(Heb trouwens heel wat sites moeten overlopen alvorens ik iets deftigs/legitiem kon vinden en geen rare zaken, erotiek of Chinese/Russische websites te linken in de vorige paragraaf - want die zitten ook en masse op dezelfde IP's als Userbase. Mogelijks dat een van zo'n websites het verpest heeft voor elke website die die IP's gebruikt).
Zo zit https://liwa.travel/ op dezelfde IP's als Userbase (voor mij toch) dus als dat ook geblokkeerd is ligt het idd mogelijks aan het IP adres. Het kan ook iets van malware op je PC die het verkeer naar ergens anders omleidt, je zou eens moeten nagaan naar welk IP je effectief gaat, en liefst de volledige melding van iboss posten (screenshot).
(Heb trouwens heel wat sites moeten overlopen alvorens ik iets deftigs/legitiem kon vinden en geen rare zaken, erotiek of Chinese/Russische websites te linken in de vorige paragraaf - want die zitten ook en masse op dezelfde IP's als Userbase. Mogelijks dat een van zo'n websites het verpest heeft voor elke website die die IP's gebruikt).
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 803 keer
- Bedankt: 527 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Inderdaad, niks veranderd.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)